SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Överväga duger inte, klart du kommer! Fundera på, men tänk på att deltagande kräver föranmälan.

Ja det är ju det där med transport och boende och jouren och husfriden som måste ordnas, men ska helt klart se om det går fixa. Kul när det händer saker bara 15 mil hemifrån

Permalänk
Medlem

Jag kommer såklart, har enbart ca: 4km till Stadskällaren.
1st Dovhjortsrostbiff (Mellanrätter)
1st Oxfilé (Mellanrätter)
1st Blåbär (Dessert)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Lidodido Förstår, hoppas du får ihop det!

@Bugge999 Välkommen både till träffen och som medlem i forumet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tar en Prosciutto, Dovhjortsrostbiff och Blåbär

Visa signatur

räserdator+

Permalänk

Jag kommer, när det nu händer nåt inom (bokstavligen) gångavstånd.

Tar en 3-rätters (Svampravioli/Oxfilé/Blåbär)

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Grabbengrå:

Klart som fan man kommer

Vilken färg på håret? Tar du med Mintu?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Stormrwlr:

Jag kommer, när det nu händer nåt inom (bokstavligen) gångavstånd.

Tar en 3-rätters (Svampravioli/Oxfilé/Blåbär)

Då blev vi tio! Tvivla inte att sprida ordet till andra SweC:are i Skellefteå. <3

Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Regeringen har godkänt att arbetaren spenderar pengar!
Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert) plus ett gäng öl, Kan väl inte bli bättre?

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Makkan:

Regeringen har godkänt att arbetaren spenderar pengar!
Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert) plus ett gäng öl, Kan väl inte bli bättre?

Bra att det finns en handlingskraftig regering nånstans. Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

80 mil är för långt! skulle ta 10-12 tim att köra

Permalänk
Medlem

Bor på dark side pga studier så räkna med mig!

1st Rödingfilé (Mellanrätt)
1st Carpaccio på renytterfilé (Mellanrätt)
1st Dovhjortsrostbiff (Mellanrätt)
1st Hjortron (Dessert)

Får/skall man komma med eller utan några öl i kroppen

Jag är också i kvalet om två, tre eller fyra mellanrätter då jag inte vet hur mycket mat man får, finns det något jämförelsevärde? Typ hur många mellanrätter går på en kryssets dubbel bure (någon som är från trakten och har ätit på båda borde veta)?

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av wowsers:

Bor på dark side pga studier så räkna med mig!

1st Rödingfilé (Mellanrätt)
1st Carpaccio på renytterfilé (Mellanrätt)
1st Dovhjortsrostbiff (Mellanrätt)
1st Hjortron (Dessert)

Får/skall man komma med eller utan några öl i kroppen

Jag är också i kvalet om två, tre eller fyra mellanrätter då jag inte vet hur mycket mat man får, finns det något jämförelsevärde? Typ hur många mellanrätter går på en kryssets dubbel bure (någon som är från trakten och har ätit på båda borde veta)?

Kul, välkommen! Tipsa gärna om träffen om du har andra datornördar i din studiecirkel.

Av tidigare erfarenheter brukar de som kommer inte förkröka, men å andra sidan har vi aldrig kört i Norrland tidigare. Gällande antal mellanrätter sa de på Stadskällaren att gäster brukar välja mellan 3–4 stycken sådana eller en helportion.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
SpelClockers

@emilakered: Haha Blått hår
Självklart mintu är ett krav

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Hedersmedlem

@Jacob: Ett stenkast bort. Klart man kommer!

Svampravioli, Oxfilé & Blåbär (3-rätters meny) låter gott!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Kul, välkommen! Tipsa gärna om träffen om du har andra datornördar i din studiecirkel.

Av tidigare erfarenheter brukar de som kommer inte förkröka, men å andra sidan har vi aldrig kört i Norrland tidigare. Gällande antal mellanrätter sa de på Stadskällaren att gäster brukar välja mellan 3–4 stycken sådana eller en helportion.

Nja kröka kanske är fel ord, men att ta 1-3 lätt/mellanöl och umgås med de som ska följa med (före man far dit) är ganska vanligt i min bekanskapskrets.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Casgar:

@Jacob: Ett stenkast bort. Klart man kommer!

Svampravioli, Oxfilé & Blåbär (3-rätters meny) låter gott!

Nämen, då ses vi snart igen!

Skrivet av wowsers:

Nja kröka kanske är fel ord, men att ta 1-3 lätt/mellanöl och umgås med de som ska följa med (före man far dit) är ganska vanligt i min bekanskapskrets.

Det skrevs med glimten i ögat, come as you are! Är möjligt att vi från redaktionen också tar nån för-öl innan borden blir tillgängliga 19:00.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Föredetting

Kommer om @C4B12 bjudet på käket.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hur ser det ut för @LocSin @Lidodido ? SweClockers moderator tillika Zelda-aficionado @Casgar bor i Umeå och kan tänka sig plocka upp de som har svårt att ta sig till träffen på annat sätt. De som är intresserade får peta på honom!

Kör en vänlig ping till @skippy_pewpew också, blir det en långfärd från Vilhelmina?

Skrivet av Meantek:

Kommer om @C4B12 bjudet på käket.

Med dig på köpet blir det ju en riktig förlust om @C4B12 sviker och inte kommer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hur ser det ut för @LocSin @Lidodido ? SweClockers moderator tillika Zelda-aficionado @Casgar bor i Umeå och kan tänka sig plocka upp de som har svårt att ta sig till träffen på annat sätt. De som är intresserade får peta på honom!

Kör en vänlig ping till @zsimpey också, blir det en långfärd från Vilhelmina?
Med dig på köpet blir det ju en riktig förlust om @C4B12 sviker och inte kommer.

Vet inte än. Lite mycket med valpen och dubbla kids just nu som jag inte vill lämna frun med.känns inte schysst. När var sista anmälningsdag? Du får besked då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen möjlighet att dyka upp men vill en normalstor vuxen bli mätt så är det fyra rätter som gäller på Stadskällaren.
Alternativt 3 och ett par Guinness!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av skippy_pewpew:

Vet inte än. Lite mycket med valpen och dubbla kids just nu som jag inte vill lämna frun med.känns inte schysst. När var sista anmälningsdag? Du får besked då.

Skickades från m.sweclockers.com

"Sista" dagen är väl söndagen den 4 november. Har lovat återkomma på måndagen med vad alla bokat samt hur många de blir, just nu har vi bord för 30 reserverat och de tog gärna tillbaka de platser som vi inte ska ha.

Skrivet av anderna:

Nu har jag ingen möjlighet att dyka upp men vill en normalstor vuxen bli mätt så är det fyra rätter som gäller på Stadskällaren.
Alternativt 3 och ett par Guinness!

Grymt, tack för inlägget!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

"Sista" dagen är väl söndagen den 4 november. Har lovat återkomma på måndagen med vad alla bokat samt hur många de blir, just nu har vi bord för 30 reserverat och de tog gärna tillbaka de platser som vi inte ska ha.
Grymt, tack för inlägget!

Ok då kanske vi har landat lite i den nya vardagen och jag har ett svar. Tack!

Edit: har iallafall bokat hotellrum så det är klart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

God dagens! Lite statusuppdatering här, tänkte säga att jag fixat med priser till quizen nu. Lägger upp något mer om det när de anländer på kontoret men avslöjar så mycket som att en av produkterna är helt nylanserad.

Uppslutningen är inte riktigt vad jag trodde den skulle bli och jag har nog underskattat hur "enkelt" det är att ta sig från exempelvis Umeå och Luleå till Skellefteå. Min utstuderade plan var att kunna locka folk från båda städer till ett ställe mittemellan. Vad inte rädda för att tipsa nära och bekanta datornördar om träffen – the more the merrier! @Rönnlund @biew @inzani @Bugge999 @Grabbengrå @Stormrwlr @Makkan @wowsers

Skrivet av skippy_pewpew:

Ok då kanske vi har landat lite i den nya vardagen och jag har ett svar. Tack!

Edit: har iallafall bokat hotellrum så det är klart!

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt, kul att läsa med hotellbokning! Håller tummar och tår för att du kommer då.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hjälpsam

Önskar jag kunde komma men 17 mil enkel väg och alkofri kväll för att köra hem känns inte helt värt :/

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Önskar jag kunde komma men 17 mil enkel väg och alkofri kväll för att köra hem känns inte helt värt :/

du bor ju ändå rätt nära jämfört med mig i malmö men jag förstår dig klart man vill få i sig en bira eller 2 på en sån kväll..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Uppslutningen är inte riktigt vad jag trodde den skulle bli och jag har nog underskattat hur "enkelt" det är att ta sig från exempelvis Umeå och Luleå till Skellefteå. Min utstuderade plan var att kunna locka folk från båda

Jo det är ju tyvärr lite långt mellan och glest med folk häromkring. Kanske skulle ha varit en lördag, men jag vet inte om det hade blivit lättare för folk då med transport och hinna med jobbet etc. Men inga sura miner, vi får kompensera med att ha extra kul vi som dyker upp

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Fluf:

Önskar jag kunde komma men 17 mil enkel väg och alkofri kväll för att köra hem känns inte helt värt :/

@Rönnlund som ska bila från Luleå erbjöd sig att plocka upp folk. Snackade med honom privat och du (och andra!) är fortfarande jättevälkommen att haka på.

Skrivet av biew:

Jo det är ju tyvärr lite långt mellan och glest med folk häromkring. Kanske skulle ha varit en lördag, men jag vet inte om det hade blivit lättare för folk då med transport och hinna med jobbet etc. Men inga sura miner, vi får kompensera med att ha extra kul vi som dyker upp

Sant, förstod inte heller hur omständligt transport kunde vara (bara antog att det gick direktförbindelser relativt ofta). Men ett mindre sällskap är också trevligt!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
SpelClockers

Såsom @Jacob säger så bilar jag både ner och upp och för den som vill hänga med är mer än välkommen. Har inte heller något problem men att ta en liten avstickare för att plocka upp någon så just nu finns det inget som hindrar. Kan ta upp till 6 extra passagerare så kom igen nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk

Klart som fan man kommer.

Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

@Casgar tar gärna en plats i din bil från Umeå om det går för sig.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av uberpwnage:

Klart som fan man kommer.

Oxfilé (Helportion) & Blåbär (Dessert)

@Casgar tar gärna en plats i din bil från Umeå om det går för sig.

Celebert besök! Varmt välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner