Destiny 2 gratis via Battle.net under begränsad tid

Permalänk
Medlem

Destiny 2 gratis om du ger ut ditt mobilnummer i samband med att de annonserar Diablo Immortal alltså...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Destiny 2 gratis om du ger ut ditt mobilnummer i samband med att de annonserar Diablo Immortal alltså...

Yeap, det finns ingen fri lunch. Mkt riktigt är det säkert nån baktanke på G där.

Jag funderar även på hur spelbart Destiny 2 ”vanilla” är? Finns det någon fungerande end-game, eller har content/”itemlvl” och spelarbas förflyttats till expen?

I så fall blir det ju även mer eller mindre obligatoriskt att hosta upp för expen?

Permalänk
Inaktiv

Bara vänta tills de börjar ge bort expansionerna också så har du snart hela spelet gratis

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Och så att svennebanan ska förstå?

Det må ha redan förklarats men ja, Blizzard har hamnat i blåsväder med fansen över Diablo mobile. De flesta hoppades på åtminstone en remaster av Diablo 2 eller en teaser för Diablo 4 men istället avslutade dom hela konventet med Diablo för iOS och android, vilket folk mest skämtat om skulle hända fram till denna punkten.

Skrivet av Chibariku:

Nja erbjudandet släpptes ju under eventet, så man måste varit sjuk snabb med damage controll isåfall.

Hehe ja lite för snabbt av dom kanske. Inte mycket till tröst för Diablo fans heller för den delen.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk

Gratis D2

Det funkar inte för mig varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xX_i_rekz_TTV_Xx:

Det funkar inte för mig varför?

Svårt för oss att veta om du inte berätta EXAKT hur långt du kommer, vad som händer mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Enda anledning dom gör detta är för att dom tappat nästan hela sin spelarbas efter releasen, spelet var bara ett stort DLC-skämt.

Jag har bara hört hur dåligt Bungie (antagligen på uppdrag av Activision) hanterar DLC och spelmekaniken genom knäppa tweaks. Jag har förstått det som att Bungie inte lärt sig någonting från Destiny 1 och repeterar alla misstag igen och gjorde nya. Jag claimade spelet nu hos Blizzard men kommer antagligen inte att spela det.

Permalänk
Medlem

Hmm jag har inte fått någon sådan gåva, inte för att jag har några planer på att spela men man blir ju lite fundersam.
Har både sms protect och authenticator på kontot sen rmah tiden.

Permalänk
Medlem

Bara hunnit köra en kvart typ, men verkar riktigt bra. Undrar bara varför första Destiny inte kom till PC. Spelet måste ju vara 10ggr skönare med tangentbord/mus.

Permalänk

Hur stort är det på Playstation 4 och Xbox One då?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Hmm jag har inte fått någon sådan gåva, inte för att jag har några planer på att spela men man blir ju lite fundersam.
Har både sms protect och authenticator på kontot sen rmah tiden.

När jag gick in på gifts inne i battlenet klienten så fick jag stå där ett par minuter innan erbjudandet ploppade upp i listan.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Provade starta om bnet klienten och då plötsligt fick jag spelet direkt.

Permalänk

Om ni fastnar för D2 och vill ha folk att raida, köra Nightfalls, PVP osv. tillsammans med:

https://discord.gg/vr8YqSQ

Kort om ATS:
"ATS är en server just för oss som spelar Destiny 2 på PC och samtidigt kan göra oss förstådda på svenska. Här ska alla känna sig välkomna oavsett färdighet eller kunskapsnivå. Här kommer du finna grupper för både PvE och PvP från den lägsta till den högsta nivån. Här ska du aldrig behöva känna dig rädd för att följa med för att du är ny, vi kommer att lära dig."

Permalänk
Skrivet av ZenZombie117:

Om ni fastnar för D2 och vill ha folk att raida, köra Nightfalls, PVP osv. tillsammans med:

https://discord.gg/vr8YqSQ

Kort om ATS:
"ATS är en server just för oss som spelar Destiny 2 på PC och samtidigt kan göra oss förstådda på svenska. Här ska alla känna sig välkomna oavsett färdighet eller kunskapsnivå. Här kommer du finna grupper för både PvE och PvP från den lägsta till den högsta nivån. Här ska du aldrig behöva känna dig rädd för att följa med för att du är ny, vi kommer att lära dig."

Kul! Kommer in en sväng ikväll

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

80GB är installationen. Oklart om det är värt 160:- SSD-utrymme? Om man får tro vissa kommentarer här inne, och räknar underhållningsfaktor/GB så verkar det dyrt för att vara gratis?
Aja... Claimad nu i alla fall. Får ge det ett försök när jag utökat utrymmet efter BF.

Tack för infon..då får man skita i det har bara 30gb kvar haha.

Dags för ny ssd kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Tack för infon..då får man skita i det har bara 30gb kvar haha.

Dags för ny ssd kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk också på att man inte bör fylla disken till bredden,de mår bra av att andas lite.

Och som sagt, man kan också radera annat som inte används ifall man är sugen på att ladda ner saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Tänk också på att man inte bör fylla disken till bredden,de mår bra av att andas lite.

Och som sagt, man kan också radera annat som inte används ifall man är sugen på att ladda ner saker.

Mjo men har inte så mycket plats. 256gb ssd + 500gb snurrdisk.

Förutom program har jag egentligen bara PUBG på SSD disken. Snurrdisken är fylld mest med bilder har 100gb kvar där men den är för seg att dra PUBG grafiken hinner inte ladda innan spelet börjat. Kanske funkar bättre med destiny 2 dock?

Hehe försökte registrera mig på blizzard nu, men eftersom jag är i korea länkar den mig bara vidare till den koreanska siten när jag trycker create account!! Utan möjlighet att byta till en annan site!! Idiotiskt.

Där kräver man antingen ett koreanskt telefonnummer från en av 4 operatörer eller något online ID samt att allt står på koreanska. Betyder det att jag inte kan registrera mig hos blizzard för att jag är i fel land??

Jävla 1984 samhälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Mjo men har inte så mycket plats. 256gb ssd + 500gb snurrdisk.

Förutom program har jag egentligen bara PUBG på SSD disken. Snurrdisken är fylld mest med bilder har 100gb kvar där men den är för seg att dra PUBG grafiken hinner inte ladda innan spelet börjat. Kanske funkar bättre med destiny 2 dock?

Hehe försökte registrera mig på blizzard nu, men eftersom jag är i korea länkar den mig bara vidare till den koreanska siten när jag trycker create account!! Utan möjlighet att byta till en annan site!! Idiotiskt.

Där kräver man antingen ett koreanskt telefonnummer från en av 4 operatörer eller något online ID samt att allt står på koreanska. Betyder det att jag inte kan registrera mig hos blizzard för att jag är i fel land??

Jävla 1984 samhälle.

Då förstår jag

Butiker väljer ibland automatiskt land efter din ip för att du inte ska utnyttja tjänster/varor som inte säljs i ditt land, alternativt som säljs dyrare i ditt land.

Det du kan göra är att använda en proxyserver eller vpn som tillåter dig att välja vilket land du vill att internettrafiken ska gå igenom.

Finns många som är gratis att använda, däremot har inte alla svenska servrar, men en snabb googling leder mig till https://whoer.net/webproxy som låter dig välja en svensk server.

Att använda en proxyserver går i regel väldigt långsamt men det enda du behöver göra är att registrera spelet på ditt konto, själva nedladdningen av spelet kan du med största trolighet göra utan proxyservern.

Permalänk
Medlem

Skitspel ifall du har fler än två vänner

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Mjo men har inte så mycket plats. 256gb ssd + 500gb snurrdisk.

Förutom program har jag egentligen bara PUBG på SSD disken. Snurrdisken är fylld mest med bilder har 100gb kvar där men den är för seg att dra PUBG grafiken hinner inte ladda innan spelet börjat. Kanske funkar bättre med destiny 2 dock?

Hehe försökte registrera mig på blizzard nu, men eftersom jag är i korea länkar den mig bara vidare till den koreanska siten när jag trycker create account!! Utan möjlighet att byta till en annan site!! Idiotiskt.

Där kräver man antingen ett koreanskt telefonnummer från en av 4 operatörer eller något online ID samt att allt står på koreanska. Betyder det att jag inte kan registrera mig hos blizzard för att jag är i fel land??

Jävla 1984 samhälle.

Längst ned på create account sidan ovanför Blizzard logon verka man kunna byta region och språk. Längst upp på sidan finns knappar för Facebook och Google. Antar att man kan använda dom istället så det verka finnas 3 olika sätt att skapa konto.

Permalänk
Medlem

Kul för de som inte kört det förut, men absolut värt att spela igenom en gång i alla fall. Avinstallerade direkt efter då spelet inte är något för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Tack för påminnelsen! Tiden finns inte men det finns iaf i biblioteket

Permalänk
Medlem

Spelet är väldigt kul men när jag fick reda på att spelet använder "Bullet Magnetism" så la jag ner spelet för blev så irriterad över att man inte behöver bra aim i spelet för att träffa fiender. Kanske barnsligt att lägga ner ett spel pga detta!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Angående Destiny 2

Hejsan alla Sweclockare!

Jag slänger ut en fråga här och hoppas nån kan svara på detta...

Alltså jag laddade hem Destiny 2 då det var gratis en period. Jag undrar hur det funkar med ev kod eller så? Jag minns inte att jag skrivit ner någon kod för spelet. Jag menar om jag avinstallerar det är det borta då eller kan jag fortfarande ladda hem det gratis? Det jag menar är om det är likadant via Battlenet som Steam där ett spel alltid finns kvar även om det var gratis. Jag undrar detta för jag skulle vilja flytta spelet till en annan hårddisk då det tar sjukt mycket plats på C-disken.

Hoppas någon har koll på detta!

Hälsningar Bikerrog

Permalänk
Medlem

@bikerrog: Spelet är bundet till ditt Battle.net konto och inte till din dator/hårddisk osv. Du kan alltså installera det på en annan hårddisk utan problem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Tack för svar, då funkar det som med Steam förstås.... Då är det bara att avinstallera o installera på annan disk med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

@Mocka: Tack för svar, då funkar det som med Steam förstås.... Då är det bara att avinstallera o installera på annan disk med andra ord.

Det är lättare än så eftersom det är samma dator som tidigare.

Leta upp mappen med spelet och flytta den till andra disken.

Starta battle.net programmet / Destiny. Om den inte hittar nya stället så finns det en blå länk längst ned där du kan berätta för programmet vart du flyttat spelet.

Permalänk
Medlem

@panpo98: Tack för svar! Missade det emellertid, jag hann tyvärr avinstallera spelet.