DrickLäskers: Karma Cola

Permalänk
Benchmaskin 🍞

DrickLäskers: Karma Cola

Vi fortsätter med att testa olika drycker och den här gången är @Emilakered skyldig. Han hittade nämligen en ganska okänd Cola-sort på nätet och köpte hem hela 10 burkar... vilka visar sig vara ett enormt misstag.

Premiär för Karma Cola i... testlabbet? Dricklabbet? ...SweC-Pubben?

#BakomKulisserna
#SweLäskers

Permalänk
Lego Master

Det är ju uppenbarligen ett SlabbLabb.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Den smakar väl som ens karma?

Mina var jättegoda!

Permalänk
Medlem

ICA Liljeholmen i Stockholm har ett stort utbud av läsk jämfört med andra ställen utom tex. Soda Nation. Köpte en burk Karma ett tag sen, liten burk men dyrt. Smakade avslaget och tråkigt, ganska fattigt med kolsyra också. Men men, de är ett av de enda matvarubutikerna som har Jolt Cola i stock.

Permalänk
Medlem

Läskelabbet? sodapod?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Steve1989MREInfo

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kul! Här verkar finnas en hel del att beställa https://www.partykungen.se/lask/3/
En kul liten artikel om läsk https://alltomstockholm.se/stadsliv/det-bubblar-laskstockholm...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

https://www.partykungen.se/dryck/ Har lite roligt ni kan testa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

https://www.partykungen.se/monster-loca-moca.html Var tvungen att beställa 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

https://www.partykungen.se/dryck/ Har lite roligt ni kan testa

Skickades från m.sweclockers.com

COCA COLA DIET EXOTIC MANGO hittade jag på Coop idag så bara att köpa

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

@emilakered

Så... kan jag köpa en burk av dig?

Permalänk
Medlem

Ni borde testa Fanta shokata (blå flaska) om ni inte redan gjort det. Den ska smaka citron och fläder men var inget vidare tycker jag. Finns på Ica Maxi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Xeraton:

Ni borde testa Fanta shokata (blå flaska) om ni inte redan gjort det. Den ska smaka citron och fläder men var inget vidare tycker jag. Finns på Ica Maxi.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill minnas att jag har provat den förut och blev inte direkt imponerad. Den är inte lika dålig som Karma Cola, men inte bra heller

Permalänk
Medlem

@Emilakered
@JonasT
@Kenneth

Hahah, stackars satar.

Syrran köpte något liknande i tron om att det var vanlig god Coca-cola.
Sedan tog hon med burkarna till mig som var intet ont anande.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Ni borde testa Ubuntu Cola (ej associerat med linuxdisten...). Finns på ICA i 33cl burk.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Något som förvånade mig är hur pass bra freewaycola smakar nu för tiden. Vet inte om dom gjort om receptet eller hur det ligger till... När jag träffade min flickvän för lite drygt ett år sen så hade hon freewaycola hemma och jag passade på att håna henne för hennes tjaskiga inköp enda tills jag smakade. Hade provat freewaycola flera år tidigare och minns hur vidrigt det var. Men i det här fallet smakade colan bättre än cocacola Däremot bör den vara väl kyld. Har förvisso slutat dricka läsk senaste halvåret, men för er som fortfarande läskpundar så är det mitt budgettips för dagen. Tror en stor freewaycola kostar typ 8 spänn. Lycka till med läskdrickandet!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kan ju dela ut dom burkarna som är kvar till folk som dubbelparkerar eller sånt. Bad Karma lixom!

Permalänk
Medlem

KarmaCola -när man vill värdesignalera med sitt val av Cola

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

läskpundar

lol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ni borde testa Ubuntu Cola (ej associerat med linuxdisten...). Finns på ICA i 33cl burk.

Men är Linuxdisten baserad på Ubuntu Cola? :>

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Projektgruppen byter namn varje vecka typ. Vad hände med LäskBlaskers?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Föredetting

Fulcola ligger lite före: http://fulcola.se/

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi fortsätter med att testa olika drycker och den här gången är @Emilakered skyldig. Han hittade nämligen en ganska okänd Cola-sort på nätet och köpte hem hela 10 burkar... vilka visar sig vara ett enormt misstag. Premiär för Karma Cola i... testlabbet? Dricklabbet? ...SweC-Pubben?

(youtube)

Ni måste testa den slovenska versionen av Cola, nämligen Cocta! Oerhört god! Jag hittade några flaskor på Flygfyren i Norrtälje, tror man kan beställa här också: http://plivit-trade.com/cockta/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Men är Linuxdisten baserad på Ubuntu Cola? :>

Kanske det kanske, men det ligger utanför mitt kunskapsområde.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

@Emilakered @JonasT @Kenneth
Jag såg i videon att ni undrar varifrån Karma Cola kommer. Den tillverkas i Sierra Leone och det som skiljer den colan från de flesta andra är att den innehåller riktig kolanöt. Så nu vet ni det!

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Skvättmutters

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Steve1989MREInfo

Grym kanal. Fler bör titta in den. Aldrig varit intresserad av "MRE" men det är rätt intressant att se folk äta saker man själv inte ens skulle lukta på.

Ashens är också en "liknande" kanal, men han testar inte MRE's.

Förstår dock inte riktigt hur det är relaterat till detta

Skrivet av Varg:

@Emilakered @JonasT @Kenneth
Jag såg i videon att ni undrar varifrån Karma Cola kommer. Den tillverkas i Sierra Leone och det som skiljer den colan från de flesta andra är att den innehåller riktig kolanöt. Så nu vet ni det!

Det ska väl även Red Bulls Simply Cola göra med?

Den är faktiskt inte så dum.

Skrivet av Navicula:

Ni måste testa den slovenska versionen av Cola, nämligen Cocta! Oerhört god! Jag hittade några flaskor på Flygfyren i Norrtälje, tror man kan beställa här också: http://plivit-trade.com/cockta/

Cocta är inte cola. Det är en "ört-läsk". Väldigt speciell smak, men faktiskt rätt god.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Cocta är inte cola. Det är en "ört-läsk". Väldigt speciell smak, men faktiskt rätt god.

Klart det inte är det, det finns bara en riktig Coca Cola, allt utom det är något annat påhitt. Dock kan olika läsker påminna om "cola smak", Cocta hör till den kategorin.

"In 1952, Ivan Deu, the Director of the state-owned corporation Slovenijavino, came up with the idea of producing an original, refreshing Slovenian beverage which would be able to compete against soft drinks from abroad (that is, the United States; i.e. Coca-Cola company and its subsidiary beverage companies), which were not yet being sold in Yugoslavia."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Klart det inte är det, det finns bara en riktig Coca Cola, allt utom det är något annat påhitt. Dock kan olika läsker påminna om "cola smak", Cocta hör till den kategorin.

"In 1952, Ivan Deu, the Director of the state-owned corporation Slovenijavino, came up with the idea of producing an original, refreshing Slovenian beverage which would be able to compete against soft drinks from abroad (that is, the United States; i.e. Coca-Cola company and its subsidiary beverage companies), which were not yet being sold in Yugoslavia."

Givet, men Cocta smakar inte ens Cola på något sätt. Inte ens nära

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Testa Cockta! Mina barn gillar inte den men jag tycker den är skitgod. Har börjat dyka upp på olika supermarkets i sverige.

Från Wikipedia:

Cockta är en läskedryck från Slovenien. Drycken är smaksatt av olika örter, bland annat stenros, nypon och innehåller inget koffein eller ortofosforsyra. Cockta skapades av Emerik Zelinka och lanserades 1953. Den blev en populär dryck i Slovenien och resten av det dåvarande Jugoslavien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli