Blizzard dementerar rykten om Diablo IV på Blizzcon

Permalänk
Melding Plague

Blizzard dementerar rykten om Diablo IV på Blizzcon

Många väntar sig ett avtäckande av ett nytt Diablo under Blizzcon 2018, men nu meddelar Blizzard att så inte blir fallet

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är 4 år kvar till release när de visar första gameplay som det var med Diablo 3.

Permalänk
Medlem

Med andra ord är det minst två år bort.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Som ett knytnävsslag i Solarplexus D3 till Switch och nån hint om tv-serien på sin höjd med andra ord.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ge oss bara Warcraft 4 nu då för fan!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dibban:

Ge oss bara Warcraft 4 nu då för fan!

I could live with that! Började så sent som i måndags att dra igenom kampanjen för Warcraft 3 igen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hoppas på att det rör sig om en Diablo 2-remake, som det varit snack om i ett bra tag.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Intressant att blizzard börjar bygga lite hype om diablo, sedan låter det pågå ett tag och right in the face, don't expect anything, tror att de kommer nämna D2 Remaster i bästa fall, nämner inget om det andra diablo projektet de håller på med, samt att de visar upp lite gameplay eller trailern på nintendo switch.

Blir dock lite fundersam vad de ska visa på sin Mythic panel på mainstage, håller tummarna.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Skrivet av dibban:

Ge oss bara Warcraft 4 nu då för fan!

Jag ser detta inlägget så ofta, Warcraft 4 är nästan omöjligt att släppa om man kollar på storyn iallafall.

Vi säger att Warcraft 4 är helt ny Warcraft lore, då blir i princip all kommande content i WoW spoilat av Warcraft 4.

Vi säger att Warcraft 4 bygger på WoW lore efter Warcraft 3, då vet alla redan vad som kommer hända i storyn.

Ja jag vet att spelet är mer än bara lore, men det är den viktigaste punkten för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlinkyJoppe:

Jag ser detta inlägget så ofta, Warcraft 4 är nästan omöjligt att släppa om man kollar på storyn iallafall.

Vi säger att Warcraft 4 är helt ny Warcraft lore, då blir i princip all kommande content i WoW spoilat av Warcraft 4.

Vi säger att Warcraft 4 bygger på WoW lore efter Warcraft 3, då vet alla redan vad som kommer hända i storyn.

Ja jag vet att spelet är mer än bara lore, men det är den viktigaste punkten för mig

Varför ny eller efter? Varför inte hitta på någon intressant prologue?

Permalänk
Medlem

/Pessimism on

Blizzard idag är blott en skugga av sin forna storhet. Idag är det en finslipad och gnistrande yta, med enbart profithungriga slipsnissar som styr allt bakom kulisserna.

Precis som alla andra stora bolag.

/pessimism off

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

I could live with that! Började så sent som i måndags att dra igenom kampanjen för Warcraft 3 igen.

Har tänkt att göra det samma. Hur är det med stöd för höga upplösningar och widescreen nu? Vill minnas att det skulle vara fixat?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

/Pessimism on

Blizzard idag är blott en skugga av sin forna storhet. Idag är det en finslipad och gnistrande yta, med enbart profithungriga slipsnissar som styr allt bakom kulisserna.

Precis som alla andra stora bolag.

/pessimism off

Inte jättelånt från sanningen då Activision tar över mer och mer och fasar bort Blizzard-folket.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jahopp Diablo 2 remastred antaligen på G!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Derix:

Med andra ord är det minst två år bort.

Tror du glömde en 1.a framför den där 2.an

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

/Pessimism on

Blizzard idag är blott en skugga av sin forna storhet. Idag är det en finslipad och gnistrande yta, med enbart profithungriga slipsnissar som styr allt bakom kulisserna.

Precis som alla andra stora bolag.

/pessimism off

Ja: Det är svårt att komma ifrån när syftet är ekonomisk vinst.
Nej: Det är trots allt finslipade produkter som enligt mig är värda sitt pris. Jag kan komma på värre exempel på spelbolag.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Vad ska dom snacka om på BlizzCon då? Skins till Overwatch och HOTS? Den dammiga Switch versionen av D3 som ingen bryr sig om?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blir väll nått nytt mobil kortspel eller liknande med massor av microtransaktioner. Är på modet nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

... Eller dom kanske vill dela med sig om vad nästa Season i D3 ska handla om?
Season of Wrath, med mer skrik från karaktären man spelar och från mercenarien kanske...

Permalänk
Hedersmedlem

Hade som många andra hoppats på nytt Diablo, så lite besviken är jag. Netflix ska ju göra en Diablo-serie, så kanske de kommer snacka om den?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Tycker dom kan göra en större expansion till 3D med tillägg att kunna styra utrustning även på medhjälparen

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Hoppas på att det rör sig om en Diablo 2-remake, som det varit snack om i ett bra tag.

Diablo II med nytt namn? skulle inte tro det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Blizzard kommer tillkännage Diablo 3 till Game Boy Color?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Hade som många andra hoppats på nytt Diablo, så lite besviken är jag. Netflix ska ju göra en Diablo-serie, så kanske de kommer snacka om den?

Jag tror det blev en ändring av utvecklingen som gjort att de omkullkastat sina planer på presentera D4. Det fanns ju en serietidning beställd av Blizz, men den lades abrupt ned för ett par veckor sedan - http://diablo.blizzplanet.com/blog/comments/nycc-2018-titan-c...

Visst skulle det väl kunna vara så att de inte var nöjda med kvalitén, men det känns mer som att de skotat/ändrat storyn i spelet vilket då inte längre reflekterar spelet varpå man helt enkelt valt att avsluta nuvarande samarbete och serie. Jag tolkar det som om de skrotat spelets story och det som hitintills gjorts inte kommer att vara kvar varpå man ställt in både serien och visning av spelet i dess nuvarande form.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Med högsta sannolikhet så kommer Blizzard presentera Diablo 1 eller 2 Remastered, alternativ Diablo 1 eller 2 remake.

Men även en ny Hearthstone expansion med Diablo tema kan komma att visas upp.

Dom som förväntade sig Diablo 4 kan gå vidare, för här finns inget att se.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur arrogant Ion Hazzikostas är som styr wow teamet är så tror jag det är en ganska bra indikation på vart Blizzard kommer sluta som företag överlag. Dom tror ju att dom vet vad som är bäst för spelet/spelarna och ignorerar spelarnas feedback. Bästa för dem vore att de kraschade totalt och fick sig en tankeställare om vad som har hänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Ähem...för att citera Darth Vader:

"NOOOOOooooooooooooo"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av BrottOchStraff:

Har tänkt att göra det samma. Hur är det med stöd för höga upplösningar och widescreen nu? Vill minnas att det skulle vara fixat?

Det finns stöd för widescreen och högre upplösningar sen i våras, spelar själv i 2 560 x 1 440. Sen skulle jag knappast säga att spelet rent grafiskt åldrats särskilt väl men för en klassiker som Warcraft 3 stör det mig inte.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

diablo kort spel tror jag.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Det här kan bara betyda en sak. Sänker förväntningarna för att sen släppa BOMBEN, Diablo 4. Inga konstigheter.