Permalänk

PSU RMA fraktkostnad

Mitt gamla nätaggregat slutade fungera efter nästan 7 år i tjänst. Fyllde i en support ticket hos Corsair som godkändes. Jag ska nu skicka iväg produkten till Nederländerna för att sedan få en ny enhet. Problemet ligger i att fraktkostnaden är skyhög i förhållande till vad produkten kostade när jag köpte den (över 40%). Jag undrar nu om det är möjligt att Corsair kan stå för den avgiften istället?

Tack för svar

Jonathan

Ticket: #762952

Permalänk
Medlem

Har varit i samma sits som du och valde att inte skicka iväg nätaggregatet då jag redan skaffat ett nytt och inte ville ha ytterligare kostnader.

Om inget har ändrats så tror jag inte att corsair kommer att stå för den kostnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Det är så det brukar funka när man inte längre har möjligheten att lämna tillbaka kortet från butiken/handlaren man köpte dem ifrån. De betalar sällan frakten, och om de gör det är det goodwill från dem.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det borde gå att köra garantiärendet via butiken?

Iallafall om jag tolkar detta rätt:

citat:
"Respektive tillverkares garantivillkor gäller, minimum 1 år samt upp till tillverkares angivna garantiperiod beroende på produkt."
"Alla garantier som specificeras på är giltiga i Sverige och i de fall där produkten behöver skickas till tillverkare utanför Sverige åtar sig Inet AB att bekosta frakt och utföra eventuellt administrativt arbete. "

@LearningExperience
@jensvo

la till saker
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av LearningExperience:

Mitt gamla nätaggregat slutade fungera efter nästan 7 år i tjänst. Fyllde i en support ticket hos Corsair som godkändes. Jag ska nu skicka iväg produkten till Nederländerna för att sedan få en ny enhet. Problemet ligger i att fraktkostnaden är skyhög i förhållande till vad produkten kostade när jag köpte den (över 40%). Jag undrar nu om det är möjligt att Corsair kan stå för den avgiften istället?

Tack för svar

Jonathan

Ticket: #762952

Är i samma sits som du och funderar på att struntar i att skicka, inte värt det besväret

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Det borde gå att köra garantiärendet via butiken?

Iallafall om jag tolkar detta rätt:

citat:
"Respektive tillverkares garantivillkor gäller, minimum 1 år samt upp till tillverkares angivna garantiperiod beroende på produkt."
"Alla garantier som specificeras på är giltiga i Sverige och i de fall där produkten behöver skickas till tillverkare utanför Sverige åtar sig Inet AB att bekosta frakt och utföra eventuellt administrativt arbete. "

@TheMrjonte
@jensvo

Det där låter väldigt bra om det stämmer. Hade köpt ny PSU om bara budgeten tillät för att slippa detta krångel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Det borde gå att köra garantiärendet via butiken?

Iallafall om jag tolkar detta rätt:

citat:
"Respektive tillverkares garantivillkor gäller, minimum 1 år samt upp till tillverkares angivna garantiperiod beroende på produkt."
"Alla garantier som specificeras på är giltiga i Sverige och i de fall där produkten behöver skickas till tillverkare utanför Sverige åtar sig Inet AB att bekosta frakt och utföra eventuellt administrativt arbete. "

@TheMrjonte
@jensvo

Det där lät grymt bra från Inet. Brukar inte tycka de är så märkvärdiga men det där är bra kundservice.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Uppdatering: Skickade iväg nätagget till Inet efter att ha pratat med deras support. Om allt går som det ska så behöver jag inte betala för någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LearningExperience:

Uppdatering: Skickade iväg nätagget till Inet efter att ha pratat med deras support. Om allt går som det ska så behöver jag inte betala för någonting.

Gött mos!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av LearningExperience:

Uppdatering: Skickade iväg nätagget till Inet efter att ha pratat med deras support. Om allt går som det ska så behöver jag inte betala för någonting.

Det är när man får problem som de visar sitt rätta värde, alla är beredda att sälja till oss, men inte alla ställer upp, när det krånglar.
Snyggt jobbat Inet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av LearningExperience:

Uppdatering: Skickade iväg nätagget till Inet efter att ha pratat med deras support. Om allt går som det ska så behöver jag inte betala för någonting.

Löste de sig med nätagget? Annars skicka ett PM till mig så hjälper jag dig.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in nätagget till Inet Sisjön för återvinning när jag var där och handlade nya delar,
orkade helt enkelt inte hålla på med att skicka fram o tillbaka.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jensvo:

Jag lämnade in nätagget till Inet Sisjön för återvinning när jag var där och handlade nya delar,
orkade helt enkelt inte hålla på med att skicka fram o tillbaka.

För att vara tydlig, med återvinning, menar du att du bytte ut det mot ett fungerande?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

För att vara tydlig, med återvinning, menar du att du bytte ut det mot ett fungerande?

Nej, inget byte då jag inte hade kvar något kvitto.
Jag hade en godkänd RMA från Corsair men tyckte inte jag sparade mer än 100-200kr att skicka tillbaka så jag struntade i det.

"Hello Jens,

Your RMA has been approved for a standard RMA. Your ticket # is 756751.

Once it has been received, we will ship out the replacement. You can view the current status of your RMA by checking the RMA Status tracker located at the top of your ticket."

Permalänk
Medlem

Låter märkligt.
Jag hade ett Fractal Design agg som gav upp efter 4 år, efter kontakt med Inet så betalade dom returfrakten och skickade ut ett helt nytt.
Inget krångel och allt gick väldigt smidigt.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av 20kr:

Låter märkligt.
Jag hade ett Fractal Design agg som gav upp efter 4 år, efter kontakt med Inet så betalade dom returfrakten och skickade ut ett helt nytt.
Inget krångel och allt gick väldigt smidigt.

TS saknar kvitto, även om Inet tar emot garantiärenden från kunder med kvitto, vill de nog inte hantera sådant för de som kanske köpt agget på Elgiganten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |