Permalänk
Medlem

Har en Vaporesso Revenger x som jag kör med ett par LG HG2 batterier som är specade till 20A.
Osäker ifall det är en seriell eller parallell mod och undrar vilken den högsta säkra effekt jag kan ta ut om man räknar på 3.2V?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Hej, denna tråd är faktiskt väldigt intressant.
Jag har länge velat pröva på e cigg då jag ibland får tillbaka mina "rök-begär" och nu när det är sommar och man sitter mycket i solen eller dricker lite kalla i värmen så är begäret påtagligt och snusen inte riktigt täcker allt.

Men jag orkar inte scrolla igenom hela tråden för att få svar på min fråga.
Är det någon som kan tipsa om ett kit som inte kostar multum och inte är allt för avancerat.
Batteri och tank är väl inte så jätte viktigt då den kommer användas ganska till och från.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Har en Vaporesso Revenger x som jag kör med ett par LG HG2 batterier som är specade till 20A.
Osäker ifall det är en seriell eller parallell mod och undrar vilken den högsta säkra effekt jag kan ta ut om man räknar på 3.2V?

Är arbetsspänningen 3.2 Volt (vid belastning då) så kan det inte vara annat än parallellkopplat. Annars hade du haft 6.4 Volt om de var seriekopplade. parallellkopplingen gör också att strömuttaget blir mindre per cell.

20 ampere på 3.2 Volt ger 64 Watt enligt. P = U * I = 3.2 Volt * 20 Ampere = 64 Watt, P är då effekt, U spänningen och I är strömmen (internationella benämningar)

lägsta resistansen (R) för värmaren kan då med R = U/I = 3.2Volt/20 Ampere = 0.16 Ohm.

Nu skall man ha klart för sig att LiIon-batterier som åldras får allt högre inre resistans (dvs spänningen blir allt lägre vid en bestämd strömuttag) och är det skyddad batteri så har man spänningsförlust i den delen också.

mao. skulle jag inte sikta på mer än halva, kanske max 2/3-delar av batteriets märkström om batterierna är tänkt att fungera tillfredsställande mer än enstaka månader. Formlerna har du ovan om du vill räkna på det själv.

Sedan har man andra läget att när batteriet är nyladdad så ger högre spänning och därmed mer ström än när batteriet är nära tom, gäller att värmaren klarar av även läget när batteriet är fulladdad utan att smälta sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Är arbetsspänningen 3.2 Volt (vid belastning då) så kan det inte vara annat än parallellkopplat. Annars hade du haft 6.4 Volt om de var seriekopplade. parallellkopplingen gör också att strömuttaget blir mindre per cell.

20 ampere på 3.2 Volt ger 64 Watt enligt. P = U * I = 3.2 Volt * 20 Ampere = 64 Watt, P är då effekt, U spänningen och I är strömmen (internationella benämningar)

lägsta resistansen (R) för värmaren kan då med R = U/I = 3.2Volt/20 Ampere = 0.16 Ohm.

Nu skall man ha klart för sig att LiIon-batterier som åldras får allt högre inre resistans (dvs spänningen blir allt lägre vid en bestämd strömuttag) och är det skyddad batteri så har man spänningsförlust i den delen också.

mao. skulle jag inte sikta på mer än halva, kanske max 2/3-delar av batteriets märkström om batterierna är tänkt att fungera tillfredsställande mer än enstaka månader. Formlerna har du ovan om du vill räkna på det själv.

Sedan har man andra läget att när batteriet är nyladdad så ger högre spänning och därmed mer ström än när batteriet är nära tom, gäller att värmaren klarar av även läget när batteriet är fulladdad utan att smälta sönder.

Tack för ett bra svar @xxargs!

Det som gjorde mig fundersam var detta inlägg på Reddit, https://amp.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/3y9z3a...

Citat:

2) Dual parallel cell mods double the Amps and mAh, but not the Volts

Dual parallel mod, 120W / 3.2V = 37.5 Amps = Safe with two 20A because parallel, so 2x20A = 40A

3) Series cell mods double the V but not the Amps and not the mAh

Series cell mod, 120W / 6.4V (2x3.2!!) = 18.75 Amps = Safe with two 20A

Jag har kanske misstolkat inlägget ovan men tolkar det som att en mod med två batterier kan leverera upp till 120W, utan att göra avkall på säkerheten?

Det var länge sedan jag höll på med ellära så ursäkta ifall frågan verkar dum.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utrymningsplan:

Hej, denna tråd är faktiskt väldigt intressant.
Jag har länge velat pröva på e cigg då jag ibland får tillbaka mina "rök-begär" och nu när det är sommar och man sitter mycket i solen eller dricker lite kalla i värmen så är begäret påtagligt och snusen inte riktigt täcker allt.

Men jag orkar inte scrolla igenom hela tråden för att få svar på min fråga.
Är det någon som kan tipsa om ett kit som inte kostar multum och inte är allt för avancerat.
Batteri och tank är väl inte så jätte viktigt då den kommer användas ganska till och från.

Jag är lite halvdåligt uppdaterad då jag inte kollat hårdvara det senaste halvåret. Men en 75W Pico med Melo III-tank är en liten, nätt och praktisk grej som är enkel att hålla på med, är också en av de bättre tanksen när det gäller läcktendens/kondens (alla tanks har en risk att läcka enligt min erfarenhet, sedan är den olika stor). Smaken är duglig.

Här kan den t.ex. köpas. Kan finnas billigare på annat håll:
https://www.vapes.se/produkt/startkit/eleaf-istick-pico-75w-t...

Kanske någon annan har lämplig doning att rekommendera?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hmm behöver hjälp att välja.
Antingen en Smok alien baby 3ml eller en Revenger X nrg 5ml.
Rekommendation ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Hmm behöver hjälp att välja.
Antingen en Smok alien baby 3ml eller en Revenger X nrg 5ml.
Rekommendation ?

Om det är en tank som du är ute efter så är båda likvärdiga, Revenger NRG upplever jag som något trevligare att vejpa från än Smok Baby Beast.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag är lite halvdåligt uppdaterad då jag inte kollat hårdvara det senaste halvåret. Men en 75W Pico med Melo III-tank är en liten, nätt och praktisk grej som är enkel att hålla på med, är också en av de bättre tanksen när det gäller läcktendens/kondens (alla tanks har en risk att läcka enligt min erfarenhet, sedan är den olika stor). Smaken är duglig.

Här kan den t.ex. köpas. Kan finnas billigare på annat håll:
https://www.vapes.se/produkt/startkit/eleaf-istick-pico-75w-t...

Kanske någon annan har lämplig doning att rekommendera?

Tack för svar! Jag kunde dock inte vänta så jag hann köpa mig en eGo Aio. Kollade lite reviews på youtube och den verkade faktiskt bra för en ny vejpare. så får man se om det är nåt att kanske investera i en bättre, haha

Köpte även Zap! juice 3 eller 6mg men kommer inte ihåg vad smaken hette, och en nikotinfri med kaffesmak. Såklart hann den inte komma igår så väntar ännu ivrigt och ska bli skit kul att testa

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Tack för ett bra svar @xxargs!

Det som gjorde mig fundersam var detta inlägg på Reddit, https://amp.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/3y9z3a...

Jag har kanske misstolkat inlägget ovan men tolkar det som att en mod med två batterier kan leverera upp till 120W, utan att göra avkall på säkerheten?

Det var länge sedan jag höll på med ellära så ursäkta ifall frågan verkar dum.

säger inte emot det som jag skrev, dvs. bygger man så att strömmen _per_ batteri inte överstiger 20 Ampere så är man inom specen

dvs. 2 parallellkopplade batterier med 20 Ampere styck så kan du ta ut en total ström av 40 ampere medans har du bara en cell så kan du bara ta ut 20 Ampere och därmed halva effekten och kräver dubbla resistansen på värmaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utrymningsplan:

Tack för svar! Jag kunde dock inte vänta så jag hann köpa mig en eGo Aio. Kollade lite reviews på youtube och den verkade faktiskt bra för en ny vejpare. så får man se om det är nåt att kanske investera i en bättre, haha

Köpte även Zap! juice 3 eller 6mg men kommer inte ihåg vad smaken hette, och en nikotinfri med kaffesmak. Såklart hann den inte komma igår så väntar ännu ivrigt och ska bli skit kul att testa

Blir säkert bra det med :). Har inte provat den själv dock. Själv är jag inte förtjust i de stavformade moddarna då de lätt välter, men det är nog helt personligt. Kolla upp hur du förbereder (låter väta i ejuice) coilen ordentligt innan du puffar första gången, annars är det bara att köra på :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Blir säkert bra det med :). Har inte provat den själv dock. Själv är jag inte förtjust i de stavformade moddarna då de lätt välter, men det är nog helt personligt. Kolla upp hur du förbereder (låter väta i ejuice) coilen ordentligt innan du puffar första gången, annars är det bara att köra på :).

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag tror den kommer duga!
Jo precis, 4-5 droppar och låta den dra några minuter före man använder den första gången.

Du nämnde att dom välter lätt, vet du hur det är med att förvara dessa i typ en ficka, väska typ.
behöver dom alltid stå?

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utrymningsplan:

Ja jag tror den kommer duga!
Jo precis, 4-5 droppar och låta den dra några minuter före man använder den första gången.

Du nämnde att dom välter lätt, vet du hur det är med att förvara dessa i typ en ficka, väska typ.
behöver dom alltid stå?

Ungefär så. Ju längre du väntar desto bättre. Vätskan ska gärna vara max 70% VG. Vissa tanks klarar högre också. En hög effekt kräver lättflytande juice och eller en veke med stor kontaktyta. Initialt kan det även fungera att blockera luftflödeshålen och suga i munstycket (utan att avfyra) för att mha trycket som blir "suga in juicen i coilen/bomullen".

Som sagt varierar läckbarheten mellan olika tanks. Vanligtvis läcker det ur luftflödeshålen, så om du stänger de så minimerar du ev. läckage åtminstone. Jag har inte varit med om att juice gett några bestående fläckar, men temporärt så kommer det se fuktigt ut och kanske torkar ut tills nästa dag. Sedan luktar hela du jordgubbe också ;).

Kortvarigt och medans du står/går är det troligtvis inget bekymmer, jag brukar dock ta ur den ur fickan när jag sitter eller kör bil. En extra näsduk eller servett är bra att ha med sig.

Brukar kunna finnas speciella fordral att ha det hela i, kanske kan fungera om man är rädd för spill på prylar. Vid längre resor osv stoppar jag det alltid i förslutna plastpåsar, även om det säkert ofta hade gått bra ändå. Better safe than sorry. Jag brukar dock köra rda och den suger man torr innan den åker i fickan, så problemet är nästan obefintligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Ungefär så. Ju längre du väntar desto bättre. Vätskan ska gärna vara max 70% VG. Vissa tanks klarar högre också. En hög effekt kräver lättflytande juice och eller en veke med stor kontaktyta. Initialt kan det även fungera att blockera luftflödeshålen och suga i munstycket (utan att avfyra) för att mha trycket som blir "suga in juicen i coilen/bomullen".

Som sagt varierar läckbarheten mellan olika tanks. Vanligtvis läcker det ur luftflödeshålen, så om du stänger de så minimerar du ev. läckage åtminstone. Jag har inte varit med om att juice gett några bestående fläckar, men temporärt så kommer det se fuktigt ut och kanske torkar ut tills nästa dag. Sedan luktar hela du jordgubbe också ;).

Kortvarigt och medans du står/går är det troligtvis inget bekymmer, jag brukar dock ta ur den ur fickan när jag sitter eller kör bil. En extra näsduk eller servett är bra att ha med sig.

Brukar kunna finnas speciella fordral att ha det hela i, kanske kan fungera om man är rädd för spill på prylar. Vid längre resor osv stoppar jag det alltid i förslutna plastpåsar, även om det säkert ofta hade gått bra ändå. Better safe than sorry. Jag brukar dock köra rda och den suger man torr innan den åker i fickan, så problemet är nästan obefintligt.

Skickades från m.sweclockers.com

@Nightcrawl
Tack igen för svar!
Jo, nu när jag prövat den och sett hur den är "uppbyggd" så vågar jag inteha den liggandes eller i fickan. Men det är inget större bekymmer Dock lite otydliga "blinkningar" för batteri status som jag inte verkar kunna komma ihåg.. men märkte när den började bränna dåligt och då for den i laddaren

Smakerna tycker jag är skit svåra..
kaffesmaken som är nikotinfri växer och blir godare och godare. Köpte även Zap! Purple Slushie och den var först skit god men nu vette tusan. haha
Är det några du kanske kan rekommendera med nikotin, fruktiga eller kanske nåt som inte är fruktigt?
Jag är lite sugen på tobakssmak men tror jag avstår den.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utrymningsplan:

@Nightcrawl
Tack igen för svar!
Jo, nu när jag prövat den och sett hur den är "uppbyggd" så vågar jag inteha den liggandes eller i fickan. Men det är inget större bekymmer Dock lite otydliga "blinkningar" för batteri status som jag inte verkar kunna komma ihåg.. men märkte när den började bränna dåligt och då for den i laddaren

Smakerna tycker jag är skit svåra..
kaffesmaken som är nikotinfri växer och blir godare och godare. Köpte även Zap! Purple Slushie och den var först skit god men nu vette tusan. haha
Är det några du kanske kan rekommendera med nikotin, fruktiga eller kanske nåt som inte är fruktigt?
Jag är lite sugen på tobakssmak men tror jag avstår den.

Jag har några moddar med blinkindikeringarna, tycker inte att de fungerar jättebra jag heller. Nu kör jag en större modd med touchskärm och det är riktigt gött. Men precis som du så märker man själv på själva puffandet att batterierna börjar sina.

Smaker är ju väldigt individuellt. Jag började dock tidigt med att blanda egen vätska utifrån rena essenser, så jag har väldigt dålig koll på färdiga smaker. Jag kan dock rekommendera Maestro vapors samtliga smaker, alla håller hög standard och där har du mycket frukt. Custarden (vaniljsåsish) är jag inte överförtjust i dock. Det går att köpa från hans egna hemsida, men finns säkert i flera eciggsbutiker också. http://www.maestrovapors.com/

En av mina favoriter innan jag blandade själv var Yaeliq's Mothers Milkshake. Jag har dock provat den igen relativt nyligen och nu var jag inte lika imponerad. Finns här t.ex.:
https://www.esmokes.se/se/yaeliq-mothers-milkshake-100ml-shor...

Andra som jag minns att jag gillade var Yaeliq's Sabre blood och Liquid Voyage Strawpeardew.

Ett smaskigt alternativ till rena tobakssmaker, vilka i min mening ofta både smakar och luktar skit, är RY4. RY4 är ett namn på en smakkombination av tobak, vanilj och karamell/kola och är ofta uppskattad av folk som vill ha något lite mer vuxet och mindre fruktigt. Min egna favorit är en kombination av Custard, RY4, Butterscotch (typ smörkola) med en lätt touch av äpple. RY4 finns i många olika varianter från många olika tillverkare. Tyvärr kan jag inte rekommendera någon då jag aldrig köpt en 'kommersiell'. Jag har ett recept som jag kört konstant i drygt två år (med lite variation av annat jag experimenterar fram emellan, så klart) :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

är det någon som vet en bra sida för reservdelar till "e-cigg"/ "Vape" RDA tank?

söker ett 810 (12.5mm anslutning utan o-ring) munstycke (https://www.vapes.se/produkt/tillbehor-diy/drip-tips/vandy-va...)

skulle dock vilja ha en variant med längre hals gjorde en egen 3d modell och printade på skrivaren jag var sjukt nöjd med i några dagar

tyvärr verkar PLA inte gilla min E-juice utan har börjat lösas upp så att de smakar smält plast och åkt på att rengöra, recoila och ny bomull törs inte prova ABS då det med garanti släpper ifrån sig giftiga ämnen. trodde pla skulle funka fint då själva anslutningen inte blir specielt varm men istället verkar juicen lösa upp det...

verkar inte ha smält men ytorna som varit i kontakt me juicen har typ slätats ut och börjat ge ifrån sig en svart sörja som blandar sig med juicen och lägger sig på min coils och i brunnen.

så söker tips på var man kan hitta andra munstycken, hittat som ni ser längre upp jag kan köpa samma som orginal men vore kul om någon vet om ställen som säljer andra som kan tänkas passa som är längre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet något ställe med billiga juicer? Jag har en AIO e-cigg fortfarande och märker noll skillnad emot lite dyrare märken jag testat och billiga. Med billiga menar jag 10ml för femtilappen och större flaskor för en liten mängdrabatt. Jag har beställt från dom vanligare butikerna innan: cigoteket, swecig, elekcig och liknande. Det kanske är så billigt det blir?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: https://www.justaddnic.co.uk/index.php?route=product/category...

Runt 20£ för 100ml 6mg nic.

Self mixing kit så får du hem en påse med flaskor som har allt du behöver. Allt du behöver göra är att tömma de små flaskorna i den stora sen är det klart.

Ganska bra pris nu när jag kollar på det..
50ml 6mg nic hos cigoteket kostar ju ca 280kr..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det någon som vet något ställe med billiga juicer? Jag har en AIO e-cigg fortfarande och märker noll skillnad emot lite dyrare märken jag testat och billiga. Med billiga menar jag 10ml för femtilappen och större flaskor för en liten mängdrabatt. Jag har beställt från dom vanligare butikerna innan: cigoteket, swecig, elekcig och liknande. Det kanske är så billigt det blir?

Trist att det blivit såpass dyrt att 10ml för femtilappen ses som billigt.
Jag kan rekommendera drip hacks. Har aldrig fått någon dålig juice från det märket.

https://www.eliquidflavourconcentrates.co.uk/flavour-shots/ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

@ClintBeastwood: https://www.justaddnic.co.uk/index.php?route=product/category...

Runt 20£ för 100ml 6mg nic.

Self mixing kit så får du hem en påse med flaskor som har allt du behöver. Allt du behöver göra är att tömma de små flaskorna i den stora sen är det klart.

Ganska bra pris nu när jag kollar på det..
50ml 6mg nic hos cigoteket kostar ju ca 280kr..

Det var inte så farligt. 100 ml är ju en hel del. Tyvärr förstår jag inte smakerna.

Skrivet av SexMachine:

Trist att det blivit såpass dyrt att 10ml för femtilappen ses som billigt.
Jag kan rekommendera drip hacks. Har aldrig fått någon dålig juice från det märket.

https://www.eliquidflavourconcentrates.co.uk/flavour-shots/ha...

Jag var fel ute, det finns 10ml för runt 30 spänn och det är ju ett lite bättre pris. Tack för länken!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det var inte så farligt. 100 ml är ju en hel del. Tyvärr förstår jag inte smakerna.
Jag var fel ute, det finns 10ml för runt 30 spänn och det är ju ett lite bättre pris. Tack för länken!

Tänker mer på innan dom kom med begränsningen på nikotinstyrkan så köpte jag runt 5 liter basvätska för ungefär 750kr. Färdig att hällas i dom flaskorna jag länkade. Nu är det tyvärr omöjligt att köpa nikotin i den mängden och styrkan.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha 6mg nikotin. För att komma undan så billigt som möjligt köper jag en sån här för med 18 mg nikotin med valfri smak:
https://nordicecigg.com/collections/100ml-diy/products/gor-di...

Till det köper jag 2 st nikotinfria 100 mg:
https://nordicecigg.com/products/nordic-ecigg-flavours-basvat...

plus 2 st Essenser, till exempel:
https://nordicecigg.com/collections/nordic-ecigg/products/nor...
https://nordicecigg.com/collections/nordic-ecigg/products/nor...

Sedan blanda allt.

Det blir 159:- för 100 ml (eller 16:- för 10 ml). Kan man idag komma undan billigare?
Det är ju tur att de satte skatten per milliliter och inte per milligram nikotin.

Om någon undrar om smakerna jag länkat till. Ja, jag köper dessa smaker och blandar. Menthol Tobacco smakar inte ett dugg tobak. Kom fram till denna smakkombo när jag hade dåligt med e-juice och var tvungen att blanda så det räckte. Det smakar inte så sött vilket jag var ute efter och heller inte så mycket mentol så man får "glasshjärna" ev det.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det var inte så farligt. 100 ml är ju en hel del. Tyvärr förstår jag inte smakerna.

Nej det är lite av ett bekymmer hos Justaddnic tyvärr

Får oftast sitta och googla om det är nån smak jag inte testat förut.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Behöver fylla på med mer basvätska 2-3 liter. 6-12 mg nicotin. Vart köper jag lämpligast ifrån?
(Vill ju ogärna att det ska fastna i tullen) ...
Köpa småflaskor går fetbort..

Visa signatur

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Här var det livat!
Har alla slutat vapa?
Inga nya inköp att visa upp?
Själv är jag grymt nöjd men min Vapoo Drag som köptes för drygt ett halvt år sedan, oslagbar i kombo med Aspire Clieto enligt mig.
Vill ju gärna köpa något nytt bara för att prova men vette 17 vad det skulle vara.

Visa signatur

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Köpte mig en för drygt en vecka sen för att få i mig CBD, men känner mig ottroligt mesig när jag står och suger på den här. Plus ska jag dö av cancer så ska det vara från kopiösa mängder kött, inte den här fjollstickan.

Bring on the hate

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av gibbon_:

Köpte mig en för drygt en vecka sen för att få i mig CBD, men känner mig ottroligt mesig när jag står och suger på den här. Plus ska jag dö av cancer så ska det vara från kopiösa mängder kött, inte den här fjollstickan. https://swec.mths.se/7BA6BD47-3F72-4172-BA71-ED7440B6782A.JPG
Bring on the hate

Du har köpt skräp för att inhalera skräp det är helt och hållet ditt val. Och om du vill dö i cancer så har du valt helt fel väg.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Kan inget mer än att hålla med Wolverine,
Du kunde ha köpt nåt mer seriöst om du ändå skulle hålla på

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Ett tag sedan man var här inne och skrev, ser att folk fortfarande letar efter juicer till vettiga priser så rekommenderar er att hålla lite koll på vapewild.eu, under hösten har dom vid flera tillfällen haft antingen fiver deals (5€ på utvalda shortfills nic shot ej inkluderat) eller Buy one get one deals (köp 2 för priset av 1, nic shot inkluderat) nu när mellandagarna kommer så lär det finnas liknande deals att hämta och ni kan köpa billiga men väldigt bra premium juicer för en billig peng, ni måste gå genom live chatten när ni skall beställa dock då sveriges TPD lagar har fuckat upp det en del för dom och dom jobbar på att öppna upp så man kan beställa manuellt igen men för tillfället så är det chatten som krävs.

Permalänk
Medlem

Fick fasen googla upp vad "short fills" är (ej helt fyll flaska med plats för nikotin vätska). Konstigt jäkla namn, fast det kanske är ett vedertaget begrepp. Det är i princip samma sak som jag nämnde i min post längre upp, bortsett från att mina flaskor jag beställer är helt fyllda...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Fick fasen googla upp vad "short fills" är (ej helt fyll flaska med plats för nikotin vätska). Konstigt jäkla namn, fast det kanske är ett vedertaget begrepp. Det är i princip samma sak som jag nämnde i min post längre upp, bortsett från att mina flaskor jag beställer är helt fyllda...

inte så konstigt begrepp egentligen, det är 60ml flaskor som inte blivit helt fyllda varav namnet short fill, brukar också vara mer smak i short fill flaskor än i fulla flaskor med .