Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1090952/datorutrustning/dator...

Köpa 2 av dessa istället för ett Ti.... hmm dem finns iafl på lager.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Beställde 2080 TI Sea Hawk på komplett 20/09. Skickades tidigare idag!

Permalänk
Medlem

@Emre_114: Lägg till några hundralappar och köp ett annat. Detta har fått dåligt betyg.

https://www.tomshardware.com/reviews/zotac-geforce-rtx-2080-a...

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får extra godis i min låda när jag har fått vänta så länge. En hel pizza kanske.

Permalänk
Medlem

Börjar bli rätt segt att vänta... 2 månader ffs... Drygt, dyrt och löjligt .. sitter med en halvfärdig dator nu. :/ Tack Nvidia för papperslanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Emre_114: Lägg till några hundralappar och köp ett annat. Detta har fått dåligt betyg.

https://www.tomshardware.com/reviews/zotac-geforce-rtx-2080-a...

Hur har det fått ett dåligt betyg? Artikeln du själv länkar till säger ju att de enda negativa var att den var stor(täcker många pcie slots) och att den såg billig ut i jämförelse med FE. Artikeln själv visar bra prestanda och även bättre kylning med bättre RPM än FE.

Permalänk
Medlem

Någon som har sett några 2080 ti strix i det vilda? Verka ju seriöst inte existera

Permalänk
Medlem

@Terrell: Jag hade iallfall inte köpt ett kort som är några hundralappar billigare som har fått 2.5/5 i betyg när de andra korten fått 5/5.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Terrell: Jag hade iallfall inte köpt ett kort som är några hundralappar billigare som har fått 2.5/5 i betyg när de andra korten fått 5/5.

3.5 vilket återigen visar att du knappt har läst artikeln.
Och alla deras negativa punkter är "Sometimes more expensive" "Cheaper-feeling "

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Terrell: Jag hade iallfall inte köpt ett kort som är några hundralappar billigare som har fått 2.5/5 i betyg när de andra korten fått 5/5.

Ser ut som dom inte gett reviews på fler RTX 2080 kort än RTX 2080 FE (betyg 4/5) och Zotac Gaming RTX 2080 AMP (betyg 3.5/5).

Permalänk
Medlem

@Terrell: Nej, jag har knappt läst artikeln. Men spelar ingen roll om det är 2.5 eller 3.5. Varför är du så het för? Lugna dig. Köp kortet om du vill ha det, jag skulle ändå inte göra det när du får ett kort med full betyg för några hundringar till.

Känns nästan som att du har beställt kortet och nu blir sur för att någon säger att det är dåligt. Ska jag lägga 9k på ett grafikkort så vill jag heller inte ha något med "cheap feeling".

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Beställningsdatum: 2018-08-23
Butik: komplett.se
Vara: ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Status: Skickad 2018-10-18

Min status: 😀

Visa signatur

Pax Vobiscum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Terrell: Nej, jag har knappt läst artikeln. Men spelar ingen roll om det är 2.5 eller 3.5. Varför är du så het för? Lugna dig. Köp kortet om du vill ha det, jag skulle ändå inte göra det när du får ett kort med full betyg för några hundringar till.

Känns nästan som att du har beställt kortet och nu blir sur för att någon säger att det är dåligt. Ska jag lägga 9k på ett grafikkort så vill jag heller inte ha något med "cheap feeling".

Man vattenkyler väl dem ändå så skitsamma om kylaren fått kassa betyg, dessutom kan man flasha bios, det är ändå ett referenskort som ligger i grunden, så kan gott lägga dessa hundringar på nå trevligare.

Nu är 2 st 2080 inget alternativ för mig då det finns ett kort som uppfyller mina krav.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gogolplex:

Beställningsdatum: 2018-08-23
Butik: komplett.se
Vara: ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Status: Skickad 2018-10-18

Min status: 😀

Vissa har det bra...

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen Inet får iväg mitt EVGA kort imorgon, annars kommer jag fan gråta

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag förbeställde inte, köpte på Inet förra veckan, onsdagen. Fick på posten Torsdag?
Kört med det en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlasteRs:

Jag förbeställde inte, köpte på Inet förra veckan, onsdagen. Fick på posten Torsdag?
Kört med det en vecka

Vilket kort?

Permalänk
Medlem

@nils45: Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC

Permalänk

Avbokade min order på inet nu och beställde referenskort från Nvidia istället då dom öppnat upp för beställningar igen.
Får hoppas att det går lite snabbare för tillgängligheten på 3:e part är löjlig rent ut sagt...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Beställningsdatum: 21/08/2018
Butik: komplett.se
Vara: EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING 14.490kr (nu 15.449kr, iofs spelar ingen roll då kortet aldrig skickas)
Status: 19sep > 27 sep > 05 okt > 19 okt > 1 nov (2019 kanske det går iväg ?)

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Ja alltså, jag tycker det är underligt att INGEN vet NÅGOT ang release och när de dyker upp hos återförsäljarna.
Jag låter min beställning ligga kvar på Inet.
Men varken Asus, Komplett eller Inet vet inte något alls.
Nästa steg är att kontakta Nvidia men det känns helt meningslöst då jag förmodligen får samma svar som från Asus " Vänligen kontakta din lokala återförsäljare för specifikt datum ".
Oh well, vad är väl en bal på slottet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Terrell: Nej, jag har knappt läst artikeln. Men spelar ingen roll om det är 2.5 eller 3.5. Varför är du så het för? Lugna dig. Köp kortet om du vill ha det, jag skulle ändå inte göra det när du får ett kort med full betyg för några hundringar till.

Känns nästan som att du har beställt kortet och nu blir sur för att någon säger att det är dåligt. Ska jag lägga 9k på ett grafikkort så vill jag heller inte ha något med "cheap feeling".

Poängen är att det alltid är bra med lite källkritik och läsa varför de anser saker och ting. Speciellt när en av deras anledningar till varför dom tycker kortet är ett dåligt köp är bokstavligen för att det är dyrare än FE i USA men nämner att det är billigare än FE i England(och att det därför är ett bättre köp där). iom att man får samma prestanda men en bättre kylning med Zotac.

Men visst, jag behöver lugna mig för att jag faktiskt läser en recension och ser hur det presterar istället för att direkt springa ut och köpa ett kort för 9k bara för att Tom "Just buy it" hardware har sagt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Beställningsdatum: 21/08/2018
Butik: komplett.se
Vara: EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING 14.490kr (nu 15.449kr, iofs spelar ingen roll då kortet aldrig skickas)
Status: 19sep > 27 sep > 05 okt > 19 okt > 1 nov (2019 kanske det går iväg ?)

Såg det också, gissar på att Inet kör 1a november också. Helt sjukt...

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av GarfieldPower:

Såg det också, gissar på att Inet kör 1a november också. Helt sjukt...

Man undrar vart komplett (säkert andra butiker med men bara komplett som skriver ut datum) får dessa datum ifrån ? Om det finns någon som helst sanning bakom datumen, eller om de började med att skriva 1 vecka framåt i tiden, och sedan kör 2 veckors förskjutning. Men i verkligheten så är det ingen som har sagt att "1 novemeber då får ni in skit många 2080ti till er butik".

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Komplett hade fått in 9 st slut nu.
https://www.komplett.se/product/1090826/datorutrustning/dator...

Computersalg verkar också ha 2 olika kort 14.7k, 15.3k kr
https://www.computersalg.se/i/4714963/gigabyte-geforce-rtx-20...
https://www.computersalg.se/i/4717160/palit-geforce-rtx-2080-...

1 st kvar hos Mobilynx med sitt fakade ordpris på 18k nersatt till 14.3k för Palit kortet ovan:
https://www.mobilyx.se/graphics-card-palit-nvidia-geforce-rtx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Man undrar vart komplett (säkert andra butiker med men bara komplett som skriver ut datum) får dessa datum ifrån ? Om det finns någon som helst sanning bakom datumen, eller om de började med att skriva 1 vecka framåt i tiden, och sedan kör 2 veckors förskjutning. Men i verkligheten så är det ingen som har sagt att "1 novemeber då får ni in skit många 2080ti till er butik".

Enligt Inet ska det vara grossisterna/distributörerna som ger det datumet, ska ringa Inet under lunchen och höra med de.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Försökte starta en "chatt" på Inets sida, fick ett auto-svar om att det är många som skriver och att det kan ta lång tid att få svar. Efter ca. 15 min fick jag ett meddelande om att chatten avlutats p.g.a. inaktivitet. Hoppas någon annan har lättare att få svar idag.

Permalänk
Skrivet av Lindough:

Försökte starta en "chatt" på Inets sida, fick ett auto-svar om att det är många som skriver och att det kan ta lång tid att få svar. Efter ca. 15 min fick jag ett meddelande om att chatten avlutats p.g.a. inaktivitet. Hoppas någon annan har lättare att få svar idag.

Webhallen gav bara svaret att de inte hade någon aning om när korten skulle komma, låter konstigt att vissa (stora) affärer får datum och andra inte.

Permalänk
Medlem

Jag la en till beställning på ett Palit kort, ska komma på torsdag, kommer det före EVGA byter jag, pallar inte vänta längre.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

webhallen kör copy paste svar nu, "vi gör allt vi kan" blabla, ingen info.

bådar inte gott för dom som beställt asus strix kortet, känns som det verkar svårast att få tag på + msi kortet