Hellgate: London lanseras på nytt via Steam

Permalänk
Melding Plague

Hellgate: London lanseras på nytt via Steam

Tio år efter att Flagship Studios stängts ned återuppstår nu utvecklarens spel Hellgate: London via Steam. Det handlar om single player-delen tillsammans med expansionen Hellgate: Tokyo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat varit något om det var multiplayer, sitta själv med det där nejtack...

Permalänk
Medlem

Ja, jag har spelat demot.

Kollade faktiskt på lite gameplay på Youtube häromveckan!

https://youtu.be/_TxC6VQ7QYY

Kanske. Kanske inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAAb:

Ja, jag har spelat demot.

Kollade faktiskt på lite gameplay på Youtube häromveckan!

https://youtu.be/_TxC6VQ7QYY

Kanske. Kanske inte.

Skickades från m.sweclockers.com

haha, den där FOV'n (Field of view) är inte att leka med

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Spelade det när det kom ut och visst fanns det en viss charm med spelet, men förstår verkligen inte hur man kan släppa ett spel som var multiplayer som singelplayer. Hade dem släppt det med multiplayer med någon simpel server som Diablo 2 så att man kunnat spela med vänner och andra personer så hade jag absolut köpt det för 20€. Men nu kommer jag inte ens spela om det är gratis.

Får väl helt enkelt vänta på Diablo 4 eller Wolcen: Lords of Mayhem, Bläh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Spelade det när det kom ut och visst fanns det en viss charm med spelet, men förstår verkligen inte hur man kan släppa ett spel som var multiplayer som singelplayer. Hade dem släppt det med multiplayer med någon simpel server som Diablo 2 så att man kunnat spela med vänner och andra personer så hade jag absolut köpt det för 20€. Men nu kommer jag inte ens spela om det är gratis.

Får väl helt enkelt vänta på Diablo 4 eller Wolcen: Lords of Mayhem, Bläh.

Skickades från m.sweclockers.com

hörde om detta spel för längesedan men det visade sig floppa lite. hela grejen med det var vad jag förstod det multiplayerdelen som skulle påminna om diablos.
så det finns inget multiplayer alls? inte ens lan? då förstår jag att det misslyckades.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Var så jävla hyped över Hellgate när det kom ut i första rundan, lillebror och jag köttade betan som fan vill jag minnas, men sen försvann det helt (minns inte varför vi inte fortsatte lira?)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

hörde om detta spel för längesedan men det visade sig floppa lite. hela grejen med det var vad jag förstod det multiplayerdelen som skulle påminna om diablos.
så det finns inget multiplayer alls? inte ens lan? då förstår jag att det misslyckades.

Det hade multiplayer, jag och ett par kompisar satt och kötta demoner i det när jag började plugga. Kommer inte ihåg exakt vad det föll på men tror faktiskt ingen av oss spelade så långt att vi kom igenom hela main story.

Permalänk
Medlem

Svarade inte på frågan då jag bara spela den lilla del demot som fanns bjöd på. Minns att röstskådisarna var rätt kassa
Det var väl programmerare från Diablo som även var med och tog fram detta spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: Det hade multiplayer, om jag kommer ihåg rätt var det väl mer eller mindre samma multiplayer stil som Path of Exile har. Spelet floppade väl ganska kraftigt, och togs sedan upp av någon koreansk firma och floppade där med och nu är dem tillbaks med spelet igen fast med enbart singleplayer. Är ju faktiskt ett ganska bra läge att komma ut med ett spel liknande Diablo eller Path of Exile just nu när båda spelen funnits så länge och folk vill ha något nytt.

Har fortfarande kvar spelet, game for windows live. Gud.

Permalänk
Medlem

De sabbade spelet själva med hjälp av microtransaktioner.
Bra ide och kul innan de implementerade mt...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk

Spelade Hellgate: London rätt flitigt! Minns att jag fick min fysiska kopia dagen innan launch och servrarna var redan öppna då, jag var rätt ung och min morsa hade lyckats få tag i spelet på COOP eller något, otrolig känsla att få spela spelet innan andra kunde och träffade redan då några betydligt äldre spelare som jag blev vän med.

Spelet var ett av det roligaste spelen på den tiden när det kom men dog ut rätt snabbt. Singleplayer release kommer tyvärr inte dra mig tillbaka till det.

Har sett att det finns privatservrar som har multiplayer, dock hade det varit rätt grymt om dom hade släppt multiplayer till steam.

Skrivet av Tekoppar:

Spelade det när det kom ut och visst fanns det en viss charm med spelet, men förstår verkligen inte hur man kan släppa ett spel som var multiplayer som singelplayer. Hade dem släppt det med multiplayer med någon simpel server som Diablo 2 så att man kunnat spela med vänner och andra personer så hade jag absolut köpt det för 20€. Men nu kommer jag inte ens spela om det är gratis.

Får väl helt enkelt vänta på Diablo 4 eller Wolcen: Lords of Mayhem, Bläh.

Skickades från m.sweclockers.com

Wolcen ska dock vara singleplayer:(

Permalänk
Medlem

@UrbanHazard: Nja, dem jobbar på multiplayer. Hade ju nyss ett technical beta test med multiplayer som jag körde. Det var meningen att det skulle vara singleplayer när dem hade kickstartern, men jag antar att dem insåg sitt misstag och la till multiplayer efteråt. Det jag prövat hittills är ju riktigt mysigt.

Permalänk
Medlem

haha fan det där spelet var jag hyyyypad för men blev fett besviken.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Tekoppar:

@UrbanHazard: Nja, dem jobbar på multiplayer. Hade ju nyss ett technical beta test med multiplayer som jag körde. Det var meningen att det skulle vara singleplayer när dem hade kickstartern, men jag antar att dem insåg sitt misstag och la till multiplayer efteråt. Det jag prövat hittills är ju riktigt mysigt.

Multiplayer som i COOP o inte dedikerade servrar?

Permalänk
Medlem

Jag har ju för tusan lifetime account! Borde få gratis.

Jag tyckte spelet var riktigt uselt. Men gubbarna man skapade kunde verkligen se hur balla ut som helst. Och vapnen både såg bra ut och var sweet att använda! Önskar bara att det fanns kvalitet i det underliggande spelet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

@UrbanHazard: Tyvärr så har jag inte sett dem pratat utförligt om hur multiplayer kommer funka. Det enda jag vet är att COOP är redan fixat och klart. Tyvärr så får man vänta och se vad dem har för planer.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte kontrollen över ens karaktär samt animationerna var rätt dåliga.
Men det som fick mig att släppa spelet var pratet om att ha irl reklam inne i spelet.
Efter att min beta access upphörde så har jag inte tittat tillbaks.
De behöver ha gjort bra mycket med spelet för att det skulle vara värt att spela singleplayer även om spelet i sig var helt gratis.

Permalänk
Medlem

Ett ok spel, inte fantastiskt direkt, men hade ändå ganska många roliga timmar i det.
Vad som till slut dödade det var precis som många andra nämnt, att spelet var på tok för repetitivt. Banorna var "randomly" generated: när man sett samma tunnelbanesegment inklistrade för hundrade gången, även kombinerat med brist på fiendevariation, så bleknade nöjet bort. De skulle haft fler artister och gjort fler byggblock för motorn att slumpa samman, då skulle det nog ändå stigit i betyg från ok till bra.

Skrivet av Six:

Men det som fick mig att släppa spelet var pratet om att ha irl reklam inne i spelet.
Efter att min beta access upphörde så har jag inte tittat tillbaks.

Reklamen var inte alls så illa faktiskt, de satte den helt enkelt på reklamskyltar på ställen inne i spelet där det egentligen redan fanns fejk-reklam. Typ inne i tunnelbanan och på pelare på torg och sådant inne i staden. Tyckte det var rätt smart faktiskt, kanske något för färgglada bara.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Körde aldrig det men minns hypen. Det skulle vara den moderna tidens Diablo lite som Borderlands innan Borderlands fanns. Men då spelet kom och de flesta verkade negativa körde jag det aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Jag är en stor fan av Diablo och körde Hellgate: London ganska mycket single player när det kommit och under _hela_ spelets livslängd.
Jag följde Hellgate: London ner under vågorna tills det försvann till sydostasien någonstans och blev väldigt svårt att plocka upp om man inte hade ett login i Kina (tror jag det var).
När jag såg denna nyheten igår här på Sweclockers att dom ska ge det ett till försök tänkte jag att "det var roligt, detta ska in på wishlist och följas..."
MEN... Jag gick in på Steam och kollade system requirements och jag misstänker att det inte skett något alls med avseende på moderniseringen av detta spel, upplösningen mm.
De kanske skulle satsa lite på modernisering om de vill lyckas denna gången, annars är väl risken stor att det bara läggs ner igen?

-------------------------------------- //Snott rakt av från Steam // --------------------------------------
SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM:
OS: Windows XP
Processor: 2 Ghz
Memory: 2 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce 6800+, ATI Radeon R300+
DirectX: Version 9.0
Network: Broadband Internet connection
Storage: 8 GB available space

RECOMMENDED:
OS: Windows 7, 9, 10
Processor: 2.4 Ghz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce 9800+, ATI Radeon HD 5000+
DirectX: Version 9.0
Network: Broadband Internet connection
Storage: 8 GB available space
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Windows 9? Det hade jag för mig faktiskt blev Windows 10... Windows 8 däremot har jag för mig fanns. Ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

@Aka_The_Barf: Det hade multiplayer, om jag kommer ihåg rätt var det väl mer eller mindre samma multiplayer stil som Path of Exile har. Spelet floppade väl ganska kraftigt, och togs sedan upp av någon koreansk firma och floppade där med och nu är dem tillbaks med spelet igen fast med enbart singleplayer. Är ju faktiskt ett ganska bra läge att komma ut med ett spel liknande Diablo eller Path of Exile just nu när båda spelen funnits så länge och folk vill ha något nytt.

Har fortfarande kvar spelet, game for windows live. Gud.

Kom ihåg hur stor hype det var, mycket berodde på att det var några från diablo med har jag för mig.
Har aldrig testat det men pröva måste jag göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hmm man kanske kan mådda igång multiplayer på nått sätt? Kanske så lan funkar iallafall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Apropå hype så fanns det också serietidningar med Hellgate London. Jag läste dom innan spelet kom ut och tyckte faktiskt att dom var bra.
Finns för gratis nedladdning.
https://getcomics.info/other-comics/hellgate-london-0-3-2006-...

Permalänk

Minns när cinematic trailern släpptes, otroligt hype!