Mobilapplikation för Red Dead Redemption 2 pekar mot PC-version

Permalänk
Melding Plague

Mobilapplikation för Red Dead Redemption 2 pekar mot PC-version

Många hoppas på en lansering av Red Dead Redemption 2 till PC/Windows, men utvecklaren är fortsatt kryptisk. I spelets mobilapp återfinns dock direkta referenser till en PC-version.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Många hoppas på en lansering av Red Dead Redemption 2 till PC/Windows, men utvecklaren är fortsatt kryptisk. I spelets mobilapp återfinns dock direkta referenser till en PC-version.

Läs hela artikeln här

Vågar man hoppas på att Valve kan ha fått dem att göra en version även för Linux?! Pretty please!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Entusiast

Själv ska jag nu lira igenom originalet till 360, och med min speltakt räknar jag med att vara klar lagom till lanseringen av Red Dead 2 till dator

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

Spel verkar numera lanseras i Alpha/Beta stadiet. Finns ju inte ens multiplayer; "kommer snart". Tar säkert flera år innan en PC lansering är på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Själv ska jag nu lira igenom originalet till 360, och med min speltakt räknar jag med att vara klar lagom till lanseringen av Red Dead 2 till dator

360 versionen går spela på vanliga one med lite stabilare FPS och på Xbox one X i 4k ifall du inte kände till det och tänkt skaffa en sådan för 2an.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tidigare har det väl handlat om 6mån - 1år efter konsollansering. Antar att det blir samma sak här!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samlooh:

Tidigare har det väl handlat om 6mån - 1år efter konsollansering. Antar att det blir samma sak här!

Tog väl 1 år +2mån för Xbox One och PS4.

2 år för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Tog väl 1 år +2mån för Xbox One och PS4.

2 år för PC.

1,5 år för PC

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Rockstar var exklusivt PC, nu prioriterar dom PC sist. Därför jag inte köper deras spel.

Permalänk
Inaktiv

Problemet jag ser är väl att GTA 6 kommer snart och de då får skynda sig till typ senast nästa år. Det känns inte strategisk genomtänkt att släppa Red dead redemption 2 och GTA6 samma år. Men om de skjuter upp GTA6 så kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Rockstar var exklusivt PC, nu prioriterar dom PC sist. Därför jag inte köper deras spel.

Antagligen har de suttit och räknat på att de tjänar mer på att släppa det exklusivt till konsoler först. Klart de vill maximera vinsten, det tråkiga är bara när de lovar leveransdatum som de inte kan hålla, gång på gång. Hoppas de bättrat sig till en eventuell release av RDR2 till pc. Gta 5 till pc blev ju fördröjt tre gånger

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Släpper dem de efter lika lång tid som för för GTA 5 på PC så är det ointressant. Jag var rätt taggad på GTA men när det väl kom så hade det kommit så mycket annat att jag var inte sugen på att slänga 600 spänn på ett spel 2015 som släpptes första gången 2013.
Vi var då en månad ifrån Witcher 3 releasen och ytterligare några för Fallout 4. Hoppas det inte blir samma den här gången.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Spel verkar numera lanseras i Alpha/Beta stadiet. Finns ju inte ens multiplayer; "kommer snart". Tar säkert flera år innan en PC lansering är på plats.

Oj, är det så? Rockstar brukar annars vara kända för att släppa rätt polerade spel. Är det så illa att det känns som en alpha? Låter sjukt att det skulle vara så hyllat om det vore fallet.

Annars om problemet endast är att multiplayer kommer senare, så känns det ju inte speciellt illa, speciellt inte om det inte kostar extra pengar. Är väl ändå singelplayer delen som är i fokus för rdr spelarbas

Skrivet av nicoX:

Rockstar var exklusivt PC, nu prioriterar dom PC sist. Därför jag inte köper deras spel.

Kan du förklara det lite närmare? Detta stämmer väl varken för Rockstar Games som publisher eller för Rockstar North som developer? Tar mig en snabb wikipedia titt, ser ut att vara multiplattform typ hela vägen? De har dock haft lite fler titlar som haft PC som huvudplattform för i tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nicoX:

Rockstar var exklusivt PC, nu prioriterar dom PC sist. Därför jag inte köper deras spel.

Att de var pc-exklusiva minns jag ej, inte heller får jag den information från wikipedia. Då Grand Theft Auto år 1997 kom till PlayStation, Microsoft Windows, Game Boy Color: https://sv.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Games

Detta med att släppa till pc sist tror jag beror på många saker där den främsta nog enbart är vanliga $. Det är mycket lönsamt att sälja "samma" produkt flera gånger till vissa köpare.

Permalänk
Medlem

Många gnäller på att de fokuserar på konsol och tar PC senare. Men vad många verkar glömma är att RDR2 faktiskt är deras första spel på den här konsolgenerationen. GTA V gjordes för ps3 och portades sedan till ps4/pc. Visserligen en rejält förbättrad portning, men RDR2 ser galet mycket bättre ut än GTA V.
Ska bli intressant och se om GTA VI återigen blir en eftersläntare på dagens generation samtidigt som PS5 är presenterad, eller om de timar in det bättre och släpper som ett dragplåster på nästa konsolgeneration.

Permalänk
Medlem

Spelade inte ettan, men blir en bokning till PC så fort det går.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Tog väl 1 år +2mån för Xbox One och PS4.

2 år för PC.

Juste, tänkte inte på att GTA:V först kom till PS3, Xbox 360. Pratade dock inte endast om GTA: V.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Detta med att släppa till pc sist tror jag beror på många saker där den främsta nog enbart är vanliga $. Det är mycket lönsamt att sälja "samma" produkt flera gånger till vissa köpare.

Tror inte det där med att det eventuellt leder till att en del köper spelet på flera plattformar är den största anledning till PC-versionen kom senare i fallet med GTAV och nu eventuellt RDR2. Det handlar nog mer om utvecklingstid och vilken plattform som ger lönsamhet snabbast. Konsoller generar garanterat högst fullpris försäljning första året och är plattformen som är enklast att optimera för, så är nog helt enkelt ganska lönsamt att släppa det där först för att börja generera pengar medan man fortsätter med PC-versionen. Rockstars spel har redan en gigantisk budget och ovanligt lång utvecklingstid, så tror det handlar om att börja casha in så fort som möjligt medan man öppnar dörrar för att hålla igång försäljningen en lång tid framöver. Så här har det dessutom rätt ofta sett ut historiskt, att portarna kommer senare till andra plattformar.

Permalänk
Medlem

Lär väl dröja 2 år, precis som det gjorde med GTA V.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Tidigare har det väl handlat om 6mån - 1år efter konsollansering. Antar att det blir samma sak här!

Eller så blir det som Red Dead Redemption.

Allt är spekulationer fram tills Rockstar själva säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Spel verkar numera lanseras i Alpha/Beta stadiet. Finns ju inte ens multiplayer; "kommer snart". Tar säkert flera år innan en PC lansering är på plats.

Du har antingen en rosaskimrande bild av det förgågna, eller så var du inte med förr.

Spel och andra applikationer har blivit mycket mer polerade genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Spel verkar numera lanseras i Alpha/Beta stadiet. Finns ju inte ens multiplayer; "kommer snart". Tar säkert flera år innan en PC lansering är på plats.

Skrivet av sKRUVARN:

Oj, är det så? Rockstar brukar annars vara kända för att släppa rätt polerade spel. Är det så illa att det känns som en alpha? Låter sjukt att det skulle vara så hyllat om det vore fallet.

Annars om problemet endast är att multiplayer kommer senare, så känns det ju inte speciellt illa, speciellt inte om det inte kostar extra pengar. Är väl ändå singelplayer delen som är i fokus för rdr spelarbas

Kan du förklara det lite närmare? Detta stämmer väl varken för Rockstar Games som publisher eller för Rockstar North som developer? Tar mig en snabb wikipedia titt, ser ut att vara multiplattform typ hela vägen? De har dock haft lite fler titlar som haft PC som huvudplattform för i tiden.

Har du ens spelat spelet?

Det är säkert 2-3ggr längre än de flesta andra spelen och väldigt välpolerat. Bara för att det inte finns multiplayer än tycker jag det är väldigt hårt att kalla att spelet är i beta eller alpha.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Själv ska jag nu lira igenom originalet till 360, och med min speltakt räknar jag med att vara klar lagom till lanseringen av Red Dead 2 till dator

Samma här!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Du har antingen en rosaskimrande bild av det förgågna, eller så var du inte med förr.

Spel och andra applikationer har blivit mycket mer polerade genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Till ps2 fram till ps3 (2006) som var den populäraste konsolen, så hade de flesta inte möjlighet att ens i efterhand uppdatera spelen.
Ser vi på applikationer så var det vanligt att folk aldrig uppdaterade dem heller. Detta med nya uppdateringar stup i kvarten är ett nytt påfund, detta nya påfund kan få vissa att släppa mer buggiga saker.

Jag tänker t.ex på Mad max som var det bästa spel jag har lirat på åratal. I vilket fall fanns det en bugg som uppstod om man uppgradera bilen med saker som man ej blev beordrad att göra så kunde man bli utelåst för att få göra ett uppdrag, där detta uppdrag var ett krav för att komma vidare i spelet. https://community.wbgames.com/t5/General-Discussion/Stuck-on-....
Enda sättet att ta sig förbi var att rensa alla sparfiler och börja om från början eller som mig vänta in patchen som kom.
Nå hade detta varit före 2006 på ps2, så vilken kritik spelet hade fått, folk hade kommit tillbaka med spelet. Men nu när "alla" kan uppgradera spelen så hindrade det ej folk från att ändå ge spelet högt betyg.

Permalänk

Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Skrivet av sAAb:

Vågar man hoppas på att Valve kan ha fått dem att göra en version även för Linux?! Pretty please!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den kommer så snart C64 versionen är klar! Den ryktas ligga på 7 miljoner kassetband.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Kan det vara så enkelt att de har forkat GTA-appen och lämnat kvar massa skräp? Jag hoppas såklart på PC-version, men vi ska nog inte dra förhastade slutsatser här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Till ps2 fram till ps3 (2006) som var den populäraste konsolen, så hade de flesta inte möjlighet att ens i efterhand uppdatera spelen.
Ser vi på applikationer så var det vanligt att folk aldrig uppdaterade dem heller. Detta med nya uppdateringar stup i kvarten är ett nytt påfund, detta nya påfund kan få vissa att släppa mer buggiga saker.

Jag tänker t.ex på Mad max som var det bästa spel jag har lirat på åratal. I vilket fall fanns det en bugg som uppstod om man uppgradera bilen med saker som man ej blev beordrad att göra så kunde man bli utelåst för att få göra ett uppdrag, där detta uppdrag var ett krav för att komma vidare i spelet. https://community.wbgames.com/t5/General-Discussion/Stuck-on-....
Enda sättet att ta sig förbi var att rensa alla sparfiler och börja om från början eller som mig vänta in patchen som kom.
Nå hade detta varit före 2006 på ps2, så vilken kritik spelet hade fått, folk hade kommit tillbaka med spelet. Men nu när "alla" kan uppgradera spelen så hindrade det ej folk från att ändå ge spelet högt betyg.

Jojo, men samtidigt har du på PC en lång historia av spel och applikationer som vägrar starta, kashar, är fyllda med buggar osv. och enda sättet att spela det du köpt var genom diverse fulhack. Den skiten skulle inte funka idag då folk har mycket högre krav.

Sen är förvisso saken den att spel släpps 75-80% färdigt. Det är för svårt och kostar för mycket att polera allt till perfektion. Jag vet spelstudios med AAA-titlar som har detta som uttalat mål (tänker inte nämna vilka då det är symptomatiskt för branschen). Faktum är dock att förr var det mycket värre.

Permalänk
Medlem

Hmm... Kunde "PARAM_Oculus" tyda på en möjlig inställning för VR, eller kunde det vara något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot
Skrivet av e3henri:

Många gnäller på att de fokuserar på konsol och tar PC senare. Men vad många verkar glömma är att RDR2 faktiskt är deras första spel på den här konsolgenerationen. GTA V gjordes för ps3 och portades sedan till ps4/pc. Visserligen en rejält förbättrad portning, men RDR2 ser galet mycket bättre ut än GTA V.
Ska bli intressant och se om GTA VI återigen blir en eftersläntare på dagens generation samtidigt som PS5 är presenterad, eller om de timar in det bättre och släpper som ett dragplåster på nästa konsolgeneration.

Som det ser ut just nu så ser vi inte någon PS5 fören tidigast 2021, detta är officiellt från Sony's CEO (källa). Detta då dom vill säkerställa att hårdvaran håller bättre och inte sänka PS4.an & Pro modellen än ("the Japanese company was going to "crouch down" for a period to "jump higher in the future"").

Vi vet redan att Devkits för PS5.an har skickats ut till vissa studios och att dessa innehåller både NaVi+Ryzen, NaVi som inte släpps fören nästa år på PC sidan - Så mycket möjligt att dom håller ut så länge dom kan för Ryzen 2 och en mer polerad NaVi inför ett släpp 2021 för bästa möjliga 'next-gen' prestanda redan från launch.

Så frågan är om RockStar har råd att vänta med en PC port och "next gen" port i 3 år (Q3-Q4 Holiday 2021), eller om vi får se en PC port nästa år redan. Rycktas även om att nästa Playstation blir bakåtkompatibel då man nu använder en X86 arkiterktur i denna generation samt nästa - Det RockStar kan göra här är att antingen släppa en patch för PS5.an som ger 60FPS eller göra en "Remastered" i stil med 'the Last of Us' remastern som kom till PS4.an.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >