Gå vidare från World of warcraft (nytt MMORPG förslag?)

Permalänk
Proffsmoddare

Tibia?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2? Enligt dina önskemål borde det passa ganska bra. "Grund"spelet är F2P, expansioner och sånt kostar.

Skrivet av alex_farnstrom:

jag vågar inte fundera på hur mycket jag lagt på wow vid det här laget, expansioner, subscription, tokens.... O.o

gamla guild wars var väll väldigt pvp riktat?
hur är nya, måste man ha pvp eller är det något man slår igång typ?

PVP i guild wars 2 finns i 2 ganska olika versioner och ingen av dem är något tvång, finns massvis med PVE content.

Permalänk
Medlem

Vindictus

Kanske inte bästa grafiken, men det duger.

En lång story med massa text.

Annorlunda combat system.

Endgame finns knappt.

Dåligt med spelare.

Snart kommer en ny expansion som kanske kan locka mer folk.

Ge det ett försök

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

såg att de hade ett free to play grund paket, ska definitivt kolla över det, bra att få prova en del innan man köper, inte för att det är jättedyrt att köpa, men ändå värt att kolla på, så ska slänga in det ikväll och kolla på det, se om sambon tycker det ser intressant ut också.

Skrivet av alex_farnstrom:

jag vågar inte fundera på hur mycket jag lagt på wow vid det här laget, expansioner, subscription, tokens.... O.o

gamla guild wars var väll väldigt pvp riktat?
hur är nya, måste man ha pvp eller är det något man slår igång typ?

Det är några GB att tanka ner för spelet är stort! (Går dock fint att bara kopiera mappen från dator A till B efter att man installerat spelet.)

Det stämmer att de första Guild Wars spelen var rätt så PVP-inriktade (PvE fanns givetvis också.) och präglade av ett väldigt taktisk speltänk, mer åt Diablo-stuket i gameplay dock.

Guild Wars 2 utspelar sig c:a 200 år senare i samma universum och är mer likt WoW-stuket, finns både PvP och PvE, du kan spela båda stilarna med samma karaktär.

En grej jag verkligen gillar med ArenaNets upplägg är att det, precis som i GW1, inte är så fokuserat kring stats och gear.
Det är mer av ett spel där positition och interaktion spelar en större roll, vilket gör att man lätt kan återvända till spelet efter ett uppehåll och känna att man inte måste farma nytt gear bara för att det släppts ett nytt tillägg.

Något som också bidrar till en bättre upplevelse och ger dig incitament till att utforska även låg-levlade områden är den dynamiska upp- och ned-levlingen av din karaktär, beroende på vilken zon du befinner dig i, för att hålla gameplayet utmanande.
World-events och liknande skalas även upp i svårighetsgrad beorende på hur många spelare som deltar i eventet.
Har hört att WoW har fått liknande funktionalitet också på senare år, det är trots allt inte så konstigt att de lånar idéer av varandra då några av ArenaNets grundare är tidigare Bilzzard anställda. VD:n är t.ex. f.d. lead programmer för StarCraft (Blizzard).

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

@alex_farnstrom: Förstår det, är man sugen nu så är man! Sen tror jag personligen att deras prognos att releasa innan 2020 inte kommer att hålla..
Hoppas du hittar nått kul!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

@alex_farnstrom: Har inte spelat ettan men har också fått den uppfattningen. I min upplevelse hittills är pvp helt valfritt i GW2, man går in i arenor/stora pvp maps för pvp. Är ingen expert så har inte helt koll, den pvp jag testat är dock roligare än den i wow i min mening. Verkar finnas en skaplig mängd pve från vad jag har sett hittills - en skaplig mängd raids och dungeons samt fractals som verkar vara typ mini dungeons med inslag av mythic + dungeons från wow och greater rifts från diablo 3.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

Tror det blir att testa GW2 ikväll och se hur det känns, då jag kan spela en bra bit in på det utan att betala, och att bara att köpa expansionen när jag når dit och ingen månadsavgift, AKA, inget dåligt samvete för att jag inte spelar varje dag.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Rift, det är likt WoW till en viss del men också väldigt olikt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Black Desert Online

Skrivet av alex_farnstrom:

är nog dags att bryta från wow, spelar mer eller mindre i 10 år nu, raidat heroic ett tag, men tappat lusten, spelet tar för mycket tid jämnfört med nöjet det ger, kommit till punkten där det känns mer som ett måste att logga in för allt som behövs för nuvarande heroic progression, bolla mellan barn, sambo, jobb och sen spela en timme eller två varje dag för att se till att allt är upp to date funkar inte för mig.

så tänkte släppa det, låta tiden gå ut och inte förnya just nu.

men, jag gillar tanken med MMORPG, spelar tillsammans med min sambo och så, och har tittat runt lite på nya alternativ.

testat lite Tera, FFXIV, men fastnade inte helt.

Tera är för överstilierat med lite för hur rustningen ser ut, världen etc, passar mig inte riktigt, FFXIV var intressant, men kände att jag som inte är någon direkt stor FF fan, tappar en del av hur världen är och lite story varför saker är som de är.

har tittat runt lite på andra, sitter och läser på etc på vad som skulle funka.

Gillade Wildstar just för att det inte tog sig själv särskillt seriöst, cartoonish funkar när det är menat att vara en humoristik del av allt, men nu lägger de servrarna ner, så blir inget mer där.

vad mer finns det för alternativ?

Bless går F2P den 23e oktober, funderar på att titta på det, men är lite orolig över just F2P idéen, låter på folk att risken är att det blir en P2W av allt i slutändan.

Ashes of creation är för långt bort, ett och ett halvt år innan en möjlig release.

Black desert känns intressant, men är lite fundersam över hur Grindingen är.

Det jag vill ha, om möjligt, är:

Snygg grafik (måste inte vara absolut senaste, men inte back to ultima online yp)
Trevlig story
en värld värt att upptäcka
intressanta proffessions (wow har tappat det rätt mycket, bara något som är intressant för raids, och resten är tråkiga)
gärna mer västerländsk stil

Jag har inga problem att gå till nya system, så behöver inte vara "WOW klon" eller något.

om ni känner att det jag vill ha passar in på något spel jag redan nämt och jag bara behöver lägga in lite mer tid så säg till.

skulle vara bra med ett f2p eller åtminstonde med möjlighet att testa, så trial möjlighet om spelet är ett B2P eller subscription.

Destiny spelen går bort då sambon inte vill ha FPS.

så finns det ens något jag vill ha ute på marknaden?

Hej! Jag kan rekommendera att du testar Black Desert online. Jag kan dock säga lite positiva och negativa saker om spelet.

Pros:
Spelet ser extremt snyggt ut speciellt efter Remastered grafikerna kom ut.
Combaten i spelet är extremt coolt, smidigt och det känns väldigt bra att Grinda jämfört med wow.
Alla outfits och character customisation är extremt bra och ser snyggt/snygga ut.
Det är billigt och du kan testa spelet i 1 vecka gratis. De har även sagt att de har tänkt på att ge alla som testar spelet och kommer upp till level 56 och låser upp sitt Awakening vapen ska få spelet gratis! Vet ej när det kommer hända men kicka lite på det.
Du har alltid något att göra.

Cons:
Folk anser spelet att vara p2w men jag tycker inte det. Det är mer pay for faster progression. Jag har själv bara spenderar 300 kronor på spelet (Spelet: 100 kronor, Value pack/premium: 200 kronor)
Du kommer få textur popping vilket innebär att om du springer för snabbt kommer vissa texter att poppa in lite senare än andra men jag brukar inte bry mig.
Spelet är extremt svårt att komma in i eftersom där är så mycket att veta och lära sig. Tro mig när jag säger att Google kommer vara din bästa vän när du börjar spela detta.
Spelet är extremt Gear reliant. Folk som har bara lite bättre Gear än dig kommer totalt krossa dig i dueller.
Spelet är väldigt grindigt ja. Men jag personligen spelar bdo för just grinden eftersom det känns så bra och fast paced.

Överlag älskar jag spelet. När du sover kan jag rekommendera att inte stänga av spelet utan att ställa dig och fiska eller något sådant. Om du funderar på att köpa spelet utan att testa det först rekommenderar jag att du verkligen gör Questen eftersom du får en jävla massa silver och inventory space. Lite tips jag kan ge dig ifall du vill köpa spelet.
1. Innan du väljer klass kolla på Youtube vad alla klasser kan göra och hur de ser ut. Du kommer inte veta hur känns att spela klassen men du kommer få en idé om hur de spelar.
2. Alla frågetecken du ser på kartan ska du gå till och prata med. Det ger dig knowledge och knowledge ger dig mer item drop chance och mer max energi.
3. Spela för att ha kul i början. Om du bestämmer dig för att bli lite mer hardcore gör det senare i spelet.

Har du ytterligare frågor är det bara att säga till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Redderater:

Hej! Jag kan rekommendera att du testar Black Desert online. Jag kan dock säga lite positiva och negativa saker om spelet.

Pros:
Spelet ser extremt snyggt ut speciellt efter Remastered grafikerna kom ut.
Combaten i spelet är extremt coolt, smidigt och det känns väldigt bra att Grinda jämfört med wow.
Alla outfits och character customisation är extremt bra och ser snyggt/snygga ut.
Det är billigt och du kan testa spelet i 1 vecka gratis. De har även sagt att de har tänkt på att ge alla som testar spelet och kommer upp till level 56 och låser upp sitt Awakening vapen ska få spelet gratis! Vet ej när det kommer hända men kicka lite på det.
Du har alltid något att göra.

Cons:
Folk anser spelet att vara p2w men jag tycker inte det. Det är mer pay for faster progression. Jag har själv bara spenderar 300 kronor på spelet (Spelet: 100 kronor, Value pack/premium: 200 kronor)
Du kommer få textur popping vilket innebär att om du springer för snabbt kommer vissa texter att poppa in lite senare än andra men jag brukar inte bry mig.
Spelet är extremt svårt att komma in i eftersom där är så mycket att veta och lära sig. Tro mig när jag säger att Google kommer vara din bästa vän när du börjar spela detta.
Spelet är extremt Gear reliant. Folk som har bara lite bättre Gear än dig kommer totalt krossa dig i dueller.
Spelet är väldigt grindigt ja. Men jag personligen spelar bdo för just grinden eftersom det känns så bra och fast paced.

Överlag älskar jag spelet. När du sover kan jag rekommendera att inte stänga av spelet utan att ställa dig och fiska eller något sådant. Om du funderar på att köpa spelet utan att testa det först rekommenderar jag att du verkligen gör Questen eftersom du får en jävla massa silver och inventory space. Lite tips jag kan ge dig ifall du vill köpa spelet.
1. Innan du väljer klass kolla på Youtube vad alla klasser kan göra och hur de ser ut. Du kommer inte veta hur känns att spela klassen men du kommer få en idé om hur de spelar.
2. Alla frågetecken du ser på kartan ska du gå till och prata med. Det ger dig knowledge och knowledge ger dig mer item drop chance och mer max energi.
3. Spela för att ha kul i början. Om du bestämmer dig för att bli lite mer hardcore gör det senare i spelet.

Har du ytterligare frågor är det bara att säga till!

Skickades från m.sweclockers.com

ska ge mig på att testa black desert också, har bara typ knappt timmen in i spelet i början bara för att se hur det såg ut.
men kommer ge det en ordentlig omgång någon dag.

många säger att det är väldigt grindigt, och att i endgame så gör man mest bara grindar gear hela tiden, hur är din upplevelse av det?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Skrivet av alex_farnstrom:

ska ge mig på att testa black desert också, har bara typ knappt timmen in i spelet i början bara för att se hur det såg ut.
men kommer ge det en ordentlig omgång någon dag.

många säger att det är väldigt grindigt, och att i endgame så gör man mest bara grindar gear hela tiden, hur är din upplevelse av det?

Jo grinding finns det gott om. Men för mig personligen så känns det så att det inte spelar så stor roll eftersom spelet är baserat runt Action Combat jämfört med Tab Targeting sol wow använder sig av. Plus alla skill animationer ser så bra ut och allt känns så bra då jag spelar spelet för grindingens skull. Om du är missnöjd eller bara inte känner för att Grinda så kan jag säga att om du grindar en timme om dagen så borde det räcka. Det finns mycket annat du kan göra som man kallar Life Skills. Det är typ proffesions i wow fast mycket mer och mycket bättre. Dock så måste jag berätta att PvE som tex raids och Dungeons inte existerar. Närmaste du kan komma som PvE är grinding Eller world/field bosses. Som droppas bästa sakerna i spelet. Spelet ska också få en ny expansion som man inte behöver betala för. Kommer en ny boss. Nya Mobs man kan Grinda. Nya vapen osv. Jag spelar bdo på de dagar jag inte har Raid på wow vilket gör att jag spelar casually. Men aa grinding är kul i det spelet tro mig. Tycker du inte det så gör du inte det bara.
PvP är fokuset i spelet och du kan läsa eller titta mer om det på Youtube. Sök på [Klass] PvP eller Nodewars. Tipsar på Layvan. Han är bra och har några lärorika videor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

såg att de hade ett free to play grund paket, ska definitivt kolla över det, bra att få prova en del innan man köper, inte för att det är jättedyrt att köpa, men ändå värt att kolla på, så ska slänga in det ikväll och kolla på det, se om sambon tycker det ser intressant ut också.

Hade nog faktiskt provat på GW2 om jag var du, spelade det själv för några år sedan och det är imo ett väldigt bra spel, inte nödvändigtvist det bästa MMORPG-liret, men det är väldigt kul och har bra gameplay. Det är dock inte speciellt hardcore och kör inte riktigt wow-modellen med pve-progression, men vill man bara ha något kul spel som är lite mer casual så funkar det väldigt bra. Men det är inget oändlighetsspel på samma sätt som WOW, utan man får mer sätta upp lite egna mål och räkna med att content kan ta slut.

Top MMOPRG-spelen är väl annars WOW, FF XIV, GW2, Elder Scrolls Online, BDO och EVE. Nu är inte dessa direkt MMORPG, men Warframe Och Path of Exile kan vara värda att spana in också.

Permalänk
Medlem

Själv väntar man ju spänt på Lost Ark, men det lär nog dröja ett par år.... om det ens kommer till väst Spelet går åtminstone in i en öppen beta om en månad i Korea.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av alex_farnstrom:

Satt och funderade på det, har typ två månader kvar av min prenumeration, se om det är så att jag kan ta ett steg bakåt och hitta något roligt i spelet igen, känner bara att jag gjort allt (som är intressant för mig, samlar inte pets och är inte intresserad av PVP).
ska ge mig på att långsamt levla en karaktär igenom storyn och se hur det är.

men är lite också att man tröttnat lite på systemet, känns att bara trycka på fem knappar och klart, man kan allt, utforskat det mesta, enda kvar som utmanar på något sätt just nu är heroic raiding, kom aldrig riktigt in i mythic dungeons, dungeons för mig har alltid varit mer en väg till gear än något annat.

känner att jag nog behöver en paus från världen etc, sitter och simmar, leker med PTR etc för optimal rotation etc, och det tar för mycket tid, har tidigare försökt med att dra ner lite, men hamnar tillbaka i raiding oavsett, så känner att ett avbrott blir ett bättre val än att bara dra ner.

Känns ju som att du borde vara sugen på WoW Classic när det nu behagar dyka upp.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Medlem

LOST ARK.. snart är det OBT och tro mig, det spelet kommer bli sjuk, de har jobbat med det sen 2013

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden. Men det kan inte vara så att du helt enkelt behöver en pause från MMORPG's? Det låter som att du har lite annat på G i livet än att behöva hålla ett digitalt alter ego på en godtyckligt bra nivå? MMORPG kanske är klar med dig, relationen (mellan dig och WoW) är i stå och behöver avslutas. Som alla andra fallerande relationer rekommenderar iaf inte jag dig att hitta ett nytt, lite mer spännande MMORPG för att fylla tomrummet. Alla bygger på samma premisser och kommer fylla ditt liv med lika mycket glädje, eller inte.

Finns andra bra spel, Path of Exile (Diablo 2 för framtiden) för lite annan sorts grind. Pathfinder Kingmaker/Pillars of Eternity t ex för en annan story som du inte spelat 20 gånger de senaste XX antal åren?

Brädspel, böcker, promenader, träning, klättring, alltså, en annan hobby ett tag.

My 2 cents...

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Hedersmedlem

Kan också rekommendera BDO. Har många av kvalitéerna du önskar. Man kan spela casual, man kan spela hardcore. Finns alltid progress att nå.. tröttnar man på att slå på mobs kan man göra något annat. Spelet är toksnyggt. Enormt stort. Under utveckling.. vi får snart en ny expansion. Har du några frågor är det bara att hojta.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

BDO är bra, absolut

Kolla även in Final Fantasy XIV. Snyggt, stort och funkar för casual.

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera BDO till någon, kör det på egen risk.

edit: skulle rekommendera FFXIV om du gillar PvE, hade riktigt kul när jag körde det.

Permalänk
Medlem

Tycker att MapleStory 2 var förvånansvärt roligt. Grafiken är endast skum i början, senare flyter det på riktigt gött. Spelade WoW i tonåren men klarar inte av det längre. Även lirat mycket GW1 men fastnade inte alls för GW2. ESO var inte något för mig heller.

Permalänk
Avstängd

Tibia!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

jag vågar inte fundera på hur mycket jag lagt på wow vid det här laget, expansioner, subscription, tokens.... O.o

gamla guild wars var väll väldigt pvp riktat?
hur är nya, måste man ha pvp eller är det något man slår igång typ?

Guild Wars både ettan och tvåan är mer story baserade PvE och sedan har de en stark PvP gren som är lite mer avsides från resten av spelet, du går in i PvP områden mer, liknande battle grounds samt Arena i WoW.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av alex_farnstrom:

För mig så faller det under FPS, plus att jag inte ser det som ett riktigt MMORPG, mer som en med bra multiplayer.

kommer definitivt spela det när det kommer, men inte som ersättning för ett MMORPG, mer för att det är ett fallout spel.

Spelat några timmmar i kväll och det funkar enligt min mening som ett typiskt mmo i stil med WoW, ESO och SWTOR.

Quests som tar en runt på en enorm karta där man dödarm lootar, samlar och craftar. Roade mig med att mest använda en machete och det kändes som att spela wow med en warrior.

Mitt tips annars är ESO. En fantastisk värld med hur mycket som helst att göra och nya expansioner titt som tätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ett spel jag tyckte var riktigt bra mmo pvp spel är Warhammer online age of reckoning tyvärr så lade dom ner dom officela servrarna men det finns en privat server som drivs och är i bra skick om du vill kolla det så . i dag heter det Warhammer online return of reckoning

Permalänk

Worlds Adrift
-Bådar gott, fortfarande Early Access men utvecklarna uppdaterar flitigt och är öppna med progressen

Värt nämna; Star Citizen
-När de väl gör en större stadig release

Permalänk

Spelar Guildwars 2 vid sidan, testat runt lite på black desert online, FF14 och maple story2, men har återvänt lite till WOW igen, än så länge bara på gratis delen, för att se om det är roligt igen, och möjligt att man återvänder helt dit, med lite andra mål etc med spelet.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

EQ2 eller RIFT. Inget nytt men 2 av dom bättre.

Permalänk
SpelClockers

Nu vet jag inte om du har hittat ett nytt MMORPG än, men som flera har skrivit så är ESO ett otroligt bra spel. Man behöver inte spela med vänner om man inte vill, utan kan göra det mesta själv. Man betalar en gång för spelet, och sedan finns det också en sub kostnad om man vill t.ex. vill ha alla nya DLC som släpps varje år. Det brukar vara 2 - 3 st nya varje år. Man får även en crafting bag plus lite extra XP, lite extra ingame pengar varje månad, plus lite andra förmåner.

Detta året är det 5 års sedan spelet släpptes och detta år är det #SeasonOfTheDragon, kommer ett nytt kapitel den 20 maj till PC/MAC(!!!) Elsweyr - Khajiit land!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!