Google Plus läggs ned efter upptäckt sårbarhet och möjlig läcka av användardata

Permalänk
Melding Plague

Google Plus läggs ned efter upptäckt sårbarhet och möjlig läcka av användardata

Säkerhetsunderhållet av Google Plus blev för dyrt med tanke på den låga användarnärvaron. Efter en möjlig läcka av användaruppgifter väljer nu Google att lägga ned sitt sociala nätverk.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Google läggs ned" Oj hela Google alltså?

Permalänk
Medlem

skaplig clickbait

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Känns väl nästan som det är lika bra, har försökt använda mig av google+ i många år nu. Tycker att nätverket är både krångligt och dåligt flow på.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Oj vad hände här, någon från aftonbladet som praktiserar och skriver rubriker?

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag är ledsen. Givet Googles metoder att försöka dyvla på användare av deras andra tjänster konton, blev det faktiskt mest bara ett irritationsmoment.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Årets största clickbait?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

skaplig clickbait

Ja eller hur, ett plus tecken i rubriken hade inte skadat.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av H_A_N_72:

"Google läggs ned" Oj hela Google alltså?

Skrivet av d3rrty:

skaplig clickbait

Skrivet av gonace:

Oj vad hände här, någon från aftonbladet som praktiserar och skriver rubriker?

Skrivet av Kattus:
Skrivet av Jarl:

Ja eller hur, ett plus tecken i rubriken hade inte skadat.

Just så, praktikanten Jacob på AftonClockers i farten igen! Känns bra att börja dagen med årets clickbait.

*Lägger sig i fosterställning*

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Just så, praktikanten Jacob på AftonClockers i farten igen! Känns bra att börja dagen med årets clickbait.

*Lägger sig i fosterställning*

Haha, tycker det var en otroligt rolig start på jobb-dagen Kommer i alla falla ha ett leende på läpparna resten av dagen! Och för det får jag verkligen tacka!

Permalänk
Medlem

Google läggs ner!?!

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt glömt bort att Google Plus ens existerade.

Permalänk
Medlem

det jag undrar över vad som händer med alla Googles tjänster som är hårdknutna till plus?

kommentars systemet i Youtube knöts ju till plus för några år sen för att tvinga folk att använda det tillexempel

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Sparade också en skärmdump innan dom ändrade titeln

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

ops dubbelinlägg :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

det jag undrar över vad som händer med alla Googles tjänster som är hårdknutna till plus?

kommentars systemet i Youtube knöts ju till plus för några år sen för att tvinga folk att använda det tillexempel

Det är väl snarare att ditt Google konto inkluderar allt. inklusive gmail, google+ och youtube, m.m.
dvs ditt youtube konto är ett google konto inte specifikt google+.

Permalänk
Medlem

Som artist så är det ju bra med så många plattformar som möjligt att nå ut på, men i ärlighetens namn så har Google+ mest varit ett gissel.

Hoppas det här betyder att vi nu kan ange + för att markera att ett ord måste finnas med på sidan man söker efter igen. "citattecken" har inte kännts logiskt för fem öre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Åh nej! Vart ska jag nu kunna prata med ALLA mina 0 vänner på Google + ?
Undra om det finns en annan plattform att söka sig till? /s

Permalänk
Hjälpsam

Google Plus var som Norrlands Guld

När man vill vara för sig själv en stund.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Så innebär det att Google+ like-knapparna också slutar fungera? Tänkte på alla sajter som har dela och like-knappar på artiklar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Google Plus var som Norrlands Guld

När man vill vara för sig själv en stund.

När man vill vara masochist för en stund.

Permalänk
Medlem

Bra. Nu kan de lägga ner Facebook också, så vi kan gå tillbaka till ett bättre samhälle.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Just så, praktikanten Jacob på AftonClockers i farten igen! Känns bra att börja dagen med årets clickbait.

*Lägger sig i fosterställning*

Googles aktie störtdök efter avslöjandet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

och varför kan dom inte bara fixa till det istället? pinsamt..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

och varför kan dom inte bara fixa till det istället? pinsamt..

De vill väl inte lägga tid och resurser på något som ingen använder. De nämner själva att 90% av alla användarsessioner varar mindre än fem sekunder, t.ex.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

och varför kan dom inte bara fixa till det istället? pinsamt..

Rimligen hade de ju kunnat men tjänsten låg nog ändå risigt till av andra anledningar och det där blev kanske droppen.

Är väl lite typiskt Google-beteende, de testar en massa olika saker, men de tjänster som efter en tid inte fått ordentligt fotfäste stängs ned. Typiskt inte helt uppskattat av de användare de faktiskt har på de "misslyckade" tjänsterna.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Men var det bara inte ett bra tillfälle för att stänga ner möget? De hade ett intrång som skulle uppdagas sinom tid och ingen använder plattformen.

Två flugor på smällen!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De vill väl inte lägga tid och resurser på något som ingen använder. De nämner själva att 90% av alla användarsessioner varar mindre än fem sekunder, t.ex.

Dock om man skall vara lite rättvis så lär majoriteten av de sessionerna vara från folk som loggar in på google/gmail/youtube och blir skickade till google+ med uppmaningen att lägga till någon information som saknas eller dylikt som man prompt stänger ner. Lite skillnad från folk som aktivt väljer att besöka t.ex Facebook. Såklart om dom inte har filtrerat bort dessa sessionerna.

Permalänk
Medlem

Äntligen. Hatade när de tvingade en att börja använda skiten.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Terrell:

Dock om man skall vara lite rättvis så lär majoriteten av de sessionerna vara från folk som loggar in på google/gmail/youtube och blir skickade till google+ med uppmaningen att lägga till någon information som saknas eller dylikt som man prompt stänger ner. Lite skillnad från folk som aktivt väljer att besöka t.ex Facebook. Såklart om dom inte har filtrerat bort dessa sessionerna.

Det vet vi såklart inte, men att man skulle hinna lägga till någontin på fem sekunder låter tveksamt...

Faktum kvarstår dock, det hade inte varit ett globalt skämt om det hade varit en populär tjänst, och därmed finns väldigt lite poäng att underhålla tjänsten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.