Oculus Rift: Oculus home fungerar, men det är svart i spel....

Permalänk

Oculus Rift: Oculus home fungerar, men det är svart i spel....

Jag får ingen bild i mitt headset i spel.... Det är helt svart i headsetet.
Jag ser dock vr bilden på skärmen och den rör sig okej när jag rör på headsetet.
Nu verkar detta bara vara när jag ska spela, har testat DCS och andra vr spel, och det är samma sak i andra spel, helt svart i headsetet.

Oculus home fungerar bra, och jag kunde se och köra inställningsguiden där i headsetet.
Har provat att uppdatera mina drivers till både steam vr och grafikkortet, men fortfarande helt svart i headsetet i spel. Och Oculus home fungerar bra med bild i headsetet :/

Någon som upplevt något sånt tidigare och har förslag på vad jag kan göra?

Permalänk

firmware update til oculus? har bara HTC men köpte ett beg och hade samma problem tills ja updatera den till senaste

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Pröva kör setupen igen. Dubble kolla så att den godkänner allt.
Jag har haft liknande problem när den av (någon anledning) tyckte att jag var svår att se för sensorerna.

Fungerar några Oculus spel, eller är det bara steam/steamVR spel som fungerar dåligt?
Finns flera gratis spel på Oculus store som du kan pröva med.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppdateringen för Home så fungerar det bäst om jag startar Home först och sedan steamVR manuellt. Sedan med headsetet på kan jag öppna steam dash(v.meny knapp) och starta spel därifrån.