Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Precis samma för polaren

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Trajce:

Samma här, fick både mailen och kolli nr. När jag pratade imorse med tele2 angående mailen sa de att det var nåt fel i deras system och att ordern är aktiv 😀

Skickades från m.sweclockers.com

jahaja sedär. då kanske det kommer ändå, skrev ett mejl och frågade vad det är som händer med de dubbla budskapen. så då kanske det bara var nått fel i systemet.

Permalänk
Medlem

Hur är surfplattan till spel? Är den snabb nog för casual spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Eftersom tips om 8TB hårddisk från Amazon tyskland är igång igen så vill jag påpeka att de inte packar in produkten i extra emballage när de skickar den. Fick hem en trasig 8tb mybook i endast originalemballage som jag nu måste krångla iväg till tyskland för att få pengarna tillbaka. Kul att lära sig om tullblanketter och annat skit som behövs. Fick mig en läxa iaf. Värt att tänka på om någon annan är sugen att lägga en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

Eftersom tips om 8TB hårddisk från Amazon tyskland är igång igen så vill jag påpeka att de inte packar in produkten i extra emballage när de skickar den. Fick hem en trasig 8tb mybook i endast originalemballage som jag nu måste krångla iväg till tyskland för att få pengarna tillbaka. Kul att lära sig om tullblanketter och annat skit som behövs. Fick mig en läxa iaf. Värt att tänka på om någon annan är sugen att lägga en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det var därför jag tipsade om att beställa med extra kartong...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Hur är surfplattan till spel? Är den snabb nog för casual spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar detsamma då jag beställt 2st som julklapp åt barnen, så skulle vara skönt att veta så jag har möjlighet att skicka i retur o skaffa nåt annat.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Skrivet av deques:

Hur är surfplattan till spel? Är den snabb nog för casual spel?

Skrivet av saigon:

Undrar detsamma då jag beställt 2st som julklapp åt barnen, så skulle vara skönt att veta så jag har möjlighet att skicka i retur o skaffa nåt annat.

Här har du lite benchmarks på "AAA-spel" för mobil med GPU'n som sitter i:
https://www.notebookcheck.net/ARM-Mali-T830-MP2-Benchmarks-an...

Inget direkt monster som klarar PUBG o.s.v. men lättare spel är inga som helst problem, själv kört lite Game Dev Tycoon utan problem.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Hur är surfplattan till spel? Är den snabb nog för casual spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Den kommer garanterat inte klara av några krävande spel, då dess GPU ar riktigt kass. Men det är svårt att säga hur bra den är till casual spel.

Om du vill ska kan du lista några spel så kan jag installera och köra och kolla läget.

@saigon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Den kommer garanterat inte klara av några krävande spel, då dess GPU ar riktigt kass. Men det är svårt att säga hur bra den är till casual spel.

Om du vill ska kan du lista några spel så kan jag installera och köra och kolla läget.

@saigon

Tack det vore bra. Tror inte dom spelar några jättekrävande spel egentligen. Grabben har en mapp på min telefon och där ligger bland annat Guns of bloom, Dancing line, Football Strike och Merge plane + 5 andra som jag inte antar är något mer krävande.

Dottern har Magic tiles 3, Rolling sky, Rolling balls och Tenkyu bland annat.

Nu när jag ser det så tror jag inte att det blir några problem alls. Skulle vara om grabben vill spela mer 3d-spel som pubg eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av zarkov:

Erbjudandet är aktivt igen, slutpriset med svensk moms blir ungefär 1800 kr. Välj gärna till extra låda (gratis), annars klistrar de bara en adressetikett direkt på hårddiskkartongen och skickar.

Inuti sitter en WD80EZAZ, en sk "white drive" som motsvarar WD Red 8TB men utan TLER. Den går alltså utmärkt att demontera och sätta som intern disk.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur väljer jag till en extra låda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr aakerlind:

Hur väljer jag till en extra låda?

Det dök upp på slutet, det hette typ "Anonymous packaging" eller något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av zaarx:

Eftersom tips om 8TB hårddisk från Amazon tyskland är igång igen så vill jag påpeka att de inte packar in produkten i extra emballage när de skickar den. Fick hem en trasig 8tb mybook i endast originalemballage som jag nu måste krångla iväg till tyskland för att få pengarna tillbaka. Kul att lära sig om tullblanketter och annat skit som behövs. Fick mig en läxa iaf. Värt att tänka på om någon annan är sugen att lägga en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag drog iväg en beställning och tog gift wrap och hoppas på det bästa

Skrivet av zarkov:

Det dök upp på slutet, det hette typ "Anonymous packaging" eller något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Den kommer garanterat inte klara av några krävande spel, då dess GPU ar riktigt kass. Men det är svårt att säga hur bra den är till casual spel.

Om du vill ska kan du lista några spel så kan jag installera och köra och kolla läget.

@saigon

Vore tacksamt om du kunde kolla upp det. Tyvärr är det inte jag som spelar utan det är sonen som är sju år som spelar. Jag vet faktiskt inte vad han spelar Vet bara att det är casual spel

edit: Tittade nyss vad det var. Nu spelar han ett picross spel där man ska färglägga kvadrater så att det bildar en bild. Andra spel är typ restaurangspel, där man lagar mat till gästerna, eller management spel av olika slag. Jag tror ingen av dom är jättekrävande spel

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Erbjudandet är aktivt igen, slutpriset med svensk moms blir ungefär 1800 kr. Välj gärna till extra låda (gratis), annars klistrar de bara en adressetikett direkt på hårddiskkartongen och skickar.

Inuti sitter en WD80EZAZ, en sk "white drive" som motsvarar WD Red 8TB men utan TLER. Den går alltså utmärkt att demontera och sätta som intern disk.

Skickades från m.sweclockers.com

Som säkert nämns tidigare någonstans så har dessa diskar en "3.3v reset power" funktion som man behöver pilla med för att kunna använda dom internt.

Diskarna bootar inte utan att fixa detta. Jag satt lite tunn isolerande tejp vid pin 3 vid sata kontakten påmin disk, som tipsat om på flera ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Den kommer garanterat inte klara av några krävande spel, då dess GPU ar riktigt kass. Men det är svårt att säga hur bra den är till casual spel.

Om du vill ska kan du lista några spel så kan jag installera och köra och kolla läget.

@saigon

Hade varit tacksam om du kunde kolla om Hero Hunters funkar

Permalänk
Medlem

Ducky One Rainbow kostar nu 890:- på Maxgaming.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Criuzer:

Webhallen kör en hemautomations drive
Philips hue lightstrip för 499, vanligtvis runt 600
Hallopaj B+ för 333, annars runt 380
Plus lite annat

Kommer ej in och ser några erbjudanden. Får endast upp en bild.
Är erbjudandet över, eller måste jag göra någonting speciellt för att komma åt erbjudandena?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

@InCyBoy: Det verkar endast ha varit över helgen

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Medlem

Återigen har TELE 2 erbjudande på TAB Huawei MediaPad T3

https://www.tele2.se/surfplattor/huawei-mediapad-t3

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Fick också 32GB modellen av Samsung Galaxy Tab A6 (A10). 984kr är bra pris för en skaplig platta.

Även jag fick 32GB-varianten (SM-T585NZKENEE). Ska bli kul att leka lite med den.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omren:

Jag beställde plattan med ett abonnemang och nyttjade min ångerrätt på abonnemanget när jag fick hem plattan och behövde inte betala något alls för det. Inga problem alls.

Ta wifi to go istället, så slipper ni krångla med abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej har ni också fått leveranskvitto med total belopp 3290:-? Det står ingenstans kundnummer. Jag tog med wifi to go och antar att jag behöver inte säga upp något bara att ringa och be om slutfaktura? Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

RX 580 8gb för 201€ på amazon.fr, har inte kollat frakten till norden.. värsta fall finns väl parcel forward tjänster.

https://www.amazon.fr/Sapphire-Nitro-Graphique-Radeon-Express...

Frakten är €8,55 för mig, men kortet kostar €210,4 med svensk moms, så totalt 2370kr enligt Amazons växelkurs. Fortfarande riktigt bra pris för ett schysst kort.

Permalänk
Skrivet av Trajce:

Hej har ni också fått leveranskvitto med total belopp 3290:-? Det står ingenstans kundnummer. Jag tog med wifi to go och antar att jag behöver inte säga upp något bara att ringa och be om slutfaktura? Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Pratade med dom om just det och det är inget vi behöver bry oss om förutom om den skulle bli t ex stulen. Då behövs ett faktiskt värde på den och det är just 3290:- även om vi nu inte betalar det. Så fick jag det beskrivet för mig tidigare idag då jag pratade med dom.
Kundnummer får du när de registrerat färdigt ditt köp tydligen. Har inte fått något heller än så länge.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

@Rocky_MediuM: kundummer finns under abonnemanget om ni behöver fixa efaktura/autogiro

Permalänk
Skrivet av pacc:

@Rocky_MediuM: kundummer finns under abonnemanget om ni behöver fixa efaktura/autogiro

Står inget under "info om ditt abonnemang|Mitt Tele2" än så länge.
Kan bero på att jag passade på att köpa en Samsung Galaxy S7 idag till dottern då den kostade 99:-/mån utan abonnemang och bad dom slå ihop de två fakturorna till en gemensam istället.
Eller måste jag aktivera wifitogo-kortet först kanske?

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Skrivet av zaarx:

Eftersom tips om 8TB hårddisk från Amazon tyskland är igång igen så vill jag påpeka att de inte packar in produkten i extra emballage när de skickar den. Fick hem en trasig 8tb mybook i endast originalemballage som jag nu måste krångla iväg till tyskland för att få pengarna tillbaka. Kul att lära sig om tullblanketter och annat skit som behövs. Fick mig en läxa iaf. Värt att tänka på om någon annan är sugen att lägga en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Surt. Men det finns ingen tull mellan Sverige och Tyskland. Säkert en massa annat som måste fyllas i dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dominator-2010:

Surt. Men det finns ingen tull mellan Sverige och Tyskland. Säkert en massa annat som måste fyllas i dock.

Jodå, alla paket som passerar en nationsgräns går genom tullen och skall innehållsdeklareras, oftast på en liten klisterlapp. Man behöver dock inte betala några avgifter.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Återigen har TELE 2 erbjudande på TAB Huawei MediaPad T3

https://www.tele2.se/surfplattor/huawei-mediapad-t3

Hur är den jämfört med Samsung-plattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Avskyr Amazon, det stämmer aldrig. La ett 128GB och ett 16GB i kundvagnen. När jag går vidare till kassan ändras priserna till EUR 24.15 samt EUR 8.39 PLUS att de lägger på frakt EUR 5.99 även om det står att det är fri frakt. Så räkna inte med de priserna och fri frakt. Fri frakt gäller tydligen endast Prime Members annars EUR 2.99 per vara.

Det läggs på svensk moms i kassan och fri frakt till Sverige är över 39€.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av zarkov:

Jodå, alla paket som passerar en nationsgräns går genom tullen och skall innehållsdeklareras, oftast på en liten klisterlapp. Man behöver dock inte betala några avgifter.

Dock så betalar vi väl skatt redan om vi handlar genom Amazon.de?
Vet att när jag beställt från Thomann.de/se/ så har moms lagts på redan vid kassan, inte behövt betala varken moms eller annan avgift när paketet anlänt i Sverige - Hela idén med EU's byteshandelavtal är väl att sådana här saker ska ske smärtfritt över gränserna?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >