Permalänk
Medlem

Retro-PC (Pentium 233 MMX)

En gång för länge sedan fanns det en tanke att man skulle ställa i ordning en lite 'modernare' retro-PC, men efter X antal år får man erkänna sig besegrad och inse att intresset stannade på tankestadiet. Därför får nu ni ädla SweClockare en chans istället att göra maskinen rättvisa när jag inte iddes själv!

Jag tar absolut inget ansvar för funktion eller skick på datorn men den startar, kondensatorerna ser bra ut, den är hel och ren. Skulle rekommendera att slänga hårddisken åt pipsvängen och stoppa in IDE CF-adapter istället. Kunde boota Puppy Linux från CD-ROM så läsaren verkar också schysst. Jag bytte CMOS-batteri eftersom det av någon underlig anledning var stendött. Thanks Obama!

Det är iaf en periodskön (sent 90-tal typ) beige Pentium 233 MMX med 64 MB RAM. Nåt slags ATi grafikkort sitter i, och den har hårddisk, floppy, CD-ROM, modem, nätverkskort, ljudkort. (Skulle smaka med en Voodoo2'a i denna!)

Burken finns i Östersund, väger ca 13 kg så ta ev. frakt i åtanke om ni är intresserade.

Någon som är sugen? Ingen aning vad den kan vara värd så kör hårt!
Lägg bud här i tråden, skicka helst inte PM.

Tråkiga annonsdetaljer: betalning helst via Swish men kan väl diskuteras vid behov, jag säljer till vem jag vill, om jag vill, när jag vill, avbryter försäljning utan förvarning när jag så önskar och all makt åt Tengil, vår befriare.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@dpanter: Bjuder 250 + frakt

Permalänk
Medlem

Tackar, bra start!
Ska åka till utlandet en sväng om dryga veckan så hoppas lite försiktigt avsluta annonsen innan dess, men det kan bli efteråt också. Senast avslut mån 10 sep oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjan_84:

@dpanter: Bjuder 250 + frakt

Enkel seger!
Avslutar härmed annonsen så ordnar vi detaljerna privat.