Vad är er favoritpryl genom tiderna?

Permalänk
Avstängd

Amiga 500 på tiden man bodde hemma och hittade en beg med 100 floppys och utbyggt minne och hade nog 300 floppys tac 2 joystick även skärm och div saker till den när den hamnade i en kartong men skillnaden var att det var speciellt att ha dator och var kanske 4 - 5 st av 28 i våran klass som hade dator

Spelade massor testade demos och grejade och allt var speciellt och nytt mot i dag det mesta känns som man har upplevt det förut i en eller annan form men det är mest speciella datorn men första jag köpte ny själv ligger med bra till en p2 350 mhz med 64 i ram och tnt 2

Men amigan var mest speciell och är den enda jag faktiskt har sparat och har kvar än idag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Nintendo 8bit blev super glad när dom släppte den på nytt,Dock tycker jag den gamla modellen är mer känsla att spela på, så den nya står närmast oanvänd.
dock trevligt att det inte tar sån tid att starta spelet på den nya på grund av alla ritualer man har för att få bild på den gamla modellen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

För mig står det mellan mitt SEGA Master System och mina Amigor. Inget slår minnena där! Hade först Amiga 1000, sen en 500a, sen Amiga 1200 och sist en Amiga 4000 (typ parallellt med PC, vägrade inse att eran var slut! ).

Permalänk
Medlem

Jäklar, det var riktigt svårt att komma på vad det skulle vara.

Något som är riktigt gammalt och fortfarande fungerar än.

1. min moped tunturi sport från 86?(osäker om det var äldre så, kanske tillomed 76?) den har jag fortfarande kvar och den fungerar fortfarande,
den är såpass "unik" att alla i skolan trodde att det var ett hemmabygge. när jag fyllde 15 och tog den till högstadiet.
nu finns den hos farsans gård, 1100km ifrån mig, farsan gick nyligen i pension så han får ha den som leksak.

2. Super soaker CPS 2500 av larami ... behöver jag säga mer? jag var typ 8år när jag köpte den här med mamma på åhlens i stockholm, då tidens bästa vatten leksaker/serie av vatten"vapen"(är inte direkt någon vattenpistol).
den har jag fortfarande kvar, och den läcker inte ens vatten, så jäkla grym den är, den är typ 22år gammal.

3. nu blev det svårt.. samsung rz2233? min första 120hz skärm, har kvar den fortfarande
mina första SSDer 2x intel x-25m 80gb dem lever än och jäklar vad dem följde med länge i gamining burken.

hmmm

har nu köpt både elektrisk skateboard som är riktigt trevlig, och förra veckan fick jag hem onewheel xr.. åh det vilken upplevelse, hoppas värmen inte försvinner än & just ja, min MTB som jag inte cyklar i skogen med men den cykeln är fan den bästa cykeln jag har haft, riktig dröm på asfalt på slicks.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Det här är visserligen ingen teknisk pryl, men något som öppnade en helt ny värld för mig och förändrade mitt liv för alltid: min första gitarr. En gammal nylonsträngad Yamaha som jag fick av min far när jag var 15. Han fick den av min farmor när han var runt samma ålder. Nu, 13 år senare, har min yngsta bror (11 år) fått ärva den men den, men den kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag spelar fortfarande på den när jag hälsar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

Mitt första 2400 baud modem 1991 var revolutionerande, med alla möjligheter som öppnades. Det var min port till BBSer och senare internet med WWW 1993. Nu kan man knappt fatta hur man kunde leva utan internet. Inget sweclockers till att börja med

Permalänk
Medlem

Sett till antalet nöjestimmar så blir det nog min BenQ W1070-projektor. Köpte den för 7000kr för drygt 5 år sedan och har sen dess överlevt 3 flyttar. Lyser lika fint nu som dagen den köptes. Finns ingen lägenhet som är liten nog att man inte kan avvara plats för en 90" projektorduk. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Min diskmaskin såklart! Sparar så mycket tid vilket gör att jag har mer tid för andra prylar

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Mitt gamla ljuvliga Diamond Monster 3D grafikkort.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Mitt första Playstation. Jag hade spelat NES och på PC innan. Men det var något med just den grå burken och de första spelen man skaffade till den. Steget var enormt från de spel jag själv hade spelat på andra platformar tidigare. Grand theft Auto, Resident Evil, Gran Turismo. Gud så många klassiker! Jag måste ha lagt en sinnessjuk stor del av mina barndomsår på det där playstationet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ha!
Kände igen dem direkt! Jag och brorsan hade också BÅDA de där (födda 84 och 87).

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Medlem

Min mikrovågsugn med grillfunktion. Har haft honom nu i 16 år och han tickar på än.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

(Lånad bild)

Min favopryl genom tiderna är helt klart en skateboard.
När jag vart liten, så vart man ute o lekte

Tror ungdomar idag, inte fattar hur roligt man hade utan teknikprylar! Ta det inte fel, jag älskar teknik.
Men när man ser en mamma ta upp en platta till en tjurig 5åring, ja då har det gått för långt.

Min första skateboard fick när jag var tio år, en i plast
På den lärde jag mig balans o att åka. Sen fixade jag en egen i trä, med bra kullager o mjuka fina hjul.

Nu i vuxen ålder, har jag en longboard Som jag använder än idag.

Rättstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Svår fråga, men det måste nog ändå bli SNES! Så jäkla mycket bra från den tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

smartphone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är inte särskilt gammal.... Men kanske min första processor (en i7 950) och moderkort (den samma som jag fortfarande använder xD).
Jag älskade också min iPhone 3GS (min första smartphone), som är tyvärr länge sedan trasig och kastade.

Permalänk
Avstängd

"Badankan" min lilla husbåt är det som höjt livskvaliteten mest.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Horizontal_Skateboard.jpg/1200px-Horizontal_Skateboard.jpg (Lånad bild)

Min favopryl genom tiderna är helt klart en skateboard.
När jag vart liten, så vart man ute o lekte

Tror ungdomar idag, inte fattar hur roligt man hade utan teknikprylar! Ta det inte fel, jag älskar teknik.
Men när man ser en mamma ta upp en platta till en tjurig 5åring, ja då har det gått för långt.

Min första skateboard fick när jag var tio år, en i plast
På den lärde jag mig balans o att åka. Sen fixade jag en egen i trä, med bra kullager o mjuka fina hjul.

Nu i vuxen ålder, har jag en longboard Som jag använder än idag.

Har nog åkt till och från i 15+år iallafall men på senare år inte haft så mycket tid.

Ska nog börja åka igen för man kan lika gärna åka skateboard istället för att jogga eller något annat tråkigt för motion/träning.

Permalänk
Medlem

Min skäggtrimmer. Ser helt sjuk ut om jag rakar mig.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Min original Gameboy som hängde med överallt i många år, var först kring 2003 som jag skaffade en GBA SP som ny resekamrat för jag blev rädd för stölder och att någon skulle hände med originalet.

Efter 25 (2014) fick den också en retrobrightnin, och har sedan dess fortsatt spelas på då och då

Länk gallieret (shameless selfpromotion

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Måste vara första Sony PSP eller Game Boy Advance. Satan vad jag älskade dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Har nog åkt till och från i 15+år iallafall men på senare år inte haft så mycket tid.

Ska nog börja åka igen för man kan lika gärna åka skateboard istället för att jogga eller något annat tråkigt för motion/träning.

Att åka bräda är bara så skönt. Och kommer det en uppförsbacke så blir det ju lite träning där med

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Min vape är en favvo just nu i alla fall :D.... riktigt najs.

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

Favoritpryl....oj....nu börjar hjärnan gå. Det måste ju vara sånt som man spenderar mycket tid med. Det är ju min laptop. Just nu en beggad Fujitsu Lifebook, den är något som jag använder väldigt mycket. När man var mindre så måste det varit när jag fick min första moderna PC. Det var en Pentium 100 med 14" skärm av mina föräldrar i julklapp. Det var där mitt pc-intresse satte riktig fart.

Sen var ju mopeden jag hade något speciellt också. Det blev en stor frihetskänsla att ha den. En Honda MT5 som farsan och jag plockade ner i smådelar och lackade om. Mörk metallic-lila ram och resten svart med lite motivlack här och var.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Min dj-utrustning

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

56.6k modemet, man blev chockad över hur stor skillnaden var mot 14.4k/28.8k modemet.
Blev bra många fler timmar på olika Bbs'er 😁 För er unga typer, det var vad vi använde innan Internet fanns 😂

Sega Mega drive med dessa två, helt underbart.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Bland det tekniska är det nog en sån här:

Men totalt sett är det nog en sån här sett till antalet timmar och entusiasmen när jag hållit i den. Rätt många ersättare har det blivit under åren. Kände att jag var tvungen ta med hela annonsen för att få den rätta känslan

(Väl medveten om att det inte är en datorkomponent dock men den motsvarade beskrivningen väl och är mycket retro )

Permalänk
Medlem

Ja på den tiden var det absolut det. Har plöjt ner många timmar på Mega Driven. I nutid skulle jag nog säga min Iphone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

56.6k modemet, man blev chockad över hur stor skillnaden var mot 14.4k/28.8k modemet.
Blev bra många fler timmar på olika Bbs'er 😁 För er unga typer, det var vad vi använde innan Internet fanns

Nä, internet fanns faktiskt, bara lite svårt att nå för de flesta

Minns att jag körde denna ett tag för att ändå få till det, har bestämt för mig att det var 56k modem som gällde vid det laget men kan minnas fel.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Internet_Adapter

Edit:

Men BBSer var nice, själv hängde jag mest på Bomb The Base om jag minns rätt.

Nostalgifest

https://www.youtube.com/watch?v=yFPAjoc11Lk

Permalänk
Medlem

Som så många andra här har jag har alltid varit en tekniknörd och mängden prylar man införskaffat genom åren gör det svårt att på rak arm utnämna favoriten. Men om jag måste välja någonting nu i skrivande stund så måste det nog bli Nintendo 8-bit (NES). En spelkonsol jag kommer behålla så mina framtida barn får uppleva sann spelglädje. Dess grafikkrets med 2kB VRAM klarar av att mata ut en upplösning på 256x240, vilket är allt man behöver.

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS