Fjällräven billig webshop--fake?

Permalänk
Medlem

Fjällräven billig webshop--fake?

https://www.lowrieclassic.com/

50-60% rea på fjällräven som sällan reas.

För bra för att sant väl?

Permalänk
Medlem

Japp, helt klart fejk. Säljer bara Fjällräven, men har flera loggor längst ned på sidan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Ja, det ser ut som en vanlig låtsasbutik och jag kan inte se något som tyder på att den skulle vara äkta. Det finns t.ex. ingen som helst information om företaget, det enda sättet att kontakta dem är via ett formulär, etc.

Permalänk
Medlem

Min mor hittade den sidan för ett tag sedan och bad mig köpa en ryggsäck åt henne. Läste igenom lite information de hade på sin sida och blev inte imponerad. Köp inte därifrån.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Fjällräven har i princip aldrig rea förutom i sin egna butik, naturkompaniet och sin outlet i Örnsköldsvik.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowrieclassic.com:

We are a professional and reliable online shopping center providing a variety of hot selling products at reasonable prices and shipping them globally. As a global online store, lowrieclassic.com has developed long lasting ties with factories, distributors and warehouses throughout the wholesale community. Eliminating unnecessary costs and delivering the lowest possible prices to customers worldwide, our aim is to make every one of our customers can access to their favorite products with the lowest price. We understand every customers have different needs about the prices and the quality of the products, so the prices of our products are set are based on the different quality of our products. We are committed to making every customers are able to buy what they really need when they are in lowrieclassic.com , and enjoy shopping time.

lowrieclassic.com offers excellent, comprehensive customer service every step of the way. Before you order, make real time inquiries through use of our live chat. Once you’ve made a purchase, our customer service representatives are always on-hand to answer questions through our website’s easy to use ticket system. Shop with confidence and save with lowrieclassic.com !

We use DHL, EMS and UPS, etc. to deliver the products to major destinations, such as the US, Europe and Australia, in just a few days, which makes it convenient for your to get your wholesale orders. We have been focusing on combining the best quality, the latest style together with the lowest prices on lowrieclassic.com. We’ve always been trying our best to provide our customers with pleasing online shopping experience. We know that qualities, prices, shipping time, customer service are what you concern about most. Thus, we attach great significance to all these four factors in order to make us a customer-friendly online shopping website.

Jag tycker det låter som att de försöker smöra i texten. De vill besvara den uppenbara frågan "Hur är de billigare än alla andra?". Talar för bluff. Jag håller med er ovan

Permalänk
Medlem

Jag hoppas en representant från sidan kommer in här och gräver ner sig i ett hål så vi får en repris från några månader sen. Var mycket underhållande.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Banco:

Jag hoppas en representant från sidan kommer in här och gräver ner sig i ett hål så vi får en repris från några månader sen. Var mycket underhållande.

Länk för oss som missade denna underhållning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Som sagt var. Fjällräven själva skriver om att det säljs fejkade produkter

https://www.fjallraven.se/kundservice/faq/

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag hoppas en representant från sidan kommer in här och gräver ner sig i ett hål så vi får en repris från några månader sen. Var mycket underhållande.

Jo snart så kommer det väl nån ny medlem som säger att han e jätte nöjd

En regel jag brukar gå efter att finns det inget riktigt nr man kan ringa dom på eller adress så handlar jag inte där.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Länk för oss som missade denna underhållning?

Skickades från m.sweclockers.com

Har hänt flera gånger, senaste jag minns var "Asusoutlet" eller "A sus outlet" som ägaren menade att den hette. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1520916-asus-outlet-ny...

Men det mest underhållande fallet, och det som gick längst måste ändå vara Computerstocklots. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1296810-ar-computersto...

Ett annat halvkul fall är när ägaren av en oseriös sida som säljer diverse licenser till Microsofts mjukvaror skapar ett konto och låtsas vara en kund, men är väldigt defensiv för att vara en "kund". https://www.sweclockers.com/forum/trad/1510134-elektro-outlet

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har hänt flera gånger, senaste jag minns var "Asusoutlet" eller "A sus outlet" som ägaren menade att den hette. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1520916-asus-outlet-ny...

Men det mest underhållande fallet, och det som gick längst måste ändå vara Computerstocklots. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1296810-ar-computersto...

Ett annat halvkul fall är när ägaren av en oseriös sida som säljer diverse licenser till Microsofts mjukvaror skapar ett konto och låtsas vara en kund, men är väldigt defensiv för att vara en "kund". https://www.sweclockers.com/forum/trad/1510134-elektro-outlet

Precis. Var den jag tänkte på. A Sus alltså.

Jag har missat de andra två. De ska jag gotta ner mig i. Tack!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Expertgissare

Tackar @Bakgrund och @Banco

ON Topic...
Ja sidan är fejk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Ok tack för definitiv och tydlig feedback! Klockrent kunna fråga "dumma frågor" och slippa bli blåst. 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fake är det säkert, men bluff behöver det inte vara. Var i Hong Kong i våras och traskade omkring på marknaderna. Mängder med "fake" Fjällävenväskor. Som många andra "fakeprodukter" på dessa marknader så håller de dock utmärkt kvalitet - i många fall precis lika bra som de som säljs här i Sverige. Ibland ÄR det till och med "riktiga" produkter som slunkit med personalen ut från fabriker etc.

Däremot så skulle jag aldrig köpa detta över nätet då det finns så oerhört många bluffsajter som inte ens skickar något.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ser dyrt ut för att vara piratkopior

Inte för att piratkopior får säljas/importeras här. Sen handlar det ju om organiserad brottslighet och någon som vill bli rik på att sälja något de köper för kanske 50 kr som mest, i bästa fall.

@Zachtionman: Priserna är ju minst 2,5-3,5 gånger de du får på marknader i Asien. Tar tullen grejerna står du ju utan både piratkopiorna och pengarna också. Om de nu ens skickar några. Tror vi kan garantera att det inte handlar om de riktiga produkterna som säljs genom fel kanaler, det är mångmiljardbransch att piratkopiera kläder/väskor. Där Fjällrävens väskor tillverkas kan du nog inte köpa äkta vara. Sen € 45 för något som kostar 800-900 kr för äkta vara? Urdumt. Ska du slösa pengar kan du väl lika gärna ge de till någon som inte är ljusskygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Fake är det säkert, men bluff behöver det inte vara. Var i Hong Kong i våras och traskade omkring på marknaderna. Mängder med "fake" Fjällävenväskor. Som många andra "fakeprodukter" på dessa marknader så håller de dock utmärkt kvalitet - i många fall precis lika bra som de som säljs här i Sverige. Ibland ÄR det till och med "riktiga" produkter som slunkit med personalen ut från fabriker etc.

Däremot så skulle jag aldrig köpa detta över nätet då det finns så oerhört många bluffsajter som inte ens skickar något.

Extremt mer vanligt än att det slinker ut med personal från fabriken är ju att fabriken i sig fortsätter att tillverka exakt samma vara när dom har tid/kapacitet över och säljer det sedan billigt, oftas då till nån som i sig säljer vidare till kunder.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Extremt mer vanligt än att det slinker ut med personal från fabriken är ju att fabriken i sig fortsätter att tillverka exakt samma vara när dom har tid/kapacitet över och säljer det sedan billigt, oftas då till nån som i sig säljer vidare till kunder.

Detta är ju bara skitsnack för att rättfärdiga att köpa piratkopierat.

Dels kommer fabriker ha representanter för varumärkena på plats, dels så betalar inte de som köper upp piratkopiorna i närheten av samma pris. Dels vill fabrikerna fortsätta ha kunder. Så vida det inte handlar om en generisk produkt som varumärket inte utvecklat eller specialbeställt så handlar det om andra fabriker.

Permalänk
Medlem

FÖr att hålla sig till ämnet.

Står det inget matnyttigt under "About Us" som i detta fall.
Och finns inga andra kontaktvägar än ett kontaktformulär under "contact us" då skall man inte handla där.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

*Meningslöst sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Solklart fake, skulle hålla mig långt borta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X