Google avtäcker Pixel 3 och Pixel 3 XL – lanseras inte i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Google avtäcker Pixel 3 och Pixel 3 XL – lanseras inte i Sverige

Google presenterar två nya telefoner i Pixel-familjen, som bjuder på en rad mindre nyheter såsom större skärmar och snabbare systemkrets.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jahapp... Hur kan google skita i svensken hela tiden är ju frågan.
Speciellt när man läpper google assistant i Sverige nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Jahapp... Hur kan google skita i svensken hela tiden är ju frågan.
Speciellt när man läpper google assistant i Sverige nu.

Köp in från Tyskland, eller Danmark om de släpps där.

Men jag håller med dig, lite sunkigt att Google skippar Sverige.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det ej lanseras i Sverige, men samtidigt har dom inte varit speciellt attraktiva sedan dom skippade 3.5mm.
Antingen en ful adapter alá tidigt -00 eller trådlöst trams.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Så j***la dåligt av er Google. Fy ***.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Entusiast

Underligt att storebror Pixel 3 XL har samma batteristorlek som Pixel 3. Känns som en missad chans att eventuellt imponera på den punkten, inte ens Apple är så snåla

Edit: Fel batteristorlek i artikeln! Men hävdar fortfarande att Google är snåla med batteriet

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför tillverkare envisas med att ta bort 3.5mm kontakten.

Permalänk
Medlem

Lilla pixeln ser riktigt intressant ut, 70mm i bredd är det perfekta mottet för min hand. Min 3t är 75mm bred och är inte lika bekväm som min gamla nexus 5 var i haden.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Underligt att storebror Pixel 3 XL har samma batteristorlek som Pixel 3. Känns som en missad chans att eventuellt imponera på den punkten, inte ens Apple är så snåla

Det är en felskrivning, den ligger på 3,430mAh

Permalänk
Medlem

@cider123: Smaken är nog som baken. Tror inte jag känner någon som har ett headset som kräver 3.5mm anslutning
Personligen får den gärna kliva åt sidan så vida man får något i genlängd, som exempelvis längre batteritid.

Permalänk
Medlem

Ingen lansering som jag bryr mig om egentligen, med dessa idiotiska priser som dessa telefoner visar upp så är det helt ointressanta för mig, vad tusan kan ett pris över 10000 motiveras på en mobil. Vad får du för de pengarna, troligtvis ingenting som du inte fått om prislappen varit flera tusen lägre, Sjukt irriterande när det bokstavligen mjölkar trogna kunder på varje öre de har.
Tyvärr anammar Google varje steg Apple gör och verkar resonera som så att kan Apple ta bort 3,5mm jacket så skall givetvis vi göra det också och nu när Apple sätter höga priser på sina lurar så givetvis följer Google efter, nej jag har inte glömt "the notch" för sensorerna heller.
Behåller nog min Nexus 6P ett tag till för den gör allt som jag behöver av en telefon 2018.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilka priser. Var ett tag sen jag köpte telefon(en s7a) och har smått börjat kika på alternativ. Visste att priserna stigit men 10 papp för en telefon?
Hmm blir nog hårtorken och bända upp den här och byta ut batteriet då det börjar bli trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Finns nog inget som tilltalar mig personligen med pixel 3, tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hucke:

@cider123: Smaken är nog som baken. Tror inte jag känner någon som har ett headset som kräver 3.5mm anslutning
Personligen får den gärna kliva åt sidan så vida man får något i genlängd, som exempelvis längre batteritid.

Mja, jag är en av dom som föredrar ljudkvalité över trådlöshet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Tråkigt att det ej lanseras i Sverige, men samtidigt har dom inte varit speciellt attraktiva sedan dom skippade 3.5mm.
Antingen en ful adapter alá tidigt -00 eller trådlöst trams.

Håller med om bristen på 3,5mm. Cyklar dagligen, 30 minuter enkel väg, året om, till jobbet och har inte råd att använda dyra lurar med tanke på det slitage de utsätts för. Billiga trådlösa lurar är tyvärr värdelösa.

Har en pixel och om de inte tar tillbaka 3,5 får det bli ett annat märke i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jäklar vilka priser. Var ett tag sen jag köpte telefon(en s7a) och har smått börjat kika på alternativ. Visste att priserna stigit men 10 papp för en telefon?
Hmm blir nog hårtorken och bända upp den här och byta ut batteriet då det börjar bli trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Min telefon dog i början på hösten. Blev en pixel 1 på rea. En eller två generationer bakåt blir priserna överkomliga.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PatrickP:

Det är en felskrivning, den ligger på 3,430mAh

Jag pudlar!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av cider123:

Förstår inte varför tillverkare envisas med att ta bort 3.5mm kontakten.

Pluggen är lång, vilket gör att kontakten också blir lång, sticker in långt i telefonen o tar mycket plats. Om du sett inuti en modern smartfån är de knôk fulla, så allt gammelt man kan eliminera underlättar. Sedan, vattentätning. Att ta bort en kontakt som är som ett enda stort hål i chassit hjälper säkert det med.

Sedan finns det bra trådlösa lurar idag. Har själv kört trådlöst nästan ända sedan apple airpods släpptes (tror jag hade mina första eller andra veckan i januari 2017), och det är så mycket bättre på det hela än att tjorva med tjorviga sladdar som trasslar sig eller fastnar i hår och kläder. Särskilt vintern är inte skoj med tjocka jackor och sladdar...

Det är bara att sluta vara vresig gubbe och inse att örlurspluggen är på väg bort, efter typ 60 år eller vafasen det nu är. Den var aldrig särskilt bra ens när den var ny måste väl även den mest entusiastiska erkänna. Det skrapar och knäpper i örlurarna när man pluggar i och ur kontakten och ofta även när man snurrar på den. Kopparledarna (som är supertunna) är ömtåliga och går av/slits ut, lödningarna kan lossa vid ryck i sladden osv.

Nä, jag känner noll dragning och nostalgi. Jag är förbi det här stadiet, lika som att jag är över LP, kompaktkassett, VHS, disketter, seriell/parallellkablar, PATA, USB-A/B, CD, DVD, VGA, DVI och en dröse annat gammelt tjabbel.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Det är ett rent skämt. Google om någon har ju råd att prispressa telefonerna.
Kostar nog inte mer än 2.5-3k att tillverka.

De gick samma väg som Samsung. Börjar med billiga modeller (Nexus) för att sedan trissa upp priset vid varje release.

Nog för att dom vill tjäna pengar, men jag kan tänka mig att de tjänar en hel del på all göttig information dom kan samla på sig genom pixelanvändarna för att jämna ut.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta varför Google väljer dissa Sverige, måste finnas nån anledning till det. Kan inte nån på sweclockers redaktion försöka få till en videointervju med nån hög gubbe på google?

Så tråkigt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Håller förhoppningarna höga inför Mate 20 pro som lanseras inom kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Mja, jag är en av dom som föredrar ljudkvalité över trådlöshet.

Vi pratar om en smartphone. Kvalitén är skit oavsett trådat eller trådlöst.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Pixel 2 släpptes in heller till Sverige men man kunde köpa dom hos t.ex Inet. Ska vänta på Pixel 3 och sen köpa en telefon genom någon återförsäljare här.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

@LennyV: Enkelt att åtgärda med platsbrist, gör den bara lite tjockare, de flesta som är någorlunda rädda om sina lurar har någon slags skydd ändå så om den blir lite tjockare lär inte synas.
Ställer mig frågande till om den verkligen skulle bli mer vattentät utan 3,5mm pluggen, den har fortfarande hål för laddning, plus att vattentäta telefoner är inget nytt utan har funnits rätt länge trots att haft pluggen.
Problemet med att man tvingas till trådlöst är att bra kvalitet kostar rätt ordentligt när vi pratar blåtand och med tanke på priset på telefonerna nu för tiden känns det surt att betala ytterligare 1700Skr som ett par airpods går på idag, tror det kan bli svårt att hitta blåtandslurar för under 1000-lappen idag som håller kvalitet.
Men med allt detta sagt så är det inte främst avsaknaden av 3,5mm jacket jag vänder mig mot utan det hutlösa priset och att folket inte verkar notera att det ligger väldigt högt för en produkt som inte nämnvärt förändrats de senaste åren som skulle motivera denna prishajp. Sitter själv på en Nexus 6P med helt nybytt batteri så den lär hålla ett bra tag till så som tur går det ingen nöd än så länge men jag bävar när det blir dags att byta vad ligger priset på då, Kanske 20000Skr?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LennyV:

Pluggen är lång, vilket gör att kontakten också blir lång, sticker in långt i telefonen o tar mycket plats. Om du sett inuti en modern smartfån är de knôk fulla, så allt gammelt man kan eliminera underlättar. Sedan, vattentätning. Att ta bort en kontakt som är som ett enda stort hål i chassit hjälper säkert det med.

Sedan finns det bra trådlösa lurar idag. Har själv kört trådlöst nästan ända sedan apple airpods släpptes (tror jag hade mina första eller andra veckan i januari 2017), och det är så mycket bättre på det hela än att tjorva med tjorviga sladdar som trasslar sig eller fastnar i hår och kläder. Särskilt vintern är inte skoj med tjocka jackor och sladdar...

Det är bara att sluta vara vresig gubbe och inse att örlurspluggen är på väg bort, efter typ 60 år eller vafasen det nu är. Den var aldrig särskilt bra ens när den var ny måste väl även den mest entusiastiska erkänna. Det skrapar och knäpper i örlurarna när man pluggar i och ur kontakten och ofta även när man snurrar på den. Kopparledarna (som är supertunna) är ömtåliga och går av/slits ut, lödningarna kan lossa vid ryck i sladden osv.

Nä, jag känner noll dragning och nostalgi. Jag är förbi det här stadiet, lika som att jag är över LP, kompaktkassett, VHS, disketter, seriell/parallellkablar, PATA, USB-A/B, CD, DVD, VGA, DVI och en dröse annat gammelt tjabbel.

Visst är det kul med trådlöst - men det ger tyvärr inte samma ljudkvalité & innebär andra problem så som batteritid & att komma ihåg laddning med mera. Jag förstår dock att du tycker att trådlöst är skitbra om du anser att Airpods har väldigt bra ljud. Jag föredrar ljudkvalité & det faktum att jag aldrig behöver tänka på att ladda ännu en pryl dagligen, ganska nedvärderande och onödig kommentar till att börja med - för det andra så vet jag inte vilka lurar du kan ha testat där kontakten knastrar. Det var kanske som hände på billigare prylar man hittade för 10-20 år sedan?
Vet ärligt talat inte hur jag ska tolka ditt inlägg efter din gubb-rant men du har kanske en poäng; att det tar upp plats innuti chassit där man kan trycka in annat. Tyvärr är det inte en poäng jag anser är viktig nog för att ta bort kontakten då jag som sagt föredrar ljudkvalité som dina airpods aldrig kan leverera. Och det där med vattentäthet är totalt irrelevant.

När det kommer trådlösa lurar som låter som ett par riktigt bra in-ear och batteritid som håller minst en hel arbetsdag inkl transport från och till jobbet så kan vi köra på trådlöst.

Skrivet av alteam:

Vi pratar om en smartphone. Kvalitén är skit oavsett trådat eller trådlöst.

Självklart är det inte optimalt att lyssna direkt genom 3.5 uttaget - men trots det hör jag skillnad när jag lyssnar på musik, lustigt?
Ska man ha ordentlig ljudkvalité för "finlyssning" så får man såklart ta fram DAC/AMP'en, men det gör jag inte med mina dagliga jobblurar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Förstår inte varför tillverkare envisas med att ta bort 3.5mm kontakten.

Alla hatar Apple, alla vill vara Apple..

Jag kommer aldrig att köpa en mobil utan 3.5mm.. uttag.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Snusfri

Totalt ointressant release.
64 eller 128GB, 4GB RAM, inget 3.5mm uttag och över 10K i pris?

Skäms Google.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Google telefoner ska vara premium telefon till medium pris annars kan jag lika gärna köpa en annan telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jag kommer aldrig att köpa en mobil utan 3.5.. uttag.

Ett uttalande du med närmast 100 % sannolikhet lär får komma att revidera...

Permalänk
Medlem

Va fan! Jag som var totalt inställd på att äntligen skaffa en mobil med 100 % cleant/debloated mjukvara och fenomenal kamera.
Men detta är sjukt avtändande. Inte nog med att de tydligen heller inte ska ha release i Sverige(än så länge?). Trots att Assistenten nyligen blivit släppt. Och det varit mycket skriverier om att det kanske betyder att Pixel 3 kommer hit.

Sen så dessa hutlösa Apple-överpris-priser på något som har lägre specs än min OP5. Sjukt. Avsaknad av aux(3.5 mm uttag), 4 GB ram och inte möjlighet att expandera med minneskort.

Google verkar iallafall KING på att mjölka folks plånböcker på pengar iallafall. Att pissa på marknaden här i Sverige, är om något pinsamt dåligt. Smått kränkt.

Någon som vet om OP6T kan vara något att ha? Inte 100% såld på min OP5 som nedgraderar sig i hastighet för var dag.

Finns det ens någon bra debloatad mobil med stockandroid och suvrän kamera?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)