Asus ROG Phone lanseras i Sverige – smart telefon anpassad för spelande

Permalänk
Avstängd

Finns säkert dom som är dum nog att köpa dom men kan inte säga jag är imponerad

så här tänker jag ser den
1: Nu kan jag minnas fel då intresset är svalt men den bör ha en oc runt 160mhz som inte kommer göra ett skit för verklig prestanda
2: i vilka spel kommer den orka driva ut 90 fps i till sina 90z i 2160 x 1080 och borde inte vara cpu som kommer dra det tunga lasset utan gpu bör vara problemet tänker jag
3: Lär knappast behöva vara någon speciell kylning för 160mhz? extra
4: vem fan behöver fläkt till sin mobil och det måste vara onödigaste skiten ever för gpu bör vara flaskhals inte cpu och vem vill ha en sån där kluns på mobilen med en fläkt på
5: ska man ha en gaming mobil varför satsar man inte på 1080p för högre HZ

Det lär inte märkas det minsta att ha en annan 845 baserad mobil mot denna skapelse och man får adreno 630 och är praktiskt taget samshit för 4-5k om man väljer någon billigare modell som kommer prestera likvärdigt

i mina ögon är det nått nytt men en korkad produkt riktad mot korkade användare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Förstår inte varför man ska ha RBG i allt och lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Finns säkert dom som är dum nog att köpa dom men kan inte säga jag är imponerad

så här tänker jag ser den
1: Nu kan jag minnas fel då intresset är svalt men den bör ha en oc runt 160mhz som inte kommer göra ett skit för verklig prestanda
2: i vilka spel kommer den orka driva ut 90 fps i till sina 90z i 2160 x 1080 och borde inte vara cpu som kommer dra det tunga lasset utan gpu bör vara problemet tänker jag
3: Lär knappast behöva vara någon speciell kylning för 160mhz? extra
4: vem fan behöver fläkt till sin mobil och det måste vara onödigaste skiten ever för gpu bör vara flaskhals inte cpu och vem vill ha en sån där kluns på mobilen med en fläkt på
5: ska man ha en gaming mobil varför satsar man inte på 1080p för högre HZ

Det lär inte märkas det minsta att ha en annan 845 baserad mobil mot denna skapelse och man får adreno 630 och är praktiskt taget samshit för 4-5k om man väljer någon billigare modell som kommer prestera likvärdigt

i mina ögon är det nått nytt men en korkad produkt riktad mot korkade användare

Problemet är sällan vilken maxfrekvens cpu/gpu har i sådana här små enheter utan möjligheten att hålla frekvensen under arbete. Misstänker att de flesta telefoner bara kör max kort stund och throttlar sen medan denna har lite högre frekvens som den förhoppningsvis kan hålla bättre tack vare betydligt bättre kylning.

Med det sagt håller jag ändå med dig om att gpu nog kan begränsa så i mina ögon skulle ett läge att fejka lägre upplösning vara mer produktivt för frame rate. Exempelvis ha inbyggd skalning så spelet renderas i 720p (vilket är upplösningen mobilen då rapporterar till spelet) men visas i 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

skulle släppt en gaming surfplatta istället. vem vill spela länge på en liten skärm `? inte jag allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Nej nej bara stoppa ner telefonen under ytan så är det biff.

Nu börjar det handla om stora pengar om man ska äga en strandtomt för att kunna spela spel. Kanske bättre o bara köpa en dator istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon52343:

Idén känns som någon gubbe i ledningen kom på och resten bah "oh man that's a great idea!"

Jag fattar att spel på mobilen är stort, men produkten är för nishad. Lite som den där högtalartillverkaren (som jag inte minns namnet på) som släppte en exklusiv mobil med bra ljud, som inte en kotte köpte.

Jag tycker det är bra att vi börjar närma oss detta, äntligen!

Hur grymt är det inte att kunna ha en spelmaskin som går ner i fickan, som dessutom klarar av att driva spel i PS3-kvalité?
Bara att kolla på t.ex. Shadowgun Legends, Bullet Force, Dead Trigger eller Godfire: Rise of Prometheus - Alla dom ser t.o.m. bättre ut än tidiga>midlife PS3 spel eller WiiU titlar.

Nu kanske inte Android har det grymmaste utbudet av spel än så länge i det stora hela, men det kommer mer och mer spel av hög kvalité - Speciellt RPG's så som Final Fantasy Portar och fulla nya titlar. Sedan finns det gott om emulatorer som driver allt från Comadore till Nintendo DS till GameCube, vilket gör det perfekt att ta med över till folk också då man kan köpa ett 4 pack BT-dosor för 200kr på typ Wish.

Switch har ju visat sig varit en enorm succé & att det finns en marknad för detta - och det är knappast något man kan ge deras spelutbud speciellt mycket cred för då det fanns 2 spel nästan hela första året som var 1st party titlar (som ej var re-released WiiU spel)

Tror förövrigt musiktelefonen du tänker på hette Nextbit Robin - Detta har LG dock gjort bättre. Har själv en LG G7 och där får man utöver den bästa mobil-DAC'en jag varit med en high-end smartphone (Snapdragon 845, Adreno 630 & 4-6Gb RAM samt en grymm kamera).

Skrivet av HazZarD:

skulle släppt en gaming surfplatta istället. vem vill spela länge på en liten skärm `? inte jag allafall.

Tror hela idén är att ha en bra telefon som vanligt och sedan möjligheten att docka när man väl kommer hem eller så. Folk har redan en mobiltelefon (oftast), och en stor anledning till att Nintendo DS/PS Vita 'dog ut' var just att folk inte vill knalla runt med flera enheter. Så då får man helt enkelt slå ihop 2 saker i en och göra en kompromiss, i detta fallet storleken på skärmen.

Men med det sagt så hade jag personligen hellre också haft en platta eller en telefon i phablet-size, typ 6.8" som minst.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Men vad för spel är det som drar nytta av en sådan telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara bra att man pushar för bättre och bättre spelprestanda. Inom dom närmsta åren så tror jag absolut vi kommer kunna sluta använda datorer och ha en telefon med dockningsstation som vi kopplar in till skärm tb+mus (existerar ju redan) och sedan kunna spela tunga snygga spel. Hade inte haft några problem med att betala 10k+ för en telefon om den kunde göra det och man kunde sluta med datorer men det är klart att det ska fungera i praktiken med att spelen man gillar finns tillgängliga osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Bara bra att man pushar för bättre och bättre spelprestanda. Inom dom närmsta åren så tror jag absolut vi kommer kunna sluta använda datorer och ha en telefon med dockningsstation som vi kopplar in till skärm tb+mus (existerar ju redan) och sedan kunna spela tunga snygga spel. Hade inte haft några problem med att betala 10k+ för en telefon om den kunde göra det och man kunde sluta med datorer men det är klart att det ska fungera i praktiken med att spelen man gillar finns tillgängliga osv

Perfekt för univeristet. Docka mobilen i skolan och du har din egna prestanda och åtkomst direkt till dina egna filer och program.

Det hade även varit väldigt smidigt med en laptopdocka, vet att de har gjorts förr men en universial vore inte fel. Där du kopplar in mobilen via usb c, så får du trackpad, tangentbord, skärm och extra batteri. Då kan laptopdockan hålla för flera generationer av mobiltelefoner och ersätta chromebooks.

Verkar tydligen redan finnas eller vara på gång
https://www.youtube.com/watch?v=4NJceRMFzpw
299 dollar är ju inte så blodigt. Dock kanske inte världens smidigaste om mobilen måste hänga i en kabel, det vore smart med ett fack man kan lägga mobilen i ifall man tex vill arbeta med datorn i knät.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar allvarligt på att skaffa den här själv.
Älskar hela konceptet, ett litet kraftpaket i fickformat som man kan bära runt när man reser och samtidigt förvandla till en bordsdator eller spelkonsoll med dockning. Hoppas verkligen att spelutvecklarna tar efter och börjar utveckla eller porta lite mer seriösa spel.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Lego Master

Så, här är min önskelista:

1. Steam controller-liknande handkontroll med fäste för mobilen (eller en faktisk Steam controller med tillbehör)
2. 5G-mobilnät med <5ms latens
3. Steam link som funkar över externa nät

Sen kan jag spela Fallout 4 på tåget tills jag kräks. Alla glada.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield