Battle for Azeroth snabbast säljande expansionen till World of Warcraft

Permalänk

@AdoringFan:

Dummaste jag hört wow kostar pengar i månaden för att det alltid finns något att göra och det kommer kontinuerligt nya saker att göra.
Fattar ej hur ett spel som är baserat på att man ska stanna kvar o spela länge kan vara en cashgrab då motverkar man bara sig själv.....

Om du inte vill betala spela inte. 100kr i månaden är i det stora hela knappt något 2 snusdosor liksom

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De tog bort papperskartongerna vilket fick deras trognaste kunder att bli väldigt besvikna och istället fick de köpa spelet "snabbt" online.

Blizzard skäms för sina dåliga resultat så de går inte ut med dem längre så vi vet inte hur många spelare det är men en bra bit under 12m gissar jag på.

Det är lite som att säga att man är starkast på hela gymmet om man går dit och är helt ensam där.

Ytterst få bryr sig om just det skulle jag tro. Många köper ju spelen online ändå.

Skrivet av AdoringFan:

Läs om det som skrevs, ordentligt.

Det är bara sorgligt hur MMO spel har förvandlats till såkallade "simpleton" cashgrabs.

Ni gör samma sak hela tiden och betalar gladeligen ~1600 kr/ år för det + pengen för expansionen.

Det är liksom ingenting nytt.

WoW i MMO genren, har blivit vad Call of Duty/Battlefield är i FPS genren.

Glöm inte bort Warfronts och Öarna, som är helt PVE?

PVP Expansion BTW....

Island expeditions kan göras både PVE och PVP. Vet inte vad du babblar om.

Skrivet av BergEr:

Warmode och realm spelar stor roll. Jag ser heller aldrig folk när jag springer runt i världen. Inte ens på release natten var det folk som gjorde quests samtidigt som mig.
Kö för dungeon som dps är 10-20min konstant för mig iaf.

Låter som du spelar på en döende server kopplad till andra döende servrar. Personligen så stöter man på spelare hela tiden och vissa spots är omöjliga att questa på pga. hela grupper ockuperar dem.

Skrivet av JBE:

WoW är dock full p2w sedan de släppte wow tokens. Dessa säljer väldigt bra enligt deras kvartalsrapporter. (tokens är också orsaken att de inte längre rapporterar subscribers, då väldigt många köper speltid med ingame guld; de rapporterar istället tokens/services etc).
Har du spelat superhardcore i bfa sitter du nu på en ilvl runt 338-345ish beroende på tur/otur.
Har du dessutom köpt en massa tokens kan du sitta på 351 ca.

Det är också fullt etablerat att köpa tokens -> guld och köpa mythic raid runs, arenawins etc.

Jag spelar bfa och tycker det är skoj, väldigt positivt att de vill ha ut folk i världen igen med worldquests och warmode, men wow är ett i mängden av "p2w"-spel.

Hur är det P2W? Wow tokens fungerar bara som currency antingen via gametime eller pengar. Eftersom den inte har någon mer effekt på spelet så kan man inte säga att tokens gör det till P2W.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av needthatgaming:

@AdoringFan:

Dummaste jag hört wow kostar pengar i månaden för att det alltid finns något att göra och det kommer kontinuerligt nya saker att göra.
Fattar ej hur ett spel som är baserat på att man ska stanna kvar o spela länge kan vara en cashgrab då motverkar man bara sig själv.....

Om du inte vill betala spela inte. 100kr i månaden är i det stora hela knappt något 2 snusdosor liksom

Fortsätt inbilla dig själv det.

Folk som spelat i över 12 år och kan kritisera sitt favoritspel inser detta. Nämns titt som tätt på deras streams dessutom, av dem själva.

Antar att du älskar Asiatiska MMO spel. Då det enda du kan göra i Wow är att grinda i dagsläget.

Blizzard tjänar miljarder och ger ingenting tillbaka till spelarna.
Ni får ingenting gratis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

@AdoringFan:

Ok. jag håller inte med. Jag tycker att det finns tillräckligt med variation och ny storyline för att fortsätta betala prenumerationen varje månad. Då har jag inte raidat aktivt på några expansioner heller och brukar inte köra Mythics alls, så jag utnyttjar inte alla delar av spelet ens.

Det har definitivt blivit förenklat så att alla har en hyfsad chans att uppleva det mesta av innehållet, men för det mesta är det bra anser jag. Det är fortfarande krävande att köra hårdare Mythic + och Raider över LFR-nivå.

I vanilla var det ju rätt tråkigt att vara på max level om man ville försöka raida. Man fick farma material flera kvällar i veckan för att ens kunna vara med en raidkväll. Det var 40 pers som hade massa personliga buffar att hålla reda på. Det var väl någon procent av spelarna bara som ens kom in i Naxxramas och fick se all content som BLizzard lagt ner massa tid och pengar på.

Hellre ett LFR då där man kan få ta sig genom storyn så länge de flesta sköter sig hyfsat och har iaf lite koll på mekaniken, så får man köra hårdare nivåer för att man vill ha utmaningen om man ska ta ett exempel på "förenkling på ett bra sätt".

Själv kör jag lite HotS ibland, mest för att de kör kampanjer där man får grejer i deras andra spel som WoW, Diablo m.m. men det känns väldigt mycket "samma grej" hela tiden. Några få banor, med lite olika sido-quests, men inte mycket variation i grundspelandet. Jag har en del kompisar som älskar såna spel för att "varje match blir ju annorlunda och unik", men för min del känns det tråkigt, särskilt jämfört med WoW, där man kan göra många olika sorters spel i spelet så att säga.

Men även i WoW kan man ju köra PvP om man vill ha lite mer slump och olika matcher, eftersom det varierar så mycket beroende på vilka som är med och laguppsättning, talents m.m. skiljer sig varje omgång.

Jag har kört några timmar då och då sen BFA kom ut och jag är 120, men har inte hunnit låsa upp World Quests ens än. Jag tycker de är ett bra sätt att få upprepa varianter på quests man gjorde när man levlade, utan att ta alltför mycket tid ifall man inte kan spela så länge.

Det är olika vad man gillar som sagt och vad man anser är tillräcklig variation helt enkelt.

LFR och Dungeonfinder har ju dödat all form av community i spelet. Och Nej, Normal/Heroic raids är inte särskilt svåra förutsatt att folket du spelar med inte är totalt körda.
LFR räcker med att du har 5 bra spelare, resten kan spela med tungan och du tar dig ändå igenom allt.

Du har ju uppenbarligen inte PVPat överhuvudtaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Expansionen Battle for Azeroth är snabbast säljande expansionen nånsin. Det är fakta. Rubriken är inte clickbait på något sätt.

Till att börja med så stämmer inte nyheten där det står att De sålde 3,4miljoner det första dygnet.

De har släppt content till expansionen innan launch för de som köpt den tidigare och skickat med andra bonusar.
Frågan är väl hur intressant det är att många fram till releasedagen har köpt det när de släppt stora delar av spelet i förväg som gjort att folk köpt det.

Eftersom jag själv spelar spelet har jag nog lite mer koll än er andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

LFR och Dungeonfinder har ju dödat all form av community i spelet. Och Nej, Normal/Heroic raids är inte särskilt svåra förutsatt att folket du spelar med inte är totalt körda.
LFR räcker med att du har 5 bra spelare, resten kan spela med tungan och du tar dig ändå igenom allt.

Du har ju uppenbarligen inte PVPat överhuvudtaget.

Knappast. Det är snarare spelarna själva som gjort detta.

Skrivet av gabriel15:

Till att börja med så stämmer inte nyheten där det står att De sålde 3,4miljoner det första dygnet.

De har släppt content till expansionen innan launch för de som köpt den tidigare och skickat med andra bonusar.
Frågan är väl hur intressant det är att många fram till releasedagen har köpt det när de släppt stora delar av spelet i förväg som gjort att folk köpt det.

Eftersom jag själv spelar spelet har jag nog lite mer koll än er andra

Spelar det någon roll? Köpt är köpt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Låter som du spelar på en döende server kopplad till andra döende servrar. Personligen så stöter man på spelare hela tiden och vissa spots är omöjliga att questa på pga. hela grupper ockuperar dem.

Servrarna jag spelar på är Alonsus, Frostmane och Twisting Nether. Så yea mest döda servrar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Knappast. Det är snarare spelarna själva som gjort detta.

Det är inte alls spelarna som gjort det.

Det finns ingen anledning att spela med folk du inte känner, dvs att lära känna nya spelare. Vilket man var TVUNGEN att göra förr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Knappast. Det är snarare spelarna själva som gjort detta.

Spelar det någon roll? Köpt är köpt.

Jag skulle säga att det är det absolut viktigaste när det kommer till nyheter att de ska vara sanna och inte felaktiga eller rent utav påhittade.

Du kanske har någon annan åsikt kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Servrarna jag spelar på är Alonsus, Frostmane och Twisting Nether. Så yea mest döda servrar.

Jag spelar på Alonsus med, gjort sedan tbc om jag inte har helt fel och möter spelare hela tiden med.
Men de är ju dock inte från samma server.
Sen kan jag tycka att det är rätt bekvämt att spela på en mindre populära servrar då man slipper stå i kö som man fått köra på Draenor/Kazzak
Men sen spelar jag mest på Alonsus då vi har guilden där och spelat där sen vi bytte från The Maelstrom

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Läs om det som skrevs, ordentligt.

Det är bara sorgligt hur MMO spel har förvandlats till såkallade "simpleton" cashgrabs.

Ni gör samma sak hela tiden och betalar gladeligen ~1600 kr/ år för det + pengen för expansionen.

Det är liksom ingenting nytt.

WoW i MMO genren, har blivit vad Call of Duty/Battlefield är i FPS genren.

Glöm inte bort Warfronts och Öarna, som är helt PVE?

PVP Expansion BTW....

Vem betalar speltiden med pengar nuförtiden?
Wow är Cod/BF, vilket MMO är CS / Quake då?
Island Expeditions har pvp-läge.

Det är inte en pvp expansion i den mån att de satsar på competitive pvp mer än de redan gör, utan mer att storyn bygger på relationerna mellan alliance och horde, och ingame events som bounties, war drops etc för att uppmuntra mer casual pvp encounters, vilket har fungerat.

Satsar du på att tävla i Wow (lol) skulle jag definitivt rekommendera mythic+ istället.

// https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/draenor/holypalas...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holypalaswe:

Vem betalar speltiden med pengar nuförtiden?
Wow är Cod/BF, vilket MMO är CS / Quake då?
Island Expeditions har pvp-läge.

Alla har inte tid att spela 12h/dagen och farma mats bara för att ha råd med en token.

>Vilket MMO är Quake/CS

Inget. Då nytänkande MMOs och Sandbox dör ut för att folk idag inte har någon som helst fantasi och älskar att göra monotona saker som att slå ihjäl samma boss 40 gånger om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Alla har inte tid att spela 12h/dagen och farma mats bara för att ha råd med en token.

>Vilket MMO är Quake/CS

Inget. Då nytänkande MMOs och Sandbox dör ut för att folk idag inte har någon som helst fantasi och älskar att göra monotona saker som att slå ihjäl samma boss 40 gånger om dagen.

Finns mycket bättre sätt att tjäna guld än att farma mats =D

Boosting är bland det bästa, AH flipping också men är tekniskt sett emot reglerna (man måste dock upp i enorma volymer för att det ska vara ett problem).
Atm verkar folk betala 3-5miljoner för boost ett varv i alla m0, delat på fyra och alla får kring en mille var för 2-5h speltid. Då har man fem månaders speltid

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Och ändå så känns det så dött, sätt 5-6 personer när jag har questat och hittat 5 dungeons (som en healer). Det känns inte som 3,7 miljoner som kör spelet, känns mer som >100.

Ska inte vara möjligt med den sharding teknik Blizzard använder nu, där en zon poppuleras från flera olika servrar för att undvika det du beskriver. Jag såg spelare konstant under tiden jag levlade, och nu på maxlevel så har jag samma uppfattning.
Om du slänger ett öga på forumet så klagar folk på att det inte finns nog med healers och tanks till dungeons, samt min egen upplevelse som healer är sub minut kötid.

Spelar du på den antarktiska servern ?

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Plockade upp WoW nu igen efter en paus på ungefär 12 år. Lyckades inte låsa upp mitt gamla konto eftersom jag inte minns vad jag hade för mejl innan Gmail xD Jag aldrig spelat en enda expansion finns det lite innehåll att gå igenom. Ser spelare överallt så det är inte alls dött som jag trodde. En trevlig nostalgiupplevelse men får väl se hur länge det håller i sig.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt gnället över hur det är tråkigt och saknar innehåll. Gillar man inte ett spel är det väl bara att gå vidare? Att sitta och grina över hur trist det är verkar ju mest slöseri med tid.
Om man tycker CS eller något annat spel är mycket bättre än wow, ja vad ska man då göra? Spela de spelen då såklart!

Att tro att ett spel efter 14 år inte blir aningen repetativt emellanåt känns faktiskt lite naivt. Såklart det blir repgrind, likadana questar, instanser och raids med lika innehåll men olika mekanik. Man kan inte variera ett sånt här spel i oändlighet. Är det inte tillräckligt varierat så kanske det är dags att lämna. Jag har hört RL™ är oerhört varierat och spännande

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Jag har hört RL™ är oerhört varierat och spännande

Låter tveksamt. Källa på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iBigs:

Jag fattar inte riktigt gnället över hur det är tråkigt och saknar innehåll. Gillar man inte ett spel är det väl bara att gå vidare? Att sitta och grina över hur trist det är verkar ju mest slöseri med tid.
Om man tycker CS eller något annat spel är mycket bättre än wow, ja vad ska man då göra? Spela de spelen då såklart!

Att tro att ett spel efter 14 år inte blir aningen repetativt emellanåt känns faktiskt lite naivt. Såklart det blir repgrind, likadana questar, instanser och raids med lika innehåll men olika mekanik. Man kan inte variera ett sånt här spel i oändlighet. Är det inte tillräckligt varierat så kanske det är dags att lämna. Jag har hört RL™ är oerhört varierat och spännande

Det finns ju sjukt mycket de kan göra. Som mindre studior gör med sina spel.
Men visst, Blizzard, mång-miljardärer, har väl inte råd..

Glöm inte bort att BFA har mindre innehåll än vad Legion hade vid släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Det finns ju sjukt mycket de kan göra. Som mindre studior gör med sina spel.
Men visst, Blizzard, mång-miljardärer, har väl inte råd..

Glöm inte bort att BFA har mindre innehåll än vad Legion hade vid släpp.

Om du har bra idéer för att variera wow på ett bättre sätt än de gör så tror jag säkert de mer än gärna lyssnar på dig.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rYmdOsT:

Att WoW inte går under till gratis MMOs måste ju vara nostalgifaktorn. Finns ju många bättre lir än det idag. :S

Som vadå? Siffror pekar mot det du säger. Miljontals människor spelar inte ett spel för "nostalgin". Det är inte samma spel idag som för 14 år sen.

Det är inte världens största MMO utan anledning.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

LFR och Dungeonfinder har ju dödat all form av community i spelet. Och Nej, Normal/Heroic raids är inte särskilt svåra förutsatt att folket du spelar med inte är totalt körda.
LFR räcker med att du har 5 bra spelare, resten kan spela med tungan och du tar dig ändå igenom allt.

Du har ju uppenbarligen inte PVPat överhuvudtaget.

Det handlar ju fortfraande om personliga åsikter här om man tycker att det är värt att fortsätta spela eller inte.

Förr kunde man ju få stå en timme och försöka ordna en vanlig jäkla dungeon run till Uldaman. Jag upplever fortfarande ett hyfsat levande community där man gör vanliga raids och mythics eller ett gäng dungeon runs med samma grupp man letat fram om man vill det och kör LFR/LFD när man bara vill in och köra lite snabbt. Mer valfrihet så att de som inte har lika mycket tid att lägga också kan få vara med och uppleva all content är bra tycker jag.

Nog krävs det lite koll och gear för att fixa normal/heroic, även om det inte är så svårt om man har lite raidvana, men tycker man att Heroic är för lätt får man väl köra Mythic raiding då. Tycker man det är för lätt får man väl köra något annat spel med högre svårighetsgrad.

Jo, jag har kört en hel del PvP i olika perioder, mest vanliga BGs och lite rated, men det lockar mig inte så mycket längre och arena är rätt tråkigt, så det skippar jag helt, hurså?

Det är i alla fall fortfarande tillräckligt med content och variation för mig och några miljoner andra spelare uppenbarligen, även om du personligen inte håller med. Vi har som sagt inte samma kriterier. Tråkigt att du inte gillar det längre, hoppas du har några andra roligare spel att spela.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av rYmdOsT:

Att WoW inte går under till gratis MMOs måste ju vara nostalgifaktorn. Finns ju många bättre lir än det idag. :S

Vilka MMOs är bättre menar du?

Skrivet av gabriel15:

Till att börja med så stämmer inte nyheten där det står att De sålde 3,4miljoner det första dygnet.

De har släppt content till expansionen innan launch för de som köpt den tidigare och skickat med andra bonusar.
Frågan är väl hur intressant det är att många fram till releasedagen har köpt det när de släppt stora delar av spelet i förväg som gjort att folk köpt det.

Eftersom jag själv spelar spelet har jag nog lite mer koll än er andra

Så du menar att förbokade spel inte ska räknas som sålda på dagen det släpps?

Att du på riktigt anser att "stora delar av spelet" är ett mount och allied races tänker jag inte ens bemöta.

Eftersom jag själv raidar mythic har jag nog mer koll än du

Skrivet av AdoringFan:

Det är inte alls spelarna som gjort det.

Det finns ingen anledning att spela med folk du inte känner, dvs att lära känna nya spelare. Vilket man var TVUNGEN att göra förr.

Lära känna nya random spelare, nej, det finns det inget incitament till. Men att spela med folk man inte känner finns det absolut incitament till, bara poppa in i en WQ grupp och göra ditt WQ på 30 sekunder. Eller rekrytera nya raiders och integrera dom i guildet. Det är inte en social öken om man säger så.

Skrivet av gabriel15:

Jag skulle säga att det är det absolut viktigaste när det kommer till nyheter att de ska vara sanna och inte felaktiga eller rent utav påhittade.

Du kanske har någon annan åsikt kring detta?

Återigen, nyheten är inte påhittat p.g.a. förbokningar. Legion hade också incitament för att förboka, så du får helt enkelt jämföra äpplen med äpplen.

Skrivet av Holypalaswe:

Vem betalar speltiden med pengar nuförtiden?
Wow är Cod/BF, vilket MMO är CS / Quake då?
Island Expeditions har pvp-läge.

Det är inte en pvp expansion i den mån att de satsar på competitive pvp mer än de redan gör, utan mer att storyn bygger på relationerna mellan alliance och horde, och ingame events som bounties, war drops etc för att uppmuntra mer casual pvp encounters, vilket har fungerat.

Satsar du på att tävla i Wow (lol) skulle jag definitivt rekommendera mythic+ istället.

// https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/draenor/holypalas...

Har du precis transfererat från Stormscale? Rätt säker på att det fanns en Holypalaswe i Deposit Coin(?) som verkar ha försvunnit.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Avstängd

@Höstregn:

Det står klart och tydligt i nyheten: "Det första dygnet såldes totalt 3,4 miljoner exemplar"

Eftersom det inte stämmer och du ändå inte ger dig vet jag inte vad mer jag kan säga utan jag ger mig nu och låter dig tycka vad du vill.

Permalänk
Medlem

Är expansionerna inbakade i priset för månadskostnaden? Har nämnligen inte köpt en expasion sen wotlk.
Men har spelar cataclysm, legion, panda och nu bfa utan att köpt expansionera.

Någon som har varit med om något liknande?

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Är expansionerna inbakade i priset för månadskostnaden? Har nämnligen inte köpt en expasion sen wotlk.
Men har spelar cataclysm, legion, panda och nu bfa utan att köpt expansionera.

Någon som har varit med om något liknande?

Så vitt jag förstår kan du köra alla expansioner upp till och med Legion (förra exp alltså) om du köper grundspelet. iaf verkade det vara så för en återkommande kompis som slutade spela i WotLK... Han behövde dock köpa BFA...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

@iBigs: spelat expasionerna när dom var "live" eller vad man säger

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

@iBigs: spelat expasionerna när dom var "live" eller vad man säger

Är inte säker på att jag förstår hur du menar, min kompis har inte köpt alla expansioner, men kunde nu spela dem när han återkom till spelet.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Skrivet av ustzeust:

Är expansionerna inbakade i priset för månadskostnaden? Har nämnligen inte köpt en expasion sen wotlk.
Men har spelar cataclysm, legion, panda och nu bfa utan att köpt expansionera.

Någon som har varit med om något liknande?

Skrivet av iBigs:

Så vitt jag förstår kan du köra alla expansioner upp till och med Legion (förra exp alltså) om du köper grundspelet. iaf verkade det vara så för en återkommande kompis som slutade spela i WotLK... Han behövde dock köpa BFA...

Har för mig att det ändrat nu så man endast behöver en aktiv subscription för att få tillgång till alla tidigare expansions (t.om. Legion, level 1-110), inget base game att köpa längre alltså.

Permalänk
Medlem

Oj det var inte dåligt. Undrar om det kommer hålla i sig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Det är inte alls spelarna som gjort det.

Det finns ingen anledning att spela med folk du inte känner, dvs att lära känna nya spelare. Vilket man var TVUNGEN att göra förr.

Låter mer som du väljer att inte göra det. Personligen lär man känna nya spelare varje dag man loggar in. Skyll på spelet för det du själv väljer att göra..

Skrivet av gabriel15:

Jag skulle säga att det är det absolut viktigaste när det kommer till nyheter att de ska vara sanna och inte felaktiga eller rent utav påhittade.

Du kanske har någon annan åsikt kring detta?

Men det stämmer ju? Det du för fram är ju irrelevans eftersom det inte påverkar påståendet i huvud taget. Ett köpt spel är ett köpt spel och påståendet var att BFA säljer riktigt bra.

Skrivet av AdoringFan:

Alla har inte tid att spela 12h/dagen och farma mats bara för att ha råd med en token.

>Vilket MMO är Quake/CS

Inget. Då nytänkande MMOs och Sandbox dör ut för att folk idag inte har någon som helst fantasi och älskar att göra monotona saker som att slå ihjäl samma boss 40 gånger om dagen.

Men att monotont gnälla över att andra gillar spelet samt gnälla på Blizzard går tydligen utmärkt.

Skrivet av AdoringFan:

Det finns ju sjukt mycket de kan göra. Som mindre studior gör med sina spel.
Men visst, Blizzard, mång-miljardärer, har väl inte råd..

Glöm inte bort att BFA har mindre innehåll än vad Legion hade vid släpp.

Hur många studios har spel som är 14 år sedan släpp och som fortfarande är aktiva? Utan att ändra den grundläggande kärnan i spelet så är det inte mycket mer man kan göra. Att BFA har mindre innehåll än Legion är även det inte sant. Legion hade noll content när man dingade 110 utan man var tvungen att campa sin Orderhall fram tills Mythic dungeons släpptes och sedan raids. BFA har en samling questlines man kan göra, diverse war drops, World PVP som var icke existerande i Legion etc. etc. etc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |