Google avtäcker Pixel 3 och Pixel 3 XL – lanseras inte i Sverige

Permalänk
Medlem

Google börjar likna Apple alltmer, släpper bara trams till överpriser...

Nix vill ha tillbaka 16:9 formatet samt 3.5 mm kontakt...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem

Slit och släng och uppgradera i onödan som vanligt... Ska man behöva lägga 2-3k på lurar varje gång man byter telefon i framtiden? Samt byta garage och verkstadsstereo innan de ens är slutkörda?

Bluetooth duger någorlunda i bilen men i övrigt är det rätt kass att använda. Meckighetsgraden på trådlöst ljud är än så länge mycket högre än att lägga ifrån sig mobilen eller plattan och trycka i en 3,5mm kontakt i hörlursuttaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Kommer den vara användbar eller vad? Kan fortfarande inte hålla i 2an utan att man trycker konstant, fy fal

Permalänk
Medlem

Besviken på att google inte lanserar i Sverige. Tror dock att google kommer rulla ut till fler länder inom kort... Pixel 3 till jul kanske? Trodde de skulle satsa på world domination men icke... Lilla pixel 3 tycker jag verkar mycket trevlig... förutom priset och att den saknar dual sim som jag behöver för jobb nr. Nåja. Skönt att man slipper kasta ut pengar på ett extremt köpsug.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Såatte hur importerar man enklast en sådan till Sverige? Funtar annars på att flyga till London bara för att införskaffa mig en Pixel...

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Visst är det kul med trådlöst - men det ger tyvärr inte samma ljudkvalité

Ljudkvalité hit och ljudkvalité dit... Var är du när du lyssnar på musik i din mobiltelefon - i bilen när du kör runt? På bussen eller t-bana/spårvagn? Till fots på stadsgator? På cykel i tätort? Åkandes skatbord? I folksamlingar, restaurangmiljö, kontorslandskap eller dylikt? Osv.

Du kommer ALDRIG att höra skillnaden på trådat och trådlöst under sådana eller liknande förhållanden. Helt omöjligt, det är för mycket störningar och bakgrundsljud. Frågan är ju om du skulle kunna höra någon skillnad oavsett i ett riktigt utfört optimalt blindtest; ifall din skepsis mestadels sitter i hjärnan på dig som så ofta är fallet när människor med sina ganska kassa öron (men ordentligt tilltagna fördomar ) diskuterar ljud... Referens: audiofiler.

Citat:

innebär andra problem så som batteritid & att komma ihåg laddning med mera.

Meh. Airpods har ett laddfodral. Plopp-plopp in med lurarna; de laddar. Kanske en gång i veckan eller så sätter jag fodralet på mobildockan och laddar det... Betungande? Inte det minsta lilla. Den som tycker detta i-världsproblem skulle vara krångligt måste leva ett så priviligerat och problemfritt liv att jag blir rent utav avundsjuk! lol

Citat:

Jag förstår dock att du tycker att trådlöst är skitbra om du anser att Airpods har väldigt bra ljud.

Jag sa inte att de har väldigt/skitbra ljud, bara att de är bekväma att använda. De duger för mig vad gäller kvalitet, särskilt som jag bara använder dem när jag är ute och rör mig, hemma har jag mitt 5.1 Sonos-system att lyssna med. Att inbilla sig att man får värsta hifi-ljudet oavsett vad för lurar man bär när man bor i en storstad är ju bara att slå blå dunster i ögonen på sig själv.

Men du får plus i kanten för din nedlåtande elitism.

Citat:

Vet ärligt talat inte hur jag ska tolka ditt inlägg efter din gubb-rant

Haha. Du kan ta åt dig av budskapet eller ej; det spelar ingen roll. Faktum är att örlurskontakten är på väg bort. Du ser det hända framför dina ögon i fler och fler mobiler. Visst, rätt långsamt ännu, men det kommer inte förbli så. Tjock-TVn försvann puts väck efter att ha varit kung i massor av år, och örlurspluggen kommer att gå samma väg. Bara att mentalt ställa in sig därefter och anpassa sig, istället för att obstinat tjura över det likt många gör. Bakåtsträvande lönar sig inte; verkligheten rullar på ändå obevekligt. Bättre att se positivt på förändringar och ta fasta på de fördelar som finns istället för att häkta upp sig enbart på det negativa.

Citat:

Tyvärr är det inte en poäng jag anser är viktig nog för att ta bort kontakten då jag som sagt föredrar ljudkvalité som dina airpods aldrig kan leverera.

Stirra dig inte blind på mina airpods, lol. Du vet mycket väl att det finns många, många fler trådlösa örlurar att välja på, och ett växande antal med kvalitetsfokus.

Permalänk
Medlem

Nope på det här. Blir allt att vänta på OnePlus 6T. Beroende på hur mycket de höjer sina priser såklart. Men sen är väl dollarn dyr som stryk så tycker det mesta är dyrt nu för tiden

Permalänk
Medlem

"Nytt för årets modeller är även stöd för trådlös laddning"

Det hade jag på min Nokia 920 för 6 år sedan..

Permalänk
Medlem

Meh! Not impressed. Behåller min 2a eller kör en oneplus 6T.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Det mest stötande är priset, LG G7 som går att köpa för 4200Kr är en mer komplett telefon än dessa och med likvärdig eller bättre hårdvara. Så, 8000Kr mer för att få köra cleant Android hmmm

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Till er som gråter över anledningen till att Sverige glöms, kan det bero möjligtvis på att ett par städer i Europa har fler invånare och följaktligen användare än hela mellanmjölkens rike?
Dags att vakna ur bubblan och ta en kopp kaffe?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag sa inte att de har väldigt/skitbra ljud, bara att de är bekväma att använda. De duger för mig vad gäller kvalitet, särskilt som jag bara använder dem när jag är ute och rör mig, hemma har jag mitt 5.1 Sonos-system att lyssna med. Att inbilla sig att man får värsta hifi-ljudet oavsett vad för lurar man bär när man bor i en storstad är ju bara att slå blå dunster i ögonen på sig

För det första så likställer du sonos med hifi. För det andrs så säger du ditt sonos 5.1 system.
Inget av detta stämmer, sonos har kass ljudkvalité ställt mot riktiga prylar och de stödjer inte 5.1 - nej, en ljudlimpa gör inte ett 5.1-system.

Så ditt snack om ljudkvalitét är att avfärda ganska direkt, blåtandslurar har sällan en chans mot ordentliga trådade.

OT: 10k för 4gb RAM? Pinsamt.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ljudkvalité hit och ljudkvalité dit... Var är du när du lyssnar på musik i din mobiltelefon - i bilen när du kör runt? På bussen eller t-bana/spårvagn? Till fots på stadsgator? På cykel i tätort? Åkandes skatbord? I folksamlingar, restaurangmiljö, kontorslandskap eller dylikt? Osv.

Du kommer ALDRIG att höra skillnaden på trådat och trådlöst under sådana eller liknande förhållanden. Helt omöjligt, det är för mycket störningar och bakgrundsljud. Frågan är ju om du skulle kunna höra någon skillnad oavsett i ett riktigt utfört optimalt blindtest; ifall din skepsis mestadels sitter i hjärnan på dig som så ofta är fallet när människor med sina ganska kassa öron (men ordentligt tilltagna fördomar ) diskuterar ljud... Referens: audiofiler.

Du hör snabbt skillnad mellan kabel och Blåtand när man höjer volymen lite och av de ställen du nämner så är bilen inget problem att märka skillnad. Sen om det är värt besväret i dessa lägen är en annan fråga.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Ser många som är upprörda över 3.5mm, håller med många av er, alltid trevligt med fler anslutning men stör mig mest på glassback-trenden. Jag bryr mig inte om trådlösladdning, jag vill ha en telefon som inte är totalt paj när jag väl tappar den.

Permalänk
Medlem

mjaha , så man tog bort 3,5mm jacket och å ä ö för att spara plats då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

@cider123: Smaken är nog som baken. Tror inte jag känner någon som har ett headset som kräver 3.5mm anslutning
Personligen får den gärna kliva åt sidan så vida man får något i genlängd, som exempelvis längre batteritid.

Skrivet av anon132576:

Pluggen är lång, vilket gör att kontakten också blir lång, sticker in långt i telefonen o tar mycket plats. Om du sett inuti en modern smartfån är de knôk fulla, så allt gammelt man kan eliminera underlättar. Sedan, vattentätning. Att ta bort en kontakt som är som ett enda stort hål i chassit hjälper säkert det med.

Nja, åtminstone med Apple så var det en som byggde in sin egen 3,5mm plugg i sin iPhone. Och då menar jag inte att bara borra ett hål, utan en faktisk, riktig 3,5mm plugg inklusive elektronik som konverterar lightning-signaler till analogt ljud, känner av när något kopplas in, samt låter en ladda mobilen (med lightning-plugg) samtidigt. Så nog fanns det utrymme i telefonen att hitta till denna.

Tror det var denna:
https://www.youtube.com/watch?v=utfbE3_uAMA

Angående vattentätning, så finns ju USB-C kontakten. Kan man göra den vattentät så kan man göra 3,5mm-hålet.

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Va fan! Jag som var totalt inställd på att äntligen skaffa en mobil med 100 % cleant/debloated mjukvara och fenomenal kamera.
Men detta är sjukt avtändande. Inte nog med att de tydligen heller inte ska ha release i Sverige(än så länge?). Trots att Assistenten nyligen blivit släppt. Och det varit mycket skriverier om att det kanske betyder att Pixel 3 kommer hit.

Sen så dessa hutlösa Apple-överpris-priser på något som har lägre specs än min OP5. Sjukt. Avsaknad av aux(3.5 mm uttag), 4 GB ram och inte möjlighet att expandera med minneskort.

Google verkar iallafall KING på att mjölka folks plånböcker på pengar iallafall. Att pissa på marknaden här i Sverige, är om något pinsamt dåligt. Smått kränkt.

Någon som vet om OP6T kan vara något att ha? Inte 100% såld på min OP5 som nedgraderar sig i hastighet för var dag.

Finns det ens någon bra debloatad mobil med stockandroid och suvrän kamera?

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte min "mellan klass telefon" (snapdragon 6xx CPU) Nokia 6.1 men har för mig att en ny Nokia lur skulle släppas..

Helnöjd är jag i alla fall för 3000 sek.

Största problemen jag haft med telefoner är värme, denna har nog blivit varm en gång tror jag...

Jag behöver inte mycket mer prestanda heller , men de är kanske bara jag?...

Permalänk
Medlem

oj då, alla verkar haka på trenden med att höja priset på sina topp modeller.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Där sparade man 9 100 kr
Min Nexus 5X får hänga med ett år till då.

Permalänk
Medlem

9000kr+ för 4GB ram och gigantiska ramar runt skärmen? Jag väntar på OP6T tror jag. Hamnar den över 6k blir det inget köp där heller. Av ren princip vägrar jag betala så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ett uttalande du med närmast 100 % sannolikhet lär får komma att revidera...

Du bör nog undvika dessa förhastade slutsatser, 3.5mm har funnits på marknaden i snart 60 år. Vad hindrar den att leva i 60 år till?

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem

Trist, som Pixel 2-ägare var jag ganska intresserad av den här releasen. Får se när reviews kommer vad för mjukvaruförändringar som är gjorda med kameran och hur pass relevanta de är i verkligheten, det enda Pixel 2 VERKLIGEN har för sig är ju Google-exklusiv magisk mjukvara på några punkter. Själva telefonen är inget att hurra för.

Nåja. Samsung kanske halar fram storballen med S10 om det kommer en sån till våren utan nytänkande dödssynder. Där blir man sällan besviken även om det kostar fläsk.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Varför ens skriva om Google Pixels när de måste grå-importeras till Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

varför inte använda ett 3,5mm jack? bullshit att det inte finns plats eller att de inte går att göra vattentätt, och blåtand har den ju redan så då kan de som vill använda trådade hörlurar använda det och de som vill köra otrådat göra det, varför ska man behöva välja för?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Avstängd

man borde gå ifrån 3.5mm till något mindre som världsstandard.
Saker krymper konstant o det måste tre komma femman också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelli:

Du bör nog undvika dessa förhastade slutsatser, 3.5mm har funnits på marknaden i snart 60 år. Vad hindrar den att leva i 60 år till?

Den digitala utvecklingen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

man borde gå ifrån 3.5mm till något mindre som världsstandard.
Saker krymper konstant o det måste tre komma femman också.

Problemet är väl att den ska klara mekaniska påfrestningarna när man har den i fickan osv. Är den för smal kan den nog bli glapp/böjas tänker jag. Trådlöst är framtiden men tycker inte riktigt vi är där ännu då dom flesta lurar med bra ljud inte har bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Till er som gråter över anledningen till att Sverige glöms, kan det bero möjligtvis på att ett par städer i Europa har fler invånare och följaktligen användare än hela mellanmjölkens rike?
Dags att vakna ur bubblan och ta en kopp kaffe?

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer! Men frågan är inte "varför inte Sverige" utan "varför inte resten av världen"?

Pixel-serien är en direkt konkurrent mot Apple's iPhones, speciellt när det gäller kameran. Dessa telefoner har funnits ute i ca 2 år och verkar vara åtråvärda runtom i världen, speciellt sett till det som brukar skrivas i bl.a. xda-developer forum, androidcentral samt på flera sub-Reddits så som r/Google och r/GooglePixel. Nexus-serien, som lades ner till förmån för Pixel-serien, såldes mer eller mindre i de flesta länder som övriga telefoner brukar säljas i men i och med lanseringen av Pixel-serien så begränsades plötsligt antalet länder. Visst, för Gen. 1 och kanske Gen. 2 förstår man att Google kanske vill doppa tårna och se hur pass väl populär denna serie telefoner skulle vara (vilket de visat sig vara!) men Gen. 3 har knappt expanderat listan ("enbart" 4 länder). En expansion till 13 länder totalt efter 2 år, vilket kan jämföras mot Apple's iPhone X som säljs i minst 50 länder, bl.a. Grönland som har ca 56 tusen invånare.

Apple's telefoner har större utbredning och är mer populära än Google's egna, ja - men Pixel telefonerna slår hårda slag mot iPhones. Så varför denna långsamma expansion? Vad är det som hindrar Google från att lansera Pixel-telefonerna i fler länder [seriös fråga]?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Apple's telefoner har större utbredning och är mer populära än Google's egna, ja - men Pixel telefonerna slår hårda slag mot iPhones. Så varför denna långsamma expansion? Vad är det som hindrar Google från att lansera Pixel-telefonerna i fler länder [seriös fråga]?

För Google är mjukvaru företag och inte hårdvaru företag. Dom köpte del av HTC mobil division förra året och kommer ta tid för designa nån vettig mobil.
Pixel 2 total "skeppades" ca 3.9 mil, så direkt populär är inte Googles egna Pixel mobiler. Överpris, ful som satan, spec fattigt och ren android är rent tråkigt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Finns det ens någon bra debloatad mobil med stockandroid och suvrän kamera?

Skickades från m.sweclockers.com

Ta en kik på Nokias telefoner, alla kör Android one, mid-range priser och har ganska stor fokus på kamera. Har själv en Nokia 7 plus och är väldigt nöjd.

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950