Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Battlefield V bra eller dåligt?

Hittade ingen tråd på detta!

Men vad tycker folk om betat för battlefield V. Har lagt ner cirka 4 timmar på det hittils och har lite blandade åsikter faktiskt.

Gillar ni vilket håll Dice går med denna serien eller är det helt åt skogen?
Vad behöver göras om eller tänkas över när det kommer till gameplay?
Efter 2 timmars lir, vad kände ni? Bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1529276-spela-battlefi...

Tycker det var rätt skoj. sist jag tyckte BF var kul var typ i bf3.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra.
Men dumt att skapa för mycket uppfattning i en beta.

Permalänk
Medlem

Underhållande, men min dator orkar inte riktigt med ens på låga inställningar.

Permalänk
Avstängd

Tycker att spelkänslan är helt okej, möjligen att det känns rörigt ibland.

Samtidigt tråkigt att dom mer och mer går ifrån Battlefield känslan, jag tyckte det var charmigt när samtliga fordon hade landningsbanor och parkeringsplatser. Att direkt bli inkastad i ett flygplan som redan är i luften är alldeles för arkadigt för min smak, gillar det inte alls.

Permalänk
Medlem

Bra.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Helt okej synd bara att Frostbite motorn är så glitchig och buggig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra, men mycket beror på kartorna. Norge-banan är värdelös på grund av att den är för öppen och därmed dukar upp ett smörgåsbord för alla snipers.

Optimeringen är dock verkligen under all kritik och kräver alldeles för mycket i jämförelse med hur snyggt det är. Något jag anser vara konstigt med tanke på hur Battlefront 2 flöt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenati:

Tycker att spelkänslan är helt okej, möjligen att det känns rörigt ibland.

Samtidigt tråkigt att dom mer och mer går ifrån Battlefield känslan, jag tyckte det var charmigt när samtliga fordon hade landningsbanor och parkeringsplatser. Att direkt bli inkastad i ett flygplan som redan är i luften är alldeles för arkadigt för min smak, gillar det inte alls.

Tror det är mkt för att vad som ofta hände var att om du förlorade en luftstrid så var det väldigt enkelt att bevaka startbanan så du aldrig kom upp i luften igen.

Permalänk
Medlem

Inte testat det men av allt jag sett blir detta riktigt bra!

På förhand var det en del ändringar jag trodde skulle bli riktigt bra och än så länge verkar det mycket riktigt så. Tex 3D spotting som är typ väck och den artificiella spridningen på skotten också för att nämna något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygplanet:

Tror det är mkt för att vad som ofta hände var att om du förlorade en luftstrid så var det väldigt enkelt att bevaka startbanan så du aldrig kom upp i luften igen.

Det är inte värre än att göra fiendens bas till en no fly zone. Vill man så kan man hitta lösningar på allt.

Som det är nu så spawnar ju flygplanet dessutom på samma plats varje gång så om vi pratar bevakning så går det att göra även i Battlefield 5.

Permalänk
Medlem

Sammanfattningsvis: Jag tycker DICE är inne och petar runt i för många spelmekaniker på en gång, samtidigt som de inte verkar veta själva hur de vill att spelet ska vara. Det är en stark varningssignal.

Istället för att förverkliga en vision som spelarna kan få uppleva så verkar de ha fullt upp med att skruva till lite här och lite där bara för att få mekaniken att fungera ok. Slutresultatet riskerar att bli ett malande "meh" där ingenting är minnesvärt.

Permalänk
Medlem

Rörelserna känns snabbare, lite mer fps spels känsla eller vad man ska säga. Vilket är positivt! Kommer nog bli roligt ett tag iaf

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk
Medlem

Verkar kul men flygplanen flyger alldeles för lågt och långsamt känns ju som de flyger förbi i 50kmh.
Men har inte hunnit flyga ännu så kanske känns bättre när man själv flyger.
Har bara hunnit köra narvik och den är helt okej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenati:

Det är inte värre än att göra fiendens bas till en no fly zone. Vill man så kan man hitta lösningar på allt.

Som det är nu så spawnar ju flygplanet dessutom på samma plats varje gång så om vi pratar bevakning så går det att göra även i Battlefield 5.

Ja, men nu kan du manövrera direkt istället för att det tar, vadå, 20 sekunder att lyfta, under vilka någon kan i princip garanterat skjuta ihjäl dig.

Permalänk
Medlem

Eftersom de censurerar ord "White man" så kommer EA och Dice inte få några pengar längre från denna "White man".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygplanet:

Ja, men nu kan du manövrera direkt istället för att det tar, vadå, 20 sekunder att lyfta, under vilka någon kan i princip garanterat skjuta ihjäl dig.

Som sagt, gör man fiendens bas till en no fly zone dvs en zon man inte får träda in i så går det inte att bli ihjälskjuten.

Permalänk
Medlem

censureringen borde ju funka så att de andra ser stjärnor när någon skriver nått dumt ord, men inte den som skriver. På det sättet blir det svårare för toxic users att försöka stava sig förbi filtret.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Jag spelade tyvärr aldrig öppna betan (antar att den är över nu). Jag tyckte att alphan var platt... det var en rätt bra shooter, men det fanns inget som direkt kändes BF för mig. Det var snyggt, men saknade totalt någon form av känsla för min del. Tanken var att ge det en ny chans med betan och ny karta... men nä. Det känns som de gett upp helt, inte ens nya kartor verkar de vilja göra.

Följer JackFrags och Stodeh och har kikat på deras videos istället, inget som gett mig det minsta sug på att återvända, tyvärr. Blir första BF som jag inte köper dag ett som det ser ut just nu. Jag tror dock att om spelet hade hetat något helt annat och inte varit utgivet av EA och utvecklat av DICE (men det hade varit exakt samma spel), så tror jag nog det både hade tagit mots bättre och sålt mer.

Nåja, det är en bit kvar och jag är ganska säker på att det kommer komma minst en beta till.

Skrivet av Zargoz:

Eftersom de censurerar ord "White man" så kommer EA och Dice inte få några pengar längre från denna "White man".

Skickades från m.sweclockers.com

Om du baserar hela dina spelköp på en chattbotts automatiserade cencursystem, som är under utveckling känns det som det blir svårt att att inte köpa helt fel spel ideligen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är väldigt snyggt men själva spelkänslan känns inte riktigt som ett andra världskrigs spel. Sen tycker jag det är bara tråkigt när båda lagen använder samma vapen, britter och tyskar Narvik 1940 40% av alla soldater springer runt med en STG-44.

Permalänk
Medlem

Tycker de var kul! dom behöver fixa lite till relese men de e ju de man ha beta till

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Det är ett bra spel som belönar bättre spelare mer än något annat BF spel tidigare.
Kulorna går verkligen dit vapnet siktar istället för att bli randomiserade.
Deras vision om ett mer skill baserat spel som slutar hålla spelarna i handen med fullt ammo, 3D spotting och HP auto reg klingar perfekt med mig. Men troligen inte med majoriteten av dom mer casual CODifierade spelarna.

Problemet är bara att spelet kommer vara ofärdigt på release, återigen.
Optimering, customization, custom servrar plus andra små features kommer alla senare.

Så ifall man inte kör på Origin Access Premier så gör man sig nog en tjänst att vänta typ 3-6 månader.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Om du baserar hela dina spelköp på en chattbotts automatiserade cencursystem, som är under utveckling känns det som det blir svårt att att inte köpa helt fel spel ideligen.

Ja för det stora hela handlar just om denna censur..

Får se om de kvinnliga spelarna kan rädda BFV..tror de var några här på Swec som sade att den feminina spelsidan var gigantisk i Battlefield-serien..

Aja får se om kvinnorna kan rädda detta BFV.

Just nu är ju BFV katastrofal i förbokningar.. vissa experter tror att BFV går i samma öde som Titanfall 2 i popularitet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men jag känner precis som för BF1 jag fasnar inte alls för de olika vapen som fins. Installerade betan och spelade ett par timmar sen gick jag tillbaka till BF4.
¨
Sen gillade jag inte att alla klasser kan heala och att man fick så lite ammo...Varför ska jag lira medic om alla kan använda self heal?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nä, battlefieldserien började gå utför iom BF3 och det har knappast blivit bättre sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Sammanfattningsvis: Jag tycker DICE är inne och petar runt i för många spelmekaniker på en gång, samtidigt som de inte verkar veta själva hur de vill att spelet ska vara. Det är en stark varningssignal.

Istället för att förverkliga en vision som spelarna kan få uppleva så verkar de ha fullt upp med att skruva till lite här och lite där bara för att få mekaniken att fungera ok. Slutresultatet riskerar att bli ett malande "meh" där ingenting är minnesvärt.

Precis så. Dice försöker blidka oss äldre Battlefield-fans men också locka till sig fler anhängare. Det blir ett identitetslöst och rörigt spel som blandar olika inriktningar på ett sätt jag inte klarar av att uppskatta.
Eller så är jag bara för gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om du baserar hela dina spelköp på en chattbotts automatiserade cencursystem, som är under utveckling känns det som det blir svårt att att inte köpa helt fel spel ideligen.

Då jag inte är rasist så kan jag inte med och stödja ett företag som censurerar ett visst ras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Verkar kul men flygplanen flyger alldeles för lågt och långsamt känns ju som de flyger förbi i 50kmh.
Men har inte hunnit flyga ännu så kanske känns bättre när man själv flyger.
Har bara hunnit köra narvik och den är helt okej.

Flyga gick otroligt segt, nu e jag ju van vid jetplan från bf3/4 så de e ju en viss skillnad men va lixom ingen känsla i de :/

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Avstängd

Tror man får komma ihåg att Dice är ett minne blott, EA styr skutan nu och då får man nog räkna med att spelet också blir allt annat än det som var grundskälen till att Battlefield 1942 blev så populärt.

Det är lite som när morsan gjorde köttbullar, man kan inte utgå ifrån att mamma scans köttbullar är lika goda bara för att det påstås att en mamma tillverkat dem.

Permalänk
Medlem

För egen del handlar det helt och hållet om hur pass bra de lyckas med sitt Battle Royale-läge. Jag har väl spenderat ett par timmar i betan, inga mängder med timmar men jag tycker ändå att spelet rullar på fint och det är skoj.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se