World of Warcraft Classic lanseras 2019

Permalänk
Medlem

lite väl sent att släppa classic då man pissat på folk tidigare som har bett om vanilla eller andra expansioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Gratis (förutsatt att man har ett vanligt WOW account som man pröjsar för)

Man får tillgång till det genom att man har en wow subscription.

Skrivet av downup:

Jag sitter på förra expansionen undra om jag behöver köpa senaste för att spela. Kan tänka mig betala 13$ för en månads classic

Skickades från m.sweclockers.com

Allt du behöver är en aktiv subscription om man ska tolka Blizz rätt.

Skrivet av Jace:

Du verkar inte riktigt hänga med vad charmen med "Classic" är va? Gör du det så är ju det lika enkelt att bara köra Wow som det är idag?

Charmen? Du menar att ta en halvtimme att hitta en grupp till en vanlig dungeon (peak hours) för att sedan se en av dessa lämna mid fight för att han inte fick sin loot "reserved"? Eller vad sägs om att ha en GY per zon, en FP per zon och dessutom ha femton minuter spawntid på vissa mobs?

Tror nog folk fullständigt glömt hur frustrerande Vanilla egentligen var och kommer därför sluta efter ett par månader.

Skrivet av Robban75:

Vad är det för skillnad på detta och private servers som kör vanilla?

Bättre nätkod, bättre stabilitet, mer community, livesupport direkt från Blizz, servern riskerar inte att försvinna när som helst och en massa kinesiska botare kommer inte att spamma sönder dig dag och natt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Kan inte alls hålla med dig om detta. Det var typ 6 månader med Naxx innan TBC lanserades, det är LÅNG tid att lägga allt på hyllan. Min erfarenhet är snarare att alla som hade gear och guild till det var inne och i alla fall nosade i Naxx, grejen var främst att det faktiskt var väldigt få spelare som var i den possitionen.
Jag tror tex bara vi var fem guild (3 horde, 2 Alliance) på min server som fick minst en boss kill inne i Naxx och det var helt enkelt för att resten inte hade den progress som krävdes för att komma dit.

Vi fastnade på Lothaeb (mossbossen) och jag fick endast 3 delar Tier 3. Men en sak är säker....alla instanser efter Naxx var en walk in the park.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hoppas att de på nåt sätt implementerar LFG och Blackwing Lair anpassad för 5-10 personer.
Hört dessutom om 8 delar i ett set, dra ner det till 4.

Snygg troll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Charmen? Du menar att ta en halvtimme att hitta en grupp till en vanlig dungeon (peak hours) för att sedan se en av dessa lämna mid fight för att han inte fick sin loot "reserved"? Eller vad sägs om att ha en GY per zon, en FP per zon och dessutom ha femton minuter spawntid på vissa mobs?

Charmen var väl att på grund av att det krävdes en insats från alla spelare, så var man "rädd om gruppen" och betedde sig inte som idioter. Eller som det är idag, kör igenom dungeon efter dungeon helt utan socialt samspel över huvud taget. Senast jag spelade WOW så är jag helt övertygad om att blizz skulle kunna fylla upp LFG med 90% bottar o ingen skulle märka nån skillnad så länge dom hade tillräcklig AI för att trycka på sina AOEskills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Charmen var väl att på grund av att det krävdes en insats från alla spelare, så var man "rädd om gruppen" och betedde sig inte som idioter. Eller som det är idag, kör igenom dungeon efter dungeon helt utan socialt samspel över huvud taget. Senast jag spelade WOW så är jag helt övertygad om att blizz skulle kunna fylla upp LFG med 90% bottar o ingen skulle märka nån skillnad så länge dom hade tillräcklig AI för att trycka på sina AOEskills.

En insats? Inte direkt sant. Snarare tog allt tid. Sedan socialt samspel? Kan ju informera dig om att det enda sociala samspel man fick utanför det grundläggande taktiksnacket i vanilla var när man tvingades kicka ut fem personer ur en AQ40 run för att de satt och spammade en stackars tjej med frågor om vilka sexpositioner hon gillade och om hon tände på X och Y. Tåls att nämnas att tjejen var 14 år gammal och de var typ 25+. Mer "Socialt samspel" existerade knappt i Wow.. om man inte inkluderar Barrenschatten men då handlar det snarare om personers omognad mer än något annat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

En insats? Inte direkt sant. Snarare tog allt tid. Sedan socialt samspel? Kan ju informera dig om att det enda sociala samspel man fick utanför det grundläggande taktiksnacket i vanilla var när man tvingades kicka ut fem personer ur en AQ40 run för att de satt och spammade en stackars tjej med frågor om vilka sexpositioner hon gillade och om hon tände på X och Y. Tåls att nämnas att tjejen var 14 år gammal och de var typ 25+. Mer "Socialt samspel" existerade knappt i Wow.. om man inte inkluderar Barrenschatten men då handlar det snarare om personers omognad mer än något annat.

Fast det där är bara skitsnack. Att sånt hände hörde inte till vardagen, om det hörde till vardagen för dig så var du med i en guild med värdelöst ledarskap då sånt bara ska kunna hända en gång innan gkick.

Jag har massvis med minnen från wailing caverns med grupper där man kört igenom hela WC och diskuterat med allihop i gruppen under tiden.

Permalänk
Medlem

Som man längtat

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Tror nog folk fullständigt glömt hur frustrerande Vanilla egentligen var och kommer därför sluta efter ett par månader.

Gött. Jäkla casuals. Majoriteten bortskämda småbarn som lirar idag och vill ha allt on-demand, då hör man hemma i retail.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

Hur kan de ta sån tid att släppa content som privatservrarna kunde göra utan problem på noll budget? Antar att de vill tvinga folk att spela det urusla BfA för den här expansionen är verkligen katastrof så det är nog därför de väntar med release. 🤬

Om du såg segmentet om Classic wow igår på Blizzcon så kanske du förstår varför det tar lite tid att återskapa Classic wow 2018 och samtidigt se till att spelet levererar den kvalitét som folk förväntar sig från Blizzard.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Han menar att man inte behöver köpa det som en vanlig expansion för 200-400 kronor-ish.

Vore kul om man behövde betala för ett spel som man i grund och botten redan äger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Gött. Jäkla casuals. Majoriteten bortskämda småbarn som lirar idag och vill ha allt on-demand, då hör man hemma i retail.

Men WoW blev ju stort för att det var inriktat mot casuals så de hör ju hemma på vanilla servers också
Är nog knappt några barn som lirar wow heller men det vet du nog

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Vore kul om man behövde betala för ett spel som man i grund och botten redan äger

Skickades från m.sweclockers.com

Det var nog ganska mycket jobb verkade det som, att skapa WoW Classic. Man hade inte "sparat" det gamla spelet utan fick plocka fram det från backuper m.m. och rekonstruera det. Inte för att det kanske motiverar att man måste betala för det igen. Men att säga att man "redan har det" är nog en sanning med modifikation. Sen kan man ju alltid diskutera Blizzards affärsmodell.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Det var nog ganska mycket jobb verkade det som, att skapa WoW Classic. Man hade inte "sparat" det gamla spelet utan fick plocka fram det från backuper m.m. och rekonstruera det. Inte för att det kanske motiverar att man måste betala för det igen. Men att säga att man "redan har det" är nog en sanning med modifikation. Sen kan man ju alltid diskutera Blizzards affärsmodell.

Jag ifrågasätter inte huruvida det var något jobb inblandat för Blizzard att "återskapa" detta på så vis, ifrågasätter snarare modellen "spel som tjänst" vilket WoW alltid varit. Och jag antar att Blizzard själva funderat i dessa banor och konstaterat om de kan locka tillbaka några av de miljontals spelare som lämnat spelet så kan det vara värt att slänga upp några parallella servrar men att de får betala den månatliga kostnaden snarare än att köpa spelet på nytt medan nya spelare får göra det senare. De är ju ganska duktiga på att försöka locka tillbaka en med diverse marknadsföringsmail då och då (nästan 10 år senare ^^).

"Mycket jobb" är ju också en väldigt odefinierad mängd, vore intressant att veta hur många mantimmar som egentligen gått åt. De har garanterat haft källkodshantering (eller backup om du så vill) så att den biten skulle vara en stor bit ger jag inte mycket för. Mantimmarna för att få den kod-basen att köra på dagens maskiner och mergea med nuvarande kod-bas för aktuella klienten däremot kan jag tänka mig krävt en del.

Känns rent krasst som en hederlig money-grab men det är ju också vad som efterfrågats av många under lång tid vad jag förstått så who can blame them?.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Jag ifrågasätter inte huruvida det var något jobb inblandat för Blizzard att "återskapa" detta på så vis, ifrågasätter snarare modellen "spel som tjänst" vilket WoW alltid varit. Och jag antar att Blizzard själva funderat i dessa banor och konstaterat om de kan locka tillbaka några av de miljontals spelare som lämnat spelet så kan det vara värt att slänga upp några parallella servrar men att de får betala den månatliga kostnaden snarare än att köpa spelet på nytt medan nya spelare får göra det senare. De är ju ganska duktiga på att försöka locka tillbaka en med diverse marknadsföringsmail då och då (nästan 10 år senare ^^).

Classic skulle väl ingå i subscription så inte ens nya spelare behöver köpa spelet. Har man en sub så kan man spela allt utom sista expansionen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av tuomi:

Jag ifrågasätter inte huruvida det var något jobb inblandat för Blizzard att "återskapa" detta på så vis, ifrågasätter snarare modellen "spel som tjänst" vilket WoW alltid varit. Och jag antar att Blizzard själva funderat i dessa banor och konstaterat om de kan locka tillbaka några av de miljontals spelare som lämnat spelet så kan det vara värt att slänga upp några parallella servrar men att de får betala den månatliga kostnaden snarare än att köpa spelet på nytt medan nya spelare får göra det senare. De är ju ganska duktiga på att försöka locka tillbaka en med diverse marknadsföringsmail då och då (nästan 10 år senare ^^).

"Mycket jobb" är ju också en väldigt odefinierad mängd, vore intressant att veta hur många mantimmar som egentligen gått åt. De har garanterat haft källkodshantering (eller backup om du så vill) så att den biten skulle vara en stor bit ger jag inte mycket för. Mantimmarna för att få den kod-basen att köra på dagens maskiner och mergea med nuvarande kod-bas för aktuella klienten däremot kan jag tänka mig krävt en del.

Känns rent krasst som en hederlig money-grab men det är ju också vad som efterfrågats av många under lång tid vad jag förstått så who can blame them?.

Alltså alla spel är väl egentligen en "money-grab", Det är företag som bygger spel som vi spenderar massor av timmar i, Är väl en självklarhet att dom ska ha betalt tycker jag.

Jag gillar även betalmodellen med prenumeration som man betalar varje månad då det ger företaget ett konstant flöde av inkomst vilket motiverar att hålla servrar igång trots eventuell låg spelarbas.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Så taggad!

Men tror ni inte att det kommer bli enklare nu?

När jag lirade vanilla så var jag 12 år .. många man lirade med var ovana med formatet och i princip alla var "klickare".

Min dator var inte den bästa utan något som jag hade fått ärva när päronen bytte "hem-PC". Det resulterade i att man laggade (framförallt i raids) och blev DC:ad lite då och då. Disconnected wipe var inte helt ovanligt.

Med dagens datorer, internet och gaming-vana... lär det inte bli så mycket enklare?

Permalänk
Medlem

@MrTowle: Du har rätt i mycket/allt du säger, lägg dessutom till att folk vet varje del i alla fighter till perfektion nu och allt annat runtomkring, så att folk plöjer igenom content är nog att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

@MrTowle: Du har rätt i mycket/allt du säger, lägg dessutom till att folk vet varje del i alla fighter till perfektion nu och allt annat runtomkring, så att folk plöjer igenom content är nog att vänta.

Ja det biten med såklart! Det kryllar redan med YouTube videos... WoW Classic How to get Gold!, How to level to 60 fast osv

Edit:
Kommer ihåg att familjens internet var så långsamt och ostabilt. 8 mbit/s ADSL men fick ut desto mindre och som sagt väldigt ostabilt.

Men på något vis accepterade man lagget och att få logga in hela tiden. Idag hade jag nog aldrig spelat vidare ett spel om jag hade blivit disconnected var 20 minut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Så taggad!

Men tror ni inte att det kommer bli enklare nu?

När jag lirade vanilla så var jag 12 år .. många man lirade med var ovana med formatet och i princip alla var "klickare".

Min dator var inte den bästa utan något som jag hade fått ärva när päronen bytte "hem-PC". Det resulterade i att man laggade (framförallt i raids) och blev DC:ad lite då och då. Disconnected wipe var inte helt ovanligt.

Med dagens datorer, internet och gaming-vana... lär det inte bli så mycket enklare?

Lirade på en privatserver för några år sedan och där hade man ökat livet på Raid bossarna för det var för enkelt annars.
På en senare privatserver där man behöll det blizzlike dog ragnaros på under 2 veckor utan att alla i raidet ens var lvl 60.

Allt upp till chromaggus är ett skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Charmen? Du menar att ta en halvtimme att hitta en grupp till en vanlig dungeon (peak hours) för att sedan se en av dessa lämna mid fight för att han inte fick sin loot "reserved"? Eller vad sägs om att ha en GY per zon, en FP per zon och dessutom ha femton minuter spawntid på vissa mobs?

Tror nog folk fullständigt glömt hur frustrerande Vanilla egentligen var och kommer därför sluta efter ett par månader.

Tar tillbaka min kommentar, du vet alltså charmen med classic.
Håller med dig delvis, ja det var frustrerande, men så var det inte easymode som idag, det var charmen. Man fick fan kämpa för saker, sen var spelet så mycket mer än endgame. Dock vidhåller jag att om det är LFG och liknande man är ute efter kanske man ska hålla sig till det WoW är idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Om du såg segmentet om Classic wow igår på Blizzcon så kanske du förstår varför det tar lite tid att återskapa Classic wow 2018 och samtidigt se till att spelet levererar den kvalitét som folk förväntar sig från Blizzard.

https://youtu.be/7yE_K7uO738

Fast privatservarna var väl fungerande? Vad behöver de göra verkligen? Det är classic, inte nytt content.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

Fast privatservarna var väl fungerande? Vad behöver de göra verkligen? Det är classic, inte nytt content.

De vill ha in allt i den nya klienten. Privatservrar kör den gamla klienten rakt av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Hur kan de ta sån tid att släppa content som privatservrarna kunde göra utan problem på noll budget? Antar att de vill tvinga folk att spela det urusla BfA för den här expansionen är verkligen katastrof så det är nog därför de väntar med release. 🤬

Dom privata har ju egentligen först på senare tid verkligen fått till nästan allt scriptmässigt så det har tagit tid för dom att putsa på MaNGOS. Det är dessutom en del anpassning av back end som måste göras.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Hoppas att de på nåt sätt implementerar LFG och Blackwing Lair anpassad för 5-10 personer.
Hört dessutom om 8 delar i ett set, dra ner det till 4.

Hur tänkte du nu? BWL är ju raid tier 2, ska det bara köras av grupper om högst 10 pers? Hur ska gearen se ut då med stats osv. Och med 5 personer istället för 40, samt set på 4 delar, så har man ju sitt set 16 ggr så fort. LFG ska vi inte ens tala om...

Skrivet av Cameltotem:

Phasing är fan en av de sämsta skiten de lade in i WoW. Jag vill veta att personen på andra sidan kan se mig. Jag skiter i om serverna inte klarar av det, sänk antalet dårå.

Servrarna klarar av antalet användare, det är spelarna de tänker på. De flesta som spelar WoW idag vill nog prova Classic och sannolikt finns ett lägre antal servrar avsatta för Classic än för "Modern". De använder då phasing för att det inte ska bli total stockning i respektive startområde. Mobs kan ju bara taggas av en person (möjligtvis flera i ett party, dock droppar quest items för en i taget), det finns färre av dom, de står glesare och de tar längre tid att respawna. En bit upp i levlarna så tar de ju sedan bort phasing.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Känns rent krasst som en hederlig money-grab men det är ju också vad som efterfrågats av många under lång tid vad jag förstått så who can blame them?.

Diablo Immortal, DET är en moneygrab. WoW Classic är en kärleksfull gåva till fansen.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

Fast privatservarna var väl fungerande? Vad behöver de göra verkligen? Det är classic, inte nytt content.

Ja dom fungerade, Men Blizzard har betydligt högre krav än så. För det första så vill dom kunna använda sina moderna teknik för anti cheat osv, Sedan skulle jag kunna tro att den gamla tekniken är otroligt sårbar och ooptimerad 2018 så det verkar rimligt att dom satsar på att uppdatera "backend" till 2018 års standard.

Privatservrarna fungerade, Men dom har alla enorma problem emellanåt med läckta användaruppgifter, DDOS attacker, Diverse problem som orsakade krascher och ostabila servrar. Dessutom har vi inte en aning om hur "Blizzlike" alla dessa privatservrar är, Jag kan tänka mig att Classic kommer att skilja sig markant på flera områden jämfört med privat servrar, Inte minst nör det gäller gameplay

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Hur har jag missat det här, trodde det låg minst ett år bort. Riktigt kul!

Permalänk
Medlem

Vi clearade 2 wings i naxx innan tbc. Jag har 3 delar tier 3 på min paladin 😁 på banken såklart. Jag blev först jättelycklig över denna nyhet...men sen tänkte jag efter. Att hela tiden vara tvungen att söka grupper i tradekanalen, grinda 95% av speltiden, questa för att levla i all oändlighet, att inte hitta en seriös guild som gör det möjligt att få följa med överhuvudtaget, alla stats på gear som är fullständigt fel (strength på priestgear Tex) och all tröttsam repetition av allting innan man kommer eller får det man är ute efter.
Jag längtar verkligen inte tillbaka till 8 timmars whipe i MC Tex...eller att göra questserien för att komma in i onyxia laier. Nä....jag håller mig till bfa faktiskt. Mina hardcoredagar är förbi.
Spelade på Ravencrest i guilden Twilllight som paladinen Casco i vanilla😁

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Det här ska bli superkul. Började spela mycket först i TBC så gick miste om mycket av vanilla-upplevelsen.

Skickades från m.sweclockers.com