Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon159643:

Körde nyss igenom hela zelda på switchen (Nintendo online) det gick på enbart någon timma. Proffsen klarar både questen i Zelda på strax över 1h.

Nå herre j-vlar vad zelda laggade på andra varvet, värst var level 8. När man kom in i vissa rum så var man tvungen att döda några fiender för att spelet skulle vara spelbart. Hade Zelda laggat så rakt igenom hade jag ej spelat det. Switchen kändes helt klart slöare än den gamla nesen.

NES hade slow downs. De har bara hållit sig till att det ska vara så autentiskt som möjligt. Det är likadant på NES Classic.

Switchen är mer än kraftfull nog att emulera det spelet utan problem.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag har också lyckats beställa NES-handkontroller via Nintendo UK nu, provade genom mobilen istället. Hade också lite mejlkontakt med Nintendo UK, som först rekommenderade mig att skriva in en "närliggande adress" (problemet var att svenska adresser inte gick igenom, men det förstod de ej) och att kontakta dom igen med ordernr för att ändra adressen manuellt.

När jag sedan frågade om jag verkligen kunde lägga en beställning till UK, med tanke på skillnad i fraktkostnad inte minst, så hänvisar de till Bergsala istället (de senare har enligt en annan användare på swec redan hänvisat till UK...). Nintendo är bra knepiga ibland.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av walkir:

Tack! Du har fått PM

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen fara

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Mega Man 11 kommer ut som fysisk kopia i Sverige, har sett att Spelbutiken / Coolshop kommer att sälja det men det är så dyrt.. tråkigt att Capcom inte tror på Sverige..

Release idag men inga fysiska ex

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

Någon som testat modda sin switch ännu?

Permalänk
Medlem

Vill köpa zelda idag.
Kommer det ge mig lika många timmar som Mario? Jag har 999 stjärnor i Mario men det är fortfarande lika kul.

Började om och testade att klara spelet snabbt, strax under 2h

599kr vill Elgiganten ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@downup: Zelda är jättebra också du kommer inte att ångra dig om du köper det. Finns massor att göra efter att man klarat ut spelet med precis som i Mario.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av joeldanielsson:

Någon som vet om Mega Man 11 kommer ut som fysisk kopia i Sverige, har sett att Spelbutiken / Coolshop kommer att sälja det men det är så dyrt.. tråkigt att Capcom inte tror på Sverige..

Release idag men inga fysiska ex

https://s.pacn.ws/1500/ui/mega-man-11-549157.12.jpg?p9irig

MM 11 kommer endast ut i NA som fysisk kopia. Dock kan du köpa den importerade versionen (importspel är dyra för att det är import) via Spelbutiken eller någon annan Europeisk sida. Fanns på engelska shop4com de har fri frakt till Sverige. De kan få in mer så skapa en bevakning där priset är 375kr inkl. frakt.

https://www.shop4se.com/nintendo-switch-games/mega-man-11-nin...-

Jag beställde MM11 Amibo-versionen men den säljs bara i NA.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Fan vad avis man blir

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av joeldanielsson:

@Tiamat: Fan vad avis man blir

Ja fast amiibo'n är helt blank den har inget tryck på kartongen. Den japanska varianten har tryck i alla fall

https://twitter.com/AmiiboJason/status/1047146548998676482

https://twitter.com/Pasicci/status/1046986257987981313?s=19

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

@downup: Zelda är jättebra också du kommer inte att ångra dig om du köper det. Finns massor att göra efter att man klarat ut spelet med precis som i Mario.

Spelat en timme nu, man fastnar lätt

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Ja fast amiibo'n är helt blank den har inget tryck på kartongen. Den japanska varianten har tryck i alla fall

https://twitter.com/AmiiboJason/status/1047146548998676482

https://twitter.com/Pasicci/status/1046986257987981313?s=19

Det där måste ju vara något fabriksfel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Det där måste ju vara något fabriksfel?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej de ska vara så fult som stryk. Mega Man guld amiibon till 3DS har heller inget tryck.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Nej de ska vara så fult som stryk. Mega Man guld amiibon till 3DS har heller inget tryck.
https://i.ebayimg.com/images/g/CCkAAOSwQb1bFup2/s-l1600.jpg
https://i.ebayimg.com/images/g/oHMAAOSw69lbsSJf/s-l1600.jpg

Vad sjukt, inte okej enligt min mening!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vad för nyheter tror/hopas vi på inför nästa generation nästa år?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av joeldanielsson:

Någon som vet om Mega Man 11 kommer ut som fysisk kopia i Sverige, har sett att Spelbutiken / Coolshop kommer att sälja det men det är så dyrt.. tråkigt att Capcom inte tror på Sverige..

Release idag men inga fysiska ex

https://s.pacn.ws/1500/ui/mega-man-11-549157.12.jpg?p9irig

Mega Man 11 Nintendo går nu att boka de har inte fått in dem ännu med 375kr (fri frakt) är ett bra mycket bättre pris än Spelbutikens.
https://www.shop4se.com/nintendo-switch-games/mega-man-11-nin...-

Permalänk
Medlem

Någon mer som inviger Mario party ikväll? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingofmate:

Någon som testat modda sin switch ännu?

Om du med modda menar "hacka" så ja. Jag kör med team xecuter sx pro på min ena Switch som jag håller permanent offline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vill köpa zelda idag.
Kommer det ge mig lika många timmar som Mario? Jag har 999 stjärnor i Mario men det är fortfarande lika kul.

Började om och testade att klara spelet snabbt, strax under 2h

599kr vill Elgiganten ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är många som lägger hundratals timmar på Zelda, så ja det finns oerhört mycket att göra och en mycket stor värld att utforska

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RVX:

Vad för nyheter tror/hopas vi på inför nästa generation nästa år?

Kommer aldrig någonsin hända men drömmen skulle vara:

Ny bezel-less skärm på 1080p med Corning Gorilla Glass 6.
Bättre batteritid.
512GB System Memory.
D-pad Joy-Con.
BT Support.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Någon mer som inviger Mario party ikväll? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Hämtade upp det på lunchen, blir en batalj med frugan och äldsta dottern sen. Ska bli kul(får hoppas det går hem).

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Det är många som lägger hundratals timmar på Zelda, så ja det finns oerhört mycket att göra och en mycket stor värld att utforska

Spelat ett x antal timmar nu, och jag tycker man inte riktigt vet om man klarar detta eller inte. Jag hittar massa genvägar till mina quest via bergen haha. Känns med att jag klarar av dessa shrines trails på sätt man inte ska göra..

Men kul som satan är spelet. Men vart hittar jag vapen som håller lite längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kommer aldrig någonsin hända men drömmen skulle vara:

Ny bezel-less skärm på 1080p med Corning Gorilla Glass 6.
Bättre batteritid.
512GB System Memory.
D-pad Joy-Con.
BT Support.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser det så här, om följande saker från din lista uppfylls så finns det nog inget som hindrar mig från en Switch nästa år:

1080p
Batteritid
512GB

Vad jag däremot tror blir är nog endast dom 2 första, möjligen att man kanske tar klivet upp till 256gb och får köra resten på minneskort.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sonen har fastnat för Just Shapes & Beats. Såg på Reddit att de visst arbetade på en fysisk utgåva. Men det var fyra år sedan och jag verkar inte hitta något nyare. Någon som vet?

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/8nk1rz/yoooo...

Permalänk
Medlem

Men var det inte så att den exploit som man funnit gick bara åtgärda med en ny hårdvara? Är det kanske så att det är huvudsakligen därför det kommer en ny version?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Men var det inte så att den exploit som man funnit gick bara åtgärda med en ny hårdvara? Är det kanske så att det är huvudsakligen därför det kommer en ny version?

Den exploit som används idag är åtgärdad på alla switch som är producerade efter början av sommaren 2018.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Spelat ett x antal timmar nu, och jag tycker man inte riktigt vet om man klarar detta eller inte. Jag hittar massa genvägar till mina quest via bergen haha. Känns med att jag klarar av dessa shrines trails på sätt man inte ska göra..

Men kul som satan är spelet. Men vart hittar jag vapen som håller lite längre?

Ingenstans Mina gick sönder stup i kvarten. Nå i sista palatset var de bättre.
Problemet med zelda var för stor frihet tyckte jag, inget egenligen fel med det. Men alla har inte tid att leta shrines överallt utan skulle ha mer vägledning till nästa plats.

Körde igenom Megaman 11 ikväll på lättaste. Gillade skarpt att det finns sådan stor svårighetsgrad skillnad. Då förra megaman på Wii U fick kritik av att vara för svår. På lättaste nu så var det superlätt, man hade obegränsat liv etc. Men på svåraste så är det skittufft. Få life påfyllning får man etc.
En bra review av megaman: https://www.youtube.com/watch?v=_qx0JmcO97w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ingenstans Mina gick sönder stup i kvarten. Nå i sista palatset var de bättre.
Problemet med zelda var för stor frihet tyckte jag, inget egenligen fel med det. Men alla har inte tid att leta shrines överallt utan skulle ha mer vägledning till nästa plats.

Körde igenom Megaman 11 ikväll på lättaste. Gillade skarpt att det finns sådan stor svårighetsgrad skillnad. Då förra megaman på Wii U fick kritik av att vara för svår. På lättaste nu så var det superlätt, man hade obegränsat liv etc. Men på svåraste så är det skittufft. Få life påfyllning får man etc.
En bra review av megaman: https://www.youtube.com/watch?v=_qx0JmcO97w

Undrar om jag verkligen spelar rätt. Klarade precis kamelbossen med 3 hjärtan .. dog minst 30 gånger innan jag löste honom. Var instakill vid minsta misstag. Även elefanten klarade jag med 3 hjärtan. Nu är jag på pippifågeln

Hittade äntligen en praystation och bytte in mina 16 orbs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte detta i fredags och blev helt fast i spelet.

https://www.artifexmundi.com/g/my-brother-rabbit/

Har väntat länge på en Tiny Bang Story 2 och My Brother Rabbit är helt i klass med Tiny Bang.
Riktigt skön stämning och känsla i spelet.
Har dock lite mindre hår idag än i fredags då jag slitit av det i frustration, men .... känslan när man väl hittar en gömd item är värt det.

Permalänk
Medlem

Någon som provat denna eller liknande? Hade velat ha för att ha med när man är på resande fot, en klart + är ju om det funkar med telefonen också och ännu bättre om dex funkar med S9an. Läst tidigare om att någon fått sin switch förstörd av 3:e parts docka, gäller det fortfarande?

länk

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81