Battle for Azeroth snabbast säljande expansionen till World of Warcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Servrarna jag spelar på är Alonsus, Frostmane och Twisting Nether. Så yea mest döda servrar.

Twisting nether är iaf definitivt inte död vill jag då påstå, kanske dock mer horde

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd

@Xinpei:

Nej påståendet var inte att BFA sålt bra utan snabbt och nyheten innehåller faktafel.

Läs igenom den igen tack.

Permalänk
Skrivet av Simonsky:

Ska inte vara möjligt med den sharding teknik Blizzard använder nu, där en zon poppuleras från flera olika servrar för att undvika det du beskriver. Jag såg spelare konstant under tiden jag levlade, och nu på maxlevel så har jag samma uppfattning.
Om du slänger ett öga på forumet så klagar folk på att det inte finns nog med healers och tanks till dungeons, samt min egen upplevelse som healer är sub minut kötid.

Spelar du på den antarktiska servern ?

Jag verkar spela på en RP server vilket inte har detta "sharding" och den servern är ganska död så. Måste betala för att byta till en Normal server. Det var en RP/PvP server när jag starta och var ganska populär.

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Token-p2w ger dig obegränsat med guld, för guld kan du köpa allt i hela spelet.
Denna expansionen har blizzard pushat det extra hårt med ilvl 355 BoE på väldigt många slots i "pre-season", då tokens sålt väldigt bra, och varje extra höglvl boe/mount/annan goldsink de lägger in generar stora summor pengr för dem.
Vill du vara toppgearad dagen raids/m+ öppnar så är det fram med plånboken som gäller, farmar du bara gear i mythic/wq kommer du ligga en bit bakom (om man nu inte har evigt med tid och farmar och manipulerar auction house 24/7). Att levla 110-120 ger dig kanske 20k guld, att köpa ett 355 vapen kostar kanske average 500k. En worldquest ger dig 100g................. att plocka upp en colaburk på gatan är som 10 worldquests.
När arena, raids och mythic+ kan du köpa en plats i en grupp eller guildraid för gear, titlar eller vad du nu vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

@Xinpei: Token-p2w ger dig obegränsat med guld, för guld kan du köpa allt i hela spelet.
Denna expansionen har blizzard pushat det extra hårt med ilvl 355 BoE på väldigt många slots i "pre-season", då tokens sålt väldigt bra, och varje extra höglvl boe/mount/annan goldsink de lägger in generar stora summor pengr för dem.
Vill du vara toppgearad dagen raids/m+ öppnar så är det fram med plånboken som gäller, farmar du bara gear i mythic/wq kommer du ligga en bit bakom (om man nu inte har evigt med tid och farmar och manipulerar auction house 24/7). Att levla 110-120 ger dig kanske 20k guld, att köpa ett 355 vapen kostar kanske average 500k. En worldquest ger dig 100g................. att plocka upp en colaburk på gatan är som 10 worldquests.
När arena, raids och mythic+ kan du köpa en plats i en grupp eller guildraid för gear, titlar eller vad du nu vill ha.

Nej det gör den inte. Och nej det kan du inte. En 340-item går på AH för typ minst 100K. Just nu är värdet på en token mellan 75-90K. Oberoende så är det inte P2W eftersom du inte får några fördelar som du inte hade fått genom att farma. Hur skiljer det sig ens från när folk köpte guld från skumma sidor? Var spelet då också P2W? För att det ska räknas som P2W så måste man få fördelar genom att köpa något för riktig valuta. Vilket man inte får i WoW.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Nej det gör den inte. Och nej det kan du inte. En 340-item går på AH för typ minst 100K. Just nu är värdet på en token mellan 75-90K. Oberoende så är det inte P2W eftersom du inte får några fördelar som du inte hade fått genom att farma. Hur skiljer det sig ens från när folk köpte guld från skumma sidor? Var spelet då också P2W? För att det ska räknas som P2W så måste man få fördelar genom att köpa något för riktig valuta. Vilket man inte får i WoW.

Ett token ger 190,257k guld just nu men det kan variera och nej jag skulle heller inte kalla tokens för p2w.
Känns ibland som att folk har svårt att förstå vad pay2win är.
Edit: Men jag håller med , det är inte pay2win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

@Xinpei: Token-p2w ger dig obegränsat med guld, för guld kan du köpa allt i hela spelet.
Denna expansionen har blizzard pushat det extra hårt med ilvl 355 BoE på väldigt många slots i "pre-season", då tokens sålt väldigt bra, och varje extra höglvl boe/mount/annan goldsink de lägger in generar stora summor pengr för dem.
Vill du vara toppgearad dagen raids/m+ öppnar så är det fram med plånboken som gäller, farmar du bara gear i mythic/wq kommer du ligga en bit bakom (om man nu inte har evigt med tid och farmar och manipulerar auction house 24/7). Att levla 110-120 ger dig kanske 20k guld, att köpa ett 355 vapen kostar kanske average 500k. En worldquest ger dig 100g................. att plocka upp en colaburk på gatan är som 10 worldquests.
När arena, raids och mythic+ kan du köpa en plats i en grupp eller guildraid för gear, titlar eller vad du nu vill ha.

Nej man kan inte köpa allt med guld, allt raid gear kan du inte köpa då det är bind when pickedup.
Pay2win är som xinpei säger, när du får fördelar som som du inte får.
Liksom även om sune där borta köper sitt gear som droppas i en Mythic instance så kan börje bara gå mythicen så får han det också utan att slösa ett guld.
Det är inte pay2win.
Edit: googlade fram detta åt dig. Detta är pay2win bara för att du kan köpa tokens så betyder det inte att det är pay2win
In some games, players who are willing to pay for special items or downloadable content may be able to gain a significant advantage over those playing for free who, for example, would otherwise need to spend time progressing in order to unlock said items. Such games are called "pay-to-win" or "p2w" by critics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ett token ger 190,257k guld just nu men det kan variera och nej jag skulle heller inte kalla tokens för p2w.
Känns ibland som att folk har svårt att förstå vad pay2win är.
Edit: Men jag håller med , det är inte pay2win.

Det skiftar från server till server. På Outland går de för 90k.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Nej man kan inte köpa allt med guld, allt raid gear kan du inte köpa då det är bind when pickedup.
Pay2win är som xinpei säger, när du får fördelar som som du inte får.
Liksom även om sune där borta köper sitt gear som droppas i en Mythic instance så kan börje bara gå mythicen så får han det också utan att slösa ett guld.
Det är inte pay2win.
Edit: googlade fram detta åt dig. Detta är pay2win bara för att du kan köpa tokens så betyder det inte att det är pay2win
In some games, players who are willing to pay for special items or downloadable content may be able to gain a significant advantage over those playing for free who, for example, would otherwise need to spend time progressing in order to unlock said items. Such games are called "pay-to-win" or "p2w" by critics.

Du köper en plats i en raid/arena/mythic+, sådant spammas 24/7 i wow tradechat, och är tillåtet (just nu är mythic0 det högst du kan köra. köp tokens, betala för mythic runs, köp alla boe för din klass, nära max ilvl på någon timme).. Det finns absolut inte någonting överhuvudtaget du inte kan köpa för pengar i wow, helt utan att bryta någon regel.
Raids har bara personliga lockouts nuförtiden, så de som clearat en raid kan sedan sälja hur många betalda raids efteråt i veckan de vill
Wow är 100% full p2win. Det är fortfarande skoj, men så har de skiftat affärsmodellen.

Definitionen du pastat stämmer till punkt och pricka på wow, "players who are willing to pay for special items or downloadable content may be able to gain a significant advantage over those playing for free who, for example, would otherwise need to spend time progressing in order to unlock said items. Such games are called "pay-to-win" or "p2w" by critics."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Det skiftar från server till server. På Outland går de för 90k.

Jaså har dom ändrat på token systemet? Förra expansionen var det iaf globalt pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Det skiftar från server till server. På Outland går de för 90k.

på Outland EU horde och ally ligger tokens på 192k inte 90k.

Jag loggade själv in och kollade och om du medvetet sagt fel siffra eller råkat förstå fel bara låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Jaså har dom ändrat på token systemet? Förra expansionen var det iaf globalt pris.

Har aldrig gått för ett globalt pris. Däremot har det funnits en riktlinje alltså minimum och max pris. Variation från server till server har det alltid varit.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

på Outland EU horde och ally ligger tokens på 192k inte 90k.

Jag loggade själv in och kollade och om du medvetet sagt fel siffra eller råkat förstå fel bara låter jag vara osagt.

Loggade även in och kollade när jag svarade förut men vet själv inte hur det fungerar
Spelar på Alonsus och borde inte vara så stor skillnad kan man ju tycka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Låter mer som du väljer att inte göra det. Personligen lär man känna nya spelare varje dag man loggar in. Skyll på spelet för det du själv väljer att göra..

Hur många studios har spel som är 14 år sedan släpp och som fortfarande är aktiva? Utan att ändra den grundläggande kärnan i spelet så är det inte mycket mer man kan göra. Att BFA har mindre innehåll än Legion är även det inte sant. Legion hade noll content när man dingade 110 utan man var tvungen att campa sin Orderhall fram tills Mythic dungeons släpptes och sedan raids. BFA har en samling questlines man kan göra, diverse war drops, World PVP som var icke existerande i Legion etc. etc. etc.

Spelade på Argent Dawn, den enda servern som har någon som helst community.

Och inte ens där kan man lära känna spelare. Då alla har en Elitist Attityd. Och en typisk: Google it, istället för att hjälpa till.
Glöm inte bort att om du är en helt ny spelare, så kan du inte ens komma in i en guild eller joina några Normal Raids/Mythic Dungeons utan achievements från tidigare Raids/Mythic.

Finns gott om trådar på bl.a. Reddit, Bnet forum och dylikt där folk pratar om detta.
Finns även GMs som jobbar med CensusPlus sm har samma uppfattning.

Spelets community är obefintligt. Alla hänger i sina friend-circles. Medans de som inte har några vänner har en miniskul chans att hitta några vänner i spelet då alla är så snuskigt osociala. När senast snackade folk i t.ex. Dungeon finder? Typ i Wotlk när folk var vana att prata med okänt folk. Numera är att: Anonymous R us.

Märks även att du aldrig spelade Legion vid släpp.
Du hade en massa att göra i Suramar.

Du kan ta och lyssna på t.ex. Bellular som är i stort sett en WoW expert. Så kanske du lär dig något på vägen.

World PVP fanns det lika mycket av i Legion, förutsatt att man spelade på en PVP server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Spelade på Argent Dawn, den enda servern som har någon som helst community.

Och inte ens där kan man lära känna spelare. Då alla har en Elitist Attityd. Och en typisk: Google it, istället för att hjälpa till.
Glöm inte bort att om du är en helt ny spelare, så kan du inte ens komma in i en guild eller joina några Normal Raids/Mythic Dungeons utan achievements från tidigare Raids/Mythic.

Finns gott om trådar på bl.a. Reddit, Bnet forum och dylikt där folk pratar om detta.
Finns även GMs som jobbar med CensusPlus sm har samma uppfattning.

Spelets community är obefintligt. Alla hänger i sina friend-circles. Medans de som inte har några vänner har en miniskul chans att hitta några vänner i spelet då alla är så snuskigt osociala. När senast snackade folk i t.ex. Dungeon finder? Typ i Wotlk när folk var vana att prata med okänt folk. Numera är att: Anonymous R us.

Märks även att du aldrig spelade Legion vid släpp.
Du hade en massa att göra i Suramar.

Du kan ta och lyssna på t.ex. Bellular som är i stort sett en WoW expert. Så kanske du lär dig något på vägen.

World PVP fanns det lika mycket av i Legion, förutsatt att man spelade på en PVP server.

Fel igen. Spelade Legion från day 0. Du har exakt lika mycket att göra i Suramar som du har i t.ex. Kul Tiras. Men visst.. vill man inte se skogen för alla träden så.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Fel igen. Spelade Legion från day 0. Du har exakt lika mycket att göra i Suramar som du har i t.ex. Kul Tiras. Men visst.. vill man inte se skogen för alla träden så.

Konstigt att det inte alls känns så. Och att de stora Streamers/Youtubers håller med. (De som tog upp det) finns även lite trådar på nätet om du googlar där de jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Konstigt att det inte alls känns så. Och att de stora Streamers/Youtubers håller med. (De som tog upp det) finns även lite trådar på nätet om du googlar där de jämför.

Så bara för att någon håller med dig så betyder det att du per automatik har rätt och alla andra har fel? Kom igen..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Så bara för att någon håller med dig så betyder det att du per automatik har rätt och alla andra har fel? Kom igen..

Litar betydligt mer på folk som faktiskt kritiserar det spel som är deras inkomst.

Permalänk

@AdoringFan: ”Get into a good guild or die trying” Casual. Du har samma möjligheter som alla andra i spelet. Du kan också crafta, köra mythics och rep farma. Jag har inga problem med att skaffa gear. Om någon köper tokens och byter mot guld rör mig inte i ryggen. Jag trodde folk som spelade på RP servrar aldrig lämnade Goldshire, kanske där problemet ligger som tidigare nämnt.

@BergEr: Spelar på Twisting-Nether, Horde. Alltid folk överallt, dygnet runt.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SE_Larsson:

@AdoringFan: ”Get into a good guild or die trying” Casual. Du har samma möjligheter som alla andra i spelet. Du kan också crafta, köra mythics och rep farma. Jag har inga problem med att skaffa gear. Om någon köper tokens och byter mot guld rör mig inte i ryggen.

Jag trodde folk som spelade på RP servrar aldrig lämnade Goldshire, kanske där problemet ligger som tidigare nämnt.

"Get into a Good Guild or die Trying, Casual"
Eh lycka till när Guilder kräver ett jävla CV med hela din Warcraft historik och achievements från Wotlk.

re: RP
Rätt uppenbart nu att du är ett troll och inte värd att ens besvara längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Du köper en plats i en raid/arena/mythic+, sådant spammas 24/7 i wow tradechat, och är tillåtet (just nu är mythic0 det högst du kan köra. köp tokens, betala för mythic runs, köp alla boe för din klass, nära max ilvl på någon timme).. Det finns absolut inte någonting överhuvudtaget du inte kan köpa för pengar i wow, helt utan att bryta någon regel.
Raids har bara personliga lockouts nuförtiden, så de som clearat en raid kan sedan sälja hur många betalda raids efteråt i veckan de vill
Wow är 100% full p2win. Det är fortfarande skoj, men så har de skiftat affärsmodellen.

Definitionen du pastat stämmer till punkt och pricka på wow, "players who are willing to pay for special items or downloadable content may be able to gain a significant advantage over those playing for free who, for example, would otherwise need to spend time progressing in order to unlock said items. Such games are called "pay-to-win" or "p2w" by critics."

Tycker den P2W definitionen haltar ordentligt. P2W är ju rimligtvis när man kan köpa sig saker som är helt omöjliga att få annars, inte ens grind funkar. Så funkar det inte alls i WoW.

Är iaf så jag alltid sett på P2W. Hur P2W nu lyckats gå från uppenbara fördelar ingen annan kan lägga vantarna på hur mycket de än spelar utan att öppna plånboken till att betala för att skippa content alla andra kan få ändå vet jag inte. Men det är en avsevärd skillnad i mina ögon.

Av någon anledning är allt annat än 100% kosmetiska saker P2W numera tydligen. Är ju helt befängt. Så måste det inte alls vara ju. Jag ser iaf bara guld i wow som en metod att skippa content. Varför man skulle göra det är oklart dock, men upp till var och en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Progressmässigt så innebär en expansion att alla sätts på samma nivå i karaktärskraft. Så man ligger inte efter annat än i kunskap i hur spelet fungerar (dock så är det inte EVE Online direkt), en del backstory etc.

Fast nu baserar du ju det på att spelet handlar om att bli bättre. Wow's enda mening är mount- & pet collection

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Tycker den P2W definitionen haltar ordentligt. P2W är ju rimligtvis när man kan köpa sig saker som är helt omöjliga att få annars, inte ens grind funkar. Så funkar det inte alls i WoW.

Är iaf så jag alltid sett på P2W. Hur P2W nu lyckats gå från uppenbara fördelar ingen annan kan lägga vantarna på hur mycket de än spelar utan att öppna plånboken till att betala för att skippa content alla andra kan få ändå vet jag inte. Men det är en avsevärd skillnad i mina ögon.

Av någon anledning är allt annat än 100% kosmetiska saker P2W numera tydligen. Är ju helt befängt. Så måste det inte alls vara ju. Jag ser iaf bara guld i wow som en metod att skippa content. Varför man skulle göra det är oklart dock, men upp till var och en.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast enligt den definitionen är ju inte ens de värsta cash-cow mobilspelen P2W. Vad är meningen med termen, om du niche:ar den så hårt att den inte längre går att applicera på någonting.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Fast enligt den definitionen är ju inte ens de värsta cash-cow mobilspelen P2W. Vad är meningen med termen, om du niche:ar den så hårt att den inte längre går att applicera på någonting.

Vadå vad är meningen? Den har ju urvattnats, det som är min poäng. Den överanvänds. Finns nog gott om exempel på äkta p2w där ute. Problemet nu är att så fort ett spel tar betalt för annat än kosmetiska saker stämplas de som P2W av någon anledning. Måste du ju förstå att det håller inte. Jag anser att betala för att skippa content är inte P2W helt enkelt.

Är ju P2W enbart om det är omöjligt att bli bättre än en betalande spelare helt enkelt. Sen så ska ju grinden vara inom rimliga gränser och inte kräva 24/7 jobb i månader förstås. Det är ju här det avgörs anser jag.

Är det inom rimliga gränser möjligt att få saker utan att betala, som det tex är inom wow, kan vi inte stämpla det som p2w helt enkelt. Att säga att det går ju att grinda sig till duger förstås inte rakt av. Ska vara rimligt som sagt.

Sen vad som är rimligt är ju upp till var och en, där det blir lite klurigt. Anser många att det är dåligt avvägt kan vi helt enkelt börja snacka om en P2W stämpel. Men den ska inte kastas runt som ett skällsord mot spel för minsta lilla. Det är ju krystat. Anser jag iaf. Du, och andra, behöver ju inte hålla med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdoringFan:

Spelade på Argent Dawn, den enda servern som har någon som helst community.

Och inte ens där kan man lära känna spelare. Då alla har en Elitist Attityd. Och en typisk: Google it, istället för att hjälpa till.
Glöm inte bort att om du är en helt ny spelare, så kan du inte ens komma in i en guild eller joina några Normal Raids/Mythic Dungeons utan achievements från tidigare Raids/Mythic.

Finns gott om trådar på bl.a. Reddit, Bnet forum och dylikt där folk pratar om detta.
Finns även GMs som jobbar med CensusPlus sm har samma uppfattning.

Spelets community är obefintligt. Alla hänger i sina friend-circles. Medans de som inte har några vänner har en miniskul chans att hitta några vänner i spelet då alla är så snuskigt osociala. När senast snackade folk i t.ex. Dungeon finder? Typ i Wotlk när folk var vana att prata med okänt folk. Numera är att: Anonymous R us.

Märks även att du aldrig spelade Legion vid släpp.
Du hade en massa att göra i Suramar.

Du kan ta och lyssna på t.ex. Bellular som är i stort sett en WoW expert. Så kanske du lär dig något på vägen.

World PVP fanns det lika mycket av i Legion, förutsatt att man spelade på en PVP server.

https://yourlogicalfallacyis.com/appeal-to-authority

https://yourlogicalfallacyis.com/anecdotal

Miniskul? xD Dat swedish

Permalänk
Avstängd

Starka argument där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Progressmässigt så innebär en expansion att alla sätts på samma nivå i karaktärskraft. Så man ligger inte efter annat än i kunskap i hur spelet fungerar (dock så är det inte EVE Online direkt), en del backstory etc.

Synd bara att loremässigt så fungerar inte detta på något sätt.
Du går från att döda i stort sett gudar till sköldpaddor och har svårt att göra det.
Du slänger bort artefakter och tar emot en massa gröna svärd gjorda av redneck Svensson.

Varje Expansion är en tråkig reset. Och det märks då färre spelare stannar kvar efter 3 mån.