Grafikkort och diverse serverrelaterade delar och HP Procurv Switchar

Permalänk
Medlem

Grafikkort och diverse serverrelaterade delar och HP Procurv Switchar

Har följade till salu.

Grafikkort

EVGA GeForce GTX 780 6GB SC w/ EVGA ACX Cooler
Mycket bra skick, inte använt det så mycket då jag inte hinner spela så mycket sen barnen kom.
https://www.evga.com/products/Specs/GPU.aspx?pn=3dac5ffb-fb22...
1200kr

PowerColor Radeon HD5770 1GB
Bra skick, kopan lite lös, men funkar utmärkt. Inte använt på flera år så jag glömt bort att jag hade det.
200kr

Serverdelar mm

Moderkort Asus P9D-M
För Xeon e3 1200 v3/v4. Fungerar, men fick inte ett raidkort att fungera som det skulle så kan vara nått konstigt med kortet, därav priset.
https://www.asus.com/Commercial-Servers-Workstations/P9DM/
300kr

RAID-Kort Adaptec asr-5805z med Zero-Maintenance Cache Protection (kondingbaserad BBU)
Två sas till sata kablar medföljer. Funkar som det skall och har använts med 8 sata-diskar, kan användas med fler om man har en sas-expander.
Körst på både Windows Server 2008r2 och 2016.
https://storage.microsemi.com/en-us/support/raid/sas_raid/sas...
1500kr

RAID-Kort HP Smart Array P410 controller
Fungerar som det skall, men BBU:n tror jag har lagt av. Ingen bakplåt, men rätt standardhål vad jag vet.
500kr

HPE StoreEver LTO-5 Ultrium 3000 SAS External Tape Drive
Funkar som den skall, ända att poängtera är att chassiet förmodligen fått sig en smäll någon gång då det är lite löst på ena sidan, men syns inget direkt när man tittar på den.
https://www.hpe.com/us/en/product-catalog/storage/tape-drives...
3500kr

Finns även en LTO-2 och en LTO-3 enhet. Båda är interna i ypperligt skick då dessa varit reservenheter innan jag köpte dom. Ligger nerpackade just nu så får kolla mer om någon är intresserad.
1000-1500kr.

Brandvägg Halon SX-50 med tillhörande antispam licens
Helt oöppnad. Vann denna för längesedan på ett event, men blev bortglömd. Har för mig att den kostade 6000+ ny.
1000kr

Brandvägg Halon HSR-1103
Helt oanvänd, ej uppackad, men öppnad. Vann denna också på ett event, några år senare. Kostade ny 10000.
2000kr

Har följade HP Procurv switchar också
2324
1700-24G
2626
5406zl
1800-24G
2524
2520G-8-poe
3500yl-24G poe
600rps/eps poe
2910-al-48G poe+
2650
2824
2848
3500-yl 48G

Har inte fått tid att prissätta, men jättebra grejer som kommer från en fungerande verksamhet. Vissa enheter har kosmetiska "fel", men allt funkar och HP har livstids garranti på dessa, vid intresse fråga om pris.

Har försökt att sätta vettiga priser, om det vill förhandlas, gör det i tråden eller via PM. Om det blir någon budgivning så är i tråden bäst att skriva.
Swish är att föredra, men kan lösa andra betalningsmetoder också.
Allt kan skickas, men frakt tillkommer. Gillar Schenker bäst, men kan skicka med det företag som önskas så länge kostnaden täcks.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Moderkort Asus P9D-M:

Vad var det för problem du hade? Jag är intresserad av moderkortet då jag kan flytta över serverjoxet från en Lenovo-server, men vill ju gärna att expansionskort funkar :).

Dina ProCurve-switchar, någon som är 10G?

Permalänk

Riktpris på 2910al-48G poe+ ?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk

Hej,
EVGA GeForce GTX 780 6GB SC w/ EVGA ACX Cooler
lägger ett bud på 900 kr + frakt!

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk

1000 + frakt för 780 6gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Moderkort Asus P9D-M:

Vad var det för problem du hade? Jag är intresserad av moderkortet då jag kan flytta över serverjoxet från en Lenovo-server, men vill ju gärna att expansionskort funkar :).

Dina ProCurve-switchar, någon som är 10G?

Efter att jag uppdaterat BIOS på kortet, hade kört det några år och la in senaste bios (med en mellanhopp som var nödvändigt) så ville inte ett gammalt raid kort (adaptec) lira längre. Ibland funkade det i posten och ibland inte. Mycket skumt. Jag felsökte en stund, men orkade inte med det, hade inte tid, och la ner det. Vet inte om asus:t inte gillade mitt raid-kort efter bios uppdateringen eller om något pajade i samma veva, kanske en stund tillbaka, men jag inte märkt det bara.

ProCurve, ingen av dom som har 10G koppar, men möjligt med moduler i, men finns nog som mest 4 moduler per switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Riktpris på 2910al-48G poe+ ?

Pratat med kollegan lite och 3500 låter som ett rimligt pris med tanke på vad nya kostade och vad andra tar för dom nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpleDino:

Hej,
EVGA GeForce GTX 780 6GB SC w/ EVGA ACX Cooler
lägger ett bud på 900 kr + frakt!

Skrivet av Rasmus123:

1000 + frakt för 780 6gb

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat.

Permalänk
Medlem

Lite intresserad av en enklare 24-port med gigabit. Helst utan fläkt...
Vad har du för riktpris på 1800-24G eller 1700-24G? Någon ide vad frakt skulle kosta?

Permalänk
Medlem

@flovv: OK, passar på switcharna då, HP har ju tyvärr ett otyg också att kräva en massa Java och sånt som gör det snäpp omöjligt att komma in i dem :).

Men jag tar gärna moderkortet. Har inga Adaptec-kort ändå så, och behöver nåt för att göra en kompakt och snygg workstation av min Lenovoserver (som tyvärr har gjort alla kontakter och uttag proprietära, så kan inte ens flytta över moderkortet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Lite intresserad av en enklare 24-port med gigabit. Helst utan fläkt...
Vad har du för riktpris på 1800-24G eller 1700-24G? Någon ide vad frakt skulle kosta?

Utan fläkt blir svårt, dom flesta av dessa switchar har fläkt.
1800-24G är såld, hade en sådan bara (har fläkt).
1700-24G är ett typo, den heter 1700-24 (kollegan som skrivit fel namn) och är 100Mbit, inte Gbit, tror dock det är den ända jag har som är fläktlös. Vill du ha den få du den för 200kr.
Frakt ligger på 100kr som mest för dessa tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

@flovv: OK, passar på switcharna då, HP har ju tyvärr ett otyg också att kräva en massa Java och sånt som gör det snäpp omöjligt att komma in i dem :).

Men jag tar gärna moderkortet. Har inga Adaptec-kort ändå så, och behöver nåt för att göra en kompakt och snygg workstation av min Lenovoserver (som tyvärr har gjort alla kontakter och uttag proprietära, så kan inte ens flytta över moderkortet).

Så bra, PM:r dig info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flovv:

Utan fläkt blir svårt, dom flesta av dessa switchar har fläkt.
1800-24G är såld, hade en sådan bara (har fläkt).
1700-24G är ett typo, den heter 1700-24 (kollegan som skrivit fel namn) och är 100Mbit, inte Gbit, tror dock det är den ända jag har som är fläktlös. Vill du ha den få du den för 200kr.
Frakt ligger på 100kr som mest för dessa tror jag.

OK, får fundera lite. Var ett tag sedan jag använde HP. Kan nog leva med att den inte är helt fläktlös, men vill nog ha gigabit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

OK, får fundera lite. Var ett tag sedan jag använde HP. Kan nog leva med att den inte är helt fläktlös, men vill nog ha gigabit.

Det förstår jag med, 1Gbit vill man gärna ha.
Jag föreslår en 2824 alt 2848, beroende på om du vill ha 24 eller 48 portar.
Har själv kört 2824 tidigare (och planerar på att göra det igen nu) och har för mig att den var rätt skaplig ljudnivå på.
Pris för dessa är 800 resp 1200.

Permalänk

tja
har du Moderkort Asus P9D-M kvar då tar jag den gärna 300+frakt

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Inaktiv

@flovv:

Köper moderkortet Asus P9D-M för 350kr, hämtar eller möts upp vilket som passar dig bäst

Du har PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av killersplace:

tja
har du Moderkort Asus P9D-M kvar då tar jag den gärna 300+frakt

Skrivet av anon162230:

@flovv:

Köper moderkortet Asus P9D-M för 350kr, hämtar eller möts upp vilket som passar dig bäst

Du har PM

Ledsen, men sålde det igår.
Var visst populärt.