Permalänk
Medlem

WOW boa hjälp

Hej jag vart sugen på att börja lira wow och testade gratis version som funkade fint.
Jag gick in och tänkte köpa det på riktigt och kollade på vilka specs vad man var tvungen att ha. Enligt den så är min cpu för dålig men gratis versionen funkade utan problem, så är det mycket skillnad på dem? Kommer jag kunna lira?

cpu: AMD FX-4300
grafikkort: GTX 760

Permalänk
Medlem

Gratis versionen är exakt samma spel som fullversionen, förutom att du bara kan bli högst level 20, så det kommer funka lika fint.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkar nog till levla o det vanliga men då får du kanske sänka grafik och speciellt "view distance".

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk

FPS kommer troligtvis att droppa i raids.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackego:

Hej jag vart sugen på att börja lira wow och testade gratis version som funkade fint.
Jag gick in och tänkte köpa det på riktigt och kollade på vilka specs vad man var tvungen att ha. Enligt den så är min cpu för dålig men gratis versionen funkade utan problem, så är det mycket skillnad på dem? Kommer jag kunna lira?

cpu: AMD FX-4300
grafikkort: GTX 760

uppdatera!!! XD

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem

@jurassic park: om jag vore rik ja

Permalänk
Medlem

vad skulle ni rekomendera för cpu? Gärna något lite billigare.

Permalänk
Medlem

@devilstar: hur mycket brukar fpsen droppa i raids? Ligger på 110-150 när jag questar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackego:

@devilstar: hur mycket brukar fpsen droppa i raids? Ligger på 110-150 när jag questar

Ungefär lika långt som ett snöre.

WoW är primärt ett entrådat spel och det kan bli lite segt i raider. Jag brukar ligga mellan 110-120fps när jag questar (BFA, inte old content som rullar gammal grafik och är tomt på folk) och runt 50-70fps i raider (från Legion då, ej raidat i BFA så).

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Eftersom du precis börjat spela wow har du en ganska lång resa framför dig. Du har massor att lära, utforska och pröva på. Du kan ju alltid testa fpsen själv genom att köra dungeonfinder och spela 5 manna till att börja med. Du måste ha en viss itemlevel för att komma med på raids (om du använder raidfinder). Det tar sin tid så du kommer märka om du behöver uppgradera 😁 du MÅSTE inte raida...det finns massor att göra ändå.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Efter lite mer spelande så började jag ha aktivitetshanteraren uppe. Cpu ligger på 50-70% minnet på 50-70% och gpu på 60-90%. Fläktarna jobbar förfullt men jag har inge som helst problem med lagg i spelet. Hur dåligt äre för datorn att den får jobba så hårt? Går det att lira eller kommer något att gå sönder?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@KingCobra: Efter lite mer spelande så började jag ha aktivitetshanteraren uppe. Cpu ligger på 50-70% minnet på 50-70% och gpu på 60-90%. Fläktarna jobbar förfullt men jag har inge som helst problem med lagg i spelet. Hur dåligt äre för datorn att den får jobba så hårt? Går det att lira eller kommer något att gå sönder?

Permalänk
Lego Master

@mackego:
Det där är inga problem. Fläktarna jobbar bara för att kyla grejjorna, inget konstigt.
Tycker du att det funkar för dig, så funkar det för dig.

Lira du som om det inte fanns nån morgondag!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem