Permalänk
Avstängd

Vilken bil skulle du vilja ha?

ja om du hade pengarna.. Mustang? Ford? Subaru? Volvo?

Permalänk
Medlem

Om jag hade haft sisådär 900k över så skulle jag köpt en Jeep GC Trackhawk. Tänk dig 707 hästar i en bil som faktiskt är väldigt praktisk också! Dyrt med soppa men det får man ta

Permalänk

En relativt ny Audi A6 Allroad eller Audi S6 (beroende på väglag), maximalt 3 år gammal.

Fullutrustad såklart

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

McLaren F1 utan tvekan.
Hade iofs knappt vågat köra med den
Annars hade det nog blivit en Audi RS6, och helst i färgen Nagaro blue.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Koenigsegg One:1 såklart Det är den absoluta drömbilen just nu.. Men en Volvo 850 T5-R vore kul, kanske en Urquattro..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Klassiska drömbilen är väl en Aston Martin Db5 och de moderna är en M4 gts eller en m8 i vinröd elle navy blue färg 😋

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=N0lCVdIRbjw <3
Mitsubishi Legnum.

Hade en Galant som jag var helnöjd med. Ville ej ha en volvo, så blev en sådan.
Älskade den, och därav vill jag i framtiden ha storebrodern till den!

4wd, twin turbo, v6 kombi. Lite Lancer liknande som jag tolkat den. Skulle nog inte ha den full stock iaf..

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Av realistiska bilval, så blir det nog en Audi rs3 sedan utan modellbeteckningar.
0 - 200 på 13.5 sekunder och hyfsat under radarn sleeper för de flesta.
Sen behöver jag inte större bil.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Vill ha en Tesla Model S som man kan glida fram utan det pinsamma motorljudet som de flesta andra bilar har idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Orealistisk dröm?

Aston Martin DB9 eller DB11.
Porsche 918 Spyder.
Porsche 718 Cayman.
MG XPower SV.

Realistisk dröm?

MG TF 160.
MG ZT 260.
Mini Cooper S.

Märks det att jag är ungkarl?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

https://www.youtube.com/watch?v=N0lCVdIRbjw <3
Mitsubishi Legnum.

Hade en Galant som jag var helnöjd med. Ville ej ha en volvo, så blev en sådan.
Älskade den, och därav vill jag i framtiden ha storebrodern till den!

4wd, twin turbo, v6 kombi. Lite Lancer liknande som jag tolkat den. Skulle nog inte ha den full stock iaf..

Sjukt trevliga bilar det där!
Och bästa är väl att dom flesta inte vet var det är för modell. Är ju rätt ovanlig här, är verkligen lite sleeper över den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Diesel:

Av realistiska bilval, så blir det nog en Audi rs3 sedan utan modellbeteckningar.
0 - 200 på 13.5 sekunder och hyfsat under radarn sleeper för de flesta.
Sen behöver jag inte större bil.

2018 års RS3 är verkligen en helt underbar bil. Helst blå med aluminium "exteriörpaket". Där har du min hyffsat realistiskt nåbara drömbil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Det finns ju massvis av både gamla och nya drömbilar som förstås inte alls passar som enda bil, i alla fall inte om man har familj, men vill man ha en bil som täcker alla behov och som ändå är något utöver det vanliga så borde det bli någon form av värstingkombi. Typ AMG E63, Audi RS6 eller Porsche Panamera Sport Tourer. Hade jag bott mer lantligt så hade jag nog sneglat på en AMG G63 eller liknande. Personligen hade jag också helst sett eldrift eller i alla fall någon form av hybriddrivlina, men de alternativen är inte så roliga än. (Sen hade det krävts en flytt för min del då jag inte har en chans att ladda där jag bor nu, men det borde väl lösa sig om jag hade haft råd med en så dyr bil.)

Tittar man på lite mer opraktiska bilar så finns det ju sjukt många att välja på. Nya Honda NSX är ganska rolig och inte riktigt så opraktisk som någon Pagani eller liknande. Lite mer realistisk är typ Toyota GT86 eller Mazda Miata. Nya Alpine är också riktigt fin och inte hutlöst dyr. Pratar vi klassiska bilar så blir det ännu svårare att välja någon. DB4, E-type, 280ZX, 300SL, 3.0 CSL och liknande är ju riktigt roliga och snygga, vill man ha något lite ovanligare så kolla exempelvis på Maserati Mexico eller Jensen Interceptor.

En mer realistisk drömbil för mig personligen just nu är typ en Audi A5 Sportback. Plats för barnvagn och barnstol men ändå hyfsat sportig, i utseendet i alla fall. Jag har också funderat lite på att köpa en något äldre men lyxigare bil, typ en VW Phaeton som har tappat sjukt mycket i värde på sådär tio år.

Permalänk
Medlem

Aston Martin Vantage
Jaguar F-Type 400
Nissan GT-R
Lexus LFA

...äsch vad sitter jag och drömmer om? Måste ha plats för två barn också..
Saab 9-3 kombi funkar bra, skulle det vara något rimligt och ändå praktiskt så:
Subaru Forester, Outback eller typ Skoda Karoq, Mitsubishi outlander.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag hade haft pengarna hade jag ändå inte "kastat" bort dom på en nyare bil utan satsat på någon gammal porsche som en investering, (1980-1990)
Kört och glidit i den på helgerna men annars haft den i garaget.

Om vi bortser från sunt förnuft har jag alltid tyckt det vore coolt med en BMW M550d Touring och lämna av dottern på dagis med en sån.
Men kanske även en Jaguar XE kombi hade varit kul

Permalänk

Nästa bil blir nog en Golf GTI, det är ju lite av en drömbil sedan innan.

Om jag slapp pröjsa hade jag velat ha en Aston Martin DB9 eller BMW M5.

Visa signatur

8086k @ 5GHZ | 1080ti | Asus PG279Q | MG279Q

Permalänk
Medlem

Tesla Model X!

Har stor familj och då blir det just nu att kuska runt i en Sharan (2018)..

Pga nytt jobb och bättre ekonomi finns det eventuellt möjlighet till Tesla Model X om sisådär 6-9 månader. Stor, el, 0-100 på 5 sek, måsvingedörrar, 7-sits... Kan inte hitta något mer passande för mina behov.

Så drömbilen är både inom räckhåll och realistisk! 😏

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

en Volkswagen Karmann ghia Eller ta en onämnd summa pengar och bygga mig ett hyffsat garage med lift, så man kan få byggt klart sin projektbil istället ( Volkswagen Corrado G60, custom )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Tesla Model S - trött på att behöva betala 5-600 kr för en full tank titt som tätt. El är framtiden, och Model S är en riktigt stilig sötnos!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Realistisk drömbild är väl ändå för mig en BMW M5 E60, vettig? Inte alls, helt fantastiskt upplägg för en 4 dörrars sedan? Ja.

Annars, en Ferrari F40. hehe.

Permalänk
Medlem

F1 LM
eller
denna möjligtvis https://www.youtube.com/watch?v=8l-p5QYGEUI

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Audi RS6, den perfekta familjeräcern.

Ett mer realistiskt val, en Golf R (MK7), kanske märks att jag är ung och dum

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Medlem

Nissan GT-R

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Inaktiv

Den nya Toyota supran (A90).

Kör en Toyota GT86 idag men den har inte mycket på en A90

Permalänk
Sötast

Tesla!

Älskar allt som är eldrivet!

Permalänk
Medlem

Koenigsegg Regera!
den är ganska häftig, men helt utom räckhåll såklart, (alla 80 redan sålda till ett pris som jag bara kan drömma om)

Skulle kunna tänka mej en Tesla Model S också, den är fin/bra, men tyvärr utanför min förmåga i pris.

Jag får nöja mej med DieselDoris, (XC70 D4, 2016) som för övrigt klarar att dra husvagn mycket bättre än både Regera och Model S
Sen har ju frugan en Renault Zoe, (2019) för smååkandet, faktiskt riktigt skönt med elbil för korta resor.
den tar man sej ju typ 30 mil på en laddaning, så det fungerar för det mesta, men inte husvagnssemester då såklart, (tror inte ens det går att sätta drag på den)
DieselDoris får inte mycket körtid sedan Zoe kom in i familjen.

Elbil i landsbyggd? jodå, det går.

\\Rhames

Permalänk
Medlem

Oj.. finns hur mkt som helst så jag väljer att lista det som det just nu lutar åt som köp under nästa år.

Mustang GT
Alfa Romeo Giulia Veloce

Känns väl mest troligt med Mustangen, den med ett Magnaflow är kärlek på riktigt.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Jag ville länge ha en Chevy Bel Air men vartefter åren går så ändras drömmen. Nu har jag en annan av mina drömbilar från ungdomen en MB AMG E55. Skall säljas snart.

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem

Nya Audi A6 Sedan fullutrustad eller BMW Alpina B7.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Audi e-tron quattro.

https://www.audi.se/se/web/sv/models/e-tron/audi-e-tron.html?...

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv