SweClockers Meet & Geek i Linköping 2018

Permalänk
Inaktiv

Alltså...det här måste jag ju gå på. Sweclockers på bästa ölstället i stan.
Sign me up! (Hamburgare vill jag äta)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon42512:

Alltså...det här måste jag ju gå på. Sweclockers på bästa ölstället i stan.
Sign me up! (Hamburgare vill jag äta)

Vad kul! Vi ses den 28 september!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja anmäla mig.

Dragen svampburgare.

Visa signatur

Undvik människor.

Permalänk
Medlem

Jag vill anmäla mig om det finns plats kvar!
Vill äta hamburgare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Jag vill anmäla mig om det finns plats kvar!
Vill äta hamburgare!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Har jobbat i branschen tidigare så passar på att skjuta ett par frågor:

1. Vilken råvara tycker du är bäst på Klompen? (inkl. skötsel)
2. Bakas brödet på plats och/eller bakas det av en bagare?
3. Hur många kockar arbetar under ett vanligt kvällspass?

Bonus: Om du fick ändra på något (realistiskt) vad skulle det vara?

Cool!

1. Svår fråga, inte tänkt på det i detalj tidigare. Många saker vi får in är riktigt roliga eftersom så mycket som möjligt är lokalt och närodlat. (När första sparrisen kommer in för året, jag gillar inte ens sparris i vanliga fall men den kan man äta rå, så krispig, söt och god!) Mycket av köttet är riktigt gött med, ett tag körde vi på en vilträtt med varierande detaljer, vad som fanns hemma för stunden, t.ex. dovhjortsfilé, rådjur, älg, med mera. Men, för att svara korrekt och inte bara ge ett alltför diplomatiskt svar så får det vara hästen. Jag hade aldrig ätit häst innan men djäklar! En hästfilé stekt till perfektion är riktigt svårt att klå.

2. Kockarna bakar fruktbröd och fröknäcke som bjuds på i restaurangdelen*, hamburgebröd och surdegsbröd kommer dagligen från ett lokalt bageri. (Ronaldo's bageri inne i stan)
*(bjuds vanligtvis på i restaurangdelen. Vill inte lova eller garantera att det kommer bli av när vi dundrar in ett gäng på 40+ pers samtidigt. Kommer vara nog att göra för stackarna ändå!)

3. Två, max tre. Brukar vara en person som kör prepp på dagen, så på fredag-lördag stannar de och hjälper till med service till kanske 20:00. Vanliga dagar alltid två på kvällen. Hoppas innerligt de bunkrat upp ordentligt inför 28:e! Vi brukar aldrig ha bokningar på mer än 20-25 pers, rätt säker på att vi inte haft 30+ sedan jag började jobba, så får se hur detta går.

Bonus!
Efter att ha jobbat där såpass länge har jag som tur är redan fått ändra på en hel del. Mest småsaker och detaljer, men sådant som gör jobbet lättare för oss och trevligare för gästen. Som svar får jag säga något som jag krigat för länge, men som aldrig riktigt blivit av, då det har bytts inköpare flera gånger under tiden jag varit där, är ett större och bättre vintage-utbud på öl. Det finns en del lagrat och "coolt", men i min mening inte nog. Det är en väldigt svår satsning, både plats- och pengamässigt, men det finns nog med intresse från gästerna att bygga upp ett riktigt respektabelt lager. En del populära öl som man vet blir riktigt bra med tiden köps in några kollin om året, för att lagras i minst X antal år. Sedan när man har lite äldre kan man börja släppa lite av varje årgång så de riktigt intresserade kan köra en vertikalprovning. Klompen firar 10 år nu i höst och jag ser inte att det kommer ha dött ut om ytterligare 10 år (ifall inget drastiskt skulle ske) så en sådan satsning skulle ge ett riktigt respektabelt rykte och verkligen sätta Klompen på kartan som inte bara ett ställe med OK öl, utan en av Sveriges ledande ölbarer. (Vilket med tiden skulle få många bryggare att känna till stället och erbjuda mer små batcher och unika produkter, vilket bara blir en god spiral uppåt)

Det kanske blev lite väl detaljerade svar, men men!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SmilEy:

Jag skulle vilja anmäla mig.

Dragen svampburgare.

Skrivet av Faffa:

Jag vill anmäla mig om det finns plats kvar!
Vill äta hamburgare

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av moreempty:

Jag vill anmäla mig om det finns plats kvar!
Vill äta hamburgare!

Hjärtligt välkomna! Nu är det bara 2 platser kvar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är det bara 9 dagar kvar!!! Har fixat med priser till quizen nu, mer om detta nästa vecka. Tror att jag och @emilakered kan åstadkomma underverk med frågorna i en Linköpingsquiz.

Vi har två tomma stolar som behöver fyllas och tänkte be er om hjälp med det, istället för att jag gör en push på framsidan eller Facebook. Känner ni nån SweC-medlem som kan tänkas vara intresserad? Tipsa om denna tråd och säg åt dem att anmäla sig!

För er som anmält intresse och behöver lämna återbud börjar det bli läge nu. De Klomp vill ha vår beställning senast måndag för att kunna förbereda köket för ett så pass stort sällskap som vi blir.

@MrShizzle @Louwsy Shroom @zeroGamer @Danahl @tobberman @Ascor @Alotiat @riiga @Nautilus011 @Axelmarc @Calathea @MrMasj @Wifi @fincken @Yaana @Teknekt @Tobi the Dobi @nisse007 @Sebban84 @hunden @Freezer64Pro @xR34ct @whaleoak @harrak @Cheers @Zegrod @Penguin_SWE @Uzanar @mommen @Hatesunday @Shinzou @Krune @Silverhome @bmr @engywook @Loxus @SmilEy @Faffa @moreempty

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu är det bara 9 dagar kvar!!! Har fixat med priser till quizen nu, mer om detta nästa vecka. Tror att jag och @emilakered kan åstadkomma underverk med frågorna i en Linköpingsquiz.

Vi har två tomma stolar som behöver fyllas och tänkte be er om hjälp med det, istället för att jag gör en push på framsidan eller Facebook. Känner ni nån SweC-medlem som kan tänkas vara intresserad? Tipsa om denna tråd och säg åt dem att anmäla sig!

För er som anmält intresse och behöver lämna återbud börjar det bli läge nu. De Klomp vill ha vår beställning senast måndag för att kunna förbereda köket för ett så pass stort sällskap som vi blir.

@Zixxel @BurningMan @zeroGamer @Danahl @tobberman @Ascor @Alotiat @riiga @Nautilus011 @Axelmarc @Calathea @MrMasj @Wifi @fincken @Yanaa @Teknekt @Tobi the Dobi @nisse007 @Sebban84 @hunden @Freezer64Pro @xR34ct @whaleoak @harrak @Cheers @Zegrod @Penguin_SWE @Uzanar @mommen @Hatesunday @Shinzou @Krune @Silverhome @bmr @engywook @Loxus @SmilEy @Faffa @moreempty

Tiden går både snabbare och långsammare än man kan tro när man väntar på något trevligt. Passar på att dela tråden på fejjan då jag har några lokala SweClockare där som ev. kan vara sugna.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Ska se om jag lyckas jag med någon från jobbet.

@Jacob jag har bytt nick från Penguin_Swe till Penguin om du vill uppdatera listan!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HoboCop:

Tiden går både snabbare och långsammare än man kan tro när man väntar på något trevligt. Passar på att dela tråden på fejjan då jag har några lokala SweClockare där som ev. kan vara sugna.

Grymt! Enda kravet är att man är medlem på SweClockers och delar vårt gemensamma intresse.

Skrivet av Penguin:

Ska se om jag lyckas jag med någon från jobbet.

@Jacob jag har bytt nick från Penguin_Swe till Penguin om du vill uppdatera listan!

Ändrat!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Har försökt byta arbetspass med flera kollegor men inget resultat...
Ni får försöka ha roligt utan mig...
/aka Bussovic på Discorden

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob:

Nu är det bara 9 dagar kvar!!! Har fixat med priser till quizen nu, mer om detta nästa vecka. Tror att jag och @emilakered kan åstadkomma underverk med frågorna i en Linköpingsquiz.

Vi har två tomma stolar som behöver fyllas och tänkte be er om hjälp med det, istället för att jag gör en push på framsidan eller Facebook. Känner ni nån SweC-medlem som kan tänkas vara intresserad? Tipsa om denna tråd och säg åt dem att anmäla sig!

För er som anmält intresse och behöver lämna återbud börjar det bli läge nu. De Klomp vill ha vår beställning senast måndag för att kunna förbereda köket för ett så pass stort sällskap som vi blir.

@Zixxel @BurningMan @zeroGamer @Danahl @tobberman @Ascor @Alotiat @riiga @Nautilus011 @Axelmarc @Calathea @MrMasj @Wifi @fincken @Yanaa @Teknekt @Tobi the Dobi @nisse007 @Sebban84 @hunden @Freezer64Pro @xR34ct @whaleoak @harrak @Cheers @Zegrod @Penguin_SWE @Uzanar @mommen @Hatesunday @Shinzou @Krune @Silverhome @bmr @engywook @Loxus @SmilEy @Faffa @moreempty

Såg att jag har flest skrivna inlägg av allihop (+ att du stavat fel på Yaanas användarnamn)

Nu ska jag bara svälja den sociala ångesten också, även om jag ser fram emot detta 😅

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bussović:

Har försökt byta arbetspass med flera kollegor men inget resultat...
Ni får försöka ha roligt utan mig...
/aka Bussovic på Discorden

Tråkigt! Kommer fler tillfällen

Skrivet av anon42512:

Såg att jag har flest skrivna inlägg av allihop (+ att du stavat fel på Yaanas användarnamn)

Nu ska jag bara svälja den sociala ångesten också, även om jag ser fram emot detta 😅

Tack, fixade till Yaanas användarnamn nu.

Det där släpper nog på plats ska du se!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr lämna återbud också, finns en chans att jag har möjlighet att dyka upp efter 21 men vill inte boka en plats som någon annan kanske vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu är det bara 9 dagar kvar!!! Har fixat med priser till quizen nu, mer om detta nästa vecka. Tror att jag och @emilakered kan åstadkomma underverk med frågorna i en Linköpingsquiz.

Vi har två tomma stolar som behöver fyllas och tänkte be er om hjälp med det, istället för att jag gör en push på framsidan eller Facebook. Känner ni nån SweC-medlem som kan tänkas vara intresserad? Tipsa om denna tråd och säg åt dem att anmäla sig!

För er som anmält intresse och behöver lämna återbud börjar det bli läge nu. De Klomp vill ha vår beställning senast måndag för att kunna förbereda köket för ett så pass stort sällskap som vi blir.

@Zixxel @BurningMan @zeroGamer @Danahl @tobberman @Ascor @Alotiat @riiga @Nautilus011 @Axelmarc @Calathea @MrMasj @Wifi @fincken @Yaana @Teknekt @Tobi the Dobi @nisse007 @Sebban84 @hunden @Freezer64Pro @xR34ct @whaleoak @harrak @Cheers @Zegrod @Penguin_SWE @Uzanar @mommen @Hatesunday @Shinzou @Krune @Silverhome @bmr @engywook @Loxus @SmilEy @Faffa @moreempty

Måste fixa med en leverans som kommit in sent på jobbet nästa vecka så måste tyvärr lämna återbud. Väldigt tråkigt eftersom jag hade sett fram emot en grym fredagskväll. Istället blev det jobb
Hoppas verkligen att ni gör detta fler gånger, eller är detta sista?

Permalänk

Kul! Jag kommer gärna. Burgare för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ascor:

Måste tyvärr lämna återbud också, finns en chans att jag har möjlighet att dyka upp efter 21 men vill inte boka en plats som någon annan kanske vill ha.

Tråkigt! Men du är välkommen efter 21 om du hinner, jag planerar vara kvar i stan till ~2-tiden.

Skrivet av Alotiat:

Måste fixa med en leverans som kommit in sent på jobbet nästa vecka så måste tyvärr lämna återbud. Väldigt tråkigt eftersom jag hade sett fram emot en grym fredagskväll. Istället blev det jobb
Hoppas verkligen att ni gör detta fler gånger, eller är detta sista?

Det här är sista. Någonsin. Nej då, vi kommer köra fler träffar framöver! Vi får se om "nästa" gång i regionen blir i Linköping eller någon annan närliggande stad.

Skrivet av astrolite:

Kul! Jag kommer gärna. Burgare för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Varmt välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@zerogamer @Tobi the Dobi @mommen @Shinzou Vi, eller rättare sagt De Klomp, har stött på patrull med hjortlägg. Det finns inte hos leverantör och köttet byts därför ut med vildsvinslägg. Det är alltså fortfarande vilt, men mindre hjort och mer svin. Är det okej eller vill ni göra en ändring? Skickar in beställningen innan lunch imorgon.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Grisigt värre!
Det ska funka finfint för mig

Skrivet av Jacob:

@zerogamer @Tobi the Dobi @mommen @Shinzou Vi, eller rättare sagt De Klomp, har stött på patrull med hjortlägg. Det finns inte hos leverantör och köttet byts därför ut med vildsvinslägg. Det är alltså fortfarande vilt, men mindre hjort och mer svin. Är det okej eller vill ni göra en ändring? Skickar in beställningen innan lunch imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@zerogamer @Tobi the Dobi @mommen @Shinzou Vi, eller rättare sagt De Klomp, har stött på patrull med hjortlägg. Det finns inte hos leverantör och köttet byts därför ut med vildsvinslägg. Det är alltså fortfarande vilt, men mindre hjort och mer svin. Är det okej eller vill ni göra en ändring? Skickar in beställningen innan lunch imorgon.

Det blir bra för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av Jacob:

@zerogamer @Tobi the Dobi @mommen @Shinzou Vi, eller rättare sagt De Klomp, har stött på patrull med hjortlägg. Det finns inte hos leverantör och köttet byts därför ut med vildsvinslägg. Det är alltså fortfarande vilt, men mindre hjort och mer svin. Är det okej eller vill ni göra en ändring? Skickar in beställningen innan lunch imorgon.

Okey, då kör vi vildsvin istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack för era svar! Drar iväg beställningen idag så Klompen kan börja preppa inför vårt besök.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig gärna till träffen! För att följa normen så tar jag också gärna en hamburgare.

Permalänk
Inaktiv

Inte för att det är svårt att hitta...men säg till om någon behöver ledsagning ^^

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Wasp:

Jag anmäler mig gärna till träffen! För att följa normen så tar jag också gärna en hamburgare.

Nämen, välkommen!

Skrivet av anon42512:

Inte för att det är svårt att hitta...men säg till om någon behöver ledsagning ^^

Det ligger faktiskt ett fåtal hundra meter från stationen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu så, bara två dagar kvar! Har mailat med De Klomp under dagen och fått reda på hur våra bord kommer ställas upp: fyra bord för 6 pers, ett för 10 pers och ett för 8 pers. Vi råkar vara just 42 till antalet och är därmed fullbokade!!!

Jag och @emilakered är i full gång med att arbete på världens mest (minst) seriösa quiz, medan @JonasT ser fram emot ett avbrott från testerna av olika Geforce RTX 2080 Ti och RTX 2080 för att istället äta hamburgare och ha en trevlig kväll.

Vi ses på Klompen.

@MrShizzle @Louwsy Shroom @zeroGamer @Danahl @tobberman @riiga @Nautilus011 @Axelmarc @Calathea @MrMasj @Wifi @fincken @Yaana @Teknekt @Tobi the Dobi @nisse007 @Sebban84 @hunden @Freezer64Pro @xR34ct @whaleoak @harrak @Cheers @Zegrod @Penguin @Uzanar @mommen @Hatesunday @Shinzou @Krune @Silverhome @bmr @engywook @Loxus @SmilEy @Faffa @moreempty @astrolite @WaspCustoms

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu så, bara två dagar kvar! Har mailat med De Klomp under dagen och fått reda på hur våra bord kommer ställas upp: fyra bord för 6 pers, ett för 10 pers och ett för 8 pers. Vi råkar vara just 42 till antalet och är därmed fullbokade!!!

Jag och @emilakered är i full gång med att arbete på världens mest (minst) seriösa quiz, medan @JonasT ser fram emot ett avbrott från testerna av olika Geforce RTX 2080 Ti och RTX 2080 för att istället äta hamburgare och ha en trevlig kväll.

Vi ses på Klompen.

@Zixxel @BurningMan @zeroGamer @Danahl @tobberman @riiga @Nautilus011 @Axelmarc @Calathea @MrMasj @Wifi @fincken @Yaana @Teknekt @Tobi the Dobi @nisse007 @Sebban84 @hunden @Freezer64Pro @xR34ct @whaleoak @harrak @Cheers @Zegrod @Penguin @Uzanar @mommen @Hatesunday @Shinzou @Krune @Silverhome @bmr @engywook @Loxus @SmilEy @Faffa @moreempty @astrolite @WaspCustoms

Be Jonas att ta med ett 2080Ti så kan jag göra testerna åt honom, mot att kortet får bli linköpingsbo

Ni ska ju inte behöva göra aaaallt arbete!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Pax på att sitta bredvid @Calathea!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner