Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Orkar inte att mitt cdonacc är 20år gammalt och står på mina föräldrars mail, kan fan inte lägga order. Katastrof!!

Du behöver väl inget konto? Funkade utan problem för mig att beställa utan att logga in.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vågar sig en gissning på när 2080ti kan tänkas dyka upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem

Gillar inte Palit men tanken e ju o få själva kortet o lägga på vannteblock så 8600 e guld, blev 2 här med. En till polarn som sover

Kostar fortfarande 9500
https://cdon.se/hemelektronik/palit-rtx2080-ti-11gb-gaming-pr...

Permalänk
Medlem

Jag la in en beställning med på ett kort. Om man nu får det så ska man inte glömma att 9500 kr är fortfarande mycket pengar för ett grafikkort, fyndkänslan beror lite grann också på vad de kostar normalt sett. Eftersom jag har ett 1080ti redan hade jag personligen inte uppgraderat nu annars.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Glöm inte cashback via cashbacker eller refunder 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galet 2080TI

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Blev ett 2080 Ti här också, men det är uppenbarligen fel pris. Hur stor chans har man att få kortet för det priset tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Helvete vad det kliar i fingrarna. Men har mycket svårt att motivera ett kort för nästan 10 papp. :/

Tänker ungefär likadant. Jag tyckte mitt 1080 var dyrt för strax under 7000 när det var nytt, men nu för en kort sekund tänkte jag nästan att ett kort för 10 papp var billigt!
Det verkar nästan som Nvidias taktik med förolämpande hög prissättning så sakteliga börjat hjärntvätta mig

Turligt nog kom jag till mina sinnen: även det här priset är för dyrt för ett 2080ti IMO, och jag behöver egentligen inget kraftfullare kort just nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag är inte heller säker på att jag vill ha kortet för det priset, går det igenom får man sälja det med lite vinst bara 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Avstängd

@Hagge:

varför gillar du inte Palit? har ett 1080 som e det knäpptystaste kort jag nånsin ägt o presterar bättre/likvärdigt med de flesta andra 1080kort..

designen? vem bryr sig för inte kan de va ljudnivån du klagar på då kortet är knäpptyst

Permalänk
Avstängd

@Alliie:

haha jag behöver det kanske inte heller men man kan ju sälja sitt 1080kort för lite o kompensera de 9500 man lagt ut

frågan e ju "om" vi nu får korten.. hur länge får vi vänta? verkar som minst 30 här beställt före mig haha

Permalänk
Medlem

@joejjeman74

Aa det skulle man kunna göra ifs, får sova på saken. Ja alla lär ju inte köpa korten så billigt, dom kommer gå för mycket back 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Även jag beställde 2080 Ti. Tvekade lite men jag hinner fundera och eventuellt avboka om jag skulle ångra mig.

Nu återstår det att se om CDON levererar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag beställde också ett igårkväll men det är bra att ha detta i bakhuvudet:

Hallå Konsument: Fel pris i webbutik

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris, men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och du handlat i så kallad ”ond tro”. En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om du insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt."

Sannolikt har de satt fel pris men man har ju ändå ångerrätten, så vad har vi att förlora?

Permalänk
Medlem
Skrivet av earic12:

Jag beställde också ett igårkväll men det är bra att ha detta i bakhuvudet:

Hallå Konsument: Fel pris i webbutik

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris, men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och du handlat i så kallad ”ond tro”. En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om du insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt."

Sannolikt har de satt fel pris men man har ju ändå ångerrätten, så vad har vi att förlora?

29% rea är väl rimligt

Permalänk
Medlem

@agitax: I mina ögon är det absolut rimligt

Permalänk
Medlem

Blev en beställning även för mig, mot faktura. Får se vad som händer, är inte beredd att betala över 10 000kr för GeForce 2080Ti.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av earic12:

Jag beställde också ett igårkväll men det är bra att ha detta i bakhuvudet:

Hallå Konsument: Fel pris i webbutik

"Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris, men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och du handlat i så kallad ”ond tro”. En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om du insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt."

Sannolikt har de satt fel pris men man har ju ändå ångerrätten, så vad har vi att förlora?

Om de verkligen står bakom det kundtjänsten skrev så ändrar de inte priset uppåt, med det sagt så börjar det ju bli rejält mycket pengar för dem. Skulle det vara så att de levererar känns det ju dock som att det kan ta ordentligt med tid att få korten. Men som sagt, inget att förlora

Permalänk
Medlem

Det står dock i deras "Allmänna vilkor" (https://cdon.se/kundservice/k%C3%B6p-_och_leveransvillkor/) att de reserverar sig för eventuella felaktiga priser och har rätten att korrigera sådana fel när som helst.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Beställde med ett 2080ti får hoppas på det bästa )

Visa signatur

blärg..

Permalänk

Även om jag inte gillar utseendet på kylaren på palit korten så gick det inte att undvika ett köp av detta kort(2080 ti) gjorde en beställning nu under morgonkvisten

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Det står dock i deras "Allmänna vilkor" (https://cdon.se/kundservice/k%C3%B6p-_och_leveransvillkor/) att de reserverar sig för eventuella felaktiga priser och har rätten att korrigera sådana fel när som helst.

Om dom faktiskt har rätt att ändra pris eller avboka ordern beror även på konsumentköplagen. Ett företags villkor kan aldrig stå över konsumentköplagen även om man som konsument godkänt dom.

Permalänk
Medlem

De som hade beställt 2080s för billig peng när de släpptes på CDON verkar ju fått de för billiga priser som varit ute. Nån frågade deras support och de konfirmerade att det var priset man beställt för som gällde iaf. Sen om det är samma i detta fall vet jag ej Men borde la va det!

Permalänk
Expertgissare

Man kunde ju inte låta bli att beställa ett 2080ti, vi får hålla tummarna

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Om dom faktiskt har rätt att ändra pris eller avboka ordern beror även på konsumentköplagen. Ett företags villkor kan aldrig stå över konsumentköplagen även om man som konsument godkänt dom.

Dom har rätt att avboka en order fram till det ögonblick dom skickar en orderbekräftelse. Det är då köpavtalet är genomfört och därefter gäller konsumentköplagen.
Notera att en "beställningsbekräftelse" som många skickar inte är en orderbekräftelse, dvs inget köp har genomförts än.

Permalänk
Medlem

Beställde också ett 2080 ti.

Såg dock när jag kollade runt lite på sidan och de andra 2080ti hos cdon. Under beskrivning (som titel) är det 2080 ti som beskriv, med rätt EAN code osv. Men kollar man under deras egna Specifikations flik för kortet står det att kortet är ett 2080, och gissar på att det är där de själva tittat när de satt pris på kortet.

Permalänk
Medlem

Funderar på o köpa men vad e mest troligt. Att man kommer få det eller att man kommer få låsta pengar en längre period...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Funderar på o köpa men vad e mest troligt. Att man kommer få det eller att man kommer få låsta pengar en längre period...?

Skickades från m.sweclockers.com

Köp mot faktura?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorp:

Dom har rätt att avboka en order fram till det ögonblick dom skickar en orderbekräftelse. Det är då köpavtalet är genomfört och därefter gäller konsumentköplagen.
Notera att en "beställningsbekräftelse" som många skickar inte är en orderbekräftelse, dvs inget köp har genomförts än.

Så kan det ju vara. Jag menade inte att uttala mig om något specifikt fall. Min erfarenhet är att en del företag försöker hänvisa till sina egna villkor som ursäkt för få kunder att gå med på saker de egentligen inte måste, och att man inte ska ta avtalsvillkoren som heliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tänker ungefär likadant. Jag tyckte mitt 1080 var dyrt för strax under 7000 när det var nytt, men nu för en kort sekund tänkte jag nästan att ett kort för 10 papp var billigt!
Det verkar nästan som Nvidias taktik med förolämpande hög prissättning så sakteliga börjat hjärntvätta mig

Turligt nog kom jag till mina sinnen: även det här priset är för dyrt för ett 2080ti IMO, och jag behöver egentligen inget kraftfullare kort just nu.

Känner lite samma som du. Klickat i en bokning men har ett 1080 som väl gör allt jag vill rätt bra. Kanske börjar gamea lite i 4K för o känna efter iofs. Säljer jag gamla kortet så är det fortfarande 6k i mellnskillnad vilket är rätt mycket.