Tror jag är hackad och att någon säljer mina filmer.

Permalänk
Medlem

Tror jag är hackad och att någon säljer mina filmer.

Jag och min tjej har sålt filmer via två av Sveriges största plattformar för den typen av aktiviteter.
Senaste månaden har det börjat hända väldigt konstiga saker med kik och våra konton.
Vi har i princip obefintligt skydd och det finns monetära incitament.

Misstänker att någon köpt våra filmer och sedan säljer dom vidare.

Ofta kan jag inte ta emot sms, om jag stoppar i ett nytt nummer kan det fungera en stund sedan händer någonting.
Är det möjligt att omdirigera mina sms och därigenom ta mina sälj?
Går det att manipulera kik på något sätt?

Var kan man vända sig för att få ett konkret svar på hur landet ligger?

§9
Permalänk
Medlem
Skrivet av sochjag:

Jag och min tjej har sålt filmer via två av Sveriges största plattformar för den typen av aktiviteter.
Senaste månaden har det börjat hända väldigt konstiga saker med kik och våra konton.
Vi har i princip obefintligt skydd och det finns monetära incitament.

Misstänker att någon köpt våra filmer och sedan säljer dom vidare.

Ofta kan jag inte ta emot sms, om jag stoppar i ett nytt nummer kan det fungera en stund sedan händer någonting.
Är det möjligt att omdirigera mina sms och därigenom ta mina sälj?
Går det att manipulera kik på något sätt?

Var kan man vända sig för att få ett konkret svar på hur landet ligger?

Jag hade satsat mina pengar på flashback istället, inget skämt, finns några väldigt kompetenta personer där inom IT-säkerhet.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Ja men där tycker dom tydligen att det är annonsering och regelbrott att posta precis det jag postade nyss.

Permalänk
Medlem

Jag tror du måste lägga upp några av filmerna så vi kan avgöra vad som händer

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purrfected:

Jag hade satsat mina pengar på flashback istället, inget skämt, finns några väldigt kompetenta personer där inom IT-säkerhet.

Jo, men en spontan undran, varför i hela fridens namn skriver man om seriösa saker på Flashback i ställetför tex här?
Flashback är ju det absolut sista stället jag använder när man vill hitta seriös information som inte handlar om knark, legalisering av köp av sexuella tjänster och liknande (det verkar de ju däremot vara fullt professionella på)...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av sochjag:

Ja men där tycker dom tydligen att det är annonsering och regelbrott att posta precis det jag postade nyss.

Mjo, det är lite så här med faktiskt

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Därför har jag redigerat inlägget något.

När du säger ”obefintligt skydd”, menar du då att ni har någon brandvägg eller antivirusprogram alls? Är det telefonen eller datorn ni misstänker har blivit kapad?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av sochjag:

Ja men där tycker dom tydligen att det är annonsering och regelbrott att posta precis det jag postade nyss.

Skriv att du sålt saker via kik och att du undrar om det är möjligt för folk att sno dina sms tex då? Skriv inte exakt vad du säljer så borde det inte vara något problem.

Edit: Såg nu att mod svarat, var alltså erbjudandet att betala för hjälpen som var problemet

Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, men en spontan undran, varför i hela fridens namn skriver man om seriösa saker på Flashback i ställetför tex här?
Flashback är ju det absolut sista stället jag använder när man vill hitta seriös information som inte handlar om knark, legalisering av köp av sexuella tjänster och liknande (det verkar de ju däremot vara fullt professionella på)...

Ja så kan man ju tycka om man aldrig varit in där. Du behöver ju inte gå in på trådarna som handlar om sånt.
Deras IT-säkerhets forum är ett av de bästa du hittar i Sverige utanför IRC.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purrfected:

Skriv att du sålt saker via kik och att du undrar om det är möjligt för folk att sno dina sms tex då? Skriv inte exakt vad du säljer så borde det inte vara något problem.

Edit: Såg nu att mod svarat, var alltså erbjudandet att betala för hjälpen som var problemet
Ja så kan man ju tycka om man aldrig varit in där. Du behöver ju inte gå in på trådarna som handlar om sånt.
Deras IT-säkerhets forum är ett av de bästa du hittar i Sverige utanför IRC.

Ok, mest en spontan undran sett till det man får upp när man snabbkollar forumet, tyckte registreringsprocessen var skum också där man måste simulera personnummer och skit (samt rekommenderat använda en tunnel tippar jag på...), men antar det är en formalitet på grund av juridiska orsaker.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Vad är kopplingen mellan dina telefonproblem och att någon eventuellt säljer era filmer? Dvs varför anser TS att det skulle vara relaterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad är kopplingen mellan dina telefonproblem och att någon eventuellt säljer era filmer? Dvs varför anser TS att det skulle vara relaterat?

Kunderna kontaktar ju oss via dom kontaktalternativ som står angivna i profilerna.
Om dom på något sätt övervakar kik eller till och med kontrollerar ut och ingående meddelanden kan dom ta mina sälj.
Har varit mycket märkliga ting som sker sista tiden, väldigt ofta om inte alltid dör konversationen precis innan köpet ska fullbordas.
som att jag blir bortklippt och mina meddelanden inte längre går fram, alternativt att någon tar kontakt med köparen och säljer filmerna billigare då dom har nick/telefonnummer om dom har tillgång till min display.

Permalänk
Medlem

ska denna process vara någonting som går simultant med kik? gsmboundbrokerservice
Ibland är den på och ibland inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sochjag:

Kunderna kontaktar ju oss via dom kontaktalternativ som står angivna i profilerna.
Om dom på något sätt övervakar kik eller till och med kontrollerar ut och ingående meddelanden kan dom ta mina sälj.
Har varit mycket märkliga ting som sker sista tiden, väldigt ofta om inte alltid dör konversationen precis innan köpet ska fullbordas.
som att jag blir bortklippt och mina meddelanden inte längre går fram, alternativt att någon tar kontakt med köparen och säljer filmerna billigare då dom har nick/telefonnummer om dom har tillgång till min display.

Det låter mer som paranoia, om du ursäktar. Den mer troliga förklaringen är väl ändå att de hittade något annat, billigare alternativ, att klämma sin gegga till och sen är intresset borta.

Dessutom, om dina filmer är tillräckligt bra sprids de på torrent-siter rätt snabbt. Inte mycket att göra något åt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, men en spontan undran, varför i hela fridens namn skriver man om seriösa saker på Flashback i ställetför tex här?
Flashback är ju det absolut sista stället jag använder när man vill hitta seriös information som inte handlar om knark, legalisering av köp av sexuella tjänster och liknande (det verkar de ju däremot vara fullt professionella på)...

Då har du uppenbarligen inte utforskat forumet helt och läst i andra ämnen.
Finns mycket kompetent folk på Flashback. Söker du så finner du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det låter mer som paranoia, om du ursäktar. Den mer troliga förklaringen är väl ändå att de hittade något annat, billigare alternativ, att klämma sin gegga till och sen är intresset borta.

Dessutom, om dina filmer är tillräckligt bra sprids de på torrent-siter rätt snabbt. Inte mycket att göra något åt.

Jag spekulera kring möjligheterna och behöver hjälp för att sortera.

Att filmerna sprids är ingenting nytt. Det gör inte så mycket, det är troligen en mindre del av år kundbas som letar upp torrents.
Problemet är om andra bryter in i vår egen försäljning på ett eller annat sätt.
Att hacka kik tycks ju vara den enklaste sak i världen, om dom kan se min kik är det klart dom kan skriva till kunderna att dom får alla våra 30 filmer för en femhundring istället för 150kr st om dom inte skriver till oss igen. Det är isåfall den mindre allvarliga misstanken, anar att mina ut och ingående meddelanden kontrolleras på något sätt.
en av sidorna vi använder oss av blev ganska nyligen utsatt för en hacker attack. Dom försökte pressa medlemmar på pengar och hade uppenbarligen tillgång till allas email osv. Detta bevisar ju i alla fall att det lägs tid och energi på att komma åt sidans medlemmar.

Permalänk
Medlem

Kanske har missat det, men det uppenbara vore väl att till en början åtminstone byta lösenord på alla konton som är involverade och aktivera 2-factorsauth där det är möjligt. Sen finns det väl antivirus till android-telefoner, vilket jag antar är vad du har.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det väl inte speciellt ovanligt när man ger sig in i en "smutsig" bransch som i att sälja hemporr.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av sochjag:

en av sidorna vi använder oss av blev ganska nyligen utsatt för en hacker attack. Dom försökte pressa medlemmar på pengar och hade uppenbarligen tillgång till allas email osv. Detta bevisar ju i alla fall att det lägs tid och energi på att komma åt sidans medlemmar.

Det är inte det här du blandar ihop med en "hacker attack"?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tyvärr är det väl inte speciellt ovanligt när man ger sig in i en "smutsig" bransch som i att sälja hemporr.

varför är det en smutsig branch?

Permalänk
Avstängd

Jag ser inte heller varför det skulle vara underligt eller i behov av att dölja att man gör i någonting som sker i samtycke mellan två vuxna människor.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@twit: Gissar att han syftar på hacket av Rosasidan

https://www.flashback.org/t2930259

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med SMS, är det så att du och kunderna SMSar med sina faktiska mobilnummer, eller går de via någon anonymiseringstjänst? Tänker så som när man mejlar genom en blocket annons fast med SMS.

Ifall det så att du tror ditt nummer är kapat borde du prata med din operatör. Ifall du tror att telefonen är kapad göra en factory reset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, men en spontan undran, varför i hela fridens namn skriver man om seriösa saker på Flashback i ställetför tex här?
Flashback är ju det absolut sista stället jag använder när man vill hitta seriös information som inte handlar om knark, legalisering av köp av sexuella tjänster och liknande (det verkar de ju däremot vara fullt professionella på)...

För att du är knäpp och oförstående, det är därför. Bara för att du själv ogillar vissa saker så betyder inte det att det är fel att prata om, ej heller att informationen är dålig.

Förr i tiden skrevs det om allt förutom tv-kort, nu skrivs det om nästan allt men dom arkiverade avdelningarna saknas till viss del.

Vad kan du Inte hitta på Flashback? Man går igenom matlagning, barnuppfostran, stjärnor, matematiska ekvationer, it-säkerhet, kemiska formler, vad ett plåster innehåller, hur man reser till noppakoski eller vad som helst. Flashback borde fan ses som samhällsviktigt och bör arkiveras och hållas uppdaterad.

Det pratas om Allt, det finns så mycket bra information och invecklade diskussioner att jag har svårt att hitta en motsvarighet på det engelska språket. Att man stannar vid typ aktuella brott och läser om folks frustrationer om gärningsmän får stå för en själv, resterande 95% är Guld och Ofta lärorikt.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sochjag:

Jag och min tjej har sålt filmer via två av Sveriges största plattformar för den typen av aktiviteter.
Senaste månaden har det börjat hända väldigt konstiga saker med kik och våra konton.
Vi har i princip obefintligt skydd och det finns monetära incitament.

Misstänker att någon köpt våra filmer och sedan säljer dom vidare.

Ofta kan jag inte ta emot sms, om jag stoppar i ett nytt nummer kan det fungera en stund sedan händer någonting.
Är det möjligt att omdirigera mina sms och därigenom ta mina sälj?
Går det att manipulera kik på något sätt?

Var kan man vända sig för att få ett konkret svar på hur landet ligger?

Skrivet av Korash:

Kanske har missat det, men det uppenbara vore väl att till en början åtminstone byta lösenord på alla konton som är involverade och aktivera 2-factorsauth där det är möjligt. Sen finns det väl antivirus till android-telefoner, vilket jag antar är vad du har.

Fabrik återställa mobiltelefonen borde man också göra först.

Om det hade gällt en dator som man tex betalar räkningar mm med så hade jag gått så långt. Där fabriksåterställer man (märkes datorer) eller gör en ren installation. Beror på vem som byggt datorn och installerat Windows.

Permalänk
Medlem

Nu har jag aldrig anänt kik så jag vet inte hur det funkar, men varför inte byta till något annat?
Typ telegram kanske, som är krypterad och där du kan ha kanal med invite och så vidare.
Sen skulle iaf jag, om man höll på med försäljning av eget skapat materiel av denna typ ha ett kontantkort eller liknande för ALLA såna aktiviteter och kontakter. Kanske även VPN.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

1. Unika mycket säkra lösenord på alla sidor, mailkonton, apple-id/samsung etc.
2. Slå igång tvåfaktor på de ställen som det är möjligt.
3. Aktivera inloggnings loggning på de ställen det går att göra. exempelvis googles "Enhetsaktivitet och säkerhetshändelser"
4. Trippelkolla alla sidor så att allt med "återställningsmail/glömt lösenord" har rätt mailadress ifyllt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1*

Vänligen håll er till topic.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Alltså, ursäkta en medelålders gubbe med dålig koll men vad är det för filmer vi pratar om här? Att det handlar om porr känns väl inte som en allt för vågad gissning men är det typ någon specialform av porr som gör att någon skulle vilja pröjsa extra jämfört med det otal porrsiter som redan finns?

Permalänk
Medlem

vem betalar för dassig hemmaporr anyway? Du måste ha en riktigt snygg fruga om detta ska kunna göra några större stålar inbillar jag mig

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av htbtoma:

vem betalar för dassig hemmaporr anyway? Du måste ha en riktigt snygg fruga om detta ska kunna göra några större stålar inbillar jag mig

Verkar ändå finnas rätt stort intresse av riktig amatörporr. Låt det vara så.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt. Menar du att de har kapat ditt KIK-konto, sitter och håller koll på det och styr bort köparen/tar över konversationen precis när de indikerat att de vill köpa filmen?

Pröva en annan meddelandetjänst och se om problemet kvarstår i så fall?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA