Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag har använt gratisvarianten i något år nu och den har fungerat bra hos mig också (Telia 100/100). Har inte gjort något direkt bandbreddstest men har inte märkt att det blivit trögare med VPN aktiverat.
Jag köpte nyss ett 3-årsabonnemang, betalade med kort. Engadget är en stor och välkänd sida så jag tror inte det skall vara några problem. Har tyvärr inte testat "Windflix" men även om det inte gör det så är ju ~200 kr för ett schysst VPN i 3 år ett bra pris.

Det är väldigt sant. Windflix är ingen dealbreaker. Tänkte om man kanske ska köra livstid, men nog smartast o ta 3 år... 3 år är ganska lång tid ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Är väldigt sugen på detta. Ska man ta 3 år eller livstid? Lutar mot 3 år och sen förlänga ifall man är nöjd eller?

Funkar netflix porten? Är vääääldigt sugen. Letat vpn väldigt länge och eftersom ni nu är två som rekommenderar kanske det blir denna. Har ni någonsin köpt från sidan?

Skrivet av zarkov:

Jag har använt gratisvarianten i något år nu och den har fungerat bra hos mig också (Telia 100/100). Har inte gjort något direkt bandbreddstest men har inte märkt att det blivit trögare med VPN aktiverat.
Jag köpte nyss ett 3-årsabonnemang, betalade med kort. Engadget är en stor och välkänd sida så jag tror inte det skall vara några problem. Har tyvärr inte testat "Windflix" men även om det inte gör det så är ju ~200 kr för ett schysst VPN i 3 år ett bra pris.

3 år kör jag på, tycker det känns billigt även om jag skulle vilja byta till ngt annat innan 3 år.
Beställde från StackSocial och fick en länk till koden direkt.

Längesen jag använde NetFlix med vpn, men då fungerade den med UK.
Jag kan testa när jag kommer hem om du undrar över en speciell location

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

3 år kör jag på, tycker det känns billigt även om jag skulle vilja byta till ngt annat innan 3 år.
Beställde från StackSocial och fick en länk till koden direkt.

Längesen jag använde NetFlix med vpn, men då fungerade den med UK.
Jag kan testa när jag kommer hem om du undrar över en speciell location

Jag köper också den i eftermiddag tror jag ! Letat ganska länge efter en VPN. Det är ingen dealbreaker om netflix inte funkar.

Tack för tipset @xprt och @zarkov !

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läst att Windscribe har fått en hel del kritik för dubbelbudskap. "No logs" i marknadsföringen medan de i sin EULA uppger något annat.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Alltid lika tråkigt var gång jag ser folk posta med bristande empati. Jag har inte beställt kortet men jag kan förstå frustrationen, när man först blir glad över att hitta något på rea följt av en lång väntan för att sedan inte få något alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Har knappast bristande empati och blir såklart glad om folk hittar en bra deal men att tro att en nätbutik skulle sälja ett helt nytt grafikkort (ny som i ny generation) mycket billigare än konkurrerande sidor är ju bara naivt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

@NoArmsButCookies:

nån måste ju vara billigast o cdon är det ibland så varför? även 9490kr är ett överpris

Permalänk
Medlem

Tror folk verkligen på allvar att en återförsäljare skulle sälja en 1 månad gammal generations flaggskeppskort för 4500:- under normalpris? Är det så vi ska tolka er som har beställt fast ni vet med nästan 100% säkerhet att ni inte kommer få kortet till det priset ni beställde?
Att dom sedan ändå erbjuder 1000:- i rabatt hjälper inte för vissa, nej fram med högafflarna och svartmåla butiken, gör det.
Alltid samma visa när en butik råkar sätta ett helt solklart felaktigt pris, att man skulle få som sagt 4500:- ich i rabatt på det snabbaste konsument-riktade kortet som finns just nu....när såg ni senast ett kort av valfri generation, säg 2 år bakåt eller nåt sånt, ha den sortens rea? Nu för tiden när man kollar reor och hur mycket gpu:er brukar ”reas” ut för så är det i alla fall i min värld väldigt sällsynt med rabatter över 1500:- eller liknande, nåt enstaka fall förekommer säkert. Så varför är det rimligt att tro att detta skulle vara ett korrekt pris?
Och ja, jag är medveten om att dom låtit dom kunder som förhandsbokade sina 2080Ti för 9999:- eller vad priset var få dom till det priset. Men det är endast ren, inte bara det utan extremt mycket goodwill av dom. Är det vad ni hoppades på hör också? Genuint nyfiken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tror folk verkligen på allvar att en återförsäljare skulle sälja en 1 månad gammal generations flaggskeppskort för 4500:- under normalpris? Är det så vi ska tolka er som har beställt fast ni vet med nästan 100% säkerhet att ni inte kommer få kortet till det priset ni beställde?
Att dom sedan ändå erbjuder 1000:- i rabatt hjälper inte för vissa, nej fram med högafflarna och svartmåla butiken, gör det.
Alltid samma visa när en butik råkar sätta ett helt solklart felaktigt pris, att man skulle få som sagt 4500:- ich i rabatt på det snabbaste konsument-riktade kortet som finns just nu....när såg ni senast ett kort av valfri generation, säg 2 år bakåt eller nåt sånt, ha den sortens rea? Nu för tiden när man kollar reor och hur mycket gpu:er brukar ”reas” ut för så är det i alla fall i min värld väldigt sällsynt med rabatter över 1500:- eller liknande, nåt enstaka fall förekommer säkert. Så varför är det rimligt att tro att detta skulle vara ett korrekt pris?
Och ja, jag är medveten om att dom låtit dom kunder som förhandsbokade sina 2080Ti för 9999:- eller vad priset var få dom till det priset. Men det är endast ren, inte bara det utan extremt mycket goodwill av dom. Är det vad ni hoppades på hör också? Genuint nyfiken.

Personligen så tänkte jag "går det så går det". Får man ett 2080TI för 9490kr så är det väldigt trevligt, trots att chansen är minimal. No hard feelings från mitt håll, jag är tacksam för rabattchecken på 50kr.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Tror folk verkligen på allvar att en återförsäljare skulle sälja en 1 månad gammal generations flaggskeppskort för 4500:- under normalpris? Är det så vi ska tolka er som har beställt fast ni vet med nästan 100% säkerhet att ni inte kommer få kortet till det priset ni beställde?
Att dom sedan ändå erbjuder 1000:- i rabatt hjälper inte för vissa, nej fram med högafflarna och svartmåla butiken, gör det.
Alltid samma visa när en butik råkar sätta ett helt solklart felaktigt pris, att man skulle få som sagt 4500:- ich i rabatt på det snabbaste konsument-riktade kortet som finns just nu....när såg ni senast ett kort av valfri generation, säg 2 år bakåt eller nåt sånt, ha den sortens rea? Nu för tiden när man kollar reor och hur mycket gpu:er brukar ”reas” ut för så är det i alla fall i min värld väldigt sällsynt med rabatter över 1500:- eller liknande, nåt enstaka fall förekommer säkert. Så varför är det rimligt att tro att detta skulle vara ett korrekt pris?
Och ja, jag är medveten om att dom låtit dom kunder som förhandsbokade sina 2080Ti för 9999:- eller vad priset var få dom till det priset. Men det är endast ren, inte bara det utan extremt mycket goodwill av dom. Är det vad ni hoppades på hör också? Genuint nyfiken.

Jag tyckte det var ganska tydligt att det var en felaktig prissättning från cdon i detta fall, dock lite olyckligt att deras support svarat en person att de aldrig höjer bokningspriser även om det har varit felaktiga priser.
Däremot så ska man definitivt kritisera butiker som "råkar" sätta rekordlågt pris på en produkt utan att leverera för att få besökare via prisjakt t.ex. Nu tror jag som sagt inte det var så i detta fall men bara något att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag tyckte det var ganska tydligt att det var en felaktig prissättning från cdon i detta fall, dock lite olyckligt att deras support svarat en person att de aldrig höjer bokningspriser även om det har varit felaktiga priser.
Däremot så ska man definitivt kritisera butiker som "råkar" sätta rekordlågt pris på en produkt utan att leverera för att få besökare via prisjakt t.ex. Nu tror jag som sagt inte det var så i detta fall men bara något att tänka på.

Jo det är jag menar, speciellt endast 1 månad efter en ny generation lanserats.
Nej precis, jag tror helt enkel det är den mänskliga faktorn som spelat in här dom förväxlat detta med vanliga 2080 som det dessutom listades som i specifikationerna. Inte att dom ville bli billigast på prisjakt ned ett fejkpris, aja olyckligt hur som det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Personligen så tänkte jag "går det så går det". Får man ett 2080TI för 9490kr så är det väldigt trevligt, trots att chansen är minimal. No hard feelings från mitt håll, jag är tacksam för rabattchecken på 50kr.

Ok, då går du ju ändå plus ut då du fick nånting för det hela.
Värt att komma ihåg är ju också att butiker så vitt jag vet inte har nån skyldighet att erbjuda nån ersättning/kompensation vid utebliven produkt pga felaktiga priser.
Är endast ren goodwill, vilket ju alltid är trevligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Philips 65" tv 65PUS6703/12
4K, 3-sidig Ambilight, HDR Plus, LCD, Lanserad 2018, 10-bits panel.
Nedsatt från 16.000kr till 9.999kr.

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/63tumochstorre/p...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4715610

Skrivet av ElvisP:

Hur bra är dessa för gaming och åt det någon skillnad på modellerna, förutom storleken?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gamingmus Mionix Avoir (Gul) för 20£

https://mionix.net/avior-french-fries

Permalänk
Medlem

Köpt & installerat windscribe. Windflix funkar sjukt bra faktiskt, ganska förvånad. Hastigheterna med svensk VPN ger mig ca 250 mb av mina 300 så det är superbra. Ä*r supernöjd, återigen tack @xprt och @zarkov !

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Köpt & installerat windscribe. Windflix funkar sjukt bra faktiskt, ganska förvånad. Hastigheterna med svensk VPN ger mig ca 250 mb av mina 300 så det är superbra. Ä*r supernöjd, återigen tack @xprt och @zarkov !

Glad att höra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@muli: Funkar amerikansk Netflix? 🙂 Tänkte köpa ikväll också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@muli: Funkar amerikansk Netflix? 🙂 Tänkte köpa ikväll också.

Jag provade koppla mig mot New York på datorn. Då fick jag engelsk undertext och spansk så jag antar det funkar? Det laggade ingenting. Men vad jag läst är Netflix hit or miss, inget VPN-leverantörer garanterar utan mer som en bonus så ha det i åtanke.

Permalänk
Avstängd

@Derix:

Vem som helst kan handla för över 1000kr o få 100kr rabatt istället genom att skriva october18 .. så så märkvärdigt va de inte erbjudandet på 50kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

MyBook 8TB shuckningsbar serversnäll hårddisk
€159 (€169 vid köp till sverige dock?)
https://www.amazon.de/WD-Book-Desktop-AES-Hardwareverschl%C3%...

ca 2400kr hos närmaste seriös svensk återförsäljare
ca 3000kr för intern variant hos seriös svensk återförsäljare

Tack för tipset, jag har väntat på en sån deal och trodde jag skulle behöva vänta till Black Friday med mitt köp men nu kunde jag inte hålla mig. Strax under 1800 kr landade det på med svensk moms (därav det något ökade priset vid betalning jämfört med annonsen), min vilda gissning är att det inte kommer bli så vansinnigt mycket billigare på BF.

Nu är det bara att leta fram lite tejp och sen vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tror folk verkligen på allvar att en återförsäljare skulle sälja en 1 månad gammal generations flaggskeppskort för 4500:- under normalpris? Är det så vi ska tolka er som har beställt fast ni vet med nästan 100% säkerhet att ni inte kommer få kortet till det priset ni beställde?
Att dom sedan ändå erbjuder 1000:- i rabatt hjälper inte för vissa, nej fram med högafflarna och svartmåla butiken, gör det.
Alltid samma visa när en butik råkar sätta ett helt solklart felaktigt pris, att man skulle få som sagt 4500:- ich i rabatt på det snabbaste konsument-riktade kortet som finns just nu....när såg ni senast ett kort av valfri generation, säg 2 år bakåt eller nåt sånt, ha den sortens rea? Nu för tiden när man kollar reor och hur mycket gpu:er brukar ”reas” ut för så är det i alla fall i min värld väldigt sällsynt med rabatter över 1500:- eller liknande, nåt enstaka fall förekommer säkert. Så varför är det rimligt att tro att detta skulle vara ett korrekt pris?
Och ja, jag är medveten om att dom låtit dom kunder som förhandsbokade sina 2080Ti för 9999:- eller vad priset var få dom till det priset. Men det är endast ren, inte bara det utan extremt mycket goodwill av dom. Är det vad ni hoppades på hör också? Genuint nyfiken.

CDON har även strukit förhandsordern på Palit RTX 2080Ti nu för 9.999:- så någon goodwill från deras sida vart det aldrig.
Men som alltid när det är felaktiga priser så ska man aldrig räkna med att företaget säljer varan för det felaktiga priset.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

CDON har även strukit förhandsordern på Palit RTX 2080Ti nu för 9.999:- så någon goodwill från deras sida vart det aldrig.
Men som alltid när det är felaktiga priser så ska man aldrig räkna med att företaget säljer varan för det felaktiga priset.

Har dom strukit det verkligen? Var väl folk här inne som fick mail om att dom skulle få kortet till det "felaktiga" priset? Om @CDON har ändrat sig efter att ha lovat sina kunder en sak och sen backar ur det är det riktigt jävla uselt.
Var du en av dom som bokade och har du fått nåt mail med förklaring till varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Jag provade koppla mig mot New York på datorn. Då fick jag engelsk undertext och spansk så jag antar det funkar? Det laggade ingenting. Men vad jag läst är Netflix hit or miss, inget VPN-leverantörer garanterar utan mer som en bonus så ha det i åtanke.

Tror de har dedikerade "Windflix" proxies för Netflix som ska lura deras VPN-avkänning. Jag köpte Pro Windscribe för något år sedan, och på min ADSL har det funkat klockrent för mina behov, men har inte testat Windflix-grejen.

Permalänk
Medlem

3DMark på Steam för €6.99

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

@RVX:

Ja jag var en av dom som hade förhandsbokat för 9.999:- den 23/8 och fick idag mejl från cdon att ordern var struken.
Hade aldrig räknat med att få kortet för det priset men när cdon´s kundtjänst skrev att korten skulle levereras så
blev jag positivt överraskad.
Nu vart det inte så och det enda jag har att klaga på cdon är väl att det tog dom 7 veckor att stryka ordern.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har dom strukit det verkligen? Var väl folk här inne som fick mail om att dom skulle få kortet till det "felaktiga" priset? Om @cdon har ändrat sig efter att ha lovat sina kunder en sak och sen backar ur det är det riktigt jävla uselt.

Läser man svaret från supporten så hänvisas det egentligen bara till praxis om att bokat pris gäller även om CDON höjer priset och att de aldrig prisjusterar en bokning uppåt. Mycket riktigt så har CDON inte gjort det heller. När det uppdagades att man gjort ett uppenbart fel så valde man istället att makulera ordern. Helt enligt rådande praxis för uppenbara prisfel.

"Magnus" var tyvärr inte tillräckligt insatt och gjorde bort sig med kommentaren om att kundens pris gäller. Precis som någon spekulerade i tråden direkt när det publicerades. Den specifika kunden som fick det svaret har kanske möjlighet att dra ärendet vidare med brasklapp att det finns en friskrivningsdel i lagen som gör att anställda inte får ingå vilka avtal som helst.

Permalänk
Medlem

Jag fick sammanlagt tre mejl fån cdon idag och dom var lite motsägelsefulla faktiskt.
Dom två första 06.11 i morse och det senaste 19.29 ikväll.

mejl 1
Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig.

Mejl 2
Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.

Mejl 3
Din order har följande status
________________________________________ Kvar att leverera ________________________________________

Art nr Titel Säljs av Antal
Alla varor på denna beställningen är skickade.

Givetvis betalar du bara för en frakt oavsett hur många delleveranser din order delas upp i. Läs mer om leveranstider och delleveranser här.
________________________________________ Strukna varor ________________________________________

Datum Art nr Titel Antal Á-pris Summa Orsak
2018-10-10 5045233747 PALIT RTX2080 11GB Gaming Pro 1 9999:- 9999:- Cancelled

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

@Bruce Wayne:

Ja jag var en av dom som hade förhandsbokat för 9.999:- den 23/8 och fick idag mejl från cdon att ordern var struken.
Hade aldrig räknat med att få kortet för det priset men när cdon´s kundtjänst skrev att korten skulle levereras så
blev jag positivt överraskad.
Nu vart det inte så och det enda jag har att klaga på cdon är väl att det tog dom 7 veckor att stryka ordern.

Som sagt, riktigt uselt att backa från sitt löfte. Nu sjönk dom verkligen i mina ögon, har kanske missat det i tidigare inlägg...men har du fått nån förklaring eller nån som helst kompensation?

Skrivet av ducedo:

Läser man svaret från supporten så hänvisas det egentligen bara till praxis om att bokat pris gäller även om CDON höjer priset och att de aldrig prisjusterar en bokning uppåt. Mycket riktigt så har CDON inte gjort det heller. När det uppdagades att man gjort ett uppenbart fel så valde man istället att makulera ordern. Helt enligt rådande praxis för uppenbara prisfel.

"Magnus" var tyvärr inte tillräckligt insatt och gjorde bort sig med kommentaren om att kundens pris gäller. Precis som någon spekulerade i tråden direkt när det publicerades. Den specifika kunden som fick det svaret har kanske möjlighet att dra ärendet vidare med brasklapp att det finns en friskrivningsdel i lagen som gör att anställda inte får ingå vilka avtal som helst.

Tråkigt att inge hopp när en anställd uttalar sig felaktigt och lovar en sak för att sen se företaget göre totala motsatsen.
Riktigt tråkigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Segafreakone:

Nvidia Turning snurrade till det för oss

Vi har blivit rejält uppsnurrade vid lansering av RTX-grafikkorten vilket lett till att vår artikeldata blivit fel på produkten du köpt. Därför har din order blivit annullerad. Har du redan betalt för produkten kommer du bli återbetald inom ca 1–5 bankdagar.

Datan i våra system tillhör RTX2080 GamingPro och har det rekommenderade priset på 9490 SEK som du köpte varan för, alltså inte RTX2080 Ti GamingPro som har ett rekommenderat pris på 13290 SEK. Därför har din order blivit annullerad. Båda korten har bristande tillgång med obekräftat leveransdatum, men vi vill givetvis kompensera i den mån vi kan för vårt misstag.

Det vi kan erbjuda är

· RTX2080 GamingPro för 8990 kr och blir därmed marknadens billigaste RTX 2080 per dagens datum (https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v3265&o=produkt_pris_i...)

Alternativt

· 1000 kr rabatt på valfritt RTX 2080 Ti kort, gäller endast lagerförda produkter av CDON.COM

Notera att det råder bristande tillgång från NVIDIA på samtliga RTX-kort vilket gör att dessa produkterna fortfarande endast är bokningsbara med obekräftat leveransdatum. Vi kommer jobba aktivt med att hålla dig som väljer ett av våra erbjudande informerade löpande.

Hoppas ni har överseende med vårt misstag.

Vänligen,

CDON.COM

kul att du får 1000kr och jag får 50kr rabatt kod

''Hej xx,

Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig.

Order ID: 631741xx

Följande produkter har strukits från din order:
5045233747 (LÅT VARA OFFLINE) PALIT

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dagens datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller endast för fysiska produkter.

*****************
Rabattkod: xxxxxxxx
*****************

Svara inte på detta mail. Om din annullerade order innehöll en rabattkod eller du har andra frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Med vänlig hälsning''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Jag fick sammanlagt tre mejl fån cdon idag och dom var lite motsägelsefulla faktiskt.
Dom två första 06.11 i morse och det senaste 19.29 ikväll.

mejl 1
Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig.

Mejl 2
Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.

Mejl 3
Din order har följande status
________________________________________ Kvar att leverera ________________________________________

Art nr Titel Säljs av Antal
Alla varor på denna beställningen är skickade.

Givetvis betalar du bara för en frakt oavsett hur många delleveranser din order delas upp i. Läs mer om leveranstider och delleveranser här.
________________________________________ Strukna varor ________________________________________

Datum Art nr Titel Antal Á-pris Summa Orsak
2018-10-10 5045233747 PALIT RTX2080 11GB Gaming Pro 1 9999:- 9999:- Cancelled

Utgått, försenade och skickade på en och samma order? Låter verkligen som att det är tomtar som jobbar på cdon för tillfället, dessvärre är dom lite väl tidigt ute för julrushen kan man tycka.¨
Hoppas det löser sig för dig i vilket fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX:
Det är ingen fara för mig för jag hade inte räknat med att få kortet från början.
Men hanteringen från cdon´s sida har varit allt annat än bra under dom här 7 veckorna som
ordern har legat aktiv.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia