World of Warcraft Classic jämförs med originalet från 2005

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft Classic jämförs med originalet från 2005

Det är väntans tider för anhängare av World of Warcraft i klassisk tappning. En demoversion väntar under Blizzcon 2018, men entusiaster har fått igång mjukvaran i förtid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt ruskigt taggad på Wow vanilla. Inte för att det var ett bra spel. Inte för att mechanics är överdrivet bra. Inte får att raider ska vara svåra. Bara för att få komma tillbaka och uppleva det igen. Nostalgin. Bugga in under Stormwind. Döda 19647 pirater för att bli exalted me booty bay.

Tider.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Varför skulle du vilja bli exalted med booty bay?

Sen så finns det privatservrar om man är riktigt sugen på wow Classic. Så ni har egentligen anledning att sitta o skriva att ni längtat till Blizzard släpper Classic.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet man något om pris? Köpa ett spel två gånger? Spelade wow i 10 år något
129kr gånger 12 gånger 10 . 16.000kr för ett spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@tumvanten: Jag har själv spelat en hel del på vanilla servrar men jag har hållt mig borta ifrån det sen jag hört om wow classic.
Jag vill spela det så illa just nu men jag vill inte spoila min egna hype över det. Jag och ett gäng polare kommer att börja spela det ifrån dag 1 när det släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Varför skulle du vilja bli exalted med booty bay?

Sen så finns det privatservrar om man är riktigt sugen på wow Classic. Så ni har egentligen anledning att sitta o skriva att ni längtat till Blizzard släpper Classic.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som @fågelskrämman skriver så vill jag inte heller spoila classic. Jag vill ha en rolig månad med grabbarna innan jag lägger spelet på hyllan igen. Om jag går in och spelar en privatserver nu är det inte alls samma sak som att få uppleva det igen. The Burning Crusade kom ut 2007, vilket är typ 11 år sedan. Det är alltså 11 år sedan jag senast lirade vanillla. Då kan jag lika gärna vänta ett år till.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vet man något om pris? Köpa ett spel två gånger? Spelade wow i 10 år något
129kr gånger 12 gånger 10 . 16.000kr för ett spel

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om "ett spel" är rättvist när du skriver att du spelat i 10 år. Ta antalet timmar lagda i wow och jämför med 600kr för ett AAA-spel med bara story mode/campaign så får vi se om inte 16 lax är ganska bra haha. Jag tänkte likadant kring Runescape tills jag insåg att jag hade typ 13,000 timmar och kände att ok, det var inget.

On topic:
KLART FOLK SKA GRINA i kommentarsfältet på Youtubeklippet som länkas. Alltid, så fort någon ska göra en nostalgiversion av något, classic mode eller whatever så ska åtminstone 75% (säkert av de som bad om det från början) in och tjafsa om att det inte blev rätt. Sämst folk, spel-dev på ett sånt här projekt måste vara lika otacksamt som högstadielärare...

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd

Classic är ett betydligt mer genom tänkt spel, en helt annan game design där spelet inte håller en i handen. Skillnaden mellan bra och dåliga spelare märks tydligt.
Dungeons har en design som är mer av en raid än en en dungeon, allt känns stort och inte som nu när wow är mer eller mindre en diablo klon i tvångströja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Systemkrav? Minns att jag spelade det först på en Pentium 3 1Ghz och ett Radeon 9000.

Sen så är vanilla lite väl hardcore för mig. Du kan inte stacka någonting i stort sett, eller så är stacksen väldigt små. Ska du börja med mining och skinning t ex på samma karaktär hinner du knappt börja innan du måste tömma säckarna. Personligen gillar jag WotLK bäst (har spelat rätt mycket privata servrar med vanilla, BC och WotLK, och jag spelade samtliga på tiden det begav sig), känns som den har bäst avvägning mellan gammalt och nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag "nostalgi" känslan kommer hålla i sig i max ett halvår, sen kommer folk inse att saker o ting var så jäkla mycket mer tidskrävande back then, och att man inte har lika mycket tid nu när man har jobb (och kanske ungar också). Spelet kommer vara mer eller mindre dött inom 1 år :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Varför skulle du vilja bli exalted med booty bay?

Sen så finns det privatservrar om man är riktigt sugen på wow Classic. Så ni har egentligen anledning att sitta o skriva att ni längtat till Blizzard släpper Classic.

Skickades från m.sweclockers.com

Insane In The Membrane-prestationen ? Antar jag...

Det om något är en sak jag aldrig kommer göra om igen. xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tanax:

Personligen tror jag "nostalgi" känslan kommer hålla i sig i max ett halvår, sen kommer folk inse att saker o ting var så jäkla mycket mer tidskrävande back then, och att man inte har lika mycket tid nu när man har jobb (och kanske ungar också). Spelet kommer vara mer eller mindre dött inom 1 år :/

Classic är alltså exklusivt för gamla spelare bara? Det finns ingen yngre generation som har lika mycket tid över som vi hade då? Bara för att ditt liv ser ut så betyder det inte att detsamma gäller för oss övriga.

Permalänk
Medlem

Varför vill man spela vanilla igen egentligen? Har spelat WoW ungeför 15 minuter, så jag vet inte riktigt. Är det inte bara förbättringar gjorda? Eller har det blivit för lätt att spela nuförtiden för att det skall vara mer tillgängligt?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Classic utförande eller ej, WoW är faktiskt det bästa spel jag någonsin spelat, så ofattbart mycket kul man haft med det spelet! Alla fantastiska miljöer, klasserna, alla dungeons, m.m. Ja vilka minnen!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Insane In The Membrane-prestationen ? Antar jag...

Det om något är en sak jag aldrig kommer göra om igen. xD

Det fanns ju inte ens achievements i classic... så enbart just because är min gissning...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Varför vill man spela vanilla igen egentligen? Har spelat WoW ungeför 15 minuter, så jag vet inte riktigt. Är det inte bara förbättringar gjorda? Eller har det blivit för lätt att spela nuförtiden för att det skall vara mer tillgängligt?

Personligen tycker jag att spelet är för lätt, alla spells man hade förr är borta, talents är ett skämt och Azerite gear " nya Artifacts" är inget jag gillar. Föredrar WoW mellan Vanilla och Wrath.. När cata kom så började det gå ut för.. När pandaria släpptes så började man spela sen slutade man och höll på så för spelet var inte kul. BFA slutade jag 2 veckor efter att det släpptes och jag kommer vänta på Classic.

Permalänk
Medlem

Jag är lite ambivalent när det gäller classic. Visst vore det skoj att försöka återuppleva det som en gång var, då epic prylar verkligen var epic och inte dussinvaror som folk slänger pga taskiga seconday traits. Man var orolig om man var tvungen att ge sig ut på nåt ställe som inte hade vägar, för i skogarna fanns det farliga monster (hur många mord har Hogger på sitt samvete egentligen?). Som hunter var man tvungen att tillverka skott och pilar, och råkade man som svärdbärande rogue få en fin dagger kunde man inte använda den förrän man tränat upp sina dagger-skills.
Det är mycket som jag saknar från vanilla och som jag på sätt och vis gärna vill se i classic. Jag upplever dagens World of Warcraft som alldeles för förenklat på vissa sätt, men samtidigt lättsamt behagligt på andra.
Idag känns det som att endgame är själva spelet, och vägen dit är bara en tråkig transportsträcka. I Vanilla var varje steg på vägen till 60 ett äventyr. Det var svårt, tog tid och var engagerande på ett sätt som nu är borta.

Å andra sidan... Jag har lagt åratal på mina karaktärer, raidat mig genom alla expansioner (förutom Pandaria som jag inte stod ut med), kört otaliga dungeons och sett nästan allt i spelet (ingen kan säga att de har sett precis allt egentligen). Jag är dessutom många år äldre än jag var då, och är det verkligen så lockande att börja på nytt och lägga all den tid från 1 till 60 som det faktiskt tog då? Jag vet inte. Är det inte bara bra att ha det gjort en gång och blicka tillbaka på minnena? Många saker var bra då och sämre idag, men gudarna ska veta att många saker också har förbättrats genom åren.

Jag kan säkert tänka mig att testa det, men det kommer nog bero väldigt mycket på vad priset blir tror jag.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Varför vill man spela vanilla igen egentligen? Har spelat WoW ungeför 15 minuter, så jag vet inte riktigt. Är det inte bara förbättringar gjorda? Eller har det blivit för lätt att spela nuförtiden för att det skall vara mer tillgängligt?

Utan att ha spelat spelet själv så är mitt intryck att många vill tillbaka till de gamla upplagorna för att de saknar den gamla ordningen och balansen i spelet. Desto mer material desto rörigare blir ofta saker. Inte helt olikt när jag tittar på Team Fortress 2 och spelets evolution. Från ett välstädat lättbegripligt spel till vad som är närmast en förvirrande explosion på skärmen när alla klass-silhuetter, vapen och balans är svårbegriplig och rörig. Så tror jag alldeles säkert det är även med World of Warcraft. Kombinera det med att många växt upp med spelets originalskick så är det lätt att förstå att många vill tillbaka till den gamla vana miljön.

Skrivet av ExcZist:

Personligen tycker jag att spelet är för lätt, alla spells man hade förr är borta, talents är ett skämt och Azerite gear " nya Artifacts" är inget jag gillar. Föredrar WoW mellan Vanilla och Wrath.. När cata kom så började det gå ut för.. När pandaria släpptes så började man spela sen slutade man och höll på så för spelet var inte kul. BFA slutade jag 2 veckor efter att det släpptes och jag kommer vänta på Classic.

Vill bara flika in och påminna om att det du skriver inte är begripligt för någon utan att ha bakgrund i spelet.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av tumvanten:

Varför skulle du vilja bli exalted med booty bay?

Sen så finns det privatservrar om man är riktigt sugen på wow Classic. Så ni har egentligen anledning att sitta o skriva att ni längtat till Blizzard släpper Classic.

Kan säga direkt att jag inte är supertaggad för WoW Classic, utan hade personligen föredragit en version med TBC eller WotLK då jag ansåg att spelet hade sin Peak då (vilket även konfirmerats för egen del på privatserver).

Men jag skulle alla dagar i veckan spela WoW Classic som har officiellt stöd av Blizzard än någon privatserver. Bara faktorn att en privatserver kan när som helst stänga ner p.g.a. legala problem gör att det inte känns riktigt värt att lägga ner någon tid - Fyller jag på speltid i WoW idag, jag grindar lite rep eller farmar något mount, då kan jag vara nästan helt säker att dom sakerna finns kvar om 5-10år om jag loggar in igen. Blizzard håller superbra liv i sina spel, kan fortfarande logga in på mitt WC3 onlinekonto som jag gjorde för kanske 8år sedan när jag spelade DotA och 2v2 ranked ladder.

Eventuell kostnad är värt det bara för den faktorn, säkerheten att mina saker är precis där jag lämnade dom för flera år sedan.

Edit:

Skrivet av kelthar:

Varför vill man spela vanilla igen egentligen? Har spelat WoW ungeför 15 minuter, så jag vet inte riktigt. Är det inte bara förbättringar gjorda? Eller har det blivit för lätt att spela nuförtiden för att det skall vara mer tillgängligt?

Som jag nämnde ovan så är inte just Classic det jag är ute efter, spelade då men var egentligen för ung för att uppskatta spelet, utan min bästa tid började runt TBC och framförallt WotLK (var runt 12 år när TBC kom).

Varför jag vill tillbaka till framförallt WotLK har många anledningar egentligen, men kan lista några exempel:

  • Jag gillade storyn, att gå upp mot Lich King och få stå sida vid sida av karaktärer man "känner". Dom flesta karaktärerna från denna tiden är sedan länge borta eller knuffade åt sidan mer för varje expansion som kommer och går

  • Miljöerna kändes väldigt "Warcraft", igen mycket att göra med familjäritet från tidigare Warcraft spel

  • Klassiskt och linjärt progression-system, inget trams som att farma artifact power/azerite power. Utan gå hit, döda bossen och få chansen på loot - Eller gör ett par dailies som var OPTIONAL istället för nästintill MANDATORY som det kan vara idag

  • Bossarna var mekaniskt sett mycket enklare än dagens, men av någon anledning så var dom ändå otroligt givande och man kände sig mer lyckad när man vann, mycket av detta har nog med storleken på raidsen att göra, 25-man som lär synca upp istället för dagens fokus om 5-10 pers

  • Class Fantasy var en STOR sak! Valde jag att köra Mage så kändes det, jag var inte bara en 'caster i mängden', lite grann som att Destruction Warlocks just nu är en rip-off mage på live servrarna. T.ex. hade Paladiner bonus skada mot Undeads, men det ansågs vara obalanserat och plockades senare bort (sådana saker som dödade klass fantasin)

  • Avsaknad av saker som Dungeon Finder o.s.v. gjorde att man var tvungen att interagera med andra spelare, gå med i Guilds eller sitta i Looking for Group kanaler om man ville köra dungeons - Gjort många vänner genom spelet på det viset

  • World PvP var en verklig sak och som existerade utan att behöva uppmuntran, folk VILLE ut och slåss mot andra eller bara sitta och vänta på någon stackare som råkade komma i deras väg - Man behövde inte få massa extra bonusar för det då det var en rolig sak att göra och kändes som en del av spelet

  • Epic gear var verkligen EPIC. Såg man någon vandra runt i full lila utstyrsel så visste man att den spelaren hade investerat tid och var duktig på spelet. Idag delas Epic's ut som godis, "participation trophies" skulle man kunna säga

Dessa är några saker för min del bara.
Jag gillar mycket av moderna WoW, speciellt då man inte har lika mycket tid att spela som förut. Men på något vis har charmen och magin med WoW dött lite, mycket system och dåliga beslut har gjort att spelet är onödigt komplext på fel vis. Den höga levelcappen och förlegade storyn gör att många vänner jag försökt fått att börja helt enkelt ger upp när dom inser att dom lär sitta igenom 190+ videos från Nobbel87 för att hänga med i storyn som utspelar sig på max level eller ens under själva lvling's fasen.

WoW behöver ärligt talat ett WoW 2.0.
Ett nytt spel, kanske ett alternativt universum eller något som kan utspela sig i framtiden, kanske flera hundra år och där det endast görs mindre referenser till händelserna i nuvarande spelserie. Achievements o.s.v. kan följa med från dagens spel, dom kan t.o.m. göra en tolkning av "Time Walking" som finns idag, där man kan få åka tillbaka i tiden och återuppleva vissa events fast mer som en åskådare än en deltagare.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Personligen tycker jag att spelet är för lätt, alla spells man hade förr är borta, talents är ett skämt och Azerite gear " nya Artifacts" är inget jag gillar. Föredrar WoW mellan Vanilla och Wrath.. När cata kom så började det gå ut för.. När pandaria släpptes så började man spela sen slutade man och höll på så för spelet var inte kul. BFA slutade jag 2 veckor efter att det släpptes och jag kommer vänta på Classic.
https://www.youtube.com/watch?v=1yzrEFDgccI

Håller med till viss del, för mycket inflation på alla sätt i spelet idag. Men samtidig tycker jag alltid det är roligt när folk skriver "det är för lätt" men dom har varken farmat höga mythic keys och inte heller har dom 8/8 mythic raid.

Så vad är det som är så lätt när man inte ens gett sig på det som faktiskt är utmanande i spelet?

Lite som att sätta sig och spela ett spel på super easy och säga 'det är för lätt, dåligt spel'

Saknar dock att epic är epic, tycker det är synd att dom gjorde så, Azerite är ganska meh också. Men jag har jätte roligt med min guild och progress i mythic uldir, svårt utan tvekan och kräver enorm koordination på många bossar.

Inte som förr när det svåra var att få tag på nog många personer och ändå springer hälften runt som huvudlösa höns och inte vet vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Håller med till viss del, för mycket inflation på alla sätt i spelet idag. Men samtidig tycker jag alltid det är roligt när folk skriver "det är för lätt" men dom har varken farmat höga mythic keys och inte heller har dom 8/8 mythic raid.

Så vad är det som är så lätt när man inte ens gett sig på det som faktiskt är utmanande i spelet?

Lite som att sätta sig och spela ett spel på super easy och säga 'det är för lätt, dåligt spel'

Saknar dock att epic är epic, tycker det är synd att dom gjorde så, Azerite är ganska meh också. Men jag har jätte roligt med min guild och progress i mythic uldir, svårt utan tvekan och kräver enorm koordination på många bossar.

Inte som förr när det svåra var att få tag på nog många personer och ändå springer hälften runt som huvudlösa höns och inte vet vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Videon beskriver bra om vad jag tycker om Progression i WoW idag mot då.
Mythic har jag kört men har slutat då jag inte gillar det. Jag gillar att Raida och PvPa .
Jag gjorde aldrig färdigt alla raider i Legion för jag lessnade på spelet innan jag gjorde färdigt det för jag som många andra tycker inte det är kul att farma Artifact power " Azerite" och som man gjorde då sprang runt på argus. Det var ganska tråkigt.
WoW är inte ett dåligt spel utan det blir tråkigt.
De har tagit bort så mycket som man gillade och lagt till annat som man inte gillar.

Edit: jag gillar att saker och ting tar tid, är svårt när man levlar. jag anser att levlandet ska vara en del av spelet och att man inte ska nå 120 direkt för att sen sitta där.
De tog bort alla talents, spells man hade, ändrat gearet med mera. Det förstör det man tyckte var kul med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Det fanns ju inte ens achievements i classic... så enbart just because är min gissning...

Titlar fanns väl dock. Så kan vara det.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Videon beskriver bra om vad jag tycker om Progression i WoW idag mot då.
Mythic har jag kört men har slutat då jag inte gillar det. Jag gillar att Raida och PvPa .
Jag gjorde aldrig färdigt alla raider i Legion för jag lessnade på spelet innan jag gjorde färdigt det för jag som många andra tycker inte det är kul att farma Artifact power " Azerite" och som man gjorde då sprang runt på argus. Det var ganska tråkigt.
WoW är inte ett dåligt spel utan det blir tråkigt.
De har tagit bort så mycket som man gillade och lagt till annat som man inte gillar.

Edit: jag gillar att saker och ting tar tid, är svårt när man levlar. jag anser att levlandet ska vara en del av spelet och att man inte ska nå 120 direkt för att sen sitta där.
De tog bort alla talents, spells man hade, ändrat gearet med mera. Det förstör det man tyckte var kul med spelet.

Får kolla på videon när jag är hemma.
Indeed, går det för fort att levla, end game är så gott som allt idag.

Har dock svårt att tro att du körde mythic under bara 2 veckor, då raden var till att börja med inte ute och det kräver så gott som nästan full heroic set samt uppgraderat heart of azeroth.

Gillar dock inte riktigt artifacts så som det är idag. Legion var okej, I början. Då var det roligt att låsa upp nytt. Men blev igen väldigt snabbt inflation på det systemet igen och bara för mycket.

Talents har jag inget emot dock. Överdrivet mycket nostalgi över gamla talent trees. Det var aldrig så stor skillnad som folk säger och överlag fanns det oftast bara små skillnader mellan X och Y. Likt det är idag.
Jag saknar inte 5% int talents, woop, fun!

Saknar dock hur pvp var förr, så mycket roligare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Titlar fanns väl dock. Så kan vara det.

Bloodsail Admiral is a title that was introduced in Patch 3.0.2, the content patch prior to the launch of Wrath of the Lich King. To gain the title, players must complete the quest Avast Ye, Admiral!.

http://wowwiki.wikia.com/wiki/Bloodsail_Admiral

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga detta:

Efter Cataclysm ("nya" världen) är jag totalt uttråkad vid level 10-20 på en ny karaktär.
I gamla världen (vanilla-WotLK) är jag totalt hooked igen vid samma level.

Detta trots att jag säkert levlat MINST 50 karaktärer genom åren. Jag kan inte förklara varför.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Elghinnarisa:

Håller med till viss del, för mycket inflation på alla sätt i spelet idag. Men samtidig tycker jag alltid det är roligt när folk skriver "det är för lätt" men dom har varken farmat höga mythic keys och inte heller har dom 8/8 mythic raid.

Så vad är det som är så lätt när man inte ens gett sig på det som faktiskt är utmanande i spelet?

Lite som att sätta sig och spela ett spel på super easy och säga 'det är för lätt, dåligt spel'

Saknar dock att epic är epic, tycker det är synd att dom gjorde så, Azerite är ganska meh också. Men jag har jätte roligt med min guild och progress i mythic uldir, svårt utan tvekan och kräver enorm koordination på många bossar.

Inte som förr när det svåra var att få tag på nog många personer och ändå springer hälften runt som huvudlösa höns och inte vet vad som händer.

Skrivet av ExcZist:

Videon beskriver bra om vad jag tycker om Progression i WoW idag mot då.
Mythic har jag kört men har slutat då jag inte gillar det. Jag gillar att Raida och PvPa .
Jag gjorde aldrig färdigt alla raider i Legion för jag lessnade på spelet innan jag gjorde färdigt det för jag som många andra tycker inte det är kul att farma Artifact power " Azerite" och som man gjorde då sprang runt på argus. Det var ganska tråkigt.
WoW är inte ett dåligt spel utan det blir tråkigt.
De har tagit bort så mycket som man gillade och lagt till annat som man inte gillar.

Edit: jag gillar att saker och ting tar tid, är svårt när man levlar. jag anser att levlandet ska vara en del av spelet och att man inte ska nå 120 direkt för att sen sitta där.
De tog bort alla talents, spells man hade, ändrat gearet med mera. Det förstör det man tyckte var kul med spelet.

Detta är nog en stor sak för många, inkluderat mig själv faktiskt.

Att lvla en alt idag tar otroligt lång tid med den höga levelcappen, och det känns inte bra att lvla direkt heller då man får en talent var 15.e level. Även om det gamla system bara gav dig något "symboliskt" som '+2% ökad damage på X', så fick man ändå känslan av att man kom någon vart - Att få ploppa i den där Talent-poängen varje gång man hörde "DDOOOONNG!" och inte bara se ett nummer ändras på login skärmen eller under sitt namn.

Gearing'en var även mycket bättre utan AP. Tror inte jag stött på någon som föredrar att farma AP över att köra en Raid och hoppas på bättre drop. Hela ordialet med just AP är varför jag slutade efter första raiden i Legion och varför jag inte gjort mer än första raiden i BfA nu heller, dom fuckade verkligen upp det också när dom låste dungeons bakom rep-grind för mythic runners.
Kan även säga att jag AVSKYR follower systemet och dom där otroligt tråkiga Emissary Cachen som kommer med dom ännu mer tråkiga Daily World Questen - Dom säger att det är för att ge folk alternativ för gear, men i verkligheten blir det ett tvång för att spela med dom stora pojkarna/flickorna (bara att kolla M2+ nycklar där folk kräver 355+ nu, något jag visserligen hade efter 2 veckor, men många nydingade sitter på 295-310 som bäst och är mer än kapabla för den nivån oftast).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Får kolla på videon när jag är hemma.
Indeed, går det för fort att levla, end game är så gott som allt idag.

Har dock svårt att tro att du körde mythic under bara 2 veckor, då raden var till att börja med inte ute och det kräver så gott som nästan full heroic set samt uppgraderat heart of azeroth.

Gillar dock inte riktigt artifacts så som det är idag. Legion var okej, I början. Då var det roligt att låsa upp nytt. Men blev igen väldigt snabbt inflation på det systemet igen och bara för mycket.

Talents har jag inget emot dock. Överdrivet mycket nostalgi över gamla talent trees. Det var aldrig så stor skillnad som folk säger och överlag fanns det oftast bara små skillnader mellan X och Y. Likt det är idag.
Jag saknar inte 5% int talents, woop, fun!

Saknar dock hur pvp var förr, så mycket roligare!

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte gjort något nästan under de 2 veckorna i bfa, körde mythic till och från i Legion men la ner innan man började komma någon vart i raiderna för att man lessande så fort.

Kolla den videon när du har tid, tycker den var riktigt bra gjord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Det fanns ju inte ens achievements i classic... så enbart just because är min gissning...

Nu kommer det inte att bli "100%" classic utan det kommer att kräva uppdatering på många punkter samt så skulle det inte förvåna mig om de implementerade vissa saker från senare spel i vanilla.

Skrivet av ExcZist:

Personligen tycker jag att spelet är för lätt, alla spells man hade förr är borta, talents är ett skämt och Azerite gear " nya Artifacts" är inget jag gillar. Föredrar WoW mellan Vanilla och Wrath.. När cata kom så började det gå ut för.. När pandaria släpptes så började man spela sen slutade man och höll på så för spelet var inte kul. BFA slutade jag 2 veckor efter att det släpptes och jag kommer vänta på Classic.
https://www.youtube.com/watch?v=1yzrEFDgccI

Har spelat sedan Betan av Wow och att det skulle varit svårare håller jag inte med om däremot betydligt mer tidskrävande pga. ett idag utdaterat leveling och spellsystem. Det är ju inte direkt svårt att stå i ett hörn och casta shadowbolt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Sen så finns det privatservrar om man är riktigt sugen på wow Classic. Så ni har egentligen anledning att sitta o skriva att ni längtat till Blizzard släpper Classic.

Det finns hur många anledningar som helst, men vi kör på en enda:

Hur kul är det att investera sådan tid i något som kan vara borta imorgon? Jag skulle aldrig spela Classic på privatserver, aldrig. Med Blizzards släpp så vet man att man iallafall får ha kvar sina prylar... Dessutom när det gått månader och du lagt ned åtskilliga timmar på levelling, gold, gear, osv.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Insane In The Membrane-prestationen ? Antar jag...

Det om något är en sak jag aldrig kommer göra om igen. xD

Fanns inga achievs i classic !
Dom introducerades i prepatchen till LK.
Folk grindade exalted ändå, bara för att