Google Pixel 3 avtäcks den 9 oktober

Permalänk
Melding Plague

Google Pixel 3 avtäcks den 9 oktober

Den 9 oktober håller Google ett evenemang i New York, där de väntas avtäcka nästa generations Pixel-modeller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hatar den där flärpen med stor passion. Bra att man kan gömma den.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Egentligen är mjukvaran det viktigaste för min del, så Pixel är attraktiv på grund av det. Men koimmer inte köpa ny mobil innan ett 7nm chip sitter i dem, jag kan vänta. Typ Snapdragon 855 eller Kirin 980 eller Samsungs variant. Preliminära läckta siffror visar på en bra höjning av prestandan.

Permalänk
Medlem

En månad kvar. Kom igen nu Google, släpp dessa telefoner i Sverige också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Jag hatar den där flärpen med stor passion. Bra att man kan gömma den.

Flärpen är hur grym som helst när man såklart döljer den. Man använder den då för statussymmboler.
Så när jag köper mobiler så vill jag ha:
1: Heltäckande skärm, hur blir det med ljudet?
2: Färp som går att dölja

Resten är ointressanta mobiler i högre prisklasser, det får vara väldigt speciella orsaker som de är stryktåliga är en Blackberry eller något.
Mobiler med flärp som ej är dolda skär sig i mina ögon, jag klarar ej av det. Bara se figur 2. Det finns vissa som just nu tycker det är snyggt, men det handlar nog om mode. Återkom om 5år och ha en simulerad flärp på er heltäckande display.

Permalänk
Medlem

Tycker det tråkigaste med Googles telefoner att det gör precis som alla andra, att det ska vara priser runt 8K. Förut var ju telefonerna även mycket prisvärda.
Gillar att få uppdateringarna först. Men tycker att deras priser blivit för höga.
Sitter tyvärr kvar sen länge med min Nexus 5x:en.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av sukero:

Tycker det tråkigaste med Googles telefoner att det gör precis som alla andra, att det ska vara priser runt 8K. Förut var ju telefonerna även mycket prisvärda.
Gillar att få uppdateringarna först. Men tycker att deras priser blivit för höga.
Sitter tyvärr kvar sen länge med min Nexus 5x:en.

Kan ju tipsa om att köpa förra årets modell, då får man mycket bang for the buck så att säga.
Köpte själv en Pixel (1) häromdagen och den är snabbare i operativet än de nya flaggskeppen.
Riktigt bra bilder tar den också.

Så att köpa Pixel 2 när 3an släpps är nog ingen dum idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sukero:

Tycker det tråkigaste med Googles telefoner att det gör precis som alla andra, att det ska vara priser runt 8K. Förut var ju telefonerna även mycket prisvärda.
Gillar att få uppdateringarna först. Men tycker att deras priser blivit för höga.
Sitter tyvärr kvar sen länge med min Nexus 5x:en.

Nokias mobiltelefoner tycker jag verkar vettiga. De finns i ett bra prisspann med flera modeller och som jag förstått är de flesta eller alla ren Android och får uppdateringar mycket snabbt.

Permalänk

Hoppas denna har bättre konkurrensmässig hårdvara. Blev ganska besviken när 2an släpptes.

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls deras design och utformning.
Och nokia verkar gå rutten med curved screen, då tar jag heller Samsung om jag måste ha en med curved.

Trist där inte finns eller verkar komma någon mobil man känner att oj denna vill jag ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag hatar den där flärpen med stor passion. Bra att man kan gömma den.

Samma sak här! Ett estetiskt elände (är förvånad att det var Apple som startade den skittrenden). 🤬

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

En månad kvar. Kom igen nu Google, släpp dessa telefoner i Sverige också!

Hoppas också på det. Var förvånad att de inte släppte 2:an här, iom. att 1:an redan var på plats.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Kan ju tipsa om att köpa förra årets modell, då får man mycket bang for the buck så att säga.
Köpte själv en Pixel (1) häromdagen och den är snabbare i operativet än de nya flaggskeppen.
Riktigt bra bilder tar den också.

Funderar på att köpa Pixel XL (1:an) till min dotter (är bara 11 år, och vill inte lägga 10 papp på en telefon som barn ändå har sönder), men hört lite blandat med rapporter om hur väl det fungerar med Pie 9.0. Inte alla var direkt positiva.

Har du kört på det ett tag, och vad är din upplevelse av 1:an uppgraderad till 9.0 (hastighet/lagg, värme, batteritid)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Pixel XL 1 har samma storlek på skärmen som Pixel 3 som inte är XL. Skärmarna fortsätter växa.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hoppas också på det. Var förvånad att de inte släppte 2:an här, iom. att 1:an redan var på plats.

Tyckte det också var väldigt udda. Men de verkar släppa Pixel telefonerna i de länder där Google Assistant stöds, och med tanke på att det fick stöd nu i år här i Sverige så kanske vi även ser dessa telefoner här sålda direkt från teleoperatörerna?

Skrivet av dagas:

Pixel XL 1 har samma storlek på skärmen som Pixel 3 som inte är XL. Skärmarna fortsätter växa.

Pixel 3 har även enl. läckorna en mycket mindre bezel vilket bör göra telefonen mindre än Pixel XL (1), även om de har lika stor skärm!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Pixel XL 1 har samma storlek på skärmen som Pixel 3 som inte är XL. Skärmarna fortsätter växa.

Dock så är det en 18:9 skärm på Pixel 3 och en 16:9 på Pixel 1 XL vilket gör att de inte är samma storlek på skärmarna även om de har nästan samma tum-storlek (5,4" mot 5,5")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Egentligen är mjukvaran det viktigaste för min del, så Pixel är attraktiv på grund av det. Men koimmer inte köpa ny mobil innan ett 7nm chip sitter i dem, jag kan vänta. Typ Snapdragon 855 eller Kirin 980 eller Samsungs variant. Preliminära läckta siffror visar på en bra höjning av prestandan.

Kanske kommer Honor Magic 2 med kirin 980 till Europa om vi har tur.
https://www.mobil.se/nyheter/honor-magic-2-och-honor-play-de-...

Såg presentationen live på knackig engelska som var lite svår att förstå men det lät i alla fall som att den släpps under 2018 i Kina.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Funderar på att köpa Pixel XL (1:an) till min dotter (är bara 11 år, och vill inte lägga 10 papp på en telefon som barn ändå har sönder), men hört lite blandat med rapporter om hur väl det fungerar med Pie 9.0. Inte alla var direkt positiva.

Har du kört på det ett tag, och vad är din upplevelse av 1:an uppgraderad till 9.0 (hastighet/lagg, värme, batteritid)?

har haft en pixel 1 sen ett halvår tillbaka (128gb silver, den lilla). XL är samma prestandamässigt.

Inga problem varken med 8.1 som den kom med eller 9.0 som den kör nu.

Många har problem men det är garanterat deras "miljö" dvs appar och annat som ställer till det. Att göra uppgraderingar från 8.0 till 9.0 över 1-2 års tid är inte vidare för en mobil.

Så ja, det är ett bra köp! Älskar Pixel 1'an för den är så nätt - hade en u11 före och den var för stor, denna är mer som en iphone 6-7-8.

gör allt jag vill och batteritiden är inte sämre än nån annan telefon jag haft senaste 3 åren, klarar en aktiv arbetsdag med råge. Nu kan jag dock inte tala för vad ett barn använder den till, spel osv lär ju köra slut på alla telefoner tämligen fort.

betalade 2500 kr för min så det var verkligen värt det!

Kommer dock köpa en Pixel 3 om den kommer till sverige.

Permalänk
Medlem

Hade en pixel 2 xl ett tag, underbar telefon med magisk kamera. Tyvärr så behöver jag dual sim för att slippa springa runt med två telefoner så det fick bli ett byte till s9+. Helt okej den med. Men hade gärna stannat kvar med Pixel.... Pixel 3 icke XL ser riktigt bra ut men kommer säkert till ett alldeles för högt pris och saknar garanterat dual sim. Så tyvärr google. Mina pengar stannar i plånboken. 3XL går ju bort av uppenbar anledning.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Formen på notchen ser ut som mina dåliga fillets från mina CAD-projekt i gymnasiet

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av martinot:

Funderar på att köpa Pixel XL (1:an) till min dotter (är bara 11 år, och vill inte lägga 10 papp på en telefon som barn ändå har sönder), men hört lite blandat med rapporter om hur väl det fungerar med Pie 9.0. Inte alla var direkt positiva.

Har du kört på det ett tag, och vad är din upplevelse av 1:an uppgraderad till 9.0 (hastighet/lagg, värme, batteritid)?

Nu har ju jag den vanliga modellen, så kan inte svara för XL. Men kan tänka mig att det kanske är lite tuffare att dra runt animationerna iom den högre upplösningen på XL.

Men iaf! Jag har inte upplevt några konstigheter alls, telefonen är rapp som tusan och allt fungerar bra. Jag har även väldigt, väldigt mycket bättre batteritid med min Pixel än jag har med Nexus 6P (med sprojlans nytt batteri) och min LG G6.

Skrivet av Icte:

Pixel 3 har även enl. läckorna en mycket mindre bezel vilket bör göra telefonen mindre än Pixel XL (1), även om de har lika stor skärm!

Sen går det ju inte att jämföra faktiskt storlek på en 18:9 vs 16:9 skärm heller.
Så skulle tippa på att bredden på telefon är densamma, även höjden iom mindre döyta över och under skärmen.

Permalänk
Medlem

Fulare telefon får man ju leta efter ? varför kan inte google låta nån annan tillverkare göra den istället om den ska bli sådär ful ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

En månad kvar. Kom igen nu Google, släpp dessa telefoner i Sverige också!

Med tanke på att assistans släppts här så skulle det vara jäkligt konstigt om dom inte släppte dom här tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@huttala: Absolut, det är väl så man tänker, får ju som du säger mycket "bang för the buck".

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med tanke på att assistans släppts här så skulle det vara jäkligt konstigt om dom inte släppte dom här tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag tycker det också! Får nu hoppas att bl.a. Tele2 tar in dem i sitt sortiment också så att man samtidigt kan passa på att uppgradera sitt abonnemang

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja jag tycker det också! Får nu hoppas att bl.a. Tele2 tar in dem i sitt sortiment också så att man samtidigt kan passa på att uppgradera sitt abonnemang

Jovars, själv blir jag bara glad om den kommer till Sverige officiellt och utan några import strul och nekade garantier krångel och allt vad det nu är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig en update angående Google Chromecast på samma event då den befintliga V2 modellen har gått End-of-life.

Kommer Ultramodellen prissänkas tro?

Permalänk
Inaktiv

Kommer aldrig kunna uppgradera min Nexus 6P. Mobilerna blir sämre och sämre ju mer de apar efter Apple. Ful jäkla läpp, inget 3.5mm uttag och så försöker de alltid göra dom så ömtåliga som möjligt... Helst i glas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sukero:

Tycker det tråkigaste med Googles telefoner att det gör precis som alla andra, att det ska vara priser runt 8K. Förut var ju telefonerna även mycket prisvärda.
Gillar att få uppdateringarna först. Men tycker att deras priser blivit för höga.
Sitter tyvärr kvar sen länge med min Nexus 5x:en.

OnePlus? Köpte sexan häromdagen, 128gb. Kostar mindre än 8 lakan

Sen en ren generell fråga; varför ogillar folket notch?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

OnePlus? Köpte sexan häromdagen, 128gb. Kostar mindre än 8 lakan

Sen en ren generell fråga; varför ogillar folket notch?

Skickades från m.sweclockers.com

en anledning är att människor generellt älskar symmetri.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6