SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november

Permalänk
Medlem

Jag följer gärna med i bil från Umeå om det finns plats.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Telperion:

Jag följer gärna med i bil från Umeå om det finns plats.

Då kör jag en ping till @Casgar åt dig då, så får han ge både dig och @uberpwnage besked. Skriv vad du vill ha att äta så skriver jag upp dig på listan! Välkommen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Coolt initiativ
Hoppas ni får det trevligt

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Se där, välkommen!!!
Att du är "i tid" är inte så jävla noga, fint folk kommer alltid sent! När skulle du kunna vara i Skellefteå eller är det helt uteslutet en fredag oavsett?
Jag blir så glad av att läsa alla städer och orter från inåt landet, familjen är från Sorsele-trakterna och uppåt! Gör så, återkom när du förankrat det hemmavid så kan jag skriva upp dig på listan. Imponerande att du är beredd att åka hela vägen från Vilhelmina.
Varmt välkommen! Gällande "respektive" är det något vi tidigare sagt nej till då våra medlemmar givetvis har prioritet, men jag ser hur stort sällskap jag kan boka för så får vi se.

Haha Sorsele? Där har man halva släkten

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

familjen är från Sorsele-trakterna och uppåt!

Vem had trott Å du e te å hamne i 08 träske.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Wiruz:

Haha Sorsele? Där har man halva släkten

Så är det, innan familjen på pappas sida flyttade till Linköping bodde de i en liten by en bit utanför som heter Aha.

Skrivet av Bloopy:

Vem had trott Å du e te å hamne i 08 träske.

Uppväxt i Linköping, men bor numera i Gävle och pendlar till Stockholm. Har aldrig bott norrut utan bara varit på besök.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Kung! Bara hojta i PM så kan man bestämma eventuell plats, byta nummer och sådär om det blir av

Permalänk
Medlem

Synd att det är lite långt för min del (ca 47 mil), men uppskattar verkligen att det blir lite action i norr!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dpanter:

Synd att det är lite långt för min del (ca 47 mil), men uppskattar verkligen att det blir lite action i norr!

Vill inte ge några löften om när, men vi har diskuterat Östersund en del internt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av uberpwnage:

Kung! Bara hojta i PM så kan man bestämma eventuell plats, byta nummer och sådär om det blir av

Hör av mig när det börjar vara lite närmare.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vill inte ge några löften om när, men vi har diskuterat Östersund en del internt.

Isf har ni minst en deltagare spikad redan, håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Satan att jag skulle vara nere i Enköping den Fredagen Skulle annars åkt upp till Skellefteå. Har ju bara 34mil dit upp.

Skrivet av Jacob:

Vill inte ge några löften om när, men vi har diskuterat Östersund en del internt.

Blir det Östersund så kommer jag garanterat.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Ah Vafan är 35 mil!? Kan passa på att hälsa på min mor som bor där med! Sign me up! Oxfilé (helportion) och blåbär!
@jacob
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av skippy_pewpew:

Ah Vafan är 35 mil!? Kan passa på att hälsa på min mor som bor där med! Sign me up! Oxfilé (helportion) och blåbär!
@jacob
Skickades från m.sweclockers.com

Rätta takter, gud vad roligt och vilket commitment! Trevlig resa från Vilhelmina så ses vi den 9 november.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Oh my , bara typ 130 Mil!? Sign me up!

Skämt åsido, till skillnad från Profil så befinner jag mig i Umeå och tänkte komma.
Tar egen bil om fler vill haka på och/eller inte får plats med @Casgar

Tar Oxfilé helport. Samt blåbär dessert.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Xubunticious Välkommen!!! Schysst att du också kan skjutsa.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Självklart får nån åka med mig med. Kör via Vilhelmina och lycksele.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Glömde hålla mig uppdaterad på denna tråd och önskar lite ändring på ordern, med hänvisning av @anderna på förra sidan vill jag köra med 4 mellanrätter, så om det går att öka antalet dovhjortsrostbiff till två skulle jag vara glad

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Jag hakar också på! Åker med zsimpey! En Oxfilé (helportion) och blåbär till mig med!

Permalänk
Medlem

Hehe, shit vad min sign är utdaterad

Permalänk
Medlem

Faen min mormor bor ju på samma gata, lite långt att åka från Stockholm dock.
Kunde ni inte haft detta i somras när jag var där! ;D

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är det bara fyra dagar kvar!!! Priserna för quizen har anlänt och jag gör ett inlägg om vad det blir under veckan.

Vi är i dagsläget 17 personer som kommer och idag måste jag skicka in vår beställning till restaurangen. Då de ville ha de stolar som vi inte fyller kommer jag avsäga mig 10 av platserna och se om vi kan behålla 3 extra (alltså totalt 20). Dessa fyller vi med folk som trillar in under veckan eller om någon vill ta med en nördig vän / respektive.

Ni som ska ha skjuts av @Casgar / @Xubunticious (Umeå), @Rönnlund (Luleå) eller @skippy_pewpew (Vilhelmina) och vill bli upplockade i respektive stad eller någonstans på vägen – det är på eget ansvar att kontakta dessa! Skriv i tråden, dra iväg ett PM, byt kontaktuppgifter (telefonnummer) eller hur ni nu väljer att lösa det.

@JonasT @Kenneth @biew @inzani @Bugge999 @Grabbengrå @Stormrwlr @Makkan @uberpwnage @Telperion

Skrivet av wowsers:

Glömde hålla mig uppdaterad på denna tråd och önskar lite ändring på ordern, med hänvisning av @anderna på förra sidan vill jag köra med 4 mellanrätter, så om det går att öka antalet dovhjortsrostbiff till två skulle jag vara glad

Självklart! Om någon annan vill ändra i sin beställning är det läge idag, kommer att maila in i eftermiddag om vad vi ska ha. Är så klart möjligt att man kan göra justeringar när vi väl är på plats, men det är inget jag vågar gå i god för.

Skrivet av skippy_pewpew:

Självklart får nån åka med mig med. Kör via Vilhelmina och lycksele.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av dLapinb:

Jag hakar också på! Åker med zsimpey! En Oxfilé (helportion) och blåbär till mig med!

Hjärtligt välkommen! Jag lämnar det i era egna händer att snacka ihop er om upphämtning osv.

Skrivet av Laccy:

Faen min mormor bor ju på samma gata, lite långt att åka från Stockholm dock.
Kunde ni inte haft detta i somras när jag var där! ;D

Hälsa på mormor lite spontant då? Häng med oss andra fredag kväll och åk hem söndag. Annars ses vi väl i Stockholm!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har dykt upp förhinder deluxe för mig.
Så jag måste tyvärr hoppa av. buhäää

Hoppas ni får en trevlig kväll å passa på å njuuut av maten. Sjukt bra inne på stadskällarn!!!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av inzani:

Har dykt upp förhinder deluxe för mig.
Så jag måste tyvärr hoppa av. buhäää

Hoppas ni får en trevlig kväll å passa på å njuuut av maten. Sjukt bra inne på stadskällarn!!!

Nooo! Hör av mig om vi kör i närområdet (Umeå/Luleå), så får du pallra dig dit istället helt enkelt.

Istället tillkommer @biew sambo @Slashwut, har jag fått höra på ryktesväg (eller via Discord). För er som missade läsa det är jag öppen för att fylla de sista platserna med en vän eller sämre/bättre hälft.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Förresten är det någon dresscode på stadskällaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av skippy_pewpew:

Förresten är det någon dresscode på stadskällaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar inte vara nån särskild klädkod vad jag kan se. Kommer själv vara där iklädd skjorta, som alltid.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av skippy_pewpew:

Förresten är det någon dresscode på stadskällaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan jag inte tänka mig.
I Schtaaaaan räcker det långt med att vara "hel och ren".

...ett orensonligt hat mot Björklöven anses för övrigt klädsamt

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem

Är ju uppvuxen i skeå så ska nog smälta in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är det bara ett dygn kvar så sitter vi på Stadskällaren, käkar god mat, dricker och har trevligt! Jag, @JonasT och @Kenneth landar vid 15:35 och åker direkt in till stan för att göra ett reportage från det nördigt svincoola Café på Bit. Får se exakt när vi landar på Stadskällaren, men åtminstone jag är på plats minst en kvart innan för att ta emot alla.

Imorgon blir det Quiz också – som ni längtat (eller?). Oavsett vad ni tycker om det har vi med ett gäng grymma priser som @Lovisa fixat. Fun fact: Man skulle kunna tro att hon heter Lovisa, men det är egentligen Fialisa.

  1. Corsair Gaming K70 RGB MK.2 Cherry MX Low Profile Speed (lanserades så sent som 25 oktober)

  2. Corsair HS70 Wireless

  3. Corsair LL120 Dual Light Loop RGB PWM 120mm LED 3xPack

Vi har tre stolar kvar! Med andra ord sista-sista chansen nu att dra med en vän, bättre hälft, nemesis, ja, you name it. Skriv i tråden om ni tar med sällskap så jag vet.

Vill också påminna er hjältar som ställt upp som taxi och ni medpassagerare att kontakta varandra om resan till Skellefteå!

@Rönnlund @biew @Bugge999 @Grabbengrå @Stormrwlr @Makkan @wowsers @Casgar @uberpwnage @Telperion @skippy_pewpew @Xubunticious @dLapinb @Slashwut

Vi ses IRL!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner