Apple lanserar Iphone XS Max, Iphone XS och Iphone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Snacka om vansinnigt, vad landar ett abonemang på med största lagringen? 1099kr i månaden. Det är ju sjukt!

Skickades från m.sweclockers.com

Nästan som avbetalningen på en liten Aygo.....

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Man ska tydligen kunna ha Dual-sim! YES! Hejdå Honor7

I våra modeller så är det dock esim som gäller.

Sjukt att ingen annan än Tre fixat det.
Någon som vet vad som sitter fast hos dom andra?
Verkar som att som alltså inte är sugna på att tjäna pengar?
Esim borde ju vara en operatörs absolut viktigaste satsning nu, fattar inte att dom vaskar det...

Själv sugen på en LTE Watch nu, men den blir ju obrukbar såvida man inte har tre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Skojar du, eller? En iPhone är ju helt obrukbar utan tillgång till ett Apple ID. Skall de sälja telefonen i delar, eller?

Du kan jailbreaka en stulen iphone via DFU mode. På samma sätt kan du komma förbi en kortläsare som är IMEI låst via EIR registret. Telefonen kommer inte ha fullt ut samma möjligheter som en ny men kommer fungera.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

I våra modeller så är det dock esim som gäller.

Sjukt att ingen annan än Tre fixat det.
Någon som vet vad som sitter fast hos dom andra?
Verkar som att som alltså inte är sugna på att tjäna pengar?
Esim borde ju vara en operatörs absolut viktigaste satsning nu, fattar inte att dom vaskar det...

Själv sugen på en LTE Watch nu, men den blir ju obrukbar såvida man inte har tre...

Liten efterfråga dyrt att utveckla. Det är dock grymt bra att nya iPhone kommer driva på efterfrågan.

Sedan känns 4G förlegat och 5G kommer snart, kanske väljer operatörerna att först uppgradera till esim vid 5G?
Jag ser det som självklart att dessa fysiska simkort kommer att försvinna, men sånt tar tyvärr tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Liten efterfråga dyrt att utveckla. Det är dock grymt bra att nya iPhone kommer driva på efterfrågan.

Sedan känns 4G förlegat och 5G kommer snart, kanske väljer operatörerna att först uppgradera till esim vid 5G?
Jag ser det som självklart att dessa fysiska simkort kommer att försvinna, men sånt tar tyvärr tid.

Jo men det är lite hönan och ägget, telefoner först eller stöd i näten först?
Sen just att typ smartwatch öht inte har vanligt sim borde ju driva på som fasen tycker man.

Även alla möjligheter med esim, man bör ju t ex kunna köpa ett abb till sitt mobila bredband och starta igång 2 min senare på distans.
All hantering med fysiska plastkort försvinner ju också.
Möjligheten till att ha 1,2 eller 100 esim i en lur?

Finns så mkt fördelar stt jag omöjligen förstår argumentet att det inte är efterfrågat.

Givetvis kommer esim ersätta, det förstår väl alla?
Jag frågade mig redan 1999(!) varför man inte byggt bort sim-kortet mot nått elektroniskt, sjukt att det inte är gjort 18 år senare...

Aja, taggar inte dom andra till inom nån månad tror jag faktiskt det kan bli byte till Tre, trots att jag avskyr den operatören. Deras täckning bortom stadskärnor är ett skämt.

Hur som helst lär många svennebananer bli besvikna, sett hur många som helst som är överlyckliga över dual sim, bara grejen att dom inte fattat det tekniska mumbo jumbot med esim, bars hos tre det funkar för tillfället som sagt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av MrMadMax:

Jisses, jag tyckte jag tog i när jag tänkte mig något liknande:

Iphone XS = 999$ = 11499kr
Iphone XS Max = 1099$ = 12499kr
Iphone XR = 749$ = 8495kr

Men det blev alltså:
XS= från 12795kr - till 17195kr
XS Max = från 13995kr - till 18395kr
XR = från 9495kr - till 11395kr

Vem ska man skylla på denna gången... sossarna?

Riksbankens låga räntor kan du skylla på eftersom det har en faktiskt inverkan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

På tal om Copyswede.. kan det verkligen stämma att det inte finns något tak för avgiften på mobiltelefoner? 3 kr per GB står det här: https://www.copyswede.se/elektronikbranschen/produkter-och-er... blir ju i sådana fall 1536 kr bara i kassettskatt! Helt sjukt.

Jag har ingen aning om det finns något tak, men eftersom den finns på hdd också, så borde finnas något eftersom allt har inte copyright. Men visst gör våran moms och övriga avgifter telefonen ganska mycket dyrare än i tex Usa, bättre att jämföra med andra EU länder då du kan importera momsfritt. Tullavgifter har jag inte koll på heller, då jag köper mina telefoner i Sverige pga enkelhet vid reklamationer och kundskyddet vi har i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, min iPhone 7+ får leva kvar ett år till. Gillar iOS men funderar på att gå över till en Nokia med Android.

Lägger pengarna på att köpa mer aktier i Apple istället. Finansiellt korkat att köpa en telefon för 20lax

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Sedan känns 4G förlegat och 5G kommer snart, kanske väljer operatörerna att först uppgradera till esim vid 5G?
Jag ser det som självklart att dessa fysiska simkort kommer att försvinna, men sånt tar tyvärr tid.

4G förlegat låter lite att ta i men hoppas verkligen på e-sim.
Då 4G om det är någorlunda utbyggt ska hålla i snitt 100Mbit i folktäta städer. Nu gör det inte alltid det, men det är vad 4G är gjord för.
Det ska även klara upp till 1Gbit men det får vi aldrig se.

5G har som mål att nå 800 mbit/s in crowded areas.
Borde inte få heta 5G när det kommer om inte 250Mbit är typ minimum vad man får, men tyvärr funkar det inte så. Sen svarstiden blir nästan som fast lina, vilket inte heller skadar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Avstängd

Man får 4st bra android lurar för samma pris som apples top off the line mobil ....altså vilken idiot köper en sån mobil

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

mobiler 4kkr är min smärtgräns (möjligen 5kkr om det är riktigt motiverat).

Aldrig köpt en mobil över 4kkkr och lär inte göra det heller.

Dock köper flesta på avbetalning och då ser man inte hur dyr mobilen faktiskt är (kostar ju "bara" 500/600kr i månaden för få ett äpple på mobilen). Inte att man betalar par tusen mer än om man köpt kontant (i många fall, få tillfällen man får så bra avtal att mobilen bli billigare på avbetalning om man räknar bort abb).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Apples fördel mot Android har alltid varit UX. Där har de varit före och fortsätter vara före. Då spelar det ingen roll om man har mega processor i android, folk köper iphone för bra UX, smidiga integrationer, siri osv.

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot denna lansering så länge nu. För att bevittna vansinniga priser.
Jag älskar tyvärr iOS och kommer fortsätta använda iPhones. Däremot kommer jag ALDRIG köpa XS för priset. Frågan är bara om X sjunker tillräckligt mycket (för mig) eller om jag ska vända mig till en iPhone 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

mobiler 4kkr är min smärtgräns (möjligen 5kkr om det är riktigt motiverat).

Aldrig köpt en mobil över 4kkkr och lär inte göra det heller.

Dock köper flesta på avbetalning och då ser man inte hur dyr mobilen faktiskt är (kostar ju "bara" 500/600kr i månaden för få ett äpple på mobilen). Inte att man betalar par tusen mer än om man köpt kontant (i många fall, få tillfällen man får så bra avtal att mobilen bli billigare på avbetalning om man räknar bort abb).

Har nog aldrig varit med om att mobilen blivit dyrare via abonnemang, jag brukar få avdrag på 3-3500 kr på mobilen mot att jag binder mig att använda det abonnemanget jag ändå skulle haft. Vore rent korkat för mig att inte ta det via abonnemanget.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jauger:

Apples fördel mot Android har alltid varit UX. Där har de varit före och fortsätter vara före. Då spelar det ingen roll om man har mega processor i android, folk köper iphone för bra UX, smidiga integrationer, siri osv.

Apple var klart före när det kommer till UX-design men att påstå at de ligger före idag är inte sant. Android är väldigt välpolerat. Det är därför Apple fokuserar så hårt på hårdvaruteknik nuförtiden. Ingenting är nytt eller speciellt med Apples UX längre.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jauger:

Apples fördel mot Android har alltid varit UX. Där har de varit före och fortsätter vara före. Då spelar det ingen roll om man har mega processor i android, folk köper iphone för bra UX, smidiga integrationer, siri osv.

En högst personlig grej, det där med vad man tycker är ett smidigt UX.

Själv gick jag ifrån iOS för att jag tycker den var ologisk, ej stilren och onödigt nedlåst.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Cult of Apple where you at? Detta kommer bli en liknande sak som med RTX, folk klagar över skyhögt pris men köper ändå för att dom "måste" ha! Vilket i sin tur kommer lede till att företagen kommer fortsätta med sina sinnessjuka prissättningar för att vi konsumenter är så naiva och hjärntvättade.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Vad som är ännu sjukare är hur många människor som kommer ignorera sin ekonomiska verklighet och bedöma att det är en prislapp de är ok med att betala varje månad för att få denna tingest i sin "ägo" och all den lycka och framgång den ska bringa dem.

"Du tingest!"

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Haha, kommer ihåg alla iPhone fanatiker som sa att man aldrig kan ha en större telefon än 4".

De lär vara lite ledsna nu med tanke på skärmstorlekarna på dessa nya iPhones

haha,

samtidigt så när min X pajjade 2ggr på två veckor så köpte jag en SE, och den levererar nice. både i formfaktor och kvalitet.. visst lite buggigt när man skriver mail som borde skrivits på dubbla a4.. men det är skillnad på att kunna arbeta med en hand osv..

samtidigt överväger jag en note9 eller kombinationen mindre mobil och platta

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Har nog aldrig varit med om att mobilen blivit dyrare via abonnemang, jag brukar få avdrag på 3-3500 kr på mobilen mot att jag binder mig att använda det abonnemanget jag ändå skulle haft. Vore rent korkat för mig att inte ta det via abonnemanget.

Då har du tur i så fall har sällan sett bra priser (om det inte är black friday eller liknande), i normala fall har jag inte sett bra erbjudanden.

Nu kör jag med abb som är riktigt billigt och företaget säljer inte mobiler. Så ska jag ta avbetalning blir det ränta

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

En högst personlig grej, det där med vad man tycker är ett smidigt UX.

Själv gick jag ifrån iOS för att jag tycker den var ologisk, ej stilren och onödigt nedlåst.

Jag kan bara hålla med. Nu har jag aldrig ägt en iOS-enhet själv, men varje gång jag tvingas använda en blir jag bara förbannad. Jag tycker det är svårt att hitta inställningar, de känns utspridda lite överallt och ofta går det inte att göra det man vill.

Apple gör för det mesta bra hårdvara (förutom notchen som är döful), men mjukvaran har ibland endel att önska.

Permalänk
Medlem

Vilken absolut horribel namnsättning, Jobs måste rotera i sin grav nu... Märks att Apple innebos av marknadsmänniskor och ekonomer nu och den sköna minimalism som Jobs strävade efter är som bortblåst. Min nuvarande X är nog den sista iPhone jag kommer använda då jag börjar tröttna, köpte Apples grejer för att de var stilrena, enkla, fungerande och det kändes som att man fick nåt som var värt nåt ett tag. Nu luddrar de ut sin egen marknad med en massa fjamsmodeller med dåliga namn och försämrar användarupplevelsen. Har aldrig haft så mycket problem med Apples produkter som med deras senaste Macbooks och Sierra, både hårdvarumässigt och buggigt OS.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av mrpijey:

Vilken absolut horribel namnsättning, Jobs måste rotera i sin grav nu... Märks att Apple innebos av marknadsmänniskor och ekonomer nu och den sköna minimalism som Jobs strävade efter är som bortblåst. Min nuvarande X är nog den sista iPhone jag kommer använda då jag börjar tröttna, köpte Apples grejer för att de var stilrena, enkla, fungerande och det kändes som att man fick nåt som var värt nåt ett tag. Nu luddrar de ut sin egen marknad med en massa fjamsmodeller med dåliga namn och försämrar användarupplevelsen. Har aldrig haft så mycket problem med Apples produkter som med deras senaste Macbooks och Sierra, både hårdvarumässigt och buggigt OS.

Apple har blivit en sådan ikonisk modesymbol nu som utstrålar din status i samhället. Lite som att köpa Versace eller liknande.

Vi behöver en seriös utmanare bara, inte en som bara har förmågan att kopiera, ni vet vilket företag jag pratar om. Jag har faktiskt tilltro till de kinesiska bolagen som satsar på prismässigt vettiga telefoner med bra funktionallitet. De behöver bara satsa mer på R&D.

Apple är själva epicentrum för dekadens och dumhet som råder just nu

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ja, är det något jag alltid förundrats över så är det Apples namnsättning på uppföljare av saker.
Det känns alltid lite kortsiktigt.

Ta the new Ipad (ipad 3) eller Apple Watch Series 1 (som är apple watch 1,5 eller 2 beroende på hur man ser det).

Men det blir nog en Xs vad det lider, telefonerna lever ju i 3-4 år för mig och brukar kunna sälja dom för någon tusing efter det. Håller värdet bättre än någon annan dator jag haft.

Kul att Apple tar upp delar av presentationen runt miljötänk och hur deras produktion går till, det är få tillverkare som pratar om detta idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Du kan jailbreaka en stulen iphone via DFU mode. På samma sätt kan du komma förbi en kortläsare som är IMEI låst via EIR registret. Telefonen kommer inte ha fullt ut samma möjligheter som en ny men kommer fungera.

Den typen av jailbreak har inte existerat på många år. Typ iOS9 som senast om inte ännu äldre.

Permalänk
Medlem

Here we go again....

Permalänk
Medlem

Iphone e död, iaf när Samsung X med sin vikbara skärm släpps senare i år. Om det nu stämmer, har ju väntat sen 2012 på skiten

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Det börjar bli löjliga priser över 18 tusen för den dyraste är löjligt. Även hjärndöda fanboys borde fatta att det inte håller längre, när resten av marknaden går åt andra hållet, billiga telefoner med så mycket funktioner som möjligt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Lego Master

Alltså...tack men nej tack.
Jag tyckte jag tog i rejält när jag cashade min Galaxy S8 för runt 8000kr. Men 10kkr extra? Aldrig. Inte ens om jag får den som arbetstelefon, det är ju bara löjligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Det börjar bli löjliga priser över 18 tusen för den dyraste är löjligt. Även hjärndöda fanboys borde fatta att det inte håller längre, när resten av marknaden går åt andra hållet, billiga telefoner med så mycket funktioner som möjligt.

Fast en bas iPhone är inte mkt dyrare än när den lanserades, en 3GS 16GB kostade ca 7000 när den släpptes. Och 2009 så låg dollarn på ca 8 kronor nu ligger den på 12. 9kronor.

I Xr hittar du ju en mängd funktioner som räcker långt, sen har du sannolikt support i 5-6 år och/eller kan sälja den vidare för en bra slant när du ska uppgradera.

Fick hjärnsläpp