Kom med tips på in-ear med bluetooth och nackbygel som håller för dagligt bruk

Permalänk
Medlem

Kom med tips på in-ear med bluetooth och nackbygel som håller för dagligt bruk

Hej!

Nu har det tredje paret hörlurar börjat ge upp och jag behöver er hjälp med tips på nya.

Jag har haft två par Sony SBH80 och nu ett Jabra Halo Smart. Jag har lurarna kopplade till två Android-lurar: en jobbtelefon (Galaxy A3) för telefonsamtal/skype, en privat telefon (A5) för Spotify och liknande. Det har funkat perfekt, jag lyssnar musik, det ringer på jobbluren och jag svarar så pausas musiken, när samtalet är slut auto-startar Spotify med upp-tonande volym. Om jag får IRL-besök kan jag bara dra ut lurarna ur öronen så hänger de med nackbygeln.

Lurar med sladd till telefonen går bort, dels kan jag inte ha båda telefonerna ikopplade samtidigt, dels pallar jag inte sladdhärva och hur ljudet från sladdens rörelse leds in i öronen. Så trådlös uppkoppling måste det vara. Jag vill också ha nackbygel och inte helt separata in-ear (som t.ex. Airpods).

Jag har gillat både SBH80 och Jabra Halo Smart-lurarna, förutom då att alla har gått sönder efter nåt halvår-år. Jag tänker att det måste finnas några som håller längre. Något särskilt o-ömt behandlande får de nog inte men visst har jag några gånger satt lurarna i datorväskan så att t.ex. lunchlådan klonkar mot, eller att om jag har lurarna hängande runt halsen så kanske axelremmen på väskan kommit över sladdarna.

Vad har ni för erfarenheter av trådlösa? Ska man räkna med att få köpa nya varje år eller finns det tåliga(-re) modeller? Ju smäckrare modell desto bättre, man försöker ju se lite business ut.

Permalänk
Medlem

Jabra Elite 65e kanske.

Vad är det som går sönder? Jag har en kompis med Bose QC 30 som är nöjd och verkar hålla länge. (Nu är väl en person knappast referens för alla, men ändå...) Kanske det vore något.

Själv kör jag med lurar, dom nyare pausar osv om du lyfter ut en lur för att prata med någon, växlar mellan samtal och musik/etc automatiskt etc etc. (B&W Px / B&O H9i) har bra ljud och är smidiga. Vet inte om man ser så business ut.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Bose Soundsport som har hållit bra. Använder inte dem dagligen men de har fått utstå rätt mycket slit-och-släng, och de fungerar fortfarande likadant som när jag köpte dem.

Batteriet håller nog inte för en hel dags användande dock.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Vad är det som går sönder?

På första SBH80 slutade ena snäckan ge ljud. På andra så slets andra sladden, i fästet där sladden till snäckar kommer ut så hade det nötts hål så att ledarna tog i varandra. På Jabra Halo:n nu så är det nåt sorts glapp så att play/stop-funktionen aktiveras vilket gör att musik pausas och samtal läggs på av sig själv när som helst.

Skrivet av Gurk:

Vet inte om man ser så business ut.

Ja, det är ju något subjektivt De där Bose QC 30 såg ut att ha så stor nackbygel, men Jabra Elite 65e var snygga tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Jag har ett par Bose Soundsport som har hållit bra. Använder inte dem dagligen men de har fått utstå rätt mycket slit-och-släng, och de fungerar fortfarande likadant som när jag köpte dem.

Batteriet håller nog inte för en hel dags användande dock.

Är det Bose SoundSport Wireless du har? Jäklar vad de var smäckra, inte mycket mer än bara sladd och kontroll mellan snäckorna. Folk på prisjakt skriver om kring 6 timmars battertid, det är helt ok för mig.

Vilka bra tips ni kommer med, vad glad jag blir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamxyz:

Är det Bose SoundSport Wireless du har? Jäklar vad de var smäckra, inte mycket mer än bara sladd och kontroll mellan snäckorna. Folk på prisjakt skriver om kring 6 timmars battertid, det är helt ok för mig.

Vilka bra tips ni kommer med, vad glad jag blir!

jo, det är wireless jag har. 6 timmar kan nog stämma hyffsat, jag hade nog sagt mellan 4 och 6. verkar vara OK samtalsljud för de som pratar med mig, inte så många som klagar i alla fall.
Ljudkvaliteten är ju ingen OMG-faktor på, men det är ok. Jag är dock kräsen med ljudet.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-ANC40BT:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3377059

Anger 8h med brusreduceringen aktiv och 13h utan, men min upplevelse är att det är mer än så. Brusreducering på trådlösa lurar är verkligen en välsignelse i många situationer, speciellt när man reser.

Visa signatur

5900X | 6700XT