Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Geeks Gaming

Skins och sånt ser mycket mycket bättre ut nu när dom har börjat tona ner de lite.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

@Jinxswe:
Ja, man blir mer och mer sugen att lira nu när dom visar att dom faktiskt gör ett Battlefield och inte ett EAfield.

Permalänk
Avstängd

Varför gnäller alla på att EA tvingade SJW skiten på DICE?
var det inte DICE själva som valde att gå den vägen?
samt säga dont like dont buy it?
eller har jag missat nåt?

Permalänk
Geeks Gaming

@Cuna: Saken är den att dom har redan kommenterat detta och sägs ha tonat ner kosmetiska skins och tagit bort deras chat filter.
Och dom har själva erkänt att första trailern dom visa över spelet va dåligt gjord och representera inte spelet till 100%
Jag gillar själv inte när man är in your face med såna saker. Men dom har fixat de och just nu överspelar folk det hela tiden. Samma sak som med Rome 2 Total war... även om allt hände över 6 månader sedan så fortsätter folk ändå för det är de som är inne just nu.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd

@Jinxswe jag fortsätter också faktiskt. Värsta skiten jag sett.
Men jag trodde det var helt och hållet dice och inte ea.

Permalänk
Geeks Gaming

@Cuna: Jag gilla heller inte de. Jag hade ingen som helst lust att köpa de. Men efter att ha läst allt och själv sett att dom tonar ner allt de folk klaga på och spelat betan så är det ett garanterat köp för min del. Extremt sällan en utvecklare lyssnar på communityn och gör något åt de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ni ska se att dom drar in en B17 en bit in i spelet som förintar tre flaggor på en bomblast, för bombern från Bf1 var inte idiotisk nog, "om vi lägger till ett plan som folk blir förbannad på som faan hela tiden så att även personer utan noll koll kan få 10-1 i kd, då blir alla nog nöjda eftersom alla är inkluderade"

Jag är fortfarande lite skeptisk, eftersom dom verkar ha noll koll på hur saker som gör spelen direkt irriterande för alla förutom de få som uttnyttjar skiten ur dom.

Shotguns är lite svaga i Bf4, hmm, vi buffar skiten ur dom så att det är omöjligt att gå in i ett hus längre, tog dom väl ett halvår eller nåt för att nerfa dom lite lätt igen, dock inte nog mycket iaf enligt mig. Okej, vi kanske måste tona ner räckvidden på shotguns lite från Bf4 till Bf1, ja men vi tar bort anledningen för folk att behöva använda siktet, hipfire buff 2000%.

Hmm, vi har en 900rpm kpist, men lets go all in på hipfire så dom inte behöver sikta.

Hmmm, snipergevären användes mest av folk på långt håll i Bf4, och bara 11-12 stycken i snitt på dom öppna kartorna. Ja men vi buffar deras kulhastighet och gör en sweetspot. Så nu får vi två sorters snipers, en på långt håll och en i sweetspot, det är ju så coolt att inludera alla.

Alla vapnen är fortfarande lite effektiva på längre håll, ja men vi nerfar ALLA vapnen när vo går från Bf4 till Bf1, ja förutom snipers, så att allt är skit bortom 20-40m beroende på klass. Men medic gevären skjuter faktiskt inte snett nog, hehe, bi gör så att dom måste skjuta med 3rpm för att kula 2 och 3 går rakt (Ja dom har ju buffat igen men det tog ju något år.).

Men lmgs då? Men vi gör så att det inte är lönt att sikta utan man måste skjuta in dom...

Vi ger alla två gasgranater, gas är coolt och behandlar alla lika, vi vill ju inkludera alla, oj det är gas överallt och alla kör smg/shotgun?

Ja, men en autoshotgun med exploderande pellets, det är ju så awesome!

Ja, jag kommer säkert att köpa det ändå, men seriöst.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det modiga initiativet att lura in folk att göra en preorder med lite roliga prylar i spelet/spelen, sen skjuter man i sista minuten på spelet en månad men inte riktigt så länge som för deras nya Premium abonnemang.

Riktigt kreativt, och kan garanterat reta upp en hel del människor och antagligen en del som numera nog kan kallas tidigare kunder.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Själv längtar jag till fredag.=)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se

Permalänk

Någon som sett om det går att förhandsboka Deluxe Edition någonstans förutom via origins egna butik?`
Har kollat runt lite men verkar bara finnas standard ed....

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Snart fredag woho!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Snart fredag woho!

Vad behöver man för att kunna spela redan på fredag?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Vad behöver man för att kunna spela redan på fredag?

Jag skrev upp mig som premier-medlem på Origin så då får man spela BF V nu på fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Vad behöver man för att kunna spela redan på fredag?

Prenumerera på Origin Access. Basic-varianten ger dig totalt 10 timmar speltid medan Premium-varianten ger dig obegränsad speltid. Men kolla upp vad som gäller själv, har inte 100% koll.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonny Myran:

Prenumerera på Origin Access. Basic-varianten ger dig totalt 10 timmar speltid medan Premium-varianten ger dig obegränsad speltid. Men kolla upp vad som gäller själv, har inte 100% koll.

Det här är ett dråpslag för de som har förhandsbokat. Vi som förhandsbokat har redan fått digital nyckel och har ingen som helst ångerrätt alls att åberopa.

Vi bidrar med en prognos för investerarna - men får inte ta del av spelet tidigare än de som köper premium access på Origin.
Sinnessjukt korkat och det är helt fantastiskt vilken tolkning de gör av sina kunder.

Jag blev inte värst berörd av SJW skiten, även om jag tyckte den var urbota korkad och samtidigt störde jag mig inte nämnvärt när de även kommenterade "don't like don't buy" varianten.
Men detta stör mig så in i helvete. Jag är enormt principfast med en väldigt god självdisciplin. Detta kommer vara det sista BF spelet jag någonsin köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Jag skrev upp mig som premier-medlem på Origin så då får man spela BF V nu på fredag!

Skrivet av Jonny Myran:

Prenumerera på Origin Access. Basic-varianten ger dig totalt 10 timmar speltid medan Premium-varianten ger dig obegränsad speltid. Men kolla upp vad som gäller själv, har inte 100% koll.

Hmm okej, tror det blir standard för mig ändå och får snällt vänta till den 20e. Hoppas bara att det håller längre för mig än vad Battlefront 1, 2 och BF1 gjort

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Om ni tar en månad Premium får ni 10% på spelet, och sen säger ni upp det. Givetvis kostar det väl en 70-80kr extra men det är ju typ en öl ute.

Jag är lite kluven än, så jag funderar på en månad premium bara för att testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

@Cuna: Jag gilla heller inte de. Jag hade ingen som helst lust att köpa de. Men efter att ha läst allt och själv sett att dom tonar ner allt de folk klaga på och spelat betan så är det ett garanterat köp för min del. Extremt sällan en utvecklare lyssnar på communityn och gör något åt de.

Eh?

Du kanske är van att spela EA-spel iofs. Jag har spelat många spel där utvecklarna lyssnar på och pratar med sin community.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Har inte fattat hysterin, Speciellt efter jag såg på netflix en serie där en grupp människor i olika åldrar och kön samt även protes var helt ok. fick lära sig att bli sabotör/spion i den serien (och berättade även om hur det gick till i verkligheten under kriget och vad dessa lyckades åstadkomma).

Var special förband för sabotage och kvinnor ville dom helst ha (för dessa misstänkes oftast inte som spioner). Tog in folk från alla samhällsskick, tyvärr prioriterades denna enhet inte av Englands regering.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Ser rätt schysst ut faktiskt, gillade inte bf1 men hoppas detta blir bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärt lite hype kring spelet? och då menar jag generellt och inte bland Sweclockers användare.. 2 dagar till release och det är dödstyst på gamingmedia runt spelet?

Kommer ihåg releasen och tiden innan Battlefield 1 kom ut, det var som natt och dag mot det här..

Själv kommer jag nog köra Origins Premium tjänst, köra spelet i 2 månader, det är väll ungefär så lång livslängd Battlefield 1 hade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Fruktansvärt lite hype kring spelet? och då menar jag generellt och inte bland Sweclockers användare.. 2 dagar till release och det är dödstyst på gamingmedia runt spelet?

Kommer ihåg releasen och tiden innan Battlefield 1 kom ut, det var som natt och dag mot det här..

Själv kommer jag nog köra Origins Premium tjänst, köra spelet i 2 månader, det är väll ungefär så lång livslängd Battlefield 1 hade för mig.

Den "riktiga" releasen är den 20:e. Kan vara därför.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Fruktansvärt lite hype kring spelet? och då menar jag generellt och inte bland Sweclockers användare.. 2 dagar till release och det är dödstyst på gamingmedia runt spelet?

Kommer ihåg releasen och tiden innan Battlefield 1 kom ut, det var som natt och dag mot det här..

Själv kommer jag nog köra Origins Premium tjänst, köra spelet i 2 månader, det är väll ungefär så lång livslängd Battlefield 1 hade för mig.

Ja det är extremt låg hype. Kanske förnyade dom sig lite väl mycket med BF5 och tappade en del av den gamla spelarbasen. Känns inte riktigt som samma spelserie längre som det en gång var. Ska bli intressant att se om communityn vaknar till liv när det väl släpps.
Kanske blir världens hit när folk börjar lira, vem vet.

Funderar jag också på att prova Premium och se hur spelet är.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Det här är ett dråpslag för de som har förhandsbokat. Vi som förhandsbokat har redan fått digital nyckel och har ingen som helst ångerrätt alls att åberopa.

Kan bara hålla med , men man får snällt vänta tills den 20.e
Vi får gå in den 20.e och kötta loss , jag bryr mig inte så mycket i vilken level man är osv , så länge spelet i sig är kul.
Med tanke på att jag har 400-500 timmar i BF1 så lär jag väl ta igen dessa dagar ändå.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Eh?

Du kanske är van att spela EA-spel iofs. Jag har spelat många spel där utvecklarna lyssnar på och pratar med sin community.

Men om de introducerar detta i spelet beror nästan uteslutande på ekonomiska faktorer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Förladdat och redo. Ser fram emot spelet, speciellt efter de senaste veckorna och ändringarna som har gjorts.

Permalänk
Medlem

Jag tog en månad, är lite skeptisk efter Bf4 och Bf1. Dom lägger till så mycket rent avvskit som bara är intressedödande.