Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Det läggs på svensk moms i kassan och fri frakt till Sverige är över 39€.

Ska du ha gratis frakt måste varorna vara i Amazonas lager. Mycket dom säljer säljs från andra försäljare och deras lager. Vilket ger att du betalar olika frakt . Du för flera frakt kostnader.
Utöver det har jag aldrig problem med Amazon. Föredrar UK dock för smidig chatt service.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på Elgigantens invigning av en ny gaminghörna i Nordstan GBG idag? Lite nyfiken.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Detta https://m.prisjakt.nu/product/4460989

Eller detta?

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Sitter idag på ett 7970 så båda lär ge en boost men vilket är bäst?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Detta https://m.prisjakt.nu/product/4460989

Eller detta?

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Sitter idag på ett 7970 så båda lär ge en boost men vilket är bäst?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på vilket spel. Väldigt jämt emellan dom korten, sedan har en dera kort en fördel i vissa spel. Generellt är 580 bättre i directx 12, samt spel som forza m.m. 1060 har jag inte lika bra koll på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/986452/datorutrustning/datork...

Ska man ska slå till eller vänta till black Friday?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

https://www.komplett.se/product/986452/datorutrustning/datork...

Ska man ska slå till eller vänta till black Friday?

Skickades från m.sweclockers.com

Erbjudandet gäller till 30/11 så jag hade nog väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Erbjudandet gäller till 30/11 så jag hade nog väntat.

Tack missade det helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

För er som likt jag märkt att eran nuvarande Xbox One / PS4 inte riktigt räcker till för RDR2 har Gamestop några hyfsade inbyteskampanjer där du byter in konsol samt två utvalda spel. Spelen de godtar för inbyte finns på denna lista (enligt butiken där jag bytte in min XB1)

XB1 / PS4 + två spel + 2499 :- = Xbox One X med Shadow of the Tomb Raider och RDR2

XB1 / PS4 + två spel + 699 = Xbox One S med Fortnite och RDR2

PS4 + två spel + 1999 = PS4 Pro med RDR2

Erbjudandet rullar på deras sida, men direktlänkarna visar inget om inbyteskampanjen. https://www.gamestop.se/Home/Index

Någon som vet vilka spel som är billigast att köpa för inbyte av en ps4? Detta var intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Någon som har koll på Elgigantens invigning av en ny gaminghörna i Nordstan GBG idag? Lite nyfiken.

Var där idag för ett ärende, och kan bekräfta att det var ett jävla liv och en massa ungdomar som satt och spelade.
Såg ut som en ungdomsgård, med två securitasvakter som stod och höll koll.

Är det nån tillfällig ploj eller ska elgiganten bli game zone nu?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

För er som likt jag märkt att eran nuvarande Xbox One / PS4 inte riktigt räcker till för RDR2 har Gamestop några hyfsade inbyteskampanjer där du byter in konsol samt två utvalda spel. Spelen de godtar för inbyte finns på denna lista (enligt butiken där jag bytte in min XB1)

XB1 / PS4 + två spel + 2499 :- = Xbox One X med Shadow of the Tomb Raider och RDR2

XB1 / PS4 + två spel + 699 = Xbox One S med Fortnite och RDR2

PS4 + två spel + 1999 = PS4 Pro med RDR2

Erbjudandet rullar på deras sida, men direktlänkarna visar inget om inbyteskampanjen. https://www.gamestop.se/Home/Index

Vill lägga till att PS4 räknas som med 1HK, så det är alltså PS4 + 1hk +2 saker från listan. Ringde precis och blev besviken.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

Vill lägga till att PS4 räknas som med 1HK, så det är alltså PS4 + 1hk +2 saker från listan. Ringde precis och blev besviken.

Jag blir nyfiken.. är det ett problem? Får du inte med en ny handkontroll med ps4 pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag blir nyfiken.. är det ett problem? Får du inte med en ny handkontroll med ps4 pro?

Lite då enda jag hade på listan var handkontroller

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Corsair SF600 600W (SFX) gen 1

999:- fri frakt

https://www.komplett.se/product/886745/datorutrustning/datork...

ord.pris ~1 250:- från vettiga butiker

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3581623

Väldigt bra pris!

För er som undrar om skillnaden mellan Corsair SF600 V1 (Gold) och V2 (Platinum) så är det följande:

1) Sleevade kablar medföljer Platinum versionen
2) Platinum rating istället för Gold ( https://www.corsair.com/eu/en/blog/80-plus-platinum-what-does... - ganska liten skillnad)
3) 92mm fläkten är PWM istället för DC -> inte lika högljudd vid låga belastningar (dock är min egna SF600 V1 fläkt helt avstängd förrän jag kliver upp till ca 400W)
3) Ny fläktkontroller i Platinum varianten. En MCU kontroller som tar hänsyn till både temperatur och load (tack till @Corsair Johan - #17617485 )

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Kan vi komma överrens om att en hundring i rea på saker för 500kr inte är en DEAL, speciellt inte när det kommer från en av de sämre butikerna.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Kan vi komma överrens om att en hundring i rea på saker för 500kr inte är en DEAL, speciellt inte när det kommer från en av de sämre butikerna.

Tack

Eller ännu värre, Geforce xxxx nu 8700kr, ordinarie 8990kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon291473:

Kan vi komma överrens om att en hundring i rea på saker för 500kr inte är en DEAL, speciellt inte när det kommer från en av de sämre butikerna.

Tack

20% rabatt kan väl räknas som en ganska bra deal? Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

20% rabatt kan väl räknas som en ganska bra deal? Eller är jag helt ute och cyklar?

20% är en bra rabatt. Det låter ju bättre än Ordinarie pris 499:- och nu endast 399:-. Det låter ju inte lika bra eller har jag fel?

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Eller ännu värre, Geforce xxxx nu 8700kr, ordinarie 8990kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med helt om detta.
Dessutom är det en fyndvara som någon returnerat pga coilwhine ...
För mycket kassa tips om desss demo och fynd grafikkort för nån hundring mindre. Oftast samma person som ligger bakom tipsen med...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Kan vi komma överrens om att en hundring i rea på saker för 500kr inte är en DEAL, speciellt inte när det kommer från en av de sämre butikerna.

Tack

Svårt det där.

Ex en hundring rabatt på en chromecast skulle nog många se som fynd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@saigon
@Nima2001

Håller med om att det är många "tråkiga" tips.
När jag hör fynd tänker jag på typ 50%. Det diffar ju typ 10-20% bara mellan olika butiker. Det är klart om den absolut billigaste butiken har 20% så fine, men det är en avvägning.

Men någon/några 100-lappar rabatt på en produkt som kostar tusenlappar är inte ett fynd. "Fyndvaror/demovaror" klassar jag som begagnade produkter med garanti och inget jag ser som fynd.

Man kanske borde splitta trådarna och ha fynd resp rabatt. Kanske blir krångligt men moderatorerna kanske kan fnula ut lite riktlinjer för fyndtråden i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Man kanske borde splitta trådarna och ha fynd resp rabatt. Kanske blir krångligt men moderatorerna kanske kan fnula ut lite riktlinjer för fyndtråden i alla fall.

Fynd och rabatt ska separeras!
Hur många gånger måste detta diskuteras av rabatt-talibaner?
Ni tillskriver ordet fynd egenskaper som är högst subjektiva.
Scrolla vidare som alla andra om du inte är intresserad av produkten eller dess pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Fynd och rabatt ska separeras!
Hur många gånger måste detta diskuteras av rabatt-talibaner?
Ni tillskriver ordet fynd egenskaper som är högst subjektiva.
Scrolla vidare som alla andra om du inte är intresserad av produkten eller dess pris.

Att hålla trådar på ett internetforum så "rena" som möjligt och att försöka få folk att hålla sig till det inledande syftet med tråden är grundläggande för att det ska fungera. Man behöver inte kalla folk talibaner för att de vill upprätthålla någon form av ordning så att det blir enklare för alla.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag håller med er grabbar. Nu annonserar någon begagnat 1080ti i den andra tråden som går på 7600 kr. När man kan köpa nytt för 7990.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@Zargoz: Det är ju inte begagnat utan demo exemplar med full garanti, inte riktigt samma som beggnat..

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag håller med er grabbar. Nu annonserar någon begagnat 1080ti i den andra tråden som går på 7600 kr. När man kan köpa nytt för 7990.

Skickades från m.sweclockers.com

Och det är av samma person som vanligt på dessa "fynd" .. Lite tröttsamt är det..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

@Zargoz: Det är ju inte begagnat utan demo exemplar med full garanti, inte riktigt samma som beggnat..

Jo men inte samma sak som ett nytt heller... Eller hur?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Alla datorkomponenter jag någonsin returnerat har haft coilwhine.

Värt att spara 25kr på för någon kanske

Permalänk
Medlem

Fynd är relativt till lägsta historiska pris i kombination med någon slags minimum-procent (10%?) i mitt tycke. Kanske justerat till senaste 6 månaderna eller något sådant.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Att hålla trådar på ett internetforum så "rena" som möjligt och att försöka få folk att hålla sig till det inledande syftet med tråden är grundläggande för att det ska fungera. Man behöver inte kalla folk talibaner för att de vill upprätthålla någon form av ordning så att det blir enklare för alla.

Syftet med tråden är lägsta pris. Det står klart och tydligt i första posten.
Men det är uppenbarligen ett återkommande tema att man inte kan hålla sig till saken utan klagar när tipsen inte passar deras teorier om vad som utgör ett fynd.
Tråden fungerar bara så länge folk tipsar. Tråden uppfyller absolut inget annat syfte och behöver knappast mer eller mindre ordning.
Några av de bästa tipsen i tråden för min del har till och med varit de som moderatorerna tagit bort pga de inte ansetts som "fynd".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Syftet med tråden är lägsta pris. Det står klart och tydligt i första posten.
Men det är uppenbarligen ett återkommande tema att man inte kan hålla sig till saken utan klagar när tipsen inte passar deras teorier om vad som utgör ett fynd.
Tråden fungerar bara så länge folk tipsar. Tråden uppfyller absolut inget annat syfte och behöver knappast mer eller mindre ordning.
Några av de bästa tipsen i tråden för min del har till och med varit de som moderatorerna tagit bort pga de inte ansetts som "fynd".

Ska vi alla börja skriva ut då Liontech säljer ett chassi för 798:- ifall den säljs för 799:- på Inet (oavsett att Liontech alltid ljuger om lagerstatus). Det är ju också "lägsta pris".
Eller börjar det bli irrelevant en tråd med tema "xx FYND".

Tycker du försvarar tipsen överdrivet hårt. Detta är faktiskt diskussionstråden dedikerad till just den tråden . Som du ser här och ett par sidor tillbaka så är det väldigt många som reagerar på vad som faktiskt hör hemma i fyndtråden. Ska vi bara vara tysta menar du? Bara för du lyckats hitta nåt super fynd som blev raderat så ska vi alla nöja oss med upplägget som det är..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!