CCP Games förvärvas av Black Desert Online-utvecklaren Pearl Abyss

Permalänk
Melding Plague

CCP Games förvärvas av Black Desert Online-utvecklaren Pearl Abyss

Sydkoreanska Pearl Abyss förvärvar Eve Online-utvecklaren CCP Games för 425 miljoner USD, motsvarande 3,9 miljarder kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nooo

Aja...det var ett bra lopp medan det varade.
Fan att man inte hade råd att åka detta året... tror det lär ha blivit sista chansen.

Permalänk
Medlem

Så länge de inte lägger sig i utvecklingen av EVE Online för mycket så är det inte hela världen men skulle inte förvåna mig om det kommer ut en ny trailer för EVE med halvnakna storbystade kvinnor....

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

de ska byta ut alla rymdskepp mot mechwarriors

Permalänk
Antielefant

Ouch... "sjöröveri" och "utspelar sig i rymden" ska inte existera i samma mening.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BennyZ:

Så länge de inte lägger sig i utvecklingen av EVE Online för mycket så är det inte hela världen men skulle inte förvåna mig om det kommer ut en ny trailer för EVE med halvnakna storbystade kvinnor....

Ja usch, halvnakna storbystade kvinnor är ju det värsta som finns...

Skämt åsido så är det knappast sådant som Pearl Abyss är kända för. De är kända för att ha gjort det snyggaste och kanske mest populära MMO't på senare år, men också för att förstöra samma spel med stora mängder P2W.
Vet inte hur pass P2W Eve Online är idag men det kommer sannolikt bli mer.

Permalänk
Medlem

"CCP Games kommer fortsätta arbeta från sina kontor i London, Reykjavik och Shanghai och ska bidra till Pearl Abyss med sin långa erfarenhet av att ge ut och utveckla spel."

Ja...CCP har ju väldigt bra track-record när det kommer till att utveckla spel... (bortsett från EVE)

But hey, nu kanske vi äntligen får "Walking in stations"

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Spretcher: Vi har ju iaf Captain's quarters, det är alltid något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikwad:

@Spretcher: Vi har ju iaf Captain's quarters, det är alltid något.

De har vi ju inte. Den togs ju bort förra året.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Nu minns jag inte vad det heter, men vad hände med fps spelet som redan fanns? Var väl endast på konsol tror jag (?)
Där de i Eve Online kunde sätta kontrakt som kunde accepteras av spelare på marken, avskyr dock fps på konsol.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

@HC-8315: wtf... haha, där ser man hur ofta den funktionen används...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Ja usch, halvnakna storbystade kvinnor är ju det värsta som finns...

Skämt åsido så är det knappast sådant som Pearl Abyss är kända för. De är kända för att ha gjort det snyggaste och kanske mest populära MMO't på senare år, men också för att förstöra samma spel med stora mängder P2W.
Vet inte hur pass P2W Eve Online är idag men det kommer sannolikt bli mer.

Hoppas alla EVE-spelare ser fram emot p2w kamouflagefärg för skeppen och "pet magnets" som man kan köpa för 120kr styck, som samlar loot och man dessutom kan para ihop med varandra för en RNG-chans att få en något starkare magnet i utbyte mot att de gamla magneterna dör. För det är så magneter fungerar

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Tror ändå det kan bli bra CCP hade helt klart inte nog med resureser för att göra det de vill med EVE åtminstone om man ska se hur det har gått med att göra det lite mera som StarCitizen..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på att Paradox ska göra något med sin Whitewolf IP de färväravade från just CCP, de har ju bra sammarbete med Obsidian Entertainment (luktar uppköp där framöver) Men tvivlar på de har ekonomin att göra en AAA tittel av det vilket jag önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Ja usch, halvnakna storbystade kvinnor är ju det värsta som finns...

Skämt åsido så är det knappast sådant som Pearl Abyss är kända för. De är kända för att ha gjort det snyggaste och kanske mest populära MMO't på senare år, men också för att förstöra samma spel med stora mängder P2W.
Vet inte hur pass P2W Eve Online är idag men det kommer sannolikt bli mer.

p2w?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcenicx:

Ouch... "sjöröveri" och "utspelar sig i rymden" ska inte existera i samma mening.

Varför inte?

Rymdpirater är en grej, även i EVE.

Permalänk
Medlem

Avslutade mitt eve-konto för bara en månad sedan, så kanske duckade man en kula där.

Skall bli intressant och se hur spelarbasen förhåller sig till detta. Inte det mest förlåtande utav spelare kan man jue lugnt påstå

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Avslutade mitt eve-konto för bara en månad sedan, så kanske duckade man en kula där.

Skall bli intressant och se hur spelarbasen förhåller sig till detta. Inte det mest förlåtande utav spelare kan man jue lugnt påstå

samma här, känns som jag slutade i rätt stund. injectors var redan en cancer på progression systemet men med va bdo är så anar jag katastrof. må min nyx vila i frid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

P2w = "pay to win", t.e.x om man kan köpa premiumammunition som gör 50% extra skada, och endast finns (praktiskt) tillgänglig för riktiga pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av AdoringFan:

Varför inte?

Rymdpirater är en grej, även i EVE.

Jag är medveten, när jag slutade spela EVE hade jag spelat i fem år, men det var snarare att rymdpirater inte ägnar sig åt sjöröveri.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Eve online är redan till stor del P2W i och med att man kan köpa skill points och ingame valuta för riktiga pengar. Därav kan man köpa sig till stora fördelar för riktiga pengar redan som det är just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niczo:

Hoppas alla EVE-spelare ser fram emot p2w kamouflagefärg för skeppen och "pet magnets" som man kan köpa för 120kr styck, som samlar loot och man dessutom kan para ihop med varandra för en RNG-chans att få en något starkare magnet i utbyte mot att de gamla magneterna dör. För det är så magneter fungerar

Det kom redan när de tog in folk från EA, så tåget har gått. Nu inväntar vi bara lootboxes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jag är medveten, när jag slutade spela EVE hade jag spelat i fem år, men det var snarare att rymdpirater inte ägnar sig åt sjöröveri.

Precis. De ägnar sig åt rymdröveri.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Eve online är redan till stor del P2W i och med att man kan köpa skill points och ingame valuta för riktiga pengar. Därav kan man köpa sig till stora fördelar för riktiga pengar redan som det är just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har uppenbarligen inte spelat EVE.

Fast ska vi använda ditt argument så är WoW också P2W då du kan köpa ingame valuta lagligt via Blizzard.
Du kan ju även köpa boosts inne i spelet för både guld och riktig valuta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse Laserman:

Precis. De ägnar sig åt rymdröveri.

Fast eve är ju mer submarines in space än något annat xd.

Permalänk

Tack och hejdå till ett riktigt bra spel!

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du har uppenbarligen inte spelat EVE.

Fast ska vi använda ditt argument så är WoW också P2W då du kan köpa ingame valuta lagligt via Blizzard.
Du kan ju även köpa boosts inne i spelet för både guld och riktig valuta.

Du har uppenbarligen inte heller spelat EVE då du inte känner till att skillsystemet ger en enorm fördel för de som har hög skill point även om det är logaritmisk inlärningskurva. Samt att skepp går åt som smör om man ska bli en bra spelare och därav får en enorm fördel om man köper skepp (isk) för riktiga pengar. I wow kan du också köpa födel med guld men den är extremt minimal då det finns väldigt få boe items och att köpa maxlevel ger inte mycket.
I EVE kan du köpa både skills och officer items m.m.. Är inte det P2W så vet jag inte vad man ska räkna som P2W.

Vist finns det en hel del som är beroende på skicklighet i EVE men då kan man nästan klassa alla P2W som något annat eftersom de oftast alltid försöker att göra så att du inte alltid vinner om du lagt stora pengar på spelet.

Att man kan köpa stor fördel i EVE för riktiga pengar är det inte något snack om. P2W FTW.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att höra.

Började spela Eve Online 2003, spelade nog i ca 5 - 7 år så var längesedan jag slutade spela det. Blev för mycket när de började pusha för att man skulle ha flera karaktärer.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Du har uppenbarligen inte heller spelat EVE då du inte känner till att skillsystemet ger en enorm fördel för de som har hög skill point även om det är logaritmisk inlärningskurva. Samt att skepp går åt som smör om man ska bli en bra spelare och därav får en enorm fördel om man köper skepp (isk) för riktiga pengar. I wow kan du också köpa födel med guld men den är extremt minimal då det finns väldigt få boe items och att köpa maxlevel ger inte mycket.
I EVE kan du köpa både skills och officer items m.m.. Är inte det P2W så vet jag inte vad man ska räkna som P2W.

Vist finns det en hel del som är beroende på skicklighet i EVE men då kan man nästan klassa alla P2W som något annat eftersom de oftast alltid försöker att göra så att du inte alltid vinner om du lagt stora pengar på spelet.

Att man kan köpa stor fördel i EVE för riktiga pengar är det inte något snack om. P2W FTW.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ca 10 års erfarenhet av EVE men ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

P2w = "pay to win", t.e.x om man kan köpa premiumammunition som gör 50% extra skada, och endast finns (praktiskt) tillgänglig för riktiga pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet vad p2w står för, kan dock inte se det i bdo.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"