Permalänk

Väntar på blackfriday. Då blir det en 2700x för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Nyfiken bara! Det är riktigt dålig tillgång på Intel-processorer nu. Väljer du Ryzen till ditt bygge istället?

Förbeställt en 9700k, ser man till systempriset blir pris/prestanda snarlikt (vissa fall vinner Intel andra AMD), för mig handlade det om ca 8500 istället för ca 7000 om man jämför 9700k mot 2700/2700x. Givetvis blir det annorlunda beroende på vad man har för hårdvara för tillfället, jag sitter på en 3770k för tillfället så då måste jag uppgradera CPU, mobo och RAM.
Jag lägger stort värde i hög FPS (helst över 120 min) och då är Intel fortfarande rätt val enligt mig.

Permalänk
Avstängd

Nopp... Jag väntar på recensionerna imorn och då allra mest på i5-9600K.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Hade valt en Ryzen idagsläget personligen. Dels pga. att jag inte gillar hur Intel betett sig de senaste två åren, dels pga. priset och dels pga. prestandaskillnaden är inom felmarginalen i 99% av spelen.

Skrivet av peterholm1:

Inga problem? AMD är ju inte kända för de stabilaste drivrutinerna!

Stämmer inte alls. Dessutom.. Ska du prata om drivrutiner när Intels är kända för att vara klappkassa när det t.ex. kommer till deras IGPU?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Hade valt en Ryzen idagsläget personligen. Dels pga. att jag inte gillar hur Intel betett sig de senaste två åren, dels pga. priset och dels pga. prestandaskillnaden är inom felmarginalen i 99% av spelen.

Stämmer inte alls. Dessutom.. Ska du prata om drivrutiner när Intels är kända för att vara klappkassa när det t.ex. kommer till deras IGPU?

För många på SweC sitter med kör med integrerad grafik på sin hemmaburk? lul.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur sällan jag köper en ny processor (den gamla i7 970 jag hade höll i över 8 år innan den började flaskhalsa mina grafikkort!) så känner jag inte att det finns en anledning att snåla på en processor och köpa något prisvärt, utan köper hellre ett monster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Med tanke på hur sällan jag köper en ny processor (den gamla i7 970 jag hade höll i över 8 år innan den började flaskhalsa mina grafikkort!) så känner jag inte att det finns en anledning att snåla på en processor och köpa något prisvärt, utan köper hellre ett monster.

Håller med, köper man kvalité så tjänar man på det i längden. Med tanke på hur lite som händer på CPU sidan. En 10år gammal i7a klarar sig hyggligt än idag.

Köpte 8700k vid släpp och har inget att klaga på, även om en 9900k hade suttit fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

För många på SweC sitter med kör med integrerad grafik på sin hemmaburk? lul.

Finns många som gör det. Framförallt i HTPCs. Sedan så specificerade man inte vilka drivrutiner som det handlade om. Sedan var det inte heller specificerat om det är en hemmadator eller kontorsdator eller AMD generellt det pratades om.

Skrivet av nicoX:

Körde AMD men gick över till Intel 8700k. Blev trött på AlwaysMoreDelays lögner och ursäkter och när dom väl släppte var det under den prestanda de först utgav.

Intels 8700k har ett bra pris, nån hundring som inte kvittar dyrare. Presterar bättre och mycket bättre för entrådiga spel som Arma 3, där AMD aldrig har kunnat matcha.

Enda anledningen nu att jag kör AMD GPU är utbudet på Freesync skärmar och priset. Men även där undrar hur länge jag behöver vänta på nya Vega 7nm?

Så du kommer att gå över till AMD igen vid nästa köp eftersom Intel nu sitter i samma båt som du påstår att AMD gjorde när du uppgraderade? Sedan någron hundring? Ryzen ligger i snitt närmare en tusenlapp under Intel. Och då pratar jag bara om Ryzen. Ska vi ta till TR gentemot Intels motsvarighet så handlar det om närmare 10 papp. Sedan under vadå? AMD var väldigt tydliga med att 2xxx serien inte skulle bli något revolutionerande och de nådde sitt mål på kring 10% högre prestanda. Med andra ord... AMD levde upp till vad de lovade. Så inte mycket rätt i den kommentaren.

PS. Intel har skjutit upp sin 10nm vid två tillfällen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Ska bygga nytt snart och har väldigt svårt att välja mellan AMD och Intel men blir nog en 9600k i slutändan ändå. Gör i princip inget annat än att spela och uppgradera gör jag edter 5-6 år kanske så priset spelar inte lika stor roll. Brukar dock ge rådet att köpa AMD till de som frågar och som gör mer än att bara spela.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag gick över till integrerad grafik då jag ville byta monitor och behövde nått för att driva den, det billigaste grafikalternativet blev faktiskt att byta till en Ryzen då jag behövde DP utgång och tillräckligt bra grafikdel, valet var enkelt i det läget en Ryzen 5 2400G

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag gick precis från 3570k (4.7) till en Ryzen 2700x. Riktigt nöjd hittills, skall dra på Noctua-kylaren imorgon så det blir lite extra fart på grejorna också.

Pillat lite mer nu. Har endast använt mig av PBO för att överklocka min 2700x (boostar till ~4.35 i spel), sitter på ett par Corsair-LPX-stickor som jag tyvärr inte fick Samsung B-Die i (finns tre modeller av samma RAM tydligen, kan få B-Die med "tur"). Dock verkar mitt moderkort/Ryzen inte direkt ha några problem med Hynix. Gick igång direkt på 3200mhz med rekommenderade timings (16-18-18-36-54), efter lite snabbt pillande går de i (14-15-15-30-44) utan problem hittills. Dock inte kört några längre stab-checkar ännu.

I Cinebench har jag fått 1873 samt 178. Rolig uppgradering från en 3570k.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt Ryzen 5 2400G om jag byggt en PC idag, helt klart.
Först, mycket prisvärd. Tillräckligt bra CPU för mig, inbyggd GPU som är mer än väl så kraftfull för de få spel jag spelar — inget behov av GPU-kort — och inget behov av kortplatser möjliggör liten formfaktor vilket jag är en fan av.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Athlon 64 4000+, Phenom II X3 720 Black Edition & nu i7 3770k. Priserna på intels cpus har gått upp med 1-2tusen enbart från brist på chips. 9900k får vara ett gudalikt monster i single och multi-thread för o få mig att ge dem några pengar.

Kommer köra 1440p så 2700X är helt ok.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Pillat lite mer nu. Har endast använt mig av PBO för att överklocka min 2700x (boostar till ~4.35 i spel), sitter på ett par Corsair-LPX-stickor som jag tyvärr inte fick Samsung B-Die i (finns tre modeller av samma RAM tydligen, kan få B-Die med "tur"). Dock verkar mitt moderkort/Ryzen inte direkt ha några problem med Hynix. Gick igång direkt på 3200mhz med rekommenderade timings (16-18-18-36-54), efter lite snabbt pillande går de i (14-15-15-30-44) utan problem hittills. Dock inte kört några längre stab-checkar ännu.

I Cinebench har jag fått 1873 samt 178. Rolig uppgradering från en 3570k.

Funkar bra med PBO altså? Men då kör den 4.35 i fyra kärnor eller är det alla åtta? Vad har du för temperaturer med noctua?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Skrivet av nicoX:

Körde AMD men gick över till Intel 8700k. Blev trött på AlwaysMoreDelays lögner och ursäkter och när dom väl släppte var det under den prestanda de först utgav.

Intels 8700k har ett bra pris, nån hundring som inte kvittar dyrare. Presterar bättre och mycket bättre för entrådiga spel som Arma 3, där AMD aldrig har kunnat matcha.

Enda anledningen nu att jag kör AMD GPU är utbudet på Freesync skärmar och priset. Men även där undrar hur länge jag behöver vänta på nya Vega 7nm?

Vet inte vad du yrar om. Vi pratar CPU:er för det första, sen prestandan i IPS var faktiskt högre än AMD sa först (dom pratade om 40% högre IPS än senaste piledriver). Sen pratades det om 50% och när första Ryzen släpptes, var 53% bättre IPS än tidigare AMD cpu:er när den väl lanserades.

AMd jämförde aldrig prestandan emot Intel, men prestandagapet mellan rivalerna har inte varit så nära på många år. Kan ju nästan säga tiden före och efter Ryzen I alla fall i nyheterna, Intel har gjort det ena snedsteget efter det andra efter ryzen lanseringen (kan ju hoppas det skadar intel lite på sikt i alla fall, var ju dessa som mutade datortillverkare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Funkar bra med PBO altså? Men då kör den 4.35 i fyra kärnor eller är det alla åtta? Vad har du för temperaturer med noctua?

Såvitt jag förstått det skall PBO vara bäst för 'vanlig' användning. Ger inga extra FPS att dra upp en manuell klock på 4.3 över alla kärnor över att köra med PBO t.ex. Därför har jag inte orkat bry mig om det utan har försökt att få så bra resultat som möjligt med enbart PBO-överklockning. Men, vill man ha grymma resultat i CineBench bör man köra manuellt.

Jag har inte testat och kollat jättemycket, men tror jag bara sett 4.35 på 2 kärnor samtidigt och 4 stk brukar ligga kring 42.25-43 när jag spelar och 8 stk 41.8-42, typ. Har dock inte kollat jättemycket på detta hittills.

Med NH-D15 (två fläktar) har jag knappt sett min temperatur gå över 60 grader med "Level 6" på PBO och -0.1 Offset voltage. Vcore ligger strax över 1.4 som högst med dessa inställningar. På 60 grader jobbar CPU-fläktarna dessutom bara i ca 60% av hastigheten, behagliga temperaturer. Glöm inte beställa ett monteringskit för kylaren bara.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mystiskadde:

Hade ett Asus b350 prime plus liggandes hemma, så köpte mig en 2700 och "uppgradera" från min 2600k.
Är allt annat än nöjd, fps mässigt lite bättre.
Som sagt b350 prime plus hade jag, och det kortet funkar inge vidare alls med en 2700.
Måste ha en fläkt på vrm fast ja kör stock annars hänger sig datorn efter 5min spelande.
Fryslagg hela tiden och i idle pendlar den varannan sekund från 0.8v - 1.48v så idle temp blir inge vidare.
Även testat med mindre volt och sänkt clock, blir lite bättre men funkar inte 100%.
Känns allmänt slöare i Windows miljö.
Ska testa köpa nytt moderkort x470 med bättre vrm, funkar inte det kommer ja gå tillbaka till Intel igen.
Dator i sign är det ja pratar om.

Om jag inte minns fel så har din bräda 4+4 vrm vilket är bland de sämsta man kan hitta på am4 brädor, att du dessutom har en h60 kylare gör ju saken ännu värre för då försvinner dessutom en del av luftflödet kring vrm.

Jag hade helt klart satsat på en x370/470 bräda med bättre vrm alternativt slängt på en 50mm fläkt som blåser svagt över vrm, kanske inte en vacker lösning men jag förstår att du har problem.

Nu har jag dålig koll på 470 brädorna men asrock gjorde bra brädor för 370 med sjukt bra vrm

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Drivrutiner till CPU? Vart hittar du dem?

Skickades från m.sweclockers.com

ja dem fattas jag i mitt nya bygge, kan nån länka

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Om jag inte minns fel så har din bräda 4+4 vrm vilket är bland de sämsta man kan hitta på am4 brädor, att du dessutom har en h60 kylare gör ju saken ännu värre för då försvinner dessutom en del av luftflödet kring vrm.

Jag hade helt klart satsat på en x370/470 bräda med bättre vrm alternativt slängt på en 50mm fläkt som blåser svagt över vrm, kanske inte en vacker lösning men jag förstår att du har problem.

Nu har jag dålig koll på 470 brädorna men asrock gjorde bra brädor för 370 med sjukt bra vrm

4+2 är det och det är inge vidare, men tycker ändå att man ska kunna använda en 2700 i stock utan problem.
När den även finns med i listan på asus hemsida.
Förstår att det skulle gå åt skogen vid högra volt/clock det kan ja leva med, men inte stock.
Har även testat med Wraith SPIRE kylaren, blir ju bättre med tanke på luftflödet men fortfarande inte bra.
Enda som funkat skapligt är som du säger en fläkt som blåser på vrm, har en 80mm fläkt som blåser där nu.
Men det ser förjä*ligt ut, så kommer byta kortet mot ett x370/470 kort.
Men som sagt jag kommer köpa nytt moderkort och testa, så får detta moderkortet ligga och damma tills ja hittar på nått annat skoj att göra med det.

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

ja dem fattas jag i mitt nya bygge, kan nån länka

https://i.imgur.com/ti6ZLNZ.jpg

Här har du http://download.amd.com/techdownloads/AMD_Processor_Driver_13...
OBS endast till XP

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

gått från 15 år med intel till 1x 1950 threadripper (server som kör typ 20 wmar) och 1x 2950x threadripper 2 (workstation / och allt i allo) hur nöjd som helst.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mystiskadde:

4+2 är det och det är inge vidare, men tycker ändå att man ska kunna använda en 2700 i stock utan problem.
När den även finns med i listan på asus hemsida.
Förstår att det skulle gå åt skogen vid högra volt/clock det kan ja leva med, men inte stock.
Har även testat med Wraith SPIRE kylaren, blir ju bättre med tanke på luftflödet men fortfarande inte bra.
Enda som funkat skapligt är som du säger en fläkt som blåser på vrm, har en 80mm fläkt som blåser där nu.
Men det ser förjä*ligt ut, så kommer byta kortet mot ett x370/470 kort.
Men som sagt jag kommer köpa nytt moderkort och testa, så får detta moderkortet ligga och damma tills ja hittar på nått annat skoj att göra med det.

Du kanske kan montera en fläkt som blåser på baksidan av moderkortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Köpt en streamdator för min nya dual-pc streamsetup, hade tänkt 9900k till ny speldator och så hade 6700k fått bli streamdatorn. Men efter att sett priset och att det kommer ta tid att få tag på processorn så köpte jag en 2600 från amd i väntan på att zen2 kommer, så får 6700k fortsätta vara speldator.

Kört intel sedan 2011 när jag köpte min 2500k, men kan inte motivera intel just nu även om företaget betalar.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

AMD med Bulldozer tidigare var helt fel ute. Men med Ryzen, som är på generation 1½ och konkurerar med Intels generation 9 av sin arkitektur, är det mest spännande jag upplevt inom CPU marknades på nästan ett decenium.

Jo AMD har varit starka på 64-bitars aritmetik men svaga på minnesbandbredd jämfört mot Intel.
Jag har kört lite benchmark på olika processorer med GNU-MP, mest med multiplikation av tal mellan runt 60 och 1000 bitars precision. Då slår faktiskt En FX_8350 en i7_7700HQ i stock.

En annan intressant iakttagelse är att de nyare Intel-processorerna får sämre prestanda om man använder hyper-threading dvs kör på alla trådar än bara en tråd per kärna.
Detta kan ju vara anledningen att man fimpat HT på några av de nyare processorerna. Då slipper man ju dessutom risken att OS:et kör två trådar på samma kärna även om det finns lediga kärnor.

Hade varit kul testa de nyare Intel, men har tyvärr inte tillgång till någon just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aftersweden:

Väntar på blackfriday. Då blir det en 2700x för min del.

Samma här. Kan knappt vänta. Sitter på en i5 4690k idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd

jag kommer köpa amd till nästa dator frågan är vilken när 2400g skulle klarar allt jag använder dator till och vara bra för framtida uppgradering annars landar det nog mot en 2600 och nån medium/ lowend gpu som 1050 eller vad som är lagom bang for the buck den dagen

Har mest kännts tråkigt att uppgradera när gpu och minne varit så förbannat dyra och är inte akut i behov av uppgradering så har dragit ut på det men inom en ganska snar framtid kommer det nog bli av och lutar mot 2600an med 16gb ram och gpu vetefan

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

jag kommer köpa amd till nästa dator frågan är vilken när 2400g skulle klarar allt jag använder dator till och vara bra för framtida uppgradering annars landar det nog mot en 2600 och nån medium/ lowend gpu som 1050 eller vad som är lagom bang for the buck den dagen

Har mest kännts tråkigt att uppgradera när gpu och minne varit så förbannat dyra och är inte akut i behov av uppgradering så har dragit ut på det men inom en ganska snar framtid kommer det nog bli av och lutar mot 2600an med 16gb ram och gpu vetefan

Det går ju göra fynd på begagnade gpu, fast man kanske inte vill ha en allt för gammal ifall fläktarna är slitna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

5-10% är i singelplayerspel ha det i åtanke. I tyngre multiplayerspel som har många spelare blir det större skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp! Det kan jag intyga vad gäller multiplayer-spel med många spelare! Spelar PUBG på min Ryzen 1800x med 1080 Ti.
Får bara mellan 100-170fps i 1440p. Det är hopplöst! Går knappt att spela!
Jävla AMD.

*edit* Typos.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Japp! Det kan jag intyga vad gäller multiplayer-spel med många spelare! Spelar PUBG på min Ryzen 1800x med 1080 Ti.
Får bara mellan 100-170fps i 1440p. Det är hopplöst! Går knappt att spela!
Jävla AMD.

*edit* Typos.

För PUBG är så satans stabilt annars.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

För PUBG är så satans stabilt annars.

Exakt! Ändå fungerar det bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.