Warcraft 3 (+Reforged)

Permalänk

Warcraft 3 (+Reforged)

Warcraft 3 Reforged
https://eu.shop.battle.net/es-es/product/warcraft-iii-reforge...

Ladder - classic
http://classic.battle.net/war3/ladder/game-select.aspx

Trailer WC3 Reforged

Sweclockers spelare WC3 (Skicka PM med ditt battle.net namn)
leverbrock - dukkha (B.net)

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

Inga alls som spelar eller vill spela lite casual? Tänkte göra en lista.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Jag spelade faktiskt precis igenom kampanjen på RoC, insåg hur mycket man tappat sedan spelet kom. Dessvärre lever jag just nu småbarnsliv så det här med att "spontanspela" är svårt att få till. Men om vi blir ett gäng så hakar jag gärna på ibland! Kul initiativ! Något som vore skoj är att ha en turnering...

Permalänk
Avstängd

Jag spelar ibland, men bara custom.

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Medlem

jag spelar gärna, älskar RTS dock är jag varken bra på det eller har polare som spelar med mig. har blitt mycket Age of Empires 2 samt warhammer 40k Dark Crusade

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Spelar i perioder men just nu inte installerat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelade väldigt mycket den senaste tiden, dock mest custom games som LTD.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag fick feeling häromdagen och började med kampanjen på nytt. Klarade precis av första med humans i Reign och Chaos. Annars händer det att jag drar igång spelet och spelar lite customs, främst olika Tower Defense-kartor.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har börjat spela lite smått jag med, kollat lite på FollowGrubby på Twitch, vilket är fett kul och så blev jag själv taggad! Man är ju ruskigt slow jämfört med förut

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Jag började lira nu med parch 1.30. Lirar mest RT så om det finns någon halvduktig som vill lira lite AT så adda dukkha på bnet.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Har börjat spela lite smått jag med, kollat lite på FollowGrubby på Twitch, vilket är fett kul och så blev jag själv taggad! Man är ju ruskigt slow jämfört med förut

Visst är han väldigt underhållande? Jag kollar på hans videos på Youtube en hel del!

Jag har själv spelat en del Survival chaos och Legion TD de senaste veckorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan vara med på gibb, problem är nog att det behövs schema läggas om man ska köra custom games.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Visst är han väldigt underhållande? Jag kollar på hans videos på Youtube en hel del!

Jag har själv spelat en del Survival chaos och Legion TD de senaste veckorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Yeah han är skoj, kommer ihåg honom som Pro på tiden WC3 var på tapeten Tycker han är soft och känns vettig, samt skoj! Orkar inte med alla skrikande och uppblåsta streamers där ute.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Vad tycker alla om WC 3 Reforged?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Nån som är insatt i WC3 träsket och vet om det finns någon Warcraft 2 mod framtagen? Alltid undrat om någon gjort detta.

Permalänk
Skrivet av SE_Larsson:

Såklart jag gör! Älskar Warcraft 3!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Styler:

Nån som är insatt i WC3 träsket och vet om det finns någon Warcraft 2 mod framtagen? Alltid undrat om någon gjort detta.

Tror inte det finns någon remake på Warcraft 2 då den är väldigt gammal samt aldrig blev riktigt poppis. Starcraft 1 finns det dock en remake på...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Vad tycker alla om WC 3 Reforged?

Jätte taggad! Vet nån när det kommer ut mer exakt?

Permalänk

Blir alltid några timmar wc3 på lanen.

Främst TD

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av thjc88:

Jätte taggad! Vet nån när det kommer ut mer exakt?

Står bara senast 31 december 2019 i Blizz webshop, så skulle tro q4 2019.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag fick feeling häromdagen och började med kampanjen på nytt. Klarade precis av första med humans i Reign och Chaos. Annars händer det att jag drar igång spelet och spelar lite customs, främst olika Tower Defense-kartor.

Har som mål under 2019 att klara alla Warcraft 3 kampanjer med alla raser både Reign of Chaos och Frozen throne. Hur lång tid tror du att det kommer ta i timmar?

Warcraft 3 är tillsammans med Starcraft och Command and Conquer serien det bästa strategispelet som någonsin har gjorts’

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Soldierofwar1985 Jag lade faktiskt ned min genomspelning i väntan på Remaster! Tänkte dra igenom kampanjen med lite vackrare texturer istället för att spela om den gamla versionen för typ fjärde gången. Gällande speltid skulle jag killgissa att kampanjen tar 40–50 timmar med expansionen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

@Soldierofwar1985 Jag lade faktiskt ned min genomspelning i väntan på Remaster! Tänkte dra igenom kampanjen med lite vackrare texturer istället för att spela om den gamla versionen för typ fjärde gången. Gällande speltid skulle jag killgissa att kampanjen tar 40–50 timmar med expansionen.

Jösses! Så pass lång tid alltså! Skulle man lira 2 timmar varje dag, 5 dagar i veckan snackar vi alltså om drygt en månads spelande...

Remaster?! Som med Starcraft med andra ord?! När kommer den ut om man får fråga?!

Hoppas det kommer en remaster på Red Alert, Tiberian sun, Red Alert 2 samt Yuris Revenge också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jösses! Så pass lång tid alltså! Skulle man lira 2 timmar varje dag, 5 dagar i veckan snackar vi alltså om drygt en månads spelande...

Remaster?! Som med Starcraft med andra ord?! När kommer den ut om man får fråga?!

Hoppas det kommer en remaster på Red Alert, Tiberian sun, Red Alert 2 samt Yuris Revenge också...

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir originalspelet ed upphottad grafik och nya funktioner! Släpps nån gång under 2019.

Nyhet: Warcraft III: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Det blir originalspelet ed upphottad grafik och nya funktioner! Släpps nån gång under 2019.

Nyhet: Warcraft III: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

Jaha! Så den kommer inte heta ”Warcraft
Remastered” utan ”Warcraft Reforged”? Kommer innehållet med kampanjerna och multiplayer vara exakt detsamma fast grafiken är uppdaterad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jaha! Så den kommer inte heta ”Warcraft
Remastered” utan ”Warcraft Reforged”? Kommer innehållet med kampanjerna och multiplayer vara exakt detsamma fast grafiken är uppdaterad?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, nej, det kommer heta "Reforged" men är ju det som ofta kallas en "Remaster". Det kommer innehålla kampanjer, multiplayer och vad jag förstår vara exakt detsamma i allt väsentligt! Även gamla Custom-kartor ska fungera i Reforged, så ser fram emot en väldans massa Tower Defenses...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Även gamla Custom-kartor ska fungera i Reforged, så ser fram emot en väldans massa Tower Defenses...

Ohh bara det gör det ju nästan värt att skaffa

Permalänk
Medlem

Något info om när Reforged kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalush:

Något info om när Reforged kommer?

Nopp inget nytt har släppts sedan jag skrev info i tråden senast (15 dagar sedan) gällande vad som är känt.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Tänkte skapa en lista under dagen så kan man enkelt lägga till varandra för att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]