Göra trådbundna hörlurar trådlösa?

Permalänk
Medlem

Göra trådbundna hörlurar trådlösa?

Jag har ett par Sony MDR-1A som jag är jättenöjd med men har börjat tröttna på sladden och kikat på lite trådlösa alternativ. Jag känner att jag inte vill lägga en förmögenhet på ett par hörlurar och beställde därför ett par XB650BT som fått goda omdömen men läste senare om att det tydligen finns BT-adaptrar som t.ex. BTunes.

Är det någon som har testat något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag trivs väldigt bra med mina nuvarande lurar och att kunna göra dem trådlösa vore guld värt med tanke på att den trådlösa versionen kostar uppåt 5K.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för tipset men tanken är att göra mig av med kabeln helt. På dessa hörlurar kan man nämligen koppla ur sladden helt och då vore det smidigt med en adapter som bara kan pluggas i. Jag bifogar en bild som kanske kan illustrera vad jag menar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tack för tipset men tanken är att göra mig av med kabeln helt. På dessa hörlurar kan man nämligen koppla ur sladden helt och då vore det smidigt med en adapter som bara kan pluggas i. Jag bifogar en bild som kanske kan illustrera vad jag menar.

http://app.m-cocolog.jp/t/typecast/626287/528169/show_image/nobnak.cocolog-nifty.com/photos/uncategorized/2015/07/05/mdr1a.jpg

Du behöver ju ha någon form av förstärkare och ett batteri som driver denna, så det funkar ju inte riktigt att stoppa i något som är i storleken av en 3.5mm-plugg, om det är något sådant du tänker. Det är möjligt att det finns mindre alternativ än FiiO BTR1 men den är ju inte enorm. En kort kabel och dubbelhäftande tejp eller ett buntband så blir ju lurarna trådlösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Du behöver ju ha någon form av förstärkare och ett batteri som driver denna, så det funkar ju inte riktigt att stoppa i något som är i storleken av en 3.5mm-plugg, om det är något sådant du tänker.

Det är väl just det som är tanken med BTunes, att man bara laddar 'dongeln' och därmed får en helt trådlös lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz