Cooler Master släpper Hyper 212 Black Edition – förbättrad kylning och RGB

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master släpper Hyper 212 Black Edition – förbättrad kylning och RGB

Processorkylaren Hyper 212 från Cooler Master får ytterligare en uppdatering, denna gång i form av ett färgschema som går helt i svart samt förbättrad kylarprestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Schysst att det äntligen finns företag som släpper en "Clean Edition" och en "Kids Edition" och låter folket välja om man vill betala 100kr extra för RGB eller slippa det!

Permalänk
Medlem

Kör en 212 EVO idag och är ruskigt nöjd, bra kylare för pengen helt klart!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk

RGB.... Framtiden

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Medlem

En annan modell som imo är väldigt intressant i detta segment är Cryorig H7, snygg, bra prissatt, och ska prestera riktigt bra.

@Epic en showdown av kylare i 300-400 klassen kanske skulle kunna vara något? Hade väldigt gärna sett ett test av Cryorig H7, Pure Rock, Hyper 212 och nya Hyper 212 black.

Permalänk
Medlem

SNYGG! Värdig uppgradering på 212an !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

RGB är det bästa sedan skivat bröd. Att bara läsa alla bittra kommentarer roar mig så mycket att jag säker får leva ytterligare 10 år till

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Död åt RGB! Det var coolt för 20 år sedan.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Trevligt att man kan välja för oss med stängda chassin som tröttnade på dåtidens ccfl rör ganska snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Snorlena:

Död åt RGB! Det var coolt för 20 år sedan.

Vadå? Det är typ coolast någonsin om du kollar på marknaden. Nu finns det fler saker som passar olika tycke och smak.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Väldigt dumt att dom har två olika fläktar beroende på om det är modellen med eller utan belysning.
Det gör det ju till två olika produkter. Då måste dom recenseras olika, och läser man en recension för en modell så gäller inte det den andra modellen då dom är olika produkter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av rektor:

Väldigt dumt att dom har två olika fläktar beroende på om det är modellen med eller utan belysning.
Det gör det ju till två olika produkter. Då måste dom recenseras olika, och läser man en recension för en modell så gäller inte det den andra modellen då dom är olika produkter.

Ja, jo, det krånglar ju helt klart till det med tester, då de flesta troligtvis inte är sugna på att testa exakt samma kylare där den enda skillnaden är fläkten. Men samtidigt är det väldigt trevligt att slippa bli påprackad RGB-konceptet och att det faktiskt finns en (BILLIGARE!) modell med en på papperet trevlig fläktlösning.

Höll på att trilla av stolen när Cooler Master berättade om deras RGB-satsning med Hyper 212 på Computex och är verkligen glad att de tog sitt förnuft till fånga genom att tillhandahålla en "vanlig" version också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slusk:

Schysst att det äntligen finns företag som släpper en "Clean Edition" och en "Kids Edition" och låter folket välja om man vill betala 100kr extra för RGB eller slippa det!

Jag tänker liknande varje gång men sedan kommer jag ihåg att det är Noctua or go home så det spelar fan ingen roll vad andra släpper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Schysst att det äntligen finns företag som släpper en "Clean Edition" och en "Kids Edition" och låter folket välja om man vill betala 100kr extra för RGB eller slippa det!

Tänkte samma sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

@André en showdown av kylare i 300-400 klassen kanske skulle kunna vara något? Hade väldigt gärna sett ett test av Cryorig H7, Pure Rock, Hyper 212 och nya Hyper 212 black.

Håller med! Var väldigt längesedan vi fick se ett klassiskt kylartest här på SweC.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Död åt RGB! Det var coolt för 20 år sedan.

Fanns väl inget på den tiden. Sedan går det att stänga av eller byta ut fläkten. Alternativ 3 är att inte ha glas på chassit så slipper du se RGB

Gillar den svarta helt klart

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Och till er som inte har koll, så kommer en black edition av Noctua NH-D15 till våren 2019. Den kommer naturligtvis vara utan RGB kraffs, men sen om man köper till en fläkt med rgb får väl stå för gemene man.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Jag tänker liknande varje gång men sedan kommer jag ihåg att det är Noctua or go home så det spelar fan ingen roll vad andra släpper.

Svarta noctua kylare är på G.

Permalänk
Avstängd

De var jävligt snygga men själv använder jag min CPU kylare till att kyla min processor med vilket gör att denna produkt inte är något för mig.

Permalänk
Medlem

Älskar RGB-nyheter. Let the hate flow!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Ja, jo, det krånglar ju helt klart till det med tester, då de flesta troligtvis inte är sugna på att testa exakt samma kylare där den enda skillnaden är fläkten. Men samtidigt är det väldigt trevligt att slippa bli påprackad RGB-konceptet och att det faktiskt finns en (BILLIGARE!) modell med en på papperet trevlig fläktlösning.

Höll på att trilla av stolen när Cooler Master berättade om deras RGB-satsning med Hyper 212 på Computex och är verkligen glad att de tog sitt förnuft till fånga genom att tillhandahålla en "vanlig" version också.

Jag avskyr RGB trams och vill ha vanlig kylare.
Men då kanske jag läser att en recension (på RGB versionen) som säger att den är jättebra, sen köper jag den vanliga utan RGB så kanske den är jättedålig. 😢

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torghandlarn:

RGB.... Framtiden

12-bitars HDR RGB! 12 olika färgnyanser i en liten diod!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Död åt RGB! Det var coolt för 20 år sedan.

För ~ 20 år sen så var det hypermodernt med blåa lysdioder. Allt™ skulle ha blåa-lysdioder™.

Personligen är jag inte förtjust i blåa lysdioder.
Jag har inget emot färgen blå i allmänhet. Jag gillar klarblå himmel, blåa bilar, etc.
Det kanske bara är jag. Men jag upplever ofta att blå lysdioder eller annan blå belysning är mer bländande än andra färger.
Jag gillar inte att bli bländad.

Att då kunna konfigurera ljus efter tycke och smak är en bra idé.
Säg om jag kanske vill ha power dioden på mitt chassi att lysa svagt rött, medan någon annan vill ha blått ljus med 5000 lumen.
Kan man välja färg och ljusstyrka efter tycke och smak så kan vi båda köpa samma chassi och bara välja olika inställningar.

Man kan så klart tejpa över lysdioder man stör sig på, men det ser lite ghetto ut och tejp kan klibba om man vill ta bort det senare.
Det går också att löda in motstånd för att sänka ljusstyrka och/eller att fysiskt byta till en annan lysdiod om man inte gillar ljusstyrkan och/eller färgen.
Men i många fall bryter man en produkts garanti om man öppnar upp den... och dessutom löder i den.
Att leta upp lämpliga lysdioder, motstånd och att löda är inte för alla heller.

Jag tar hellre konfigurerbar RGB än att allt ska ha överdrivet ljusstarka blå lysdioder.
Det ironiska är att skärmen till huvuddatorn har blå lysdiod (köpte skärmen begagnat), vilket är typ sämsta stället att ha det på eftersom man tittar mycket på en skärm... men som tur är så är lysdioden ganska liten och det går att gå in i skärminställningarna och ändra ljusstyrkan.

Sen behöver så klart inte allting ha belysning.
Skulle jag köpa någon av dessa Hyper 212 så hade det blivit utan lysdioder, om inte RGB fläkten är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

12-bitars HDR RGB! 12 olika färgnyanser i en liten diod!

4 bitar räcker för 16 olika kombinationer (0-15).
Om man tänker att en av kombinationerna är avstängd så skulle fyra bitars räcka för 15 färger.
12 bitar räcker till 4095 färger.

Permalänk
Medlem

CM är 212 poppis, japp håller med där.
Men den är poppis av exakt en anledning: vettig prestanda för ett bra pris !
Att närapå dubbla priset utan att förbättra prestandan känns optimistiskt av CM.

212 är kungen bland budgetkylare.
Men höjs priset så finns det ju betydligt bättre alternativ att välja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slusk:

Schysst att det äntligen finns företag som släpper en "Clean Edition" och en "Kids Edition" och låter folket välja om man vill betala 100kr extra för RGB eller slippa det!

Leds är hur coolt som helst. Problemet är att ju äldre man blir ju dyrare leksaker behöver man ha för att flasha. Att berätta vid frukostbordet att man har köpt en cykel för 20 tusen imponerar inte så mycket, när den som sitter bredvid berättar om dens lilla sommarstuga för 4 miljoner som den nyss har köpt. Då är man istället mer diskret med sin cykel och flashar ej. Samma sak gäller datorer, ju äldre man blir ju svårare är det att få en som imponerar.

Men för att ge exempel på en cool datamaskin med en massa leds: https://www.dreamstime.com/stock-photo-server-room-datacenter... Jag tror t.o.m många P30 skulle vilja ha en sådan datamaskin i garaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

För ~ 20 år sen så var det hypermodernt med blåa lysdioder. Allt™ skulle ha blåa-lysdioder™.

Personligen är jag inte förtjust i blåa lysdioder.
Jag har inget emot färgen blå i allmänhet. Jag gillar klarblå himmel, blåa bilar, etc.
Det kanske bara är jag. Men jag upplever ofta att blå lysdioder eller annan blå belysning är mer bländande än andra färger.
Jag gillar inte att bli bländad.

Haha. Jag kör mörkblått på de grejor jag har som ger ifrån sig ljus. Tycker mörkblått är riktigt skönt både i ljust och mörkt rum.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Leds är hur coolt som helst. Problemet är att ju äldre man blir ju dyrare leksaker behöver man ha för att flasha. Att berätta vid frukostbordet att man har köpt en cykel för 20 tusen imponerar inte så mycket, när den som sitter bredvid berättar om dens lilla sommarstuga för 4 miljoner som den nyss har köpt. Då är man istället mer diskret med sin cykel och flashar ej. Samma sak gäller datorer, ju äldre man blir ju svårare är det att få en som imponerar.

Men för att ge exempel på en cool datamaskin med en massa leds: https://www.dreamstime.com/stock-photo-server-room-datacenter... Jag tror t.o.m många P30 skulle vilja ha en sådan datamaskin i garaget.

Eeeh what?
Nej jag köper inte en dator för att försöka flasha på någon och skulle verkligen inte försöka flasha med en dator vare sig den har led eller ej..
Du borde nog ta dig utanför datorrummet och se hur världen verkligen funkar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slusk:

Eeeh what?
Nej jag köper inte en dator för att försöka flasha på någon och skulle verkligen inte försöka flasha med en dator vare sig den har led eller ej..
Du borde nog ta dig utanför datorrummet och se hur världen verkligen funkar!

Och se att mobil för runt 10 000kr blev världens mest sålda:
https://www.svd.se/apples-iphone-x-blev-varldens-mest-salda

Flasha kan betyda väldigt mycket, min poäng är att när man blir äldre vill ha ofta ha mer diskreta saker, undantaget är saker som imponerar: En annan datamaskin med leds, snyggt som bara tusan med ledsen tycker jag. https://i.imgur.com/p0QNNrI.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Och se att mobil för runt 10 000kr blev världens mest sålda:
https://www.svd.se/apples-iphone-x-blev-varldens-mest-salda

Flasha kan betyda väldigt mycket, min poäng är att när man blir äldre vill ha ofta ha mer diskreta saker, undantaget är saker som imponerar: En annan datamaskin med leds, snyggt som bara tusan med ledsen tycker jag. https://i.imgur.com/p0QNNrI.jpg

Du borde verkligen följa med en dag på mitt jobb.. Så besviken du skulle bli när du ser att sådär ser ingen normal datorhall ut