Varför köper precis alla Fractal Design Define C och S?

Permalänk
Avstängd

För att människor har läst att dom är bäst i test men man kan få samma funktion med praktist taget vilket skit som helst men människor är dumma får som ska apa efter varandra och just nu är dom populära så alla måste ha dom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lord_vasagos:

För att människor har läst att dom är bäst i test men man kan få samma funktion med praktist taget vilket skit som helst men människor är dumma får som ska apa efter varandra och just nu är dom populära så alla måste ha dom

De har ljudisolering och är bra att bygga i. Det har inte "vilket skit som helst".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Har själv byggt i både R4 och Define S och kan väl instämma i att det är väldigt bra chassin för att just bygga i. Personligen gillar jag inte designen då de (för mig) har kommit att bli ett standardchassi - dvs att de ser ut som vilken annan plastig myndighetsdator som helst. Ljudisoleringen är svårslagen dock. Tycker framförallt att R4an var bra på att ta bort pumpljud. Pumpljud stör mig mer än fläktar.

Meshify C tyckte jag löste designbiten bra. Lite mer spännande design men med samma eller åtminstone liknade möjligheter som med Define C.

Även deras 202 är fantastiskt även om det ser ut som en video från 1988. Funktion före design igen men det är för mig deras stora grej.

+ De är relativt billiga.

PS. Tack @Superolle för komplimangen

Permalänk
Medlem

Använder ett Fractal-chassi som fotpall under skrivbordet. Det knakar och knarrar lite för mycket om det i mitt tycke. Ska byta ut den mot en bättre fotpall snart. Då blir det en Corsair air 540 som har lite bättre höjd. Tror inte det knarrar lika mycket heller.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Använder ett Fractal-chassi som fotpall under skrivbordet. Det knakar och knarrar lite för mycket om det i mitt tycke. Ska byta ut den mot en bättre fotpall snart. Då blir det en Corsair air 540 som har lite bättre höjd. Tror inte det knarrar lika mycket heller.

Jag har ett Fractal XL R2 över om du vill ha fötterna högt.
Det väger 16 kg utan komponenter så det varken knakar eller knarrar

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Avstängd

Jag har valt Fractal Designs lådor i åratal nu. Köpte första lådan från dom 2011 om jag nu minns rätt. Jag gillar deras design och för mig är många av deras lådor precis de jag vill ha. Jag har haft dessa lådor varav några jag ännu har kvar.

Define R2, Black Pearl
Arc Mini
Define Mini
Define S
Meshify C
Define Nano S
Define Mini C

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

De har ljudisolering och är bra att bygga i. Det har inte "vilket skit som helst".

bra att bygga i kan jag köpa men ljud isolering är oftast skit och ljudnivån kommer ner till rpm på fläktar för cpu agg och gpu sen om man har mekaniska diskar och isolering gör i bästa fall minimal skillnad och ett chassie utan isolering brukar bli lika tyst

Sen finns det ganska gott om modeller som är helt ok att bygga i har alla platser man behöver även med större aio kylning eller matx och gör jobbet lika bra för halva priset och är inget fel på define utan är bara att människor är sjukt maniska för så jävla speciell är dom inte

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Ingen behöver lagring idag när en stor andel av all media streamas

Intressant då mina lagringsdiskar är fulla och jag behöver en till

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lord_vasagos:

bra att bygga i kan jag köpa men ljud isolering är oftast skit och ljudnivån kommer ner till rpm på fläktar för cpu agg och gpu sen om man har mekaniska diskar och isolering gör i bästa fall minimal skillnad och ett chassie utan isolering brukar bli lika tyst

Sen finns det ganska gott om modeller som är helt ok att bygga i har alla platser man behöver även med större aio kylning eller matx och gör jobbet lika bra för halva priset och är inget fel på define utan är bara att människor är sjukt maniska för så jävla speciell är dom inte

Du uttrycker dig i såna extremer att du gör det väldigt tydligt att du egentligen inte vet vad du pratar om... Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett chassi utan ljuddämpning.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De gör allt jag och polarna vill att de ska göra så vi har liksom inte riktigt brytt oss om att kolla efter något annat. Tycker de är snygga (diskreta) i sin design, de är tysta och står riktigt stadigt (min katt har testat mitt Define R4 flera ggr så jag vet)

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Ingen behöver lagring idag när en stor andel av all media streamas

Säg det till mina 13TB lokala lagring... Får inte in mer lokalt, så får börja köpa större diskar eller flytta mer till Nas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Har inte läst igenom tråden men detta är MIN syn på saken.

Fractal Design Pros:

  • Prisvärda

  • Genomtänkta

  • Tysta

  • Diskreta

Fractal Design Cons:

  • Tråkiga

  • Ser lite billiga ut(läs plastiga)

JAG tror att många som nämner stilrent tillsammans med Fractal Design inte förstår skillnaden på stilren och minimalistisk.
Nästan alla i denna prisklass är stilrena dock är inte alla minimalistiska. Fractal Design köper JAG när datorn inte får synas/sticka ut.

Personligen så tycker jag att det är stiligt när datorn kan vara en del av möblemanget, oavsett om det är ett fönster eller inte, och det känns lite skolmiljö över det hela när man försöker gömma undan datorn.

Se nedan exempel på datorer som syns men som ändå passar in:

Dold text

Nu vill jag avsluta detta med att jag haft och varit jättenöjd med: R3, R4, R5(denna har jag fortfarande till servern) och R6.
Nu tittar jag på Enthoo Evolve, JAG tycker att det är snyggt.

*Dessa åsikter är mina och representerar ingen empiriskt bevisad fakta.

Tackar för komplimangen .. kul att mitt monster till chassi syns men ändå passar in

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Jag har ett Fractal XL R2 över om du vill ha fötterna högt.
Det väger 16 kg utan komponenter så det varken knakar eller knarrar

Ska testa air 540 först. Orkar inte åka och kasta. Får ta bort alla galler/mesh, för dom vet jag knarrar, så blir det nog bra. Tror höjden på 540 är lagom också. Men tack ändå

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Du uttrycker dig i såna extremer att du gör det väldigt tydligt att du egentligen inte vet vad du pratar om... Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett chassi utan ljuddämpning.

Jag har byggt några hundra datorer med olika chassie allt från små till stora fulltower och servrar i en massa olika chassin där flera varit ljudämpade och även oldschool med dämpmattor man fick sätta i själv och är inte imponerad och ska man ha tyst dator ska inte en fläkt gå över 800 rpm och man ska ha så få fläktar som möjligt helst semi passiv lösning på agg och gpu och ha ssd och går man över det hörs datorn även med dämpning för det är alltid hål där ljud kommer ut

Men du kan visa nått test där jag har fel och kan mäta framför och bakom datorn så kansle jag kan lära mig nått för i mina ögon/öron är ljuddämpning 98% bullshit marknadsföring än att det gör skilnad i verkligheten

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@Beatnutz: @anon193054: Ni båda två ska vara stolta! Det är riktigt snygga byggen som ser riktigt snygga ut på sin respektive plats

Permalänk
Medlem

Bra chassin till ett bra pris och dom ser inte ut som en plastleksak.
Mindre bling = bättre i mångas ögon.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lord_vasagos:

Jag har byggt några hundra datorer med olika chassie allt från små till stora fulltower och servrar i en massa olika chassin där flera varit ljudämpade och även oldschool med dämpmattor man fick sätta i själv och är inte imponerad och ska man ha tyst dator ska inte en fläkt gå över 800 rpm och man ska ha så få fläktar som möjligt helst semi passiv lösning på agg och gpu och ha ssd och går man över det hörs datorn även med dämpning för det är alltid hål där ljud kommer ut

Men du kan visa nått test där jag har fel och kan mäta framför och bakom datorn så kansle jag kan lära mig nått för i mina ögon/öron är ljuddämpning 98% bullshit marknadsföring än att det gör skilnad i verkligheten

Jag vet inte vad du vill ha test på?
Något som visar att tysta komponenter inte är tysta? Var det inte chassin vi pratade om? Vem har sagt att komponenterna inte spelar roll?
Många tester nämner ljudnivå, varför skulle det göras om det inte existerade skillnader?

Vet i och för sig inte vad vi ens diskuterar, då det säger sig självt att vissa chassin kommer dämpa ljud bättre än andra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att mitt tidigare Corsair Carbide var ett grymt bra chassi.

Tills jag hjälpte en vän som hade köpt ett Define C

Då jag köpte ett till mig själv oxå

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag vet inte vad du vill ha test på?
Något som visar att tysta komponenter inte är tysta? Var det inte chassin vi pratade om? Vem har sagt att komponenterna inte spelar roll?
Många tester nämner ljudnivå, varför skulle det göras om det inte existerade skillnader?

Vet i och för sig inte vad vi ens diskuterar, då det säger sig självt att vissa chassin kommer dämpa ljud bättre än andra.

Vi diskuterar väll om chassiet är tyst eller inte och orsaken varför så många köper dom är legit och om dämpat chassie verkligen dämpar ljudet mer än ett 500kr skit chassie och frågan är om dämpning gör ett skit om man mäter fram och bak

Jag skulle säga dämpade chassin försämrar kylning och stoppar man i dom skapligt kraftig hårdvara med stark gpu kan man även få högre rpm för kylningen inte fungerar lika bra i ett tätare chassie = mer rpm

Det finns andra enkla att bygga i och är ett argument jag kan köpa men att många köper fractal serien är mer hysteri eller man gillar utsende än att dom är så jävla bra för dom är bara en i mängden och inte speciell alls och finns ingen orsak att välja dom över många andra märken

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag använde det till ett bygge en gång för det var ett bra chassi och jag fick det för bra pris. Skulle jag bygga igen så hade jag nog valt något som en Bitfenix Prodigy eller Prodigy M dom är riktigt snygga, är små och har handtag för att enkelt kunna flytta om det skulle mot all förmodan bli ett LAN

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lord_vasagos:

Vi diskuterar väll om chassiet är tyst eller inte och orsaken varför så många köper dom är legit och om dämpat chassie verkligen dämpar ljudet mer än ett 500kr skit chassie och frågan är om dämpning gör ett skit om man mäter fram och bak

Jag skulle säga dämpade chassin försämrar kylning och stoppar man i dom skapligt kraftig hårdvara med stark gpu kan man även få högre rpm för kylningen inte fungerar lika bra i ett tätare chassie = mer rpm

Det finns andra enkla att bygga i och är ett argument jag kan köpa men att många köper fractal serien är mer hysteri eller man gillar utsende än att dom är så jävla bra för dom är bara en i mängden och inte speciell alls och finns ingen orsak att välja dom över många andra märken

Alright, alla får väl ha en åsikt, antar jag... Objektiva recensioner håller dock inte med dig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Alright, alla får väl ha en åsikt, antar jag... Objektiva recensioner håller dock inte med dig.

antar gamer nexus inte är seriösa

Tom,s hardware

Så som sagt dom är inte så speciell alls och finns likvärdiga även om dom är i vettig prisklass men finns ingen orsak att välja dom över andra märken i dom flesta fall och man kan få likvärdiga betydligt billigare och är hysteri som jag sagt och dämpning är värdelös

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Fractals har sett likadana ut i över 6 år. Det är inte okej. Men dom överlever väl på gamla trogna kunder.
Hade dom gått åt NZXT håller hade jag köpt dom igen. Me nej blir ett mer prenium chassi som är mer stilrent nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken pojkar små. Vissa gillar fd chassin medans andra inte alls gillar dem.
Jag själv ville ha fönster på mina chassin en gång i tiden. Men nu kör jag med plåtnicklas runt om.
Jag tycker iaf att FD gör helt ok chassin. Rymliga och en fröjd att bygga i.
Har ägt Midi r2. Node 504 och nu har jag ett define mini c. Älskar mitt senaste chassi då det har precis så många lagringsplatser som jag behöver, och min tornkylare fick precis plats. Kabeldragningen är också helt underbar att göra i det chassit.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Aldrig köpt ett chassi för att det ska vara roligt , tanke på ditt ordval - aptråkigt.

Man väljer ju chassi efter fördelar kontra nackdelar.
samt jag föredrar själv simplare utseende mer tilltalande.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lord_vasagos:

antar gamer nexus inte är seriösa

Så som sagt dom är inte så speciell alls och finns likvärdiga även om dom är i vettig prisklass men finns ingen orsak att välja dom över andra märken i dom flesta fall och man kan få likvärdiga betydligt billigare och är hysteri som jag sagt och dämpning är värdelös

En av fyra bilder visar ljudnivå, de andra visar temperatur. På den bild som faktiskt är relevant så ser vi att det är stor skillnad i ljudnivå på olika chassin.

Det var ett bra exempel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

En av fyra bilder visar ljudnivå, de andra visar temperatur. På den bild som faktiskt är relevant så ser vi att det är stor skillnad i ljudnivå på olika chassin.

Det var ett bra exempel

bild 1 - gpu tempen är sämre än medel vilket oftast är största problemet för ljud
bild 2 - ljudnivån är i medel regionen men tar man bort 2 översta och nedersta är ljud skillnaden försumbar och i nivå med andra modeller och står knappast ut när fler är bättre än sämre
bild 3 - temperaturer i övre medelklassen men är marginell skillnad mot flera lådor
bild 4 - i ett mer watt tungt system blir tempen näst sämst i medel men med marginell skillnad

så ja det var ett bra exempel och visar att det är som bäst medelklass och vist duger dom men det har aldrig varit nått speciellt med dom om man inte gillar utseendet och finns gott om alternativ som är bättre tystare kyler bättre

Chassie gör oftast väldigt lite för ljudnivå och kylning även om man tittar på 499kr elchepo mot 2999kr cosmos och är bättre att lägga pengar på tysta komponenter och fläktar som faktiskt gör skillnad och mitt tips skulle vara se till det har allt man behöver bara

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag började med FD när de var nya, och då menar jag totalt nya

Mitt första köp av dom var deras prototyp (jobbade i datorbutik med kontakter) och fick testa ett av deras första lådor

Från dag 1 visade sig de ha en kundservice och attityd som ingen av de övriga kunde slå och det har de visat flertalet gånger efter det vilket gjort att för mina egna personliga burkar väljer jag FD och även många vänner och bekanta gillar dem pga de är rätt så diskreta

Sålt tusentals av deras chassin genom åren och inte en enda gång blivit missnöjd och har det fattats något eller varit något defekt så har man genast fått det antingen skickat eller ordnat omgående

Egna bästa var när R2orna var nya, köpte ett och fick hem ett med ljuddämpningen och usb portarna i fronten defekta, mattorna låg lösa inne i chassit och redan samma dag jag frågade om hjälp så skickade dem hem det till mig kostnadsfritt utan några som helst frågor

Även för ca 1 år sedan, hade jag en bekant vars usb portar han hade klantat sig med på ett R1:a chassi, de skickade ut en sådan mot endast portot

Så ja, även om aldrig något strulat något kopiöst, så har de alltid ställt upp och varit väl bemötande och det slår varje gång mina tankar om att köpa något annat när jag köper till mig själv
Jag köper gärna annat åt andra, utan tvekan, men till mig själv så är FD trygghet och pålitlighet, ungefär som en gammal volvo 240!
Hälla i vodka i tanken, matolja i motorn och den lika förbannat går och går hur man än bär sig åt, ungefär så är deras chassin, de är en folkets bil fast i datorvärlden för mig

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

I nästa veckas tråd: Varför köper så många Arla mellanmjölk när du får lika mycket smak och ett roligare paket från Valio.

1. Människor kan tycka att de gör snygga chassin (jag tillhör den gruppen). Enkelt och bra.
2. Det är fullt möjligt att man inte bryr sig så himla mycket. Går säkert att trycka upp massa tester som visar att något annat märke är bättre på något sätt, bryr man sig inte räcker det med good enough

Har ett fractal design mini - det står där det står - det är en dator - duger gott.

Permalänk

Varför "tråkiga" FD-chassi undrar du.
För min del handlade det om att hitta ett enkelt, rent, lättbyggt och tyst chassi efter att ha använt Antec i x antal år. Först blev det ett R4 som var stort och rymlig och med facit i hand lite för stort för mig, så jag satsade på ett Define C istället och är oerhört nöjd med det chassiet. Tyst, lättbyggt, billigt och, enligt mig, tidlöst i design gör ju inte saken sämre. Att företaget, som någon nämnde tidigare, också är svenskt var ytterligare en bidragande faktor till att jag fick upp ögonen för företaget.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |