Iphone 7 vill inte ladda!!! AKUT HJÄLP BEHÖVS

Permalänk

Iphone 7 vill inte ladda!!! AKUT HJÄLP BEHÖVS

Hej, Jag har en iphone som inte vill ladda..
Har testat olika laddare men de vill inte funka, Den laddar när den e död men när den sätts igång så har den 3% o ej laddar.
Vad kan felet vara?
All hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Förmodligen skit i uttaget. Bara att karva ludd med en tandpetare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF B360M-PLUS ~ Intel i5-9600K@4.6Ghz ~ HyperX 2x8GB@2666MHz
1Tb Kingston M.2 NVMe ~ RTX 2070 VENTUS 8G ~ 3xCorsair PRO LED-fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte020303:

Hej, Jag har en iphone som inte vill ladda..
Har testat olika laddare men de vill inte funka, Den laddar när den e död men när den sätts igång så har den 3% o ej laddar.
Vad kan felet vara?
All hjälp uppskattas

Min iPhone 6 som jag köpte på telia för några år sen slutade ladda tog och lämnade in den för garanti och fick en annan iphone 6 i byte.
Har du garanti så lämna in den, felet kan nog vara mycket, batteriet,laddkontakten,Telefonens updatering "?".
Edit: Som han ovan sa kan vara skit i uttaget med.

Permalänk
Medlem

Min gamla 6a reagerade så när den hade skit i uttaget, fungerade ibland och ibland inte. Vissa laddare gillade den lite mer också, då och då fungerade det även att vända på laddaren fast den är likadan på bägge sidor

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Vanligaste orsaken till laddproblem är skit i kontakten. Ta en tanspetare och rengör.
Det är ibland väääldigt packat, så va inte rädd o tryck ordentligt. Orsaken är att när det är lite ludd o du ansluter laddaren så packas kontakten.
Ibland är det så hårt det som kommer ut att det är nästan omöjligt o få lös.. men skiten är där.

USB-C i all ära, men den porten är en marddröm att rengöra. Odsen att man skadar kontakterna är nästan 100% om du inte har rätt grejer.

Permalänk

Tack för alla svar men verkar ej vara ''skiten'' som är problemet, tagit ett gem o fått ur stora tussar med ludd men funkar ej endå, testat startat om, vända på laddaren, tagit en annan laddare o massa annat, hur lätt är de att byta ett batteri? Vet någon av er de?

Permalänk

Och somsagt, Mobilen verkar få ström när den är död men när efter Apple-logon kommer upp så laddar den inte alls. Jätte skumt

Permalänk
Medlem

@Matte020303: Har du testat både en annan kabel och en annan laddare?

Permalänk
Medlem

Om det inte är skit och den tycks reagera på laddaren skulle jag nog tippa på batteriet. Kostar inte många kronor att byta heller.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

@Nagelfar: Tack! tänkte åka imorron o kolla ifall han på mobilreparations stället vet. blir nog o byta batteri!

Permalänk
Medlem

Var försiktig med att peta i ladd-uttaget på en iPhone. Jag förstörde två telefoner med en tandpetare. Fick lämna in och byta uttag. De är väldigt känsliga. Kör med tryckluft hellre.

Skickades från m.sweclockers.com