Läsarna har utsett årets varumärken i European Hardware Community Awards

Permalänk
Melding Plague

Läsarna har utsett årets varumärken i European Hardware Community Awards

Läsarna har sagt sitt och utsett årets varumärken i årets European Harware Community Awards. Samtidigt presenteras hur SweClockers gemenskap röstat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, intressant. Var några oväntade tycker jag. Glad för coolermaster men trodde inte de skulle vara nr 1 på chassin.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Måste ju reppa fractal coolermaster pftt

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Hur kan RTX 2080 vara topp bland grafikkort?

Det kortet som ännu inte kunnat visa sin USP, det kort som är absolut sämst pris/prestanda.

Vad hände med mest prestanda för pengarna? Störst hopp i prestanda osv?

RTX är inget annat än PhysX, tills motsatsen är bevisad

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Hur kan RTX 2080 vara topp bland grafikkort?

Det kortet som ännu inte kunnat visa sin USP, det kort som är absolut sämst pris/prestanda.

Vad hände med mest prestanda för pengarna? Störst hopp i prestanda osv?

RTX är inget annat än PhysX, tills motsatsen är bevisad

Exakt, hur kan RTS-tekniken vara bäst när det inte ens har presenterats på riktigt ännu? Bara massa skrytdemon som inte är nåt med verkligheten..

Men men, folket som röstade och då blev det så

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hur nu fan "Nvidia Geforce RTX 2080 Ti" kan få några priser efter ha funnits på marknaden i några sekunder och inte heller visat några praktiska tester av den "nya" teknik som den har är ju helt obegripligt.

Okunskap och hype, here we go!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Ryzen inte fick något som helst då det rördes om i CPU-grytan rejält i år med Threadripper.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Hur tusan kan "Nvidia RTX Ray Tracing" vinna bästa nyaste teknologin när det fortfarande inte finns några spel som använder det ännu? Behöver man bara kunna visa en stillbild så räknas teknologin eller hur är det tänkt här? Pff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Hur tusan kan "Nvidia RTX Ray Tracing" vinna bästa nyaste teknologin när det fortfarande inte finns några spel som använder det ännu? Behöver man bara kunna visa en stillbild så räknas teknologin eller hur är det tänkt här? Pff

Jo precis. Nästa år kommer "ZTX Tray Racing" tekniken slå igenom vänta bara.
Det är väl hype som med allt annat. Se bara Red dead redemption 2 det verkar som att det är det bästa spelet som släppts om man läser på spelforum, trots att det släpps om två dagar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Hur tusan kan "Nvidia RTX Ray Tracing" vinna bästa nyaste teknologin när det fortfarande inte finns några spel som använder det ännu? Behöver man bara kunna visa en stillbild så räknas teknologin eller hur är det tänkt här? Pff

Ja hur kan folk vinna nobelpriser i saker som inte ens används ännu.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att RTX2080ti fick pris? Vet någon ens vad det gör förutom att kosta pengar? Och håller även med att Ryzen borde få pris, lätt den största händelsen på marknaden på sedan SSD.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Det hela känns för mig som att det enbart är trendbaserat.
Dvs utser vi "Årets..." nästa månad kommer vi att återse innehåll ur de senaste artiklarna.
Sorry, alldeles för glättigt för min smak.

Permalänk
Medlem

Wow, Apple bästa smartphone på sweclockers. Det hade jag aldrig gissat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Best Gaming Chairs

Dold text
Permalänk
Medlem

@Json_81: Nej precis, teknikintresserade brukar oftare välja android enligt min uppfattning.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Helt sjukt att RTX2080ti fick pris? Vet någon ens vad det gör förutom att kosta pengar? Och håller även med att Ryzen borde få pris, lätt den största händelsen på marknaden på sedan SSD.

Väldigt få som har råd med ett sådant kort så visst är resultatet underligt.

Skrivet av Json_81:

Wow, Apple bästa smartphone på sweclockers. Det hade jag aldrig gissat.

Blev faktiskt väldigt förvånad, trodde SweC gillade Android och skydde Apple men tydligen är det tvärtom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är väl mer en "WOW"-mätare än någon objektiv undersökning. Att ASUS totaldominerar i så många kategorier är ett kvitto på det.

Permalänk
Medlem

Alltså utmärkelsena borde inte vara Best xxx utan Most popular xxx

Permalänk
Sötast

Blev inte förvånad av ett enda av resultaten faktiskt. Huh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Json_81: Nej precis, teknikintresserade brukar oftare välja android enligt min uppfattning.

Skrivet av Mocka:

Blev faktiskt väldigt förvånad, trodde SweC gillade Android och skydde Apple men tydligen är det tvärtom.

Fast när jag tänker efter nu, det är inte iOS vs android utan smartphone tillverkare.
Samsung är ju ganska poppis att klaga på här också, så androidanvändarna är väl utspridda över såpass många tillverkare att Apple ändå blir störst

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fast när jag tänker efter nu, det är inte iOS vs android utan smartphone tillverkare.
Samsung är ju ganska poppis att klaga på här också, så androidanvändarna är väl utspridda över såpass många tillverkare att Apple ändå blir störst

Precis, man måste ha i åtanke att det rör sig om FPTP, vilket rejält begränsar vilka slutsatser man kan dra utifrån vem som vann. Exempelvis skulle fördelningen nedan ge Apple som mest populära tillverkare även om Android-baserade telefoner är tre gånger så populära. (vi antar att Android och iOS är enda OS för enkelhetens skull)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Varför tycker folk om ASUS moderkort? Själv har de bara givit mig problem. Nästan döda efter biosuppdatering, inkompatibel ram efter biosuppdatering, död efter 24 timmar från första boot, ingen integrerad ljudkrets och droppad drivrutinssupport, laptop som inte startar p.g.a. magnet i locket (4 månader reparation), tvingade asus-vgadrivrutiner i laptop som inte uppdateras, laptop som moderkortet dog på också.

Permalänk
Medlem

Bra val av akademin och av Sweclockers läsare att välja Nvidia som bästa GPU varumärke. Har själv ett Nvidia kort, så klart.

Permalänk
Avstängd

Hur kan ett skitmärke som Bose vara med på listan? Räknas inte riktiga högtalare som högtalare längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hur kan ett skitmärke som Bose vara med på listan? Räknas inte riktiga högtalare som högtalare längre?

Tyvärr få som använder riktiga högtalare numera. Bose är känt märke och deras reklam får folk att tro att små plasthögtalare är premium.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Vilken fars detta fortsätter att vara... Jag kommer ihåg första året Sweclockers var med, det var lika ett lika stort skämt då och inte blir det bättre. Är det den som betalar mest pengar som egentligen vinner börjar jag undra.

Skulle inte förvånat mig nått alls om Core i9 9900K hade fått ngt i stilen best bang for your buck award...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hahaha så många förvånade själar här

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Bäst eller populärast kan diskuteras. Saknar kategorin best gaming microSD.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Gambit_2K:

Vilken fars detta fortsätter att vara... Jag kommer ihåg första året Sweclockers var med, det var lika ett lika stort skämt då och inte blir det bättre. Är det den som betalar mest pengar som egentligen vinner börjar jag undra.

Skulle inte förvånat mig nått alls om Core i9 9900K hade fått ngt i stilen best bang for your buck award...

Nej, det finns inga pengar i vad som vinner. Det du nu kommenterar handlar dessutom om hur läsarna både för EHA i stort och enbart på SweClockers röstat. Själv kan jag säga att jag inte alls blev förvånad över vårt resultat, det ligger med mycket få undantag helt och hållet i linje med vad jag trodde en majoritet på SweClockers tycker.

Tar i vanlig ordning väldigt gärna emot konstruktiva förslag på förbättring, sådana förslag har faktiskt bidragit till hur omröstningen utformades i år. Trötta inlägg som att "det här håller jag inte med om och måste därför vara köpt" ger inget.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det här är den mest meningslösa sak som SweClockers gör varje år.

(inte lika meningslöst som det här inlägget, men ändå. )

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.