Vad är er favoritpryl genom tiderna?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min pilbåge med stålspetspilar som jag av någon obegriplig anledning fick köpa för morsan då jag var 12 år.
Hade mycket kul med den och kompisarna och ska vara jävligt glad att alla undkom skador då denna skulle testas på alla möjliga och omöjliga sätt.😄

Permalänk

Nikon D700. Fantastiskt fint byggt kamera utan massa konstigheter som om man kan fotografera levererar exceptionellt bra bilder.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Kobo Glo tror jag. Haft i rätt många år nu. Inte snabb men ögonen ansträngs inte nämnvärt av att läsa på den, den har egen belysning så man slipper lampa och batteriet håller ännu riktigt länge.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

mitt magnavox odessey från 1971 tror jag, tänk att spela med "overlays" istället för grafik, awsome

Permalänk
Medlem

Min IPad Pro 12.9

Permalänk
Medlem

Den här har man tillbringat många timmar framför tv´n med.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Spelmässigt blir det PS2:an, blev många timmar Ratchet & Clank, Jak & Dexter och Ty the tasmanian tiger på den

Vill nästan köpa en PS4 bara för att köra de nya Ratchet & Clank-spelen som kommit men känns lite dyrt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Min C64, som ligger i garaget sedan länge. Den gör jag mig inte frivilligt av med, och inte heller tillhörande diskettstationer, monitor, TAC-2:or m.m.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vette fasiken om det finns någon speciellt pryl som jag har fäst mig vid genom åren.

Har växt upp med datorer dvs PC och de har ju bytts ut med jämna mellanrum. Samma sak med telefoner och smartphones. Aldrig varit någon konsolgamer, enda "konsolen" jag någonsin ägt är en PSP.

Så, om jag får nominera en stationär PC som en "pryl" så är det nog min favorit Även fast jag idag har laptop + hybrid laptop/tablet + smartphone så spenderas det absolut mest tid framför min stationära PC.

Permalänk
Avstängd

Morakniven, den släpper jag inte ifrån mig då är man handikappad.

§1 trams
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Måste säga Iphone har med den överallt och byter var 24 månad till en ny.. som tvåa blir det Ipad min bäste vän på bussen.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

@lan Jag har faktiskt en par sånna (som du tog en bild av) liggande i garderoben

Permalänk

Jag fick super nintendo med donkey kong 2 nör jag fyllde 7. Spenderat många timmar framför det. Hitta alla dessa DK-coins alltså...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt BTO Plusdeck2c från Conrad.se som är en kassettspelare för PC'n.
Köptes 2006 (12år sedan) och fungerar felfritt ännu, har konverterat hundratals kassetter till MP3 och WAV genom åren, lagade en fjäder i spelaren för ett år sedan och den har inte klagat mer.

Permalänk

Riskokare! ... .. eller? .. *ahem* I see myself out.

Permalänk
Medlem

Hands down. Mamma!

Permalänk
Medlem

PC:n. År efter år..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Logitech UltraX Premium Keyboard. Inne på min andra och gillar verkligen låga tangenter.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

1. Måste vara min första hemdator som var en Commodore C128.
2. HTC Vive
3. Amiga 500
4. Yamaha DT 50
5. Trumpcard (HDD till Amiga 500)

Permalänk
Medlem

Svår fråga. Bli nostalgisk skulle jag inte bli men tror jag lagt ner mer timmar än annat på logitch comfort cordles keaybord. Jag har tre och ett är bara för reservdelar idag. Fattas lite märken och då tom jag undrar vad den skriver så byter man batterier så för att se till att det är jag som skriver fel. Hade ett trådat innan vad som hände med det vet jag inte. Minnet sviker. Men de tangetborden har gått länge. Nu kör jag ifs usb på dem men körde ps2 och det andra fungerande extraknäcker på retroburken via ps2.

Edit:
kan vara ganska nostalgisk av mig men dessa tangentbord med host host ergonomi har jag fastnat lite för. Har ett MS som inte ska vara med på listan över favoriter. Typ 3-kay roll ower (beror på delen man skriver på, segmenterad i tre delar, ibland bara 2) så bromsar inte på din Barton 2500+ med ett sådant MS om du spelar NFS, för då har släpper någon av de andra knapparna.

Favoritprylen måste nog egentligen vara min nyckelring går inte ofta hemifrån utan fjäderstål.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Det måste bli datorn, vad vore livet utan den

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vilken pryl har ni älskat högt över allt annat och vägrat släppa, för att just den var så bra? Vilken har bitit sig fast i ditt liv, trots uppdaterade versioner så fäste du dig vid just denna?

Barndomsvän och länge använd väckarklocka!

Gärna bilder, gärna nostalgi! Ta fram era prylar, mojänger och minnen ur gömslena!

Villen nostalgikick! Den bilden fick mig att åka tillbaka till mellanstadiet.
Den ”pryl” jag inte skulle släppa är en cd-skiva (fast nu på Spotify). Men det är nog 85 procent nostalgi och 15 procent att den var så bra.
Joshua Tree av U2. Minns att vi på en engelsklektion till och med fick läsa texten till en av låtarna. Enda gången min engelsklärare överraskade mig (positivt, that is).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

I lite yngre år visserligen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MX518, testat många i hopp om att man kan byta ut den men har bara inte hittat nån som sitter så bekvämt i min hand.

Som tur är behöver jag inte leta längre då den nu kommer släppas pånytt igen med förbättrade intärna komponenter, alternativt Nixeus Revel Fit som verkar något bättre eftersom de skalat ner vikten en aning som är det enda jag hade ändrat på själv oxå.

Andra saker måste helt klart vara min hörlurar/förstärkar combo (M-Audio Q40 tillsammans med en digiZoid ZO2.1 analog hörlursförstärkare/EQ). Sitter liksom ett smäck för min smak, testat flertal upp till 10x dyrare lurar (hörlursfantast som man är med en fokus på EDM stil av musik, hardstyle speciellt). Även testat en nyare version av hörlursförstärkaren av samma tillverkare men jag går alltid tillbaka till den gamla beprövade kombon i slutändan då allt låter "rätt" liksom.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
SpelClockers

alltså JAAA vilken nostalgi!!! Speciellt den första bilden!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Min ”Jonas of Sweden” potatisskalare. Den är helt underbar - jag vet inte hur jag skulle klara min vardag utan den... Bortsett från att jag skulle köpa en till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

alltså JAAA vilken nostalgi!!! Speciellt den första bilden!

Jaa, har erfarenhet av båda (inte själv men kompisar/släktingar), båda leksakerna ägde på sin tid helt klart.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Game boy pocket (min var röd) var helt jävla underbar att ha på rasterna i skolan. Spelade mest Pokémon med en kompis som hade blå och jag röd såklart
Kan säga att vi hade roligare på resan till Liseberg med att spela pokémon i bussen dit än vad vi hade på själva liseberg

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Det får bli mina portabla musikspelare pre smartphone eran. Hade en Sony Walkman modell större med en del fina funktioner som auto reverse så man slapp byta sida på kassetten och tror den hade dubbla aux och riktigt bra batteritid. Den tog mig förbi hela cd-spelare perioden då jag var rätt nöjd och att en alldeles för stor enhet som inte klarade av att skakas samtidigt fungerade inte när man gick på mellanstadiet och cyklade runt i byn hela dagarna. Sen blev det minidisc då jag först köpte en billig Sharp mt270h som ligger kvar i en låda och sen blev det en riktigt snygg Sharp ds8/9 som tyvärr inte finns kvar.
När mp3 spelarna kunde hålla mer än ett album utan att kosta som fan så skaffade jag några sånna. Sista spelaren innan jag tillslut gav med mig och skaffade spotify och emigrerade musikupplevelsen till min smartphone var en Cowon S9. En underbar pryl, snygg och elegant, enkel men ändå kraftfull.