Vi som har förbokat Intel Core i9-9900K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squeegie:

Har dom inte fått några 9900k alls?

Sorry för otydlighet, var för 9700k, men det verkar råda samma brist på dessa så förmodligen har de inte fått in någon 9700k eller 9900k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oshe:

Jag köpte OEM versionen. Den finns inte i Sverige men jag hittade en ÅF som importerar från Danmark. De ser ut att ha fler kvar.

https://sharkgaming.se/intel-core-i9-9900k

OBS: Ingen fin förpackning och 1 års garanti.

Skickades från m.sweclockers.com

Vågar man ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar321:

Vågar man ?

gjorde det nyss avbokade från webhallen

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Medlem

Mitt bolag har kontakt med importören, om jag beställer nu så är "förväntad lev" 30e oct. Men om det stämmer vet jag ej.
Om några är intresserade så kan jag beställa fler, har lite bättre pris.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0x0r94:

gjorde det nyss avbokade från webhallen

Jag gjorde precis samma, nu får vi hoppas att Sharkgaming hade fler än 1 i lager...

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0x0r94:

gjorde det nyss avbokade från webhallen

Kan man beställa på shark och avboka den som kommer sist ? ^^
Förlorar ju 2 års garanti också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@CarlOscar: Lämnar du 14 dagars ångerrätt som man får om man köper från ett företag över internet själv som privatperson? Tänkte ifall man vill pröva cpu:n innan man bestämmer sig. Du står även för de garantianspråk som man kan tänkas vilja åberopa? Samma med 3 års reklamationsrätt?

Permalänk
Medlem

La min beställning 2018-10-08 17:59 på Webhallen så hoppas att den inte tar allt för lång tid..

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Webhallen har tydligen inte fått in några idag...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Shark gaming har 2 års garanti, kmr i originalboxen och 14 dagara ångerrät enligt support, fraktas på måndag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar321:

Kan man beställa på shark och avboka den som kommer sist ? ^^
Förlorar ju 2 års garanti också

Skickades från m.sweclockers.com

När dom har skickat kan du inte avboka längre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

La min beställning 2018-10-08 17:59 på Webhallen så hoppas att den inte tar allt för lång tid..

Gjorde min beställning 2018-10-08 17:34 och är på plats 6 i kön, men om dom som ovan sa inte har fått in några så får nog inte jag heller någon idag :/

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

@datoriserad: Beställ från NetOnNet istället. Dom får in 9700k på tisdag.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosl92:

Gjorde min beställning 2018-10-08 17:34 och är på plats 6 i kön, men om dom som ovan sa inte har fått in några så får nog inte jag heller någon idag :/

Hur har ni luskat ut er plats i kön?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Hur har ni luskat ut er plats i kön?

Fråga support, har plats 18 så står o väger om man ska beställa på shark gaming eller ej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@datoriserad: Beställ från NetOnNet istället. Dom får in 9700k på tisdag.

Stort tack för tips!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Hur har ni luskat ut er plats i kön?

Va och snackade med dem i butiken 😉

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

La en beställning nu på Webhallen. Får se hur man ligger till nästa vecka

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Precis när jag skulle lägga ordern på netonnet istället dyker det upp några 9700k i lager på Inet, fått det bekräftat att min plockas idag, yaaaay

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Precis när jag skulle lägga ordern på netonnet istället dyker det upp några 9700k i lager på Inet, fått det bekräftat att min plockas idag, yaaaay

Tack för tipset.
Nu behöver jag bara avboka två andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mean:

Tack för tipset.
Nu behöver jag bara avboka två andra.

Förtydligar att det handlar om 9700k och att jag förbokade i onsdags kväll och varsågod!

Permalänk
Medlem

@datoriserad: Vi räddar varandra haha. Jag avbeställde nu från NetOnNet och la ordern på Inet Hoppas den skickas idag som det står att den ska göras.

Har dock kvar moderkortet hos Netonnet, dom lovade att skickad idag.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Nån som fått 9900k skickat till sig idag? Finns det några ute i svenska butiker än? (bortsett från OEM/tray modellerna)

Hade plats 3X nånting på webhallen så hoppas man får från första leveransen. Har väntat på det här sedan juli då jag sålde förra datorn så kan vänta nån vecka till

Uppgradering från i7 3770k gtx 970 till i9 9900k rtx 2080 kommer bli naaaajs!

Permalänk
Medlem

Fick följande info från webhallens kundtjänst:

"Hej,
tyvärr har vi inga bekräftade leveransdatum och tillgången är extremt begränsad. Troligtvis kommer vi få in enstaka inom 1 månad, men det kommer inte vara tillräckligt för att täcka de bokningar vi har.
Vid ny release av olika typer av hårdvara är det olyckligtvis väldigt strängt med hur många man kan tänkas få in i samband till release då man inte har möjlighet att få in dem av större kvanititet än 2-5 stycken åt gången om man inte har tur."

Har man lite flyt kanske den dyker upp runt jul!

Permalänk
Medlem

enstanka inom en månad... och komplett skriver 100+ 2nov. nåt som inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@CarlOscar: Lämnar du 14 dagars ångerrätt som man får om man köper från ett företag över internet själv som privatperson? Tänkte ifall man vill pröva cpu:n innan man bestämmer sig. Du står även för de garantianspråk som man kan tänkas vilja åberopa? Samma med 3 års reklamationsrätt?

Enligt lag så är det ju så, inget vi kan välja
B2B endast hittills, ska ändra på det, eftersom vi ändå kan erbjuda produkterna..
Men vi väntar. Kommer ta in några 9900k oavsett, får se hur vi fortsätter.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Hade förhandsbokat en 9700k från dustin men när dom ändrade till 2/11 så avbeställde jag när jag såg att Inet hade 15 st i lager.
Så Inet packade min i7 direkt så den är på väg nu. Så undra om inet fick väldigt många eller var det inte så många som förbokat hos inet pga lagerflytten kanske?

Visa signatur

Intel i7 9700K 5.0 GHz, Corsair Hydro H115i Pro || Corsair Vengence 3000MHz 16GB || MSI Gaming M5 Z370 || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming 12GB || Samsung EVO 970, 2x EVO 860 || Fractal Design Define R6 TG Blackout

Permalänk
Medlem

Är riktigt kluven här... Å ena sidan behöver jag processorkraften, å andra sidan stör jag mig på prissättningen som bara verkar förskjutas. Har inga problem att punga ut ekonomiskt, men vill samtidigt inte böja mig fram och ta emot Intels konkurrensfördel rektalt.

Förhandsbokade en 9900k på Wehbhallen men är ändå tillfreds med att det inte dök upp några proppar på release-dagen. Troligtvis slutar det med att jag övertalar mig själv till ett köp. Livet är för kort för att sitta på en för slö processor

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Något som frustrerar mig med releasen är att jag känner mig som en som ber på mina bara knän för att få det jag betalt för.
Jag vet att sajten jag beställt ifrån är riktigt bra och att de inte kan göra så mycket åt det.
Men det är en frustrerande situation att sitta i när man ändå pungar upp med en rejäl slant.

Där finns en tanke att bara skita i hela bygget och vänta.
Min dator fungerar fint så det skulle gå alldeles bra.
Men det är väl frustrationen som talar.

Återigen. Själva butiken har inte gjort något fel.
Det är bara så frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peope:

Något som frustrerar mig med releasen är att jag känner mig som en som ber på mina bara knän för att få det jag betalt för.
Jag vet att sajten jag beställt ifrån är riktigt bra och att de inte kan göra så mycket åt det.
Men det är en frustrerande situation att sitta i när man ändå pungar upp med en rejäl slant.

Där finns en tanke att bara skita i hela bygget och vänta.
Min dator fungerar fint så det skulle gå alldeles bra.
Men det är väl frustrationen som talar.

Återigen. Själva butiken har inte gjort något fel.
Det är bara så frustrerande.

Den som väntar på något gott intalar jag mig själv
Byggsuget är stort när min 2500k är gammal och trött, hoppas man får en den närmsta månaden iafl.

Skickades från m.sweclockers.com