Intresse för förbokningar av SweClockers-prylar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Xeno88:

Om det finns en bild på hur det kommer att se ut samt att det står vad det är tillverkat av (vid t.ex. kläder) så ser jag inget problem med detta.

Om det blir aktuellt med förbokningar kommer jag se till att all information om produkten finns tillgänglig. Designen ska således vara spikad och klar. Däremot kanske vi inte har det första provtrycket ännu (eller motsvarande).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Är det rätt produkt så varför inte. Löparbyxor hade jag förbokat tre par av direkt. Tänk vad nice, i silverfärgad reflex SWECLOCKERS. Och COM i orangefärgad reflex! Från höft till vaden!

Nej men som sagt, rätt typ av merch så varför inte, svettband, snapbacks, halskedjor. Underlättar det för er och oss så är det ju win-win med frakttid när det väl beger sig.

Är det kläder och accessoarer så får redaktionen stå för manekäng-delen så man ser hur det sitter/ser ut på kroppen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tröjan på bilden är riktigt ful. Skulle aldrig spendera pengar på den. Hade det varit tröja utan motivet hade det varit en helt annan sak

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av AMD-FX:

Tröjan på bilden är riktigt ful. Skulle aldrig spendera pengar på den. Hade det varit tröja utan motivet hade det varit en helt annan sak

Hehe tack, det är ju precis därför det finns en poäng med förbokningar. Då kan vi känna av intresset redan på förhand och slipper sitta med massvis av prylar på lager som kanske inte blir sålda.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Självklart

Har redan flera ställen som jag köper igenom som detta i system,

MEN det dom alla har gemensamt är att tydliga bilder på produkten du köper.
Dvs det du ser på bilen är det du köper, inga förändringar.

Men är hundra procent positiv.

"host" svart t-shirt som bara säger Sweclockers i orange "host"

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Jag har köpt många t-shirts som trycks ca 2 veckor efter att man beställt från tjänster som t.ex. Qwertee.

Där har de tydliga bilder och storlekar. Blir ju lite långsamma leveranser, men du får en toppenprodukt. Så är designen färdig, kan jag utan problem köpa en t-shirt som inte "finns på hyllan".

Permalänk

Jag hade kunnat tänka mig köpa en eller annan produkt från webbshoppen, men inte som det ser ut just nu.

Grejerna som är ute just nu ser mer eller mindre horribla ut, kanske ni ska satsa på att få era designer något bättre..

Permalänk
Medlem

Typ en blandning av kickstarter och massdrop?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Avstängd

Dropshipping används ju för att slippa "eget lager" och skickas då direkt till slutkund. Å andra sidan så skickas det mesta från Kina vilket då kan ta ett par veckor direkt efter beställning. Kontrollera också att materialet är tvättvänligt (dvs., krymper minimalt eller inte alls och att trycket finns kvar efter flera tvättningar).

Om ni vill få tag på andra designers för att lättare kunna ta fram fler designs från olika designers så rekommenderar jag toppsäljarna inom design på Fiverr där "gig-ekonomin" är som störst. Då går det även att beställa så att ni får ensam kommersiell rätt när ni har hittat en "vinnande design".

Den otroliga fördelen här är att ni billigt kan anlita flera olika designers samtidigt vilket ger helt olika stilar då grafisk design är så sjukt "individuellt" i stilen. Även om alla designers mer eller mindre är lika tekniskt duktiga så blir deras konstnärliga uttryck ändå så himla olika.

Att kunna veta att man faktiskt säljer det man köper in är konsten att vara en duktig inköpare hos en grossist!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet. Förbokar inget öht. av ren princip. Förbokningar har gått överstyr på det stora hela.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Är det rätt produkt så varför inte. Löparbyxor hade jag förbokat tre par av direkt. Tänk vad nice, i silverfärgad reflex SWECLOCKERS. Och COM i orangefärgad reflex! Från höft till vaden!

Glöm inte RGB LED.. som ju alla produkter idag har

Permalänk
Avstängd

Min spontana kommentar blir... förbokning? Helt OK! MEN - på villkoren att man i förhand exakt ser vad man kommer att få SAMT hur lång tid jag kan förvänta mig att leveranstiden från bokningen till leveransdatum blir.

Att ni inte vill ligga på lager med osålda produkter som ni inte ens vet om de kommer att bli sålda har jag full förståelse för. Men från köparens sida är det minst lika viktigt att man får bekräftad exakt leveranstid. Samt vad beträffar ex T-shirts att storleken motsvar standardstorlekar vilket jag naturligtvis förutsätter då jag antar att ni anlitar svenska tillverkare/tryckerier.

Permalänk

Ni borde definitivt ta hjälp av medlemmarna när det gäller val av design av produkterna.
Finns väldigt duktigt folk här och som belöning för det vinnande bidraget kan denne få ett gratis exemplar, till exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu är äntligen shoppen öppen! Jag är redan igång och filar på vad vi ska hitta på framöver. En tanke som slagit mig är att dra igång förbokningar av exempelvis nya t-shirtar eller andra typer av produkter, vilket skulle underlätta enormt eftersom vi då undviker många risker/kostnader med lagerhållning och att vissa produkter kanske inte kommer att sälja slut.

Då skulle det också bli lättare att motivera att lägga mer energi på produktutveckling, t.ex. att ta fram en riktigt bra musmatta, eftersom vi redan på förväg vet hur många som kommer att säljas.

Vad tycker ni? Är förbokningar bra eller anus?

Fördelar:

1. Vi undviker risken att en produkt inte säljer och vågar då ta fram fler modeller
2. Vi behöver inte lägga pengar på lagerhållning och kan satsa den slanten på t.ex. design och produktutveckling
3. Vi kan beställa ett exakt antal plagg och undviker att produkter eller storlekar tar slut
4. Fyll på!

Nackdelar:

1. Den som förbeställer får ligga ute med pengar
2. Den som förbeställer kan få vänta ganska länge på leverans
3. Fyll på!

För att undvika missförstånd tror jag det vore bra att förtydliga vad ni menar med förbokningar. Jag antar att det handlar om att "Vi har tagit fram produkt X som kostar Y kronor. Den kommer tillverkas och skickas ut om minst Z antal personer gör en beställning inkl. betalning innan datum W. Om inte kommer produkten ej tillverkas och pengarna betalas tilllbaka senast datum X".

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av improwise:

För att undvika missförstånd tror jag det vore bra att förtydliga vad ni menar med förbokningar. Jag antar att det handlar om att "Vi har tagit fram produkt X som kostar Y kronor. Den kommer tillverkas och skickas ut om minst Z antal personer gör en beställning inkl. betalning innan datum W. Om inte kommer produkten ej tillverkas och pengarna betalas tilllbaka senast datum X".

Det låter som ett vettigt upplägg. Exakt hur det kommer fungera kan variera från produkt till produkt eftersom det ibland även går att producera ganska små upplagor. Poängen är att den som förbokar ska vara garanterad ett exemplar och att vi inte ska beställa mer än vad som går att sälja.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trodde tråden skulle innehålla förslag på sleves, kylvätska, leds o dyl i sweclockers färger men hittar bara t-shirts, musmattor och löparkläder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Trodde tråden skulle innehålla förslag på sleves, kylvätska, leds o dyl i sweclockers färger men hittar bara t-shirts, musmattor och löparkläder

Jag har föreslagit LEDs på allt ovan

Och jag tänkte en custom Noctua fläkt färg... men det är ju typ samma som original, så "klart"

Permalänk
Medlem

Intresserad av en snabb och pricksäker musmatta modell större för pang-pang-lir. Kan sitta på min nuvarande ett tag till bara för att beställa en av er. Musmatta verkar det finnas intresse för överlag. Hur lång tid - mellan tummen och pekfingret - handlar det om? Ett par veckor, månader eller halvår/år?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av REWplayFF:

Intresserad av en snabb och pricksäker musmatta modell större för pang-pang-lir. Kan sitta på min nuvarande ett tag till bara för att beställa en av er. Musmatta verkar det finnas intresse för överlag. Hur lång tid - mellan tummen och pekfingret - handlar det om? Ett par veckor, månader eller halvår/år?

Det är på gång, men kommer dröja ett par månader till leverans. Håll utkik vad som händer om 1-2 veckor.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är på gång, men kommer dröja ett par månader till leverans. Håll utkik vad som händer om 1-2 veckor.

Tack tack, då vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

För att undvika missförstånd tror jag det vore bra att förtydliga vad ni menar med förbokningar. Jag antar att det handlar om att "Vi har tagit fram produkt X som kostar Y kronor. Den kommer tillverkas och skickas ut om minst Z antal personer gör en beställning inkl. betalning innan datum W. Om inte kommer produkten ej tillverkas och pengarna betalas tilllbaka senast datum X".

Ja, något sådant tänker jag också. Det skulle kunna finnas en liten räknare bredvid varje förbokningsprodukt och när den når minimigränsen låses bokningarna och leveransens är säkrad. Det skulle också vara möjligt att sätta en tidsbegränsning och skicka ut ett mejl, ifall gränsen inte nås innan dess, där det står att man kan hoppa av eller stå kvar medan en ny nedräkning börjar.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305