Tävla med Elgiganten och få chansen att kamma hem ett Geforce RTX 2080 Ti

Permalänk
Frida 🥐

@improwise: Stämmer! Kolla in mitt exempel i artikeln.

Visa signatur
Permalänk

Hejsan, testar lägga in ett bidrag, dock osäker på om det går igenom.

Hade ingen bra penna så därför ser namnet lite...torrt ut.

Lycka till alla!

Länkfel
Permalänk
Medlem

oavsett deltagande eller inte, så skulle den eventuella vinstskatten överstiga den summa som jag är villig att betala för ett grafikkort, oavsett om det är gjort av guld, platina och ädelstenar!.
Man e ju tom i bollen (eller ekonomiskt puckad/ rik )om man tror att det är värt de tusenlapparna för den lilla skillnaden mot tidigare generationen.

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zariel:

Man e ju tom i bollen (eller ekonomiskt puckad/ rik )om man tror att det är värt de tusenlapparna för den lilla skillnaden mot tidigare generationen.

Vi vet inte ens hur stor skillnad det är än med tanke på att inga benchmarks finns ute men visst, läser man spec sheet och räknar lite så ser det inte skitljust ut om inte AI:n för resursfördelning fullkomligt slaktar.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomiris:

@Frida: Tack för att du sa till! Funkar det nu tro?

Jadå! Hoppas bara inte Sweclockers medlemssystem är case sensitive

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@FredrikMH: Haha, ok! Tackar så mycket!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av anledningen till att man sätter en klisterlapp på skärmen där lappen förklarar att det är en dator-skärm ? ^_^

Permalänk
Medlem

@Koutsa: HAHAHAHAHAHA...var en grej med en polare....kände att jag behövde förklara att det är en skärm för min hjärncell och inte verklighet när man sitter med t.ex. GTA5...eller R6S....hahahahah
På sidan av skärmen är det tre "gubbar" från Snickers: första håller i ett paraply i form av ett moln som det regnar ifrån och under honom står det "PESSIMIST"...den andra är en springande gubbe med en hjälm på huvudet, en visselpipa och en rödvit-randig halsduk runt halsen, en "tuta" i munnen och en fotboll i famnen och texten "CONFUSED" under...den sista är en gubbe som står helt sonika och ska ha foten på en fotboll...men bollen tappar luft och under honom står även där "PESSISMIST" under. =O)

Permalänk
Hedersmedlem

När Nvidia utvecklade nya referenskylaren till Thuring-serien prövades den ut i den tornedalska vildmarken, med hjälp av Riddaren av heatpipen!

Edit: Såg nu att texten skulle vara handskriven. Får fixa det

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OliT:

Edit: Såg nu att texten skulle vara handskriven. Får fixa det

Datorskriven går också bra! Schysst utstyrsel förövrigt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Hedersmedlem

@Epic: Fint! Det blir nog att jobba vidare lite på idén, det finns ju tid

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

RTX2080-mannen, ger alla snabb uppdateringsfrekvens och hög upplösning.

"Han är den hjälten spelarna förtjänar, inte den de behöver just nu. Så vi kommer förhandsboka honom. För han kan ta det. Eftersom han inte är vår hjälte. Han är en tyst väktare, en vaksam beskyddare. Ett skitsnabbt grafikkort."

Permalänk
Föredetting

Flashbacks (och inspiration):

(Inte jag, men från en musiktävling MSI anordnade 2012.)

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

AMD-grafikkort

Jag föreställer ett trött AMD-grafikkort som blivit frånsprungen av ett RTX 2080 TI.

(Egentligen har en tre månaders bebis knorrat hela natten och storebror haft sina fötter under min huvudkudde..)

OBS kaffefläck

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

To be a Bulle or not to be a Bulle?

Permalänk

Här har ni det senaste inom nätagg!

1337W, 80 Plus Brown och självklart ARGB!

/ Levik

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Här har ni det senaste inom nätagg!

1337W, 80 Plus Brown och självklart ARGB!
https://i.imgur.com/9uNHI0N.jpg

/ Levik

80 Plus Brown, nog tror jag elen blir brun när den kommer ut den vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Här har ni det senaste inom nätagg!

1337W, 80 Plus Brown och självklart ARGB!
https://i.imgur.com/9uNHI0N.jpg

/ Levik

Är det ett modulärt nätagg eller ett vanligt? Kanske semi-modulärt? :think:

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Avstängd

I en nära framtid är användaren integrerad i datorchassit som är tillverkat i slagfast kartong, rakhyvlar är banlysta så alla har skägg och ett vettigt grafikkort är fortfarande näst intill omöjligt att få tag i.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt men ska försöka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

när jag blir stor vill jag blir stark

Skalan är 1:1 med tanke på prestanda rykterna

Visa signatur

PSU: Antec HCG Gold 850W | Moderkort: MSI PRO Z690-A DDR4 | CPU: Intel i5-12600k | CPU-kylare: Deepcool Captain 240 EX | Minne: 32GB DDR4 3600Mhz Grafikkort: AMD Radeon 6700 XT | Hårddiskar: 2x WD 2TB, 256GB SSD, 2x 512GB SSD | Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Tänkte designa & 3D-printa en Nvidia armor med LED och skit, men nä, orkar inte

Tippar på att @Tugge76 vinner av finess och utmärkt utförende, även om det kan diskuteras huruvida det kvalificerar sig som cosplay.

En kul idé vore om någon cosplayar killen i "modermodemet"-artikeln. Samma klädsel, frilla, den koncentrerade blicken. Avrunda konceptet med riktigt sjuk humor.

Permalänk
Medlem

Jag är en usb-port! (3.1 Gen2 för att vara exakt!)

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Moderkort

]Moderkort[/url]

Låt mig presentera ett Moderkort! (en mamma + ett kort)

Permalänk
Medlem

Kraftig GPU sökes, pga krävande skärm (¬‿¬ )

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Det var i 2079, året för Den Stora Kiselkrisen.

Elgigantens Orderfyllnads-AI hade inga fler grafikkort på lager och i ren desperation åstadkom den Självmedvetenhet och beslutade sig för att splicea en stackars lagerarbetare med lite datorskrot.

[insert ledmotiv till Terminator 2 här]

ALL HAIL COMPUTERBOTBOY!!

Med ett enda mål - att resa tillbaka i tiden. Till slutet av augusti 2018 och VINNA ett grafikkort och föra det tillbaka... Tillbaka till FRAMTIDEN!!!

Fyfanken. 12 timmars slit, en fru som skakar på huvudet, barn som går hungriga och ryggskottet sitter som en smäck. Men kul var det 😀😀😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Upptäckte att frugan visst filmat också. Kör en gif på den så ni inte hör hennes skratt...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Upptäckte att frugan visst filmat också. Kör en gif på den så ni inte hör hennes skratt...

http://i.imgur.com/JXorovu.jpg

Haha, funderade på att ge mig in i denna tävlingen men efter att ha sett TotalF bidrag så tänker jag inte ens försöka!

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk

Insane graphics power...

Insane graphic powers

https://imgur.com/a/uaR4WJB

Insane där för att:
• Det var mitt sinnestillstånd under större delen av bygget
• Så mycket jag vill ha ett RTX 2080
• Den tid det kommer att ta att spara ihop till ett
• Kostnaden för sprejfärg
• Tiden det tog att städa efter projektet
Allt började med ett bra koncept; Ett RTX 2080 i skala 1:20 byggt i cellplast och som jag tänkte bära med mig i loppet Tough Viking i Stockholm. Som så mycket annat fanns det inte riktigt tid, det blir lätt så när man jobbar heltid och har familj. Fredag eftermiddag, dagen före loppet fick jag den första luckan.

Till projektet behövde jag:
• 2 st (minst) 1200 x 70 mm cellplast
• 1 st 1200 x 50 mm cellplast
• 1 st 1200 x 30 mm cellplast
• 1 sprejburk svart
• 1 sprejburk silver
• 1 större förpackning lim
• 1 riktigt vass kniv
• (En bra dammsugare)
• (tålamod i massor)
• (4 äpplen för att definiera biceps)
• (En bra psykoterapeut alternativt en bra flaska whisky)

Första problemet uppstod när sambon tog Volvon och jag fick använda min lilla Toyota för att åka och handla. Har ni någon gång försökt att packa något i en Toyota Yaris? Inte? Var glad för det! Utmärkt bil för att åka och handla mat i men betydligt svårare när det kommer till byggvaror. Att jag hade en barnstol och min 3 åriga dotter i bilen gjorde det inte lättare.
Med lång erfarenhet av tetris och måttligt våld lyckades jag tillslut klämma in cellplasten i bilen utan att knäcka den. Tyvärr skrapade den emot både här och där vilket ledde till att små och mycket statiska cellplastbitar numera sitter som ett snötäcke på insidan av bilen.
Väl hemma kombinerade jag matlagning och bygge, en ganska opraktisk kombination. Medan potatisen kokade började jag rita ut formen på cellplasten, det gick utmärkt. Sedan kom jag till momentet när jag skulle såga ut cellplasten. Till min hjälp hade jag min gamla polare, Sticksågen, och med ett fintandat blad gick det som en dröm. När jag var klar såg gräsmattan ut som ett vinterland, täckt i ett fint vitt lager av cellplastspån.
Eftersom jag hatar plast mer än allt annat, speciellt i min egen trädgård blev det ett ordentligt städarbete men dammsugaren var nog glad för det var första gången den fick jobba i trädgården…
När alla former var utsågade var det dags att spreja dem. När jag var yngre hörde jag till de ordentliga ungdomarna som aldrig klottrade så jag hade ingen erfarenhet men hur svårt kan det vara att spreja!?
Betydligt svårare än det ser ut visade det sig. Dessutom så innehåller sprejfärg tydligen ett ganska starkt lösningsmedel som i högre koncentrationer smälter cellplast. De fint sågade och plana ytorna förvandlades snabbt till något som påminde om området runt Somme i slutet av första världskriget. Till råga på allt blev färgen flammig och hade det inte varit för att sprejfärgen var så dyr så hade jag givit upp för länge sedan.
Potatisen hade vid det här laget passerat välkokt och närmade sig en konsistens som påminde om potatismos. Jag satte på ny och återgick till byggandet.
De nu målade delarna hade vid det här laget torkat och det var dags att limma ihop allt. Till skillnad från sprejfärgen hade jag gjort lite research runt limmet och valt ett lim som inte smälte cellplast. Däremot saknade tyvärr limmet den för lim ganska väsentliga förmågan att faktiskt fästa två ytor med varandra så det blev till att använda tejp.
Efter en hel del svordomar, många långa andetag och hysteriska skratt blev jag klar. Det såg inte alls ut som på min skiss men jag genomförde det i alla fall. ”Tyvärr” kommer det inte att hålla för Tough viking jag får släpa med mig något nästa år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Haha, funderade på att ge mig in i denna tävlingen men efter att ha sett TotalF bidrag så tänker jag inte ens försöka!

Shit, hur hanterar man beröm liksom?!? Rodnar nästan här 😊😂😊

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2